Honda RA106

Barco:[

Well-known member
Liittynyt
19.9.2005
Viestit
427
"Onhan täällä jauhettu jo vaikka kuinka kauan kuinka vakuuttavan luotettava ja nopea Honda on."

Hienoa että ylivoima ja huimaava nopeus vaihtuivat siedettävimpiin termeihin. Luotettavuuden pettäminen on tietysti hieman huolestuttavaa, mutta toisaalta lähes jokaisella tallilla oli ongelmia luotettavuutensa kanssa. Alkukauden kisoissa autot kuitenkin harvoin ovat nopeusjärjestyksessä.

Nyt muuten muistin koska Fermacher on viimeksi ohittanut yhtä nopean auton ajamalla kuivalla kelillä: Ranska -02.

Mulle :ahem: :thumbup:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Barco:[ sanoi:
Nyt muuten muistin koska Fermacher on viimeksi ohittanut yhtä nopean auton ajamalla kuivalla kelillä: Ranska -02.

Mulle :ahem: :thumbup:
Mites Barrichello Monacossa viime vuonna? Idioottimainen liike, mutta ohitukselta se silti minun silmiini näytti. Rubenskin vaahtosi kisan jälkeen siihen malliin, ettei tallimääräyskään ollut.
 

Barco:[

Well-known member
Liittynyt
19.9.2005
Viestit
427
Ja Barrichello, 04, USA.

Mutta nuo Barrichellon ohittamiset voi jättää omaan arvoonsa. Taisi Monacossa Rubens myös valittaa että olisi vetänyt kylkeen, jos kyseessä olisi ollut ihan kuka tahansa muu. Sama idea toistui USA:ssa.
 

Barco:[

Well-known member
Liittynyt
19.9.2005
Viestit
427
Paljon se kertoo Renaultin voimasta kun jopa floppi-Fisichella pystyy sillä paaluajan ottamaan. Kärkikaksikko oli Malesian aika-ajoissa joka tapauksessa selvästi muita nopeampi ja se kertoo hyvää Hondan kilpailukyvystä. Tai sitten vain siitä että Renault on tällä hetkellä selvästi paras: Alonson ainoa ongelma voiton esteenä on että saattaa jumittua McLareneiden ja jopa Wiliamsien taakse matelemaan kun Fisichella ja Button karkaavat. Toki nämä tulevat aikaisemmin sisään ja Button voi jumittua itsekin (taas) hitaiden mersujen taakse.

Barrichello jatkaa siihen mihin viime viikonloppuna jäi. Ei jäänyt kuin kymmenen sijoitusta tallikaveriin. Ihmetytti viime viikonloppuna, että jos vaihdelaatikossa oli ongelmia ja sijoitus/vauhti noin surkea, miksei Rubensia vain otettu sisään teknisten ongelmien takia ja vaihdettu moottoria kun sen tiedettiin joutuvan niin koville Malesiassa. Olisi tältäkin vältytty.

Kaksi vuotta sitten ensimmäinen palkintopalli, mitens olisi nyt ensimmäinen voitto... Epäilen kuitenkin että Alonso nousee vielä ja Button saa taas yhden kakkossijan.
 

Barco:[

Well-known member
Liittynyt
19.9.2005
Viestit
427
Noh.. mitäs kisasta voisi sanoa? Oikeastaan aika tyypillinen moderni formulakisa: kärjessä taktinen peli ratkaisee, autot suhteellisen hyvin nopeusjärjestyksessä lukuunottamatta teknisten ongelmien vaivaamia ja teknisiä keskeytyksiä yllättävän vähän. Toki muutama, mutta tämä oli arvattavasti todella rasittava kisa moottoreille: uudet koneet ja jo toinen hellekisa samoilla moottoreilla. Ongelmia lähinnä kuitenkin vain Cosworthilla, BMW:llä ja Ferrarilla, joista ainakin kaksi jälkimmäistä saavat luotettavuuden tulevissa kisoissa kohdalleen, kun kuumuus on vähemmän ongelmana. Eiköhän Cosworthkin, vaikka "limited budget"-nyrkkipaja kilpailijoihinsa verrattuna onkin.

Hondan suoritus oli taas suhteellisen hyvä ja ainakin itselleni maistui palkintopalli pitkästä aikaa. Ongelmat ovat samat kolme kuin viime viikolla: Barrichello, onni ja lähdöt. Button sai tällä kertaa pitää (vaivoin) paikkansa lähdössä, kun takaa tulivat vain hitaammat Williamsit, joiden lähdöt eivät ole myöskään erityisen hyviä. Tämä asia kuitenkin vaatii parannusta, mielellään jo San Marinoon.

Buttonin suoritus on hyvä ja huomaan jo hieman sydämessäni antavani Juudakselle anteeksi. Kahden vuoden takaiset tapahtumat ovat tietysti sellaista mitä ei ihan heti unohda, mutta Button itse kuitenkin laittaa tapahtuneen suureksi osaksi managerin piikkiin. Kuitenkin oman rahan laitto sopimuksen ulosostoon ja hyvät suoritukset kahdessa ensimmäisessä kisassa saavat hieman mielen pehmenemään. Button oli kuitenkin ainoa joka pystyi vastaamaan Renaulteille tänään, eikä mielestäni voi häneltä odottaakaan Alonson voittoa. Onnikaan ei ollut puolella: jälleen jumittumiset molempien varikkokäyntien jälkeen McLarenin taakse ja edessä madellut Mateschitzin leikkikalu kriittisellä hetkellä pilasivat ehkä jotain. Ei tappiota Alonsolle kuitenkaan kehtaa sen piikkiin laittaa. Aika-ajoissa suoritus oli Buttonilta erinomainen: 0.15 sekuntia haamukierroksen ajaneesta Fisichellasta raskaammalla autolla.

Sen sijaan Barrichello jatkoi siitä mihin viime viikonloppuna jäi. En kauden ensimmäisissä kisoissa odottanutkaan että voittaa Buttonin, mutta jälleen kerran Takuma olisi pystynyt vähintäänkin samaan. Viimeiset vuodet ollaan oltu varmoja että Buttonin ja Saton ero johtuu vain Saton huonoudesta, mutta tämän pystyi asettamaan jo Bahrainissa ja varsinkin nyt kyseenalaiseksi. Todella kovaa ryhdistäytymistä odotetaan. Toki Honda ei ole ihanteellinen auto ohittamiseen, koska Willis suosii suurempaa downforcea suorien kustannuksella, ja Barrichellon huono lähtöruutu teki tilanteen selvästi esim. Massan vastaavaa vaikeammaksi.

Tämä on hyvä tulos ja tästä on hyvä jatkaa. Täydessä iskussa olevat Renaultit ovat lähes mahdottomia voittaa ja tänään Jenson pysyi lähes niiden kyydissä. McLaren jäi puolen minuutin päähän eikä ole jälleenkään mitenkään sanottua että Räikkönen olisi onnistunut tekemään mitään ihmeellisempää. Ferrareista on hankala sanoa ja niiden todellista iskukykyä joudutaan arvioimaan vielä myöhemmin.

Kausi on pitkä ja iskuasemat ovat hyvät.
 

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
Renaultit ovat nopeimpia, mutta ok kisa Buttonilta.
Kakkossija meni kenties hitaampien perässä ajellessa---> missä oli siniset lippu miehet? :nope:

Nooh, tuosta on hyvä jatkaa...

Rubensilta odottaisi paljon enemmän... No ehkä sitten ensi kisassa alkaa hänkin herätä ja kerätä pisteitä :) ...

Takuma ajoi Honda moottorisella SA:lla kivan tsemppi kisan :thumbup:
 

Barco:[

Well-known member
Liittynyt
19.9.2005
Viestit
427
San Marino -04, Kanada -05 ja Australia -06... Button in pole, disastro Ferrari sanoo Gazzetta. En vielä uskalla riemuita kuin jälkimmäisestä. Nykyiset aika-ajot ovat sellaiset, ettei niissä vielä voi voittaa kisaa, ainoastaan hävitä. Toki suoritus oli murskaava: 0.4 sekunttia eroa Renaultiin.

Katsoessa Jensonin viimeistä kierrosta (hävisi 0.5 s omalle ajalleen) ja toisaalta kuunnellessa Alonson juttua siitä että hän olisi ehjällä kierroksella pystynyt voittamaan Buttonin ajan, saa sellaisen kuvan ettei bensalasteissa kärkiviisikossa ole isoa eroa. Sitähän Alonsokin sanoi. Renaultit ja Honda toimivat nähtävästi suhteellisen samanlaisilla bensamäärillä parhaiten, koska valitsivat jo Malesiassa käytännössä saman taktiikan.

Suurin ongelma lieneekin startissa: viimeksikään Honda ei lähtenyt viivalta hyvin ja Button sai pitää paikkansa vain takana olleiden Wiliams-puskureiden ansiosta. Jos vain toinen Renault tulee ohitse lähdössä, on se mielestäni jo ihan hyvä. Toivottavasti McLarenit jäävät kuitenkin taakse, koska ne hidastaisivat vauhtia tolkuttomasti, kuten jo aikaisemmissa kisoissa on nähty. Onhan se paljon puhuvaa kun Jenson pysyi vastatankatulla Hondalla Montoyan perässä Malesiassa, vaikka tämä oli tulossa sisään parin kierroksen päästä. McLaren vielä sanoo kuluttavansa vähän renkaitakin, joten sekään ei selitykseksi kelpaa...

Uskoisin että palkintokorokkeella on samat miehet kuin Malesiassakin. Ehkä kuitenkin Alonso Fisichellan edellä ja Button vähän korkeammalla.. Ja Barrichello saa nousta sitten vähintään pisteille.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Barco:[ sanoi:
San Marino -04, Kanada -05 ja Australia -06... Button in pole, disastro Ferrari sanoo Gazzetta. En vielä uskalla riemuita kuin jälkimmäisestä. Nykyiset aika-ajot ovat sellaiset, ettei niissä vielä voi voittaa kisaa, ainoastaan hävitä. Toki suoritus oli murskaava: 0.4 sekunttia eroa Renaultiin.

Katsoessa Jensonin viimeistä kierrosta (hävisi 0.5 s omalle ajalleen) ja toisaalta kuunnellessa Alonson juttua siitä että hän olisi ehjällä kierroksella pystynyt voittamaan Buttonin ajan, saa sellaisen kuvan ettei bensalasteissa kärkiviisikossa ole isoa eroa. Sitähän Alonsokin sanoi. Renaultit ja Honda toimivat nähtävästi suhteellisen samanlaisilla bensamäärillä parhaiten, koska valitsivat jo Malesiassa käytännössä saman taktiikan.
Toisaalta.. Rata tietty parani koko ajan aika-ajon edetessä, mutta jos vertailee kakkos- ja kolmossessioiden aikoja nopeinten osalta huomaa, että Button paransi aikaansa yli sekunnin viimeisessä osiossa. Fisi viisi kymmenystä Kimi kolme. Montoya ja Alonso eivät parantaneet aikaansa. Näyttäisi siltä, että Button oli liikkeellä selvästi kevyimmällä autolla. Tällä varmaan pyritään parempaan mahdollisuuteen pitää sijoitus startissa.
 

Barco:[

Well-known member
Liittynyt
19.9.2005
Viestit
427
"jos vertailee kakkos- ja kolmossessioiden aikoja"

Miksi ihmeessä kukaan niin tekisi, ainakaan edellisten kisojen perusteella ei ole mitään syytä siihen. Kakkososion perusteella esim. BMW ja Wiliams ovat muutaman kymmenyksen kärkeä jäljessä, jonka varmasti jokainen tiedämme olevan täyttä tuubaa. Samaten Fisichella on puoli sekunttia Alonsoa jäljessä ja Montoya nopeampi kuin Räikkönen.

Oli vähällä että Button ei edes saanut aikaa 2. osiossa, kun meni tiukoille Massan sähläilyjen takia.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Barco:[ sanoi:
"jos vertailee kakkos- ja kolmossessioiden aikoja"

Miksi ihmeessä kukaan niin tekisi, ainakaan edellisten kisojen perusteella ei ole mitään syytä siihen. Kakkososion perusteella esim. BMW ja Wiliams ovat muutaman kymmenyksen kärkeä jäljessä, jonka varmasti jokainen tiedämme olevan täyttä tuubaa. Samaten Fisichella on puoli sekunttia Alonsoa jäljessä ja Montoya nopeampi kuin Räikkönen.

Oli vähällä että Button ei edes saanut aikaa 2. osiossa, kun meni tiukoille Massan sähläilyjen takia.
:eek:

En missään käskenyt vertailemaan eri autoja keskenään, vaan sitä miten eri kuskien nopeus muuttui kisabensoilla ajetusta kierroksesta verrattuna hänen tyhjällä tankilla ajettuun. Mutta kuten varmaan huomasit, ei aika-ajoista voi tehdä suuria päätelmiä kenenkään paremmuudesta. Tosin en usko, että Button on palkintopallilla huomenna ilman muiden epäonnea.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Barco:[ sanoi:
San Marino -04, Kanada -05 ja Australia -06... Button in pole, disastro Ferrari sanoo Gazzetta. En vielä uskalla riemuita kuin jälkimmäisestä. Nykyiset aika-ajot ovat sellaiset, ettei niissä vielä voi voittaa kisaa, ainoastaan hävitä. Toki suoritus oli murskaava: 0.4 sekunttia eroa Renaultiin.
Näillä viimevuosien kisabensa meiningeillä ei vaan kannattas olla murskaavan ylivoimainen aika-ajossa... Koska parasta olisi, että voittaisi aika-ajon jollain tuhannesosalla. Silloin autossa olisi bensaa mahdollisimman paljon. Hyvänä esimerkkinä viime vuoden unkari ja sumin paalu puolen sekunnin erolla... Siitä ylimääräisestä kaulasta aika-ajossa ei kuitenkaan ole itse kisassa mitään hyötyä... Noin periaatteessa.

Barco:[ sanoi:
Suurin ongelma lieneekin startissa: viimeksikään Honda ei lähtenyt viivalta hyvin ja Button sai pitää paikkansa vain takana olleiden Wiliams-puskureiden ansiosta. Jos vain toinen Renault tulee ohitse lähdössä, on se mielestäni jo ihan hyvä. Toivottavasti McLarenit jäävät kuitenkin taakse, koska ne hidastaisivat vauhtia tolkuttomasti, kuten jo aikaisemmissa kisoissa on nähty. Onhan se paljon puhuvaa kun Jenson pysyi vastatankatulla Hondalla Montoyan perässä Malesiassa, vaikka tämä oli tulossa sisään parin kierroksen päästä. McLaren vielä sanoo kuluttavansa vähän renkaitakin, joten sekään ei selitykseksi kelpaa...

Uskoisin että palkintokorokkeella on samat miehet kuin Malesiassakin. Ehkä kuitenkin Alonso Fisichellan edellä ja Button vähän korkeammalla.. Ja Barrichello saa nousta sitten vähintään pisteille.
Itse toivon ettei kimi jää buttonin taakse pussiin... Monty voi olla nappia hitaampi mutta kimistä sitä en usko. Ja tohon viime kisan juttuun, niin asiahan nyt on kuitenkin niin, että nyt kun renkaat saa taas vaihtaa niin painavammalla autolla ja uusilla renkailla pystyy ajamaan yhtä nopeasti, jopa nopeammin, kuin tyhjällä autolla ja kuluneilla renkailla...

Ja kyllä tuo ko. kuskin aikojen vertaaminen eri aika-ajo sessioiden välillä on minusta ihan järkevää... Siitä voi nähdä juuri tuon, että jos kuski parantaa aikaansa vielä paljonkin vikaan sessioon, jossa siis ajaa kuitenkin ainakin jonkin verran raskaammalla kuormalla, niin tuskin hän silloin ainakaan yhdellä stopilla on liikkeellä... Ja toisaalta vaikka taktiikka olisi sama (pysähdyksien määränä) kuin takaa tulevilla niin eka stintti voi silti olla paljonkin lyhyempi...
Toki näissä vertailuissa pitää ottaa huomioon se, että kuinka hyviä aikoja edellisten sessioiden ajat ovat olleet...
 
Viimeksi muokattu:

Barco:[

Well-known member
Liittynyt
19.9.2005
Viestit
427
Oli kyllä ihmeellinen kisa. Kuin kaksituntinen mainos modernien formularatojen puolesta. 4 kertaa safety car radalla on liikaa. Toisaalta nähtiinpä oikein kunnolla konttailua tänä viikonloppuna, josta vain kaksi selvisi kokonaan. Tulosliuska ei oikeastaan kerro kuin kuka konttaili vähiten, että kilpailukyvystä tästä ei voi päätellä mitään. Alonso olisi voittanut minuutin erolla, jos safety car ei olisi väkisin yrittänyt antaa McLareneille saumaa. Kova jätkähän se on, ylivoimainen kuljettajana tällä hetkellä. Ja hieno ihminen myös.

Kuten jo aika-ajojen jälkeen sanoin, kaikki kärkiautot ovat yhtä suurilla kuormilla liikenteessä. Mulle :ahem: :thumbup: Toki kimistit ovat viimeiset 4 vuotta kuvitelleet että kaikki edellä olevat ovat kevyemmällä ja meillä onkin sitten aina tankki ihan täynnä, mutta lienee jo aika herätä siihen tosiasiaan että McLaren ei ole kovinkaan hyvä auto. Eikä myöskään Montoyan ja Räikkösen välillä ole läheskään niin suurta tasoeroa kuin Alonson ja Fisichellan. Jos Räikkönen siirtyisi Renaultille Alonson pariksi, tekisi Alonso täysin selvää jälkeä, ei siitä tarvitse viimeisen kahden vuoden näyttöjen perusteella edes keskustella.

Takaisin asiaan. Kehuttakoon siis Jensonia eilisestä, koska kyllähän paaluaika oli mahtava suoritus. Sen sijaan tänään nähtiin Jensonin pitkään tunnettu heikkous kuljettajana: silloin kun ruetaan tappelemaan verissä päin ahtaassa tilassa sijoituksista ja olosuhteet muuttuvat nopeasti, ei Jenson pysy perässä. Tämän kaltaiset kisat ovat mannaa Montoyan ja Schumacherin veljesten kaltaisille ahtaan paikan kuljettajille, jotka ovat hyviä luovimaan eteenpäin monen auton taistelutilanteissa ja ovat V-mäisiä ohitettavia 1 vs. 1 -kilvanajossa. Jenson taas on tyypillinen moderni kuljettaja, joka vaatii paljon tilaa ympärilleen ollakseen parhaimmillaan. Hänen tilannetajunsa ja 1 vs. 1 -kilvanajotaitonsa eivät ole yhtään niin hyviä.

Jenson hävisi tuhottomasti sijoituksia tänään: viimeistä safety carin poistumista lukuunottamatta joka kerta tuli joku ohitse. Lisäksi hävisi vielä Montoyallekin varikkopysähdyksensä jälkeen. Lisäksi tuuripeli safety carin ja varikkokäyntien kanssa ei toiminut, kun Nicky-Nick ja Ralf pääsivät ohitse. Loppujen lopuksi moottorin pettäminen oli vain pieni takaisku tässä tilanteessa. Positiivista oli onnistunut lähtö, joka pärjäsi täysin McLarenin vastaavalle ja hävisi vain marginaalisesti Renaultille. Toivottavasti tämä tarkoittaa, että kytkintä on paranneltu ja enää ei tarvitse nähdä Bahrainin kaltaisia nöyryytyksiä.

Sen sijaan on ihmeteltävä, että lämpiävätkö Hondan renkaat liian hitaasti? Safety carin perästä lähdettäessä vauhti oli aina hetken aivan liian hidasta, samaten Montoyan varikon jälkeinen ohitus viittaisi tähän. Kuitenkin kun vähän aikaa oli ajettu, Jenson pystyi taas vastaamaan McLarenien vauhtiin. Toki normaaleja kisoja ei ajeta näin, että ongelma ei ole kovinkaan suuri. Kuitenkin varikkopysähdykset, joiden jälkeen taistellaan sijoituksista, tulevat jatkossakin eteen ja näillä näkymin ongelmaksi. Siksi tiukka on kärki tällä hetkellä.

Rubens... Kyllä selityksiä riittää, mutta pitäisi edes hieman väläyttää jotain että niitä alkaisi uskomaan. Aukesipa pistetili, mutta kun tuollainen määrä kuljettajia keskeyttää edestä, ei sille yksinään viitsi hurrata. Fisichella pystyi kuitenkin vieläkin huonommista asemista paljon parempaan suoritukseen. Eikä ollut hänenkään kisansa hyvä. Se on tietysti mukava että maikkarin asiantuntijatiimin mielestä tämä ratkeaa vain polkimien paikkaa vaihtamalla, mutta kyllä tässä paljon enemmän vaaditaan. Noin sanon minä. Toki Honda on huono auto ohittamiseen, mutta Super Aguri pitäisi pystyä ohittamaan. Olkoon sitten enemmän bensaa ja enemmän siipeä, mutta sen verran voidaan vaatia.

Kisa oli lopputuloksen kannalta surkea. Siinä oli kuitenkin positiivistakin, ennen kaikkea lähtö ja aika-ajot. Lopputulos kerro niinkään auton suorituskyvystä, vaan ennemminkin Jensonin puutteista kuljettajana, mahdollisesta renkaiden lämpiämisongelmasta ja vähän vähemmän huonosta tuurista tällä kertaa. Tärkeää on ettei vaivuta epätoivoon. Pallo on pyöreä ja se pomppii joskus kaikille.
 
Viimeksi muokattu:

