Honda RA106

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
MaranelloRed sanoi:
No Toyota on vielä aika nuori tapaus ykkösissä. Honda on tulossa uudestaan perinteiden velvoittamana. Onhan Hondan nimellä maaginen kaiku moottoriurheilussa. Toyota taas on jättiläinen joka vasta opettelee ja on menossa oikeaan suuntaan mahtavan rahallisen panostuksen vauhdittamana. Tojolla on hyvä jopa erinomainen kone ja auto paranee nopealla tahdilla. Eihän ne ole olleet ykkösissä mukana kuin vasta viisi(?) vuotta. Samalla logiikalla voisi kysyä että miten Ferrari saattoi kontata viimevuonna niin totaalisesti ja miten McLaren on ylipäätään onnistunnut voittamaan ne mestaruudet kaudella 98 ja 99.

Hondasta ja Toyotasta tulee voittajia vuonna 2006. Jos näin ei käy tulevalla kaudella niin se on sulle mn97 puolilitraa kossua puhtaana lasiin. :alppu:
Odotan mielenkiinnolla tulevia kisoja.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
mn97 sanoi:
Odotan mielenkiinnolla tulevia kisoja.

Voi vittu !

Milloin olen mennyt tuollaisia horisemaan ??? Olisi tuon ja sanan paikalla edes TAI niin toivoa olisi. No kossus saat jos olen väärässä. Sinun täytyy kuitenkin olla aktiivinen jotta muistan tämän lupauksen kun tuppaa tuo muisti sassaroimaan pahasti. :dunno:

Honda oli ehkä lievä pettymys vielä tässä kisassa ainakin Barrichellon hyppysissä. Nappi teki McLarenista pariin kertaan näyttävän ohituksen.
 

Metanolman

Well-known member
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
548
Sijainti
Lappeenranta
MaranelloRed Quote:

Honda oli ehkä lievä pettymys vielä tässä kisassa ainakin Barrichellon hyppysissä. Nappi teki McLarenista pariin kertaan näyttävän ohituksen.
Nappi ohitti Montoyan, mutta ei Räikköstä. Eli näimmekö Mäkin todellisen vauhdin Kimin vai Juanin ajosta? Eli onko Räikkönen ylihyväkuski vai montonen täysi lapanene? :rolleyes:

Meni kyllä Napi jarrutuksissa Montoyasta helpon näköisesti ohi, mutta Kimi sai miehen pidettyä helpon näköisesti takana.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Yksi toteamus Hondasta, missä talli on muita selvästi jäljessä. Startissa Honda hävisi useamman sijan, tämä ei ollut ensimmäinen kerta. Esim. Viime vuonna Japanissa Button lähti kuitenkin sijalta 2, jolloin myös menetti sijoja lähdössä.
Onko Hondan lähtöjärjestelmä tai elektroniikka selvästi heikompi kuin muilla talleilla? Ei nimittäin mitään hyötyä nopeista aika-ajo kierroksista, jos lähdössä menetetään liian monta sijaa :nope:
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
azai sanoi:
Yksi toteamus Hondasta, missä talli on muita selvästi jäljessä.
Buttonilla oli omien sanojensa mukaan ongelmia kytkimen kanssa lähdössä ja Rubensilla koko kisan ajan vaihteiston kanssa. Lisää oikeita testejä vaan ja vähemmän näytöskierroksia, sillä siitä selviää.
 

Zeiar

Well-known member
Liittynyt
24.4.2004
Viestit
185
Sijainti
Tre
belated sanoi:
Buttonilla oli omien sanojensa mukaan ongelmia kytkimen kanssa lähdössä ja Rubensilla koko kisan ajan vaihteiston kanssa. Lisää oikeita testejä vaan ja vähemmän näytöskierroksia, sillä siitä selviää.
Buttonhan lähti lämmittelykierrokselle vähän vaivalloisesti, kytkinhän tuon sitten selitti.
Ja mitä testeihin tulee,niin Honda ajoi eniten testikilometrejä talvitesteissä.
 

Barco:[

Well-known member
Liittynyt
19.9.2005
Viestit
427
Vähän kaksijakoiset tunnelmat jäivät kisasta. Toisaalta Honda on nopea, mutta niin ovat myös Renault, Ferrari ja McLaren. Toisaalta Button ajoi aivan hyvin, mutta Barrichello olikin sitten todella heikko. Tässähän alkaa mietityttämään että onko Ferrarilla sittenkään annettu viime vuosina kovin ihmeellisiä apuja Schumacherille tallikaveriaan vastaan. Tunnetusti täysin lahjaton Massa jää aika-ajoissa vaivaisin puolen kymmenyksen päähän tästä suurmestarista ja toisaalla Button hakkaa Barrichellon kovempaa kuin Schumacher oikeastaan koskaan.

Buttonin olisi pitänyt nousta korokkeelle, mutta niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, McLaren oli taktisesti järkevämpi. Myöskin Hondan lähdöt ovat viime kauden tapaan huonoja verrattuna Renaultiin, McLareniin ja nyt myös Ferrariin. Se että ruudusta kolme pudotaan sijalle 6, ei se ole ainoastaan kolmen sijan pudotus vaan se oli myös tappio kahdelle likaiselle puolelta startanneelle kuljettajalle. Varsinainen vauhti olikin sitten aivan riittävää. Eihän Honda ole viime vuosinakaan ollut parhaimmillaan kauden alussa, joten ei tässä tarvitse huolehtia: vauhdillisesti selvästi edellä on vain Fernando.

Barrichellolla on nyt selitykset melko vähissä. Kaveri häviää sekunnin aika-ajoissa, vaikka oli liikkeellä kevyemmällä autolla. Eikä tahti ollut varsinaisessa kisassa yhtään parempaa: vähintään Wiliamsien edellä olisi oltava, mutta Red Bulleille häviäminen on jo säälittävää. Takuma Sato olisi pystynyt parempaan, eikä tarvitse edes jossitella. Toki on syytä odottaa hieman useampi kisa, mutta tämä ei ole kovin pitkään hyväksyttävää.

Varsinainen kisa muuten oli ihan suhteellisen hyvä, vaikka toisten pysähdysten jälkeen alkoi jo näyttää selvältä että Alonsohan sen voiton ottaa. Näytti vähän että moottoriakin säästeltiin Malesian pätsiin, jossa todennäköisesti vähän useammallakin kuin vain Mercedeksellä pettää kone alta. Vanha kunnon pullasorsa meinasi jo päästä edelle kun Alonso juuttui ruuhkaan ennen pysähdystään, mutta sen jälkeen tilanne oli päivänselvä. Nähtiinhän se jo viime vuonna Imolassa, ettei munattomalla Schumacherilla ole mahdollisuuksia päästä Alonsosta ohitse tai edes saada vakavasti otettavaa ohitusyritystä nopeammallakaan autolla. Koskas Fermacher on viimeksi ohittanut suunnilleen yhtä nopean auton kuivalla kelillä? Ei ihan hirveän huono arvaus ole että tarvitsee mennä 90-luvulle saakka tätä ihmettä muistelemaan. Alonso taas on tällä hetkellä ylivoimaisesti paras kuljettaja ajamassa viimeistä intohimoista kauttaan. Tämän jälkeen nostetaan vain maukasta tiliä McLarenilta ja kruisaillaan vähäsen PR-tilaisuuksien lomassa.

Loppujen lopuksi tästä on ihan hyvä jatkaa, vaikka enemmän odotettiinkin. Ferrari sopii Bahrainin radalle edellisten vuosien perusteella, eikä karkumatka aika-ajoissa johtunut kuin vähän kevyemmästä kuormasta. Renaulteista toinen on edellä, kuten odotettiinkin. McLarenin kanssa ollaan suunnilleen tasoissa, ehkä jopa edellä. Luokattomat lähdöt, Barrichellon huono suoritus ja pieni epäonni (Buttonin jumittuminen molempien pysähdysten jälkeen mersujen taakse) ovat kyllä korjattavia asioita.

Valkoiset tulevat vielä.
 

the flying finn

Well-known member
Liittynyt
28.7.1999
Viestit
944
Sijainti
The Bay
Barco:[ sanoi:
Barrichellolla on nyt selitykset melko vähissä. Kaveri häviää sekunnin aika-ajoissa, vaikka oli liikkeellä kevyemmällä autolla. Eikä tahti ollut varsinaisessa kisassa yhtään parempaa: vähintään Wiliamsien edellä olisi oltava, mutta Red Bulleille häviäminen on jo säälittävää. Takuma Sato olisi pystynyt parempaan, eikä tarvitse edes jossitella. Toki on syytä odottaa hieman useampi kisa, mutta tämä ei ole kovin pitkään hyväksyttävää.
Mielestäni 3. vaihteen puuttuminen on varsin hyvä selitys. Ja oliko siinä vaihteissa nyt sitten vielä muutakin vikaa...aiempana threadissa saat lisätietoja
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
the flying finn sanoi:
Mielestäni 3. vaihteen puuttuminen on varsin hyvä selitys. Ja oliko siinä vaihteissa nyt sitten vielä muutakin vikaa...aiempana threadissa saat lisätietoja
Joo, Rubensilla oli kyllä teknistä murhetta, jolla heikko kilpailuvauhti selittyy. Sikäli olen Barcon kanssa samaa mieltä, että parannettavaa jäi jatkoon rutkasti Buttoniin verrattuna.

Schumin ja Massan aika-ajovertailua tehdessä kannattaa muistaa sekin, että Rubens oli ensimmäisessä aika-ajossaan Schumacheria vastaan ihan yhtä lähellä ja Irvine jopa edellä.
 

Zeiar

Well-known member
Liittynyt
24.4.2004
Viestit
185
Sijainti
Tre
Tämä on vain oma vaatimaton mielipiteeni, mutta olen sitä mieltä, että voittaakseen mestaruuden tai edes paljon kisoja Honda tarvitsee todellisen huippukuskin riveihinsä. Buttonilta puuttuu se viimeisin puristus, joka ainakin Räikköseltä ja Schumilta löytyy. Uskoisin, että esim. Räikkönen ottaisi Hondalla voittoja melko helposti.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Honda jatkaa BARin osoittamalla tiellä. Testailujen lomassa pitää vetää muutama mainoskierros alipainoisella autolla!

Jos Hondan koneen iskisi McLareniin, niin eipä löytyisi Kimille, eikä edes Montoyalle muista tiimeistä vastusta! ;)
 

kessel

Well-known member
Liittynyt
13.1.2001
Viestit
1575
Sijainti
Tampere
Voi olla että Buttonilla alkaa olla pieni henkinen lukko tuosta voittamattomuudesta, mutta sitten kun se eka tulee niin jätkä siirtyy saman tien GOD MODE:n ja sen jälkeen voittoja alkaa ropista jos vaan auto on kuosissa. Mutta eiköhän se ole...
 

*wruuum*

Well-known member
Liittynyt
24.11.2001
Viestit
712
Tilastot kertovat ken on kaunehin?

kessel sanoi:
Voi olla että Buttonilla alkaa olla pieni henkinen lukko tuosta voittamattomuudesta, mutta sitten kun se eka tulee niin jätkä siirtyy saman tien GOD MODE:n ja sen jälkeen voittoja alkaa ropista jos vaan auto on kuosissa. Mutta eiköhän se ole...
Onko tässä kyseessä Mika Häkkinen efekti? Mikallahan meni 96 kilpailua ennen ensimmäistä voittoa, Jenssonilla taitaa olla nyt koossa jo 102 kilpailua. Kumpi lienee katkerampaa tavoiteltaessa ekaa voittoa, jäädä radan varteen kärkipaikalta tekniikan petettyä tai aina vain ajaa 2. ja 3. sijoja. Buttonilla on nyt koossa 12 palkintopalli paikkaa ilman voittoja, se on saman verran kuin Stefan Johanssonilla F1 aikakauden kirjoissa sijalla yksi. Lisäksi Buttonilla on nyt enemmän pisteitä ilman voittoja kuin historian valossa kellään muulla.

Kaudesta 2006 on niin monta kilpailua vielä jäljellä, että uskon Buttonin Hondan vielä nähtävän ruutulipulla sijalla yksi. Katsotaan mitä Buttonista vielä kehittyy.
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
Jonnekin se sitten katosi se paljon puhuttu Hondan ylivoima ja huimaava nopeus. Vai oliko sitä alunperinkään? :rolleyes:

Suoranopeuksia esim. McLareniin vertailemalla saa jo pientä osviittaa siitä että kappas vain, eipä sieltä Hondan konehuoneesta taida sittenkään löytyä se tehokkain kone...

Ok, saattaahan olla että McLaren on joutunut ajattamaan autoa vielä Bahrainissa pienemmillä siivillä ja tästä syystä Honda ei tavoita Mäkkiä suorilla. Tai ainakaan Kimiä. Edes silloin kun Kimillä on raskas lasti autossaan. :D
Buttonhan pääsi kaikkein lähimmäksi Kimiä juuri radan teknisemmällä osuudella, joissa siipeä tarvitaan.

Joka tapauksessa, mistään murskaavasta tehoylivoimasta tuskin voidaan enää noiden tulosten valossa puhua.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Huomattavasti paremminhan tämä kausi alkoi kuin läpimurto 2004 - tai puhumattakaan viime kaudesta. Kyllä se kuparinen vähintään rikki menee. Epäilen vain että kuljettajista homma jää jälleen ratkaisevasti kiinni.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
äxä sanoi:
Jonnekin se sitten katosi se paljon puhuttu Hondan ylivoima ja huimaava nopeus. Vai oliko sitä alunperinkään? :rolleyes:

Suoranopeuksia esim. McLareniin vertailemalla saa jo pientä osviittaa siitä että kappas vain, eipä sieltä Hondan konehuoneesta taida sittenkään löytyä se tehokkain kone...

Ok, saattaahan olla että McLaren on joutunut ajattamaan autoa vielä Bahrainissa pienemmillä siivillä ja tästä syystä Honda ei tavoita Mäkkiä suorilla. Tai ainakaan Kimiä. Edes silloin kun Kimillä on raskas lasti autossaan. :D
Buttonhan pääsi kaikkein lähimmäksi Kimiä juuri radan teknisemmällä osuudella, joissa siipeä tarvitaan.

Joka tapauksessa, mistään murskaavasta tehoylivoimasta tuskin voidaan enää noiden tulosten valossa puhua.
Missäs nuo suoranopeusvertailut ovat? Joo, kyllä noin haukan-silmämääräisesti Hondalla oli reilusti enemmän takasiipeä mitä Laarenilla.
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
formulastara sanoi:
Missäs nuo suoranopeusvertailut ovat? Joo, kyllä noin haukan-silmämääräisesti Hondalla oli reilusti enemmän takasiipeä mitä Laarenilla.
Kisan suoranopeudet löytyy TS:n sivuilta: Turun Sanomat

EDIT: Ja tietty Formula1.com Ja sieltä Live Timing Archive ja välilehti Weather and Speed.

Ei näy Hondia kärjessä missään trapissa.
 
Viimeksi muokattu:

Barco:[

Well-known member
Liittynyt
19.9.2005
Viestit
427
"Jonnekin se sitten katosi se paljon puhuttu Hondan ylivoima ja huimaava nopeus. Vai oliko sitä alunperinkään?"

Mikä ihmeen ylivoima. Ei kai kukaan mistään ylivoimasta ole puhunut vaan kilpailukykyisyydestä muihin verrattuna. Ja eiköhän sitä eilen nähty: parhaissa kierrosajoissa taisi jäädä 0.3 sekunttia ja olisihan Button ollut lopussa Räikköstä nopeampi, vaikka molemmilla yhtä raskaat autot olivatkin. Kuten sanottua, McLaren oli tällä kertaa taktisesti järkevämpi. Jos Räikkönen olisi ajanut normaalin aika-ajon samalla taktiikalla kuin Montoya, ei ole millään tavalla varmaa että hän olisi pystynyt parempaan, puhumattakaan että selvästi parempaan suoritukseen.

Buttonhan sanoikin kisan jälkeen että "olemme ehkä jopa McLarenia edellä". Eilen ei kuitenkaan ollut Hondan päivä. McLarenin nousua takaisin viime kauden ylivoimaan tuskin tarvitsee edes pelätä, koska tunnetusti vahva aerodynamiikka on kokenut merkittävää aivovuotoa kun McLarenin surullisen kuuluisa henkilöstöpolitiikka sai maistaa omaa lääkettään. "Rahasta tulleet ja rahasta menneet" Newey ja Tombazis saivat paremmat tarjoukset ja soon moro Ron. Mercedes nyt jää vuosi vuodelta enemmän ja enemmän kilpailijoistaan jälkeen.

Arvailut Flavion tarjouksesta Räikköselle ensi vuodeksi ovat kieltämättä mielenkiintoisia. Briatorehan on aikaisemmin passannut kalliit kuljettajat ja rakentanut itse paremmat ja halvemmat. On kyllä vähintäänkin huolestuttavaa mihin tunnetusti täysin edesvastuuttomat Ferrari, McLaren ja ehkä Toyotakin ajautuvat palkkatarjouksissaan vielä tässä episodissa. Honda, Wiliams, BMW ja Renault ovat toistaiseksi ajaneet vastuullisempaa palkkapolitiikkaa, mutta se on tietysti hankalaa kun hyviä kuljettajia on liian vähän. Sillä että kuljettajat tienaavat 35 miljoonaa taalaa 5 miljoonan sijaan ei kuitenkaan saavuteta yhtään mitään.
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
Barco:[ sanoi:
Mikä ihmeen ylivoima. Ei kai kukaan mistään ylivoimasta ole puhunut vaan kilpailukykyisyydestä muihin verrattuna.
Onhan täällä jauhettu jo vaikka kuinka kauan kuinka vakuuttavan luotettava ja nopea Honda on. Bahrainin perusteella en olisi enää ollenkaan sitä mieltä. Honda ei pystynyt vastaamaan Renaultin tai Ferrarin vauhtiin ollenkaan ja Mclareninkin vauhti Kimin ajamana oli liikaa Hondalle. Lisäksi kun päälle laitetaan Barrichellon tekniset murheet ja 15. sija, ei oikein hyvältä näytä.

Mutta odotetaan rauhassa seuraavia kisoja ja katsotaan missä mennään. Henkilökohtaisesti odotin Hondalta kovempaa panosta.
 

Zeiar

Well-known member
Liittynyt
24.4.2004
Viestit
185
Sijainti
Tre
Pitää muistaa Hondan (tai siis BARrin) suoritukset viime vuodelta. Siihen nähden uusi auto vaikuttaa ihan kelvolliselta. Pitää muistaa, että myös Renaultilla ja Ferrarilla oli ongelmia kakkoskuskin auton kanssa. Tiedän kyllä, että Nappulallakin oli ongelmia kytkimen kanssa, mutta uskoisin että kauden edetessä suoritukset paranevat.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös