Honda 2009 / Brawn GP

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
edit. Eikö tallienkin suunnalta ole tullut arvioita, että hyöty olisi väh. 0,5s tai Flaviolta, että downforcea tulee lisää 14% ja mahdollisuudet oli jopa jotain 35%n?
Flavio totesi että 'heittämällä' ton sinne parani 14% ja jos vähän sitä kehittäis niin päästäisiin 30-40% lukemiin. Ja samantien kyseenalaisti koko sääntöuudistuksen, jonka tarkoituksena oli pienentää aerodynaamista suorituskykyä.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Lienee viimeaikaisen historian halvin voitto "pääsponsorille". Branson maksoi 500 000$ kahdesta kisasta....

Ja kallein Hondalle...
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
en kyllä tiedä varmasti mutta vaikka downforcea on saatu nyt takaisin niin onko se silti huono asia. ennen tuo määrä downforcea tehtiin eri tavalla (lisäsiivekkeet auton yläpinnalla) johon perässä ajettaessa pyörteet ainakin haittasivat merkittävästi..

mutta nyt kun downforce muodostetaan näillä vippaskonsteilla auton alla niin vaikuttaako siihen tuo perässä ajaminen läheskään niin paljoa? epäilen että ei.. eli perässä ajaminen ei välttämättä huonone siltikään. päästään vain lujempaa kuin ilman sitä. eli isompi diffuusori ei välttämättä nyt sodi FIA:n linjausta vastaan vähentää aerodynaamista pitoa ohituksien toivossa :rolleyes:

e: kopsasin diffuusoriketjuun kun vähän meni offtopiciksi
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Siivethän ovat eräänlaisia "jarruja". Mitä korkeampi kulma sen enemmän ne hidastavat muuten matkan tekoa.

Jos tuolla BGP diffulla saadaan edes vähän pitoa lisää, silloin siiven kulmaa voi pienentää, jolloin mutka nopeuden lisäksi myös suora nopeus nousee.

Hyöty on huomattava yleisesti nopeuden suhteen ja lisäksi myös rengaskulumisen suhteen.
 

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Cause it's a bittersweet symphony........

F1-Live:

Honda executives applaud Brawn success

Melbourne one-two earning high praise

The Honda Motor Co. has congratulated its former Formula One team for winning last Sunday's Australian Grand Prix.

Due to the global financial crisis, the Japanese carmaker announced its complete withdrawal from the sport late last year, handing over to Ross Brawn after a management buyout.

The Brackley-based team's efforts last year, however, laid the foundations of the now Brawn GP-branded BGP001 single seater, which with Mercedes power in Australia qualified and finished in first and second places.

Moreover, the bulk of Brawn's 2009 budget was pledged by Honda to ensure the team remained a going concern for this season.

Ross Brawn revealed at Albert Park last Saturday that Japanese executives had been in contact with him to applaud his success.

"We are incredibly delighted that our team-mates, with whom we worked until last season, have started from extremely difficult circumstances to earn this victory," Honda Motor Co. said in a statement.

It added: "Congratulations to the Brawn GP Formula One team."

Source: GMM
© CAPSIS International
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Eli ensikauden rahoitusta alkaa olla kasassa. Älykäs veto Branssonilta mitähän maksaa tästä kaudesta? Sen huhutun 5 milj. ?

Ei oo kallista...


Virginille 30 miljoonan Brawn-sopimus 3.4.2009,07:01:33

Viihdejätti Virgin on SportsPro-lehden mukaan tehnyt 30 miljoonan dollarin arvoisen sponsorisopimuksen Brawn-tallin tukemisesta kaudella 2010. Virgin sponsoroi Brawnia myös tällä kaudella, mutta maksaa tallille sponsoroinnista vain 250 000 dollaria kisalta. Toistaiseksi Brawn-autojen väritys ei ole muuttunut, vaan autot ovat Malesian kisassa samanvärisiä kuin viikko sitten Melbournessa.

