Misa1 sanoi:
Sulla leikkaa kovaa Valde
Eiköhän ne tallit tiedä millä kukakin kuski saa parhaan tuloksen aikaiseksi paremmin kuin sinä tai minä
No niin, eli olet siis mun kanssa samaa mieltä, että Hamiltonia ei pistetä häviämään aikaa muutamaa kiekkaa kevyeämmällä autolla, jos raskaammalla autolla saa auton paremmin toimimaan.
Misa1 sanoi:
Se ei ole mitään jossittelua, jos sanon ettei voi tietää miten kevyemmällä autolla olisi käynyt aika-ajoissa. Sitä ei voida vaan yksinkertaisesti tietää.
No voi pyhä sylvi, ks. vastaukseni edelliseen lainaukseen. Miten sä kuvittelet, että auto JATKUVASTI muuttuis jotenkin huonommaksi ajettavaksi, jos sitä ajetaan MARGINAALISESTI kevyempänä. Noi autothan on ennenkaikkea suunniteltu keskivertobensoille, koska tankki ajetaan tyhjäksi. Kukaan ei ole ikinä millään formulaforumilla alkanut kyseenalaistamaan fuel-correctionin pätevyyttä tollasella lapsellisella spekulaatiolla. Ja kaikkein huvittavinta on se, että absurdin spekulaation pohjalta sä annat ymmärtää tosiasiana, että Hamilton on ollut Heikkiä parempi kuski aika-ajossa.
Kannattais varmaan opettaa Martin Whitmarshiakin siitä, ettei fuel-correction -kaava kuvaa kuskien suorituksia.
Misa1 sanoi:
Katsoppa niitä aika-ajojen tilastoja ja kerro mikä tilanne on, kuka on voittanut kenetkin. Sieltä sen näkee.
Me puhutaan kuskien suoritustasosta. Sun mielestä Kovalainen siis saadaan aina tankata kolme kierrosta (+ 0.3 sekuntia) raskaammaksi ja sitten vaan todetaan, että Lewis on voittanut enemmän aika-ajoja ja on siten ollut parempi aika-ajokuski kuin Heikki. Yritä ymmärtää, että jos Räikkönen olisi koko ajan ajanut Massaa vastaan kolme kiekkaa raskaampana, niin Massa olis voittanut Kimin puolella sekunnilla keskimäärin kun tänhetkiset aika-ajot pistettäis yhteen.
Misa1 sanoi:
En pidä sitä mitenkään hyvänä taktiikkana mutta näin ne vaan tuntuu tekevän noiden kahden tallin sisällä noita ratkaisuja erilaiseksi toiselle kuskille. Bemarilla ei sentään selitellä koko ajan samaa "kevyemmällä autolla Heidi olisi tehnyt sitä ja tätä" soopaa.
No kun Heidfeld on ollut hitaampi myös fuel-corrected.
----------
Lewis on ollut Q1:ssa ja Q2:ssa lievästi nopeampi kuin Heikki. Ei ole kuitenkaan mitään syytä vetää tästä johtopäätöksiä Q3:n raakanopeudesta. Ensinnäkin ajajat voivat lähestyä merkityksettömiä aika-ajojaksoja eri filosofialla kuin Q3:sta. Toiseksi kuljettajat säätää autonsa Q3:a varten. Voi olla, että Heikki on tässä työssä edellä Hamiltonia, ja kun auto puolestaan on random säädöissä, niin Hamilton saa siitä hieman enemmän irti.
Ja vielä tiedoksi se, että Heikki on Hamiltonia raskaampana sen takia, ettei Hamilton joudu Heikin perään kisan aikana.