WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Aina on niitä, jotka uskoo salaliittoteorioihin tai siihen, että McLaren/Mercedes valehtelee aina.
Aina on niitä, jotka uskoo salaliittoteorioihin tai siihen, että McLaren/Mercedes valehtelee aina.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/arkisto.shtml/arkistot/f1/2008/06/667100?Espanja_2008_F1AMcLaren-talli on selvittänyt syyn Heikki Kovalaisen pahalle ulosajolle huhtikuun lopussa ajetussa Espanjan GP:ssä. Toimitusjohtaja Martin Whitmarshin mukaan onnettomuus ei johtunutkaan vasemman etupyörän vanteen rakennevauriosta, vaan lakkausvaiheessa tapahtuneesta virheestä.
Tutkimuksissa ilmeni, että vanteen keskiö oli jäänyt suojaamatta ennen lakkausta, jonka tarkoituksena on parantaa auton osien kestävyyttä. Tämä aiheutti puolestaan sen, että vanteen kiinnitys ei ollut riittävän pitävä. Pyörä ja akseli alkoivat erkaantua toisistaan niihin kohdistuneen rasituksen takia. Vanne alkoi hangata jarrulevyä vasten ja hajosi lopulta.
:dunno:"En koe itseäni kakkoskuskiksi"
26.11.2008 6:00
Heikki Kovalainen ei valita asemastaan McLarenilla.
LOMAT OHI Heikki Kovalainen valmistautuu jo tulevaan kauteen.
LOMAT OHI Heikki Kovalainen valmistautuu jo tulevaan kauteen. (VESA KOIVUNEN)
Heikki Kovalainen on valmis haastamaan tallikaverinsa maailmanmestari Lewis Hamiltonin ensi kaudella formula ykkösissä.
- En koe itseäni kakkoskuskiksi. Loppukaudesta autoin Lewista sen minkä pystyin, ja minun taktiikkani laadittiin sen mukaan, mikä oli tallin kannalta parasta. Toivottavasti ensi kausi aloitetaan eri tavalla, Kovalainen sanoi Helsingissä järjestetyssä mediapäivässä.
- Katsotaan, mihin se sitten kääntyy. Olen ollut ihan tyytyväinen. Minulla oli ensimmäinen kausi tallissa ja Lewis keräsi enemmän pisteitä. Ei siinä sen kummempaa. Uskon, että olemme samalla viivalla ensi kaudella.
Kovalainen sijoittui MM-sarjassa seitsemänneksi voittaen yhden kilpailun Unkarissa.
- Meillä oli hienot maailmanmestaruusjuhlat. Oman mausteensa juhliin toi se, että myös Nightwish-yhtye oli mukana juhlimassa kanssamme, Kovalainen kertoi.
Ja muutaman vuoden päästä, kun Heikille ei enää löydy sijaa maja... ykkösissä todetaan jälkiviisaasti että olisi sittenkin kannattanut olla mielummin tossun alla kuin taivasalla.Ensi kauden jälkeen Heikki saisi kyllä siirtyä, vaikka johonkin keskikastin talliin kunhan saisi tasavertaisen kohtelun.
Varmasti osa toteaisikin noin. Jossittelu on niin mukavaa. Itse en kyllä noin tule toteamaan, sillä ei tuo hääppöinen rooli lopulta ole. Voipi tosin olla, että Kovylle lähtö tulee vaikkei itse haluaisikaan kun on tarjolla Rosbergia, Vetteliä ja Glockia.Ja muutaman vuoden päästä, kun Heikille ei enää löydy sijaa maja... ykkösissä todetaan jälkiviisaasti että olisi sittenkin kannattanut olla mielummin tossun alla kuin taivasalla.
Tietenkin Heikki toivoo ja uskoo, että pystyy laittamaan Hamiltonille paremmin kampoihin ensi vuonna. Homma tulee huomattavasti helpommaks, jos pysyy heti alusta asti vauhdissa ja tulee muutama hyvä onnistuminen.Ei Heikki varmasti saa suoraankaan sanoa, että Hämistä suositaan, mutta turha tällaista paskaakaan on jauhaa. Olisi mieluummin hiljaa.
Hehheh. Kimihän oli täysin ylivertainen tuossa kisassa. Kimin varikkokäynnin jälkeen ilopilleri oli vain 11s edellä. Kovalaisella ei toisinsanoen ollut pienintäkään mahdollisuutta voittoon ilman Kimin virhettä tai teknisiä murheita.Espanja: 6-10 pistettä
Voitto oli epätodennäköinen, mutta mahdollisuuksien rajoissa,
Eipä nyt unohdeta sitä että Kovalainen peri ainoan voittonsa hirveellä munkilla ja sitä että Monzassa ilopilleri otti turpaan Vetteliltä joka ajoi McLadaan verrattuna täysin alivertaisella autolla.Tämän vuoksi Heikki olisi kaiken toimiessa edes normaalisti noussut taistelemaan kolmossijasta Kimin ja Kubican kanssa näilläkin suorituksilla.
Toro Rosso täysin alivertainen Monzassa sateella?:-DD Paskanmarjat. Täällä on jo miljoona kertaa puhuttu niistä Heikin jarruongelmista, että asian luulisi olevan aika selvä.Eipä nyt unohdeta sitä että Kovalainen peri ainoan voittonsa hirveellä munkilla ja sitä että Monzassa ilopilleri otti turpaan Vetteliltä joka ajoi McLadaan verrattuna täysin alivertaisella autolla.
Ei kai nyt yksi munkkivoitto pyyhi pois kaikkia epäonnen aiheuttamia tappioita. Oli niitä muillakin "säkävoittoja", kuten Massalla Ranskassa kun Kimillä petti auto, Belgiassa kun Kimi liukasteli seinään ja Hamilton sai rangaistuksen... Hamiltonilla Monacossa kun Kimi sai rangaistuksen renkaiden kiinnitysvirheestä, Kovalaisella auton softa meni tilttiin ruudukossa, ja itse osasi vielä kaiken hyvän lisäksi ajaa oikeaan aikaan seinään. Puhumattakaan Alonson ja Kubican voitoista. Nämä nyt näin ensimuistista.Eipä nyt unohdeta sitä että Kovalainen peri ainoan voittonsa hirveellä munkilla ja sitä että Monzassa ilopilleri otti turpaan Vetteliltä joka ajoi McLadaan verrattuna täysin alivertaisella autolla.
Enpä Heikkiä epäonniseksi ole väittänytkään. Tuurin suhteen taisi mennä aika tasan, kun huomioi Australian ja Ranskan.Eipä nyt unohdeta sitä että Kovalainen peri ainoan voittonsa hirveellä munkilla --
Luitko yhtään, mistä tuossa oli kyse? Ei Heikin, vaan McLarenin suorituksista Heikin auton suhteen. Se, että Heikki ei pärjännyt Monzassa on oma juttunsa, jota on käsitelty jo aiemmin riittämiin.--ja sitä että Monzassa ilopilleri otti turpaan Vetteliltä joka ajoi McLadaan verrattuna täysin alivertaisella autolla.
Minä kyllä melkein menisin väittämään. Ei kai 2-4 tuuripistettä Unkarista korvaa 20-40 pisteen menetystä muista kisoista? Kyllä se vaaka oli aika tavalla kallellaan toiseen suuntaan..Enpä Heikkiä epäonniseksi ole väittänytkään. Tuurin suhteen taisi mennä aika tasan, kun huomioi Australian ja Ranskan.
Ajattelen varmaan eri tavalla kuin moni muu, mutta jos talli tekee virheen, ei se mielestäni ole epäonnea vaan huonoa valmistautumista. Pois lukien jotkut täysin kummalliset viat, kuten Webberin vaihdelaatikko-ongelma Singaporessa.Minä kyllä melkein menisin väittämään. Ei kai 2-4 tuuripistettä Unkarista korvaa 20-40 pisteen menetystä muista kisoista? Kyllä se vaaka oli aika tavalla kallellaan toiseen suuntaan..
Niin, määritelmiähän voi olla monia, mutta jos asian ydin on se, että Heikki menetti ilman omaa syytään 20-40 pistettä, niin ei + 2-4 pistettä Unkarista ilman omaa ansiota korvaa niitä.Ajattelen varmaan eri tavalla kuin moni muu, mutta jos talli tekee virheen, ei se mielestäni ole epäonnea vaan huonoa valmistautumista. Pois lukien jotkut täysin kummalliset viat, kuten Webberin vaihdelaatikko-ongelma Singaporessa.
Kimi sen mun mielestä hyvin kiteytti ekan Ferrari-kautensa jälkeen ettei usko huonoon tuuriin vaan huonosti tehtyyn työhön. Hamiltonin kohdalla tehtiin työ hyvin -> ei yhtään keskeytystä tekniseen vikaan - noin esimerkkinä, Schumin voittokausista puhumattakaan. Mutta tollaset käsittämättömät turva-autoepäonnet ála Australia 2008 Heikin kohdalla on melkein enemmän siellä tuurin puolella. Tai kun Kimin konttiin ajetaan kärkipaikalta yhden liikennevalon takia.Jos taas Heikin pistemenetykset pistetään tallin huonon valmistautumisen piikkiin, niin ei Unkarin voittokaan silloin tullut tuurilla, vaan muiden kuskien osalta oli silloin valmistauduttu huonosti.
Niimmuttaku F1:ssä kyse ei koskaan ole pelkästä kuskista, vaan kuskista ja autosta. Turva-autosähläilyissä ja muiden keskeytyksissä tilanne on Heikin ja tallin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella, ja siten sen voi hyvin tuuriksi laskea.Niin, määritelmiähän voi olla monia, mutta jos asian ydin on se, että Heikki menetti ilman omaa syytään 20-40 pistettä, niin ei + 2-4 pistettä Unkarista ilman omaa ansiota korvaa niitä.
--
Jos taas Heikin pistemenetykset pistetään tallin huonon valmistautumisen piikkiin, niin ei Unkarin voittokaan silloin tullut tuurilla, vaan muiden kuskien osalta oli silloin valmistauduttu huonosti.
Niimmuttamutta.. eihän sitä kakkua voi sekä säästää että syödä. Jos Heikin tekniset murheet määritellään joksikin muuksi kuin epäonneksi, niin saman määritelmän mukaan myöskään Massalla ei ollut epäonnea Unkarissa, eikä Heikki tällöin myöskään voittanut tuurilla. Massan kilpailu oli Ferrarin vaikutusmahdollisuuksien sisällä, joten McLaren hoiti tällöin homman paremmin Heikin kohdalla kuin Ferrari Massan kohdalla. Ymmärrätkö mitä haen takaa?Niimmuttaku F1:ssä kyse ei koskaan ole pelkästä kuskista, vaan kuskista ja autosta. Turva-autosähläilyissä ja muiden keskeytyksissä tilanne on Heikin ja tallin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella, ja siten sen voi hyvin tuuriksi laskea.