Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Miksi Kovalaisella olisi kaksi pulloa mutta Hamiltonilla ei yhtään?
Koska törmäsi pulloja tuovaan varikkoväkeen aiemmin? Olen itse asiassa nähnyt (telkkarista siis) tilanteen, jossa Heikki ojentaa Hamiltonille toisen juomapullon. Ei vain ollut ilmeisesti tuo tapaus, koska ei tapahtunut kävellessä, vaan muistaakseni sisätiloissa.
 

Zervuska Haidis

Well-known member
Liittynyt
8.1.2007
Viestit
12615
Sijainti
Sivulla viisi
Hamilton pitelee kuvassa vatsaansa. Tämä ele saattaa viitata siihen ettei mies jaksa juoda enempää vaan antaa kohteliaasti Heikin juoda pohjat. :eek:
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Mä niin voin kuvitella ton tilanteen: Kimi ja Heikki kävelee pitkin varikkoa jauhaen jotain rentoa läppää suomeks kun sitten Hamilton äkkää heidät ja kipittää typerä hymy naamallaan mukaan ja vielä typerämmällä lässynlässyn-äänellä alkaa kysellä kuulumisia tms. Kimi näyttää just siltä et 'voi **ttu suksis nyt jo kuuseen tosta' kun taas Heikki aina yhtä aurinkoisena suostuu jopa pitämään Hamiltonin juomapulloa.
 

Crosby-92

Well-known member
Liittynyt
13.11.2008
Viestit
848
Heikki ''The Kakkoskuski'' Kovalainen. Harmi että miehen hommat meni tähän suuntaan, mutta se olisikin vaatinut kovaa lahjakkuutta ja työtä, että olisi voinut Hamiltonia edes jotenkin haastaa McLarenilla. Tosin kyllähän tämä odotettavissakin oli, sillä eihän Heikki ole niin lahjakas kuin vaikkapa Kimi nopeuden puolesta.

Toivon että Kovy karistaa McLarenin pölyt jaloistaan ensi kauden jälkeen ja suuntaa keskikastin talliin ykköskuskiksi. Ihan hyvään uraan kuitenkin ainekset on olemassa, muttei ykköskuljettana tai ilmeisesti edes tasavertaisena huipputallissa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Minen nyt malta olla keskeyttämättä sinänsä oikeinkin tärkeää ja mielenkiintoista keskusteluanne juomapulloista ja palata vielä kerran Heikin tiimin virheisiin hukkaamiin pinnoihin. Jossain heitin jonkun arvion, että Kovalainen olisi menettänyt tallin virheisiin vähintään 15 pistettä. Tarkempi ynnäily osoittaa arvion olevan jopa hieman alakanttiin.

Espanja: 6-10 pistettä
Matka päättyi varikkokäyntien takia perityltä kärkipaikalta seinään viallisen vanteen takia. Voitto oli epätodennäköinen, mutta mahdollisuuksien rajoissa, kakkossijasta Heikki olisi ainakin tapellut Massaa vastaan.

Monaco: 4-9 pistettä
Elektroniikkavian takia Heikki joutui starttaamaan nelosruudun sijaan varikolta ja nousi kahdeksanneksi. Menetettyjä pisteitä on vaikea arvioida - jopa voittoon olisi ollut mahdollisuudet kaiken osuessa kohdilleen ja vastaavanlaisella virheettömällä kilpailulla vähintään palkintopallipaikka olisi ollut liki varma.

Spa: 1 piste
Belgiassa Heikki tössi lähinnä itse, mutta lopun vaihdelaatikkovika vei viimeisen pistesijan.

Fuji: 6-10 pistettä
Kone hajosi kolmossijalta kilpailun alussa. Vauhti näytti riittävän Alonson haastamiseen ja bensalasti oli jälleen kerran huomattava.

Shanghai: 4-6 pistettä
Kilpailu päättyi hydrauliikan pettämiseen, mutta oli pilalla jo kauan ennen sitä tiimin ansiosta. Täysin käsittämätön virhe eturenkaiden pyörimissuunnan kanssa johti ensin rajuun aliohjautumiseen, sitten renkaan puhkeamiseen, kun ajettavuusongelmiin yritettiin reagoida.

Yhteensä: 21-36 pistettä

Korkein pistemäärä on tietysti täysin utopistinen, harvoinhan tiimi tekee täydellistä työtä kauden aikana ja sijoitukset on laskettu yläkanttiin. Pienempi pistemäärä sitä vastoin on vähintäänkin suuntaa-antava, sillä alakanttiin arvioinnin voidaan ajatella korvaavan sen, että osa ongelmista olisi joka tapauksessa toteutunut.