SportsPron mukaan Virginillä on ensi vuonna oikeus myydä mainostilaa Brawn-autoihin, joten 30 miljoonan vuosisopimuksella se voi tehdä jopa voittoa. Brawn ja Virgin eivät ole vahvistaneet sopimusta virallisesti.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Laitetaan tämä uutinen myös tänne-

Ensimmäinen takaisku Brawn-tallille
---------------------------------

Brawn-auton heikko kohta petti - Barrichellolle rangaistus
03.04.2009 14:39
Rubens Barrichellon lähtöruutua pudotetaan viidellä pykälällä Malesian GP:n aika-ajosijoituksesta rangaistuksena vaihdelaatikonvaihdosta.

Samaa vaihdelaatikkoa pitäisi sääntöjen mukaan käyttää neljässä peräkkäisessä osakilpailussa.

Brawn GP -tallista myönnettiin jo ennen Malesian GP-viikonlopun alkua, että vaihdelaatikko on heidän autonsa heikko kohta. Heikkous johtuu siitä, että alun perin vaihdelaatikko suunniteltiin Hondan moottoria varten, mutta talli vaihtoi viime hetkellä Mercedeksen moottoriin Hondan vetäydyttyä F1:stä.

Lähde (MTV3)
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Eli ensikauden rahoitusta alkaa olla kasassa. Älykäs veto Branssonilta mitähän maksaa tästä kaudesta? Sen huhutun 5 milj. ?

Ei oo kallista...
Ferrarilla on vastaavanlainen sopimus Marlboron kanssa, mutta summat ovat ihan eri sfääreissä. Jotenkin hitusen oudoksuttaa tämä... onko tosiaan niin, ettei nykytilanteessa ole mahdollista löytää kunnon sponsoreita menestyvällekään tallille.
 

Turboahti

Well-known member
Liittynyt
22.7.2008
Viestit
537
Sijainti
Tampere
Heikkous johtuu siitä, että alun perin vaihdelaatikko suunniteltiin Hondan moottoria varten, mutta talli vaihtoi viime hetkellä Mercedeksen moottoriin Hondan vetäydyttyä F1:stä.
Aijai. Tuollaisiin ei oikein olisi varaa, kun taistellaan voitoista.
Niin, ja tuli jälleen uusi takaisku F1-veikkauksissa, kun olin luottanut, että Barrichello olisi hyvä sadekuski, mutta katsotaan...
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Ferrarilla on vastaavanlainen sopimus Marlboron kanssa, mutta summat ovat ihan eri sfääreissä. Jotenkin hitusen oudoksuttaa tämä... onko tosiaan niin, ettei nykytilanteessa ole mahdollista löytää kunnon sponsoreita menestyvällekään tallille.
Ilmeisesti aikataulut ovat vain aivan liian tiukkoja tässä tapauksessa. Budjetit on tehty ja tässä kireässä rahoituskriisissä ei sitä rahaa vaan mistään revitä.

Saadakseen täyden hyödyn sponsorin pitää suunnitella pitkään näin suuria markkinointiponnistuksia. Menevät muuten täysin munilleen jos mikään ei ole valmista ja mietitty...

Moisesta lähinnä tulee mieleen Nokian räpellys Tyrrellin kanssa.

Eli toivo on lyhyellä tähtäyksellä Bransonin kaltaisissa omaa yritystä johtavissa kihoissa jotka kykenevät tekemään nopeita siirtoja ja kantaa vastuun niistä...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ilmeisesti aikataulut ovat vain aivan liian tiukkoja tässä tapauksessa. Budjetit on tehty ja tässä kireässä rahoituskriisissä ei sitä rahaa vaan mistään revitä.

Saadakseen täyden hyödyn sponsorin pitää suunnitella pitkään näin suuria markkinointiponnistuksia. Menevät muuten täysin munilleen jos mikään ei ole valmista ja mietitty...

Moisesta lähinnä tulee mieleen Nokian räpellys Tyrrellin kanssa.

Eli toivo on lyhyellä tähtäyksellä Bransonin kaltaisissa omaa yritystä johtavissa kihoissa jotka kykenevät tekemään nopeita siirtoja ja kantaa vastuun niistä...
Aikataulu on tosiaan kireä... Siinä olet toki ihan oikeassa, ettei yhteistyösopimuksia tehdä hetkessä, vaan taustalla on varsin pitkä prosessi. Sitäkin työtä on kuitenkin tehty Hondankin aikoina, joten olisi luullut jonkunlaisen pohjan olevan olemassa. Päinvastaisesta toki puhuu se, ettei yksikään Hondan tukijoista jatkanut.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös