Bobakki
@f1hog
En. Juttusi lähtee oletuksesta, että hyvää onnea ei ole ilman jonkun toisen epäonnea. Noinko se muka menee?Ymmärrätkö mitä haen takaa?
Viimeksi muokattu:
En. Juttusi lähtee oletuksesta, että hyvää onnea ei ole ilman jonkun toisen epäonnea. Noinko se muka menee?Ymmärrätkö mitä haen takaa?
Äh.. ei nyt ehkä ihan niinkään. Olen vain sitä mieltä, että on olemassa sekä hyvää onnea, että huonoa sellaista. Mutta ymmärsin sinun määrittelevän asian niin, että on olemassa vain hyvää tuuria ja huonoa ei ollenkaan, ja epäonnistumiset johtuvat vain sitten jonkun huonosti tekemästä työstä.En. Juttusi lähtee oletuksesta, että hyvää onnea ei ole ilman jonkun toisen epäonnea. Noinko se muka menee?
Kuten jo totesin, tuurissa on mielestäni kyse jostain, mikä on omien vaikutusmahdollisuuksien (talli mukaanlukien) ulkopuolella. Heikin kohdalla huonoa tuuria oli esim. Australian turva-autoepisodi.Äh.. ei nyt ehkä ihan niinkään. Olen vain sitä mieltä, että on olemassa sekä hyvää onnea, että huonoa sellaista. Mutta ymmärsin sinun määrittelevän asian niin, että on olemassa vain hyvää tuuria ja huonoa ei ollenkaan, ja epäonnistumiset johtuvat vain sitten jonkun huonosti tekemästä työstä.
Joo, siitä olen samaa mieltä, että siinä vaiheessa kun turva-auto tulee radalle aletaan arpomaan päivän lottonumeroita, ja joku siinä aina voittaa ja joku ei. Heikillä taisi mennä myös Saksassa palkintopallipaikka turva-auton vuoksi, vaikka kärsikin taas rengasongelmista. Ja Singaporessa se vei pisteiden rippeetkin. Vaikka siinä taisi olla myös tallilta surkeaa taktikointia bensamäärän suhteen.Kuten jo totesin, tuurissa on mielestäni kyse jostain, mikä on omien vaikutusmahdollisuuksien (talli mukaanlukien) ulkopuolella. Heikin kohdalla huonoa tuuria oli esim. Australian turva-autoepisodi.
Jep, paskanmarjat siinä mielessä, että TR oli parhaimmillaan kosteilla ja viileillä keleillä. McLaren sitä vastoin oli selkeästi ykkönen kosteilla ja viileillä keleillä.Toro Rosso täysin alivertainen Monzassa sateella?:-DD Paskanmarjat. Täällä on jo miljoona kertaa puhuttu niistä Heikin jarruongelmista, että asian luulisi olevan aika selvä.
Ei mielestäni autoilla sellaisinaan kun Vettelin auto meni säädöillään suorilla paljon kovempaa ja toimi ilmeisen hyvin mutkissakin. Varmasti kuivan kelin viikonlopussa, ja säädöillä luultavasti Heikki olisikin haastanut voitosta (ainakin Vetteliä vastaan) kun auton säätöjen kanssa ei olisi tarvinnut pohdiskella sen enempiä. Sillä kertaa Toro Rosso oli vain parempi radalla. Heikin 8 pistettä oli myös hyvä saalis.Kyllä Heikin olisi pitänyt kyetä haastamaan Vettel. Toki jarru ongelmat hieman hidastivat.
Niinpä. Mutta vaikka jotkut hokevatkin, niin turha sitä sen enempää on ihmetellä mielestäni, Toro Rosso oli vain paremmissa säädöissä siihen epävakaan kelin kisaan.Hieman ihmettelen kun sanotaan että Heikin olisi pitänyt haastaa Vettel, kun Heikkihän se kaikista kuskeista kuitenkin lähimmäks pääsi...
Olihan tuo kokonaisuudessaan kisan nopein auto-kuskiyhdistelmä. Jätti Heikkiä lukuunottamatta kaikkia muita yli 20 sekuntia. Lewisillä ja Kimillä oli hetkensä - hyvien lisäksi myös huonommat.Niinpä. Mutta vaikka jotkut hokevatkin, niin turha sitä sen enempää on ihmetellä mielestäni, Toro Rosso oli vain paremmissa säädöissä siihen epävakaan kelin kisaan.
Motorsport-aktuell? Onko tämä netissä jossain (saisko linkkiä) vai pelkästään paperilla?MSa:n isossa haastattelussa (toimittajana Norbert Ockenga) Heikki kertoo suoremmin asioista kuin suomalaismedialle. Heikki myöntää, että McLaren oli 'trimmattu' Hamiltonia varten. Kovalainen joutuikin muuttamaan ajotyyliänsä McLarenille sopivammaksi.
Ero Renaultin tiimiin on melkoinen. Renaultilla työskentelytapa oli leppoisampaa, nauru ja rokki raikasi. McLaren on paljon isompikin. Mutta itse auton parissa työskenty on lopulta hyvin samantapaista kummassakin tiimissä. Vapaa-ajalla McLarenillakin ollaan vapaampia, illalliset Dennisin, Whitmarshin tai Haugin kanssa ovat olleet Kovalaisen mielestä hauskoja.
Suurin kritiikki tallia kohtaan tuli Heikiltä aika-ajojen polttoainemääristä. Omasta mielestään (ja meidän kaikkien!) Heikki ajoi aika-ajoissa hyvin. Bensamääriin suhteutettuna Kovalainen olikin usein nopein koko porukasta. Vain kerran Lewisillä oli painavampi auto: Silverstonessa, jossa Heikki olikin paalulla.
Kovalainen jatkaa: "Olin useinmiten painavin top 6-7 autoista. Painavammalla autolla rengasongelmat tulivat kisassa pahemmin esille, etkä päässyt ajamaan vapaita kierroksia. Painavuudesta ei ollut monestikaan hyötyä, harvoin pääsit ohittamaan kevyempiä autoja varikkotaktiikalla. Jos tulit ensimmäisiin varikkopysäyksiin neljäntenä tai viidentänä, et niiden jälkeenkään noussut yhtä-äkkiä kakkoseksi tai kolmoseksi. Jos haluamme enemmän pisteitä, pitää yksinkertaisesti startata lähempänä kärkeä. Odotan ensi kaudella tallin antavan minun taistella paaluista säännöllisesti."
Suorituksista päätellen Heikin autossa oli jarrut epäkunnossa suurimman osan kautta. McMersun kannattas vaihtaa jarrujen toimittajaa. Hamilton näytti tuossa kisassakin McLadan todellisen iskukyvyn ja olisi voittanut helposti ilman aika-ajotunarointia.Toro Rosso täysin alivertainen Monzassa sateella?:-DD Paskanmarjat. Täällä on jo miljoona kertaa puhuttu niistä Heikin jarruongelmista, että asian luulisi olevan aika selvä.
Jahas, tän tason kommentteja taas. Kyllä sillä Heikillä oli kauden aikana paljon muitakin ongelmia kuin jarrut, kuten renkaiden kulutus. Ne muiden kisojen ongelmat vaan ei kuulu tähän asiaan millään tavalla.Suorituksista päätellen Heikin autossa oli jarrut epäkunnossa suurimman osan kautta. McMersun kannattas vaihtaa jarrujen toimittajaa. Hamilton näytti tuossa kisassakin McLadan todellisen iskukyvyn ja olisi voittanut helposti ilman aika-ajotunarointia.
Dennisin takiako ilopilleri jäi tallikaverista puolisensataa pongoa?Se voi olla, että Heikki saa nyt hieman tasaisempaa kohtelua, kun Dennis siirtyy sivuun. Denniksen kultapojun oli pakko tuoda Ronille se viimeinen hänen ohjastama mestaruus, joten nyt voi hyvinkin olla tasaisempi kohtelu taktiikoiden suhteen, kun Dennis ei ole ajamassa yhden kuskin etua.
Ei, Hamilton oli viime kaudella paljon parempi. Mutta pientä painetta Dennisillä tai McLarenilla oli saada Lewis mestariksi ja luultavasti tämä (ei Dennisin ero) helpottaa Heikin asemaa tasa-arvoisena kilpakuskina.Dennisin takiako ilopilleri jäi tallikaverista puolisensataa pongoa?
Tuskin nyt pelkästään, mutta Heikin taktiikat aika-ajoihin olivat tietoinen "nöyryytys".Dennisin takiako ilopilleri jäi tallikaverista puolisensataa pongoa?
Isketäänpä ne pari faktaa pöytään:Dennisin takiako ilopilleri jäi tallikaverista puolisensataa pongoa?