Kovalaisen kausihan ei ollut missään nimessä tyydyttävä, mutta eipä omaansa voi tasaiseksi kärkikuusikostakaan kutsua kuin Kubica. Tämän vuoksi Heikki olisi kaiken toimiessa edes normaalisti noussut taistelemaan kolmossijasta Kimin ja Kubican kanssa näilläkin suorituksilla.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Jep, Kovalainen todisti olevansa hyvä jo lopulta osoittauduttuaan selkeästi Fisichellaa paremmaksi heti debyyttikaudellaan. Tämän kauden pisteet eivät kerro Heikin tasosta. Varmaan ensi kaudellakin Heikin bensataktiikoita "uhrataan" Hamiltonin varjossa. Olisi niin mahtavaa jos tajuaisivat palauttaa kokonaan kevyen auton aika-ajot, mikä olisi sen arvoista.
 

jäämies

Well-known member
Liittynyt
7.3.2004
Viestit
825
Tänään ilmestyneessä Vauhdin Maailmassa Ron Dennis kertoo haastattelussa seuraavaa:

" Hänen (Heikin) ensimmäinen F1-kautensa Renaultilla sai Heikissä aikaan paljon vahinkoa. Hän on tehnyt tallissamme loistavaa työtä, mutta myös me olemme tehneet hyvää työtä palauttaessamme hänet takaisin raiteilleen.

Olemme antaneet hänelle työkalut, joita hän tarvitsee rakentaakseen uudelleen formula 1 -kuljettajalle tarpeellisen itsevarmuuden.
...
Hän tietää, että ensi kautta varten on oltava sataprosenttisessa fyysisessä kunnossa, mitä hän ei vielä tämän kauden alussa ollut."
Minä olen pitänyt Heikkiä kovakuntoisena kaverina, taisipa juosta tässä vähän aikaa sitten maratoninkin...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tänään ilmestyneessä Vauhdin Maailmassa Ron Dennis kertoo haastattelussa seuraavaa:

Minä olen pitänyt Heikkiä kovakuntoisena kaverina, taisipa juosta tässä vähän aikaa sitten maratoninkin...
Joko VM tai Ron kierrättävät vanhoja juttuja. Tästä oli puhetta jo alkukaudesta, McLarenilla koettiin Renault'n kuntovalmennuksen olleen puutteellista ja painottuneen liikaa kestävyyteen. Itseluottamuksesta on paha sanoa mitään.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Minen nyt malta olla keskeyttämättä sinänsä oikeinkin tärkeää ja mielenkiintoista keskusteluanne juomapulloista ja palata vielä kerran Heikin tiimin virheisiin hukkaamiin pinnoihin. Jossain heitin jonkun arvion, että Kovalainen olisi menettänyt tallin virheisiin vähintään 15 pistettä. Tarkempi ynnäily osoittaa arvion olevan jopa hieman alakanttiin.

Espanja: 6-10 pistettä
Matka päättyi varikkokäyntien takia perityltä kärkipaikalta seinään viallisen vanteen takia. Voitto oli epätodennäköinen, mutta mahdollisuuksien rajoissa, kakkossijasta Heikki olisi ainakin tapellut Massaa vastaan.

Monaco: 4-9 pistettä
Elektroniikkavian takia Heikki joutui starttaamaan nelosruudun sijaan varikolta ja nousi kahdeksanneksi. Menetettyjä pisteitä on vaikea arvioida - jopa voittoon olisi ollut mahdollisuudet kaiken osuessa kohdilleen ja vastaavanlaisella virheettömällä kilpailulla vähintään palkintopallipaikka olisi ollut liki varma.

Spa: 1 piste
Belgiassa Heikki tössi lähinnä itse, mutta lopun vaihdelaatikkovika vei viimeisen pistesijan.

Fuji: 6-10 pistettä
Kone hajosi kolmossijalta kilpailun alussa. Vauhti näytti riittävän Alonson haastamiseen ja bensalasti oli jälleen kerran huomattava.

Shanghai: 4-6 pistettä
Kilpailu päättyi hydrauliikan pettämiseen, mutta oli pilalla jo kauan ennen sitä tiimin ansiosta. Täysin käsittämätön virhe eturenkaiden pyörimissuunnan kanssa johti ensin rajuun aliohjautumiseen, sitten renkaan puhkeamiseen, kun ajettavuusongelmiin yritettiin reagoida.

Yhteensä: 21-36 pistettä

Korkein pistemäärä on tietysti täysin utopistinen, harvoinhan tiimi tekee täydellistä työtä kauden aikana ja sijoitukset on laskettu yläkanttiin. Pienempi pistemäärä sitä vastoin on vähintäänkin suuntaa-antava, sillä alakanttiin arvioinnin voidaan ajatella korvaavan sen, että osa ongelmista olisi joka tapauksessa toteutunut.

Kovalaisen kausihan ei ollut missään nimessä tyydyttävä, mutta eipä omaansa voi tasaiseksi kärkikuusikostakaan kutsua kuin Kubica. Tämän vuoksi Heikki olisi kaiken toimiessa edes normaalisti noussut taistelemaan kolmossijasta Kimin ja Kubican kanssa näilläkin suorituksilla.
Täysin samaa mieltä, paitsi Belgiassa Heikki oli seitsemäntenä kun vaihteet levis, eli 2 pistettä meni. Heikille 5 teknistä vikaa / tallin mokaa kun taas Hamilton selvisi omien mokien aiheuttamilla pistemenetyksillä.

Lisäisin vielä pistemenetysten listaan:

Australia: turva-auto vei 2-6 pistettä.

Malesia: molemmat McLarenit saivat lähtöruuturangaistuksen, vaikka parhaansa mukaan yrittivät väistää takaa tulleita, 2-4 pistettä.

Ranska: taas lähtöruuturangaistus, 1-5 pistettä.

Näitä eivät Heikin arvostelijat, jotka pällistelevät seiskasijaa taulukossa, tunnu muistelevan. Ei se auta vaikka kuinka varman päälle hiljaa ajeleskelet, jos koko ajan tulee lunta tupaan jostain suunnasta.

Kyllä siellä Heikin ajohaalareissa jonkin verran talenttia täytyy olla, kun kerran Briatorekin hehkutti kaveria kun näki tämän ajavan samanlaisia kierrosaikoja Alonson kanssa kaudella 2006 Renaultilla kisasimulaatioissa.

Myös Paul Stoddart olisi antanut Heikille suoraan kisakuljettajan paikan Minardille jo kaudelle 2004 testisuoritusten perusteella, jos vain tallin rahatilanne olisi antanut myöden.
 

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
Mä luulen, että Espanjassa vanne hajosi, kun Heikki kävi ulkona mutka tai pari aiemmin, joten se menisi omaan piikkiin.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Ja jos muistelee kuinka paljon Hamilton ajoi kauden aikana radan ulkopuolella ("hiukan" liioitellen, melkein enemmän kuin radalla) ilman vannerikkoja niin sekin puoltaisi tuota valmistusvikaa.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Vetihän Heikki alavireisesti mutta jotenkin edellisiä kommenntteja lukiessa tulee mieleen: tämä on motorsporttia.
 

El Bastardo

Sgt. Baker
Liittynyt
16.8.2008
Viestit
157
Australia: turva-auto vei 2-6 pistettä.
No tämähän on ihan totta, mutta kun tämän typerän SC-säännön takia on hankala sanoa loppujen lopuksi miten kenenkin pisteet olisivat menneet...

Tätä tällä kyseessä ollutta turva-autosääntöhän vissiin muutetaan kaudelle 2009, vai muistanko väärin?
 

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
Kyllä siinä ihan valmistusvika todettiin.
Muistelen, että selvä radalta lipeäminen näkyi lähetyksessä, joten pidän "valmistusvikaa" hieman epäilyttävänä tulkintana. Mutta saattoihan kolistelu vian kuitenkin paljastaa, muttei vanne puhtaalla ajolla olisi todennäköisesti hajonnut.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Muistelen, että selvä radalta lipeäminen näkyi lähetyksessä, joten pidän "valmistusvikaa" hieman epäilyttävänä tulkintana. Mutta saattoihan kolistelu vian kuitenkin paljastaa, muttei vanne puhtaalla ajolla olisi todennäköisesti hajonnut.
Radalta "lipeäminen" oli kanttarin toisella puolella olevan vihreän pläntin ylittäminen. Tuollaisen ei pitäisi aiheuttaa renkaan puhkeamista ja noita tapahtuu kaikille välillä.
 

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
Voihan se niinkin olla eikä näitä jouda jarnaamaan, mutta ettei ulosajolla ollut mitään vaikutusta vanteen hajoamiseen, en usko, niin pian sen jälkeen se tapahtui.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Voihan se niinkin olla eikä näitä jouda jarnaamaan, mutta ettei ulosajolla ollut mitään vaikutusta vanteen hajoamiseen, en usko, niin pian sen jälkeen se tapahtui.
Kaikella on vaikutusta kaikkeen, mutta ottaen huomioon sen, miten paljon kanttarin ylityksiä ja lieviä ja vähemmän lieviä ulkonakäyntejä tapahtuu pitkin kautta vanteiden hajoamatta, ei ole kovin uskottavaa, että juuri tuo yksittäinen kohtuullisen tavanomainen tapaus olisi aiheuttanut vanteen hajoamisen. Niiden pitäisi hajoilla paljon enemmän, jos ne ei tuollaista kestä.

Siksi valmistusvika on järkevä selitys. Toki ulkonakäynnillä on voinut olla hajoamiseen laukaiseva merkitys, mutta hajoamista ei olisi todennäköisesti tapahtunut, ellei vanne olisi jo valmiiksi ollut viallinen.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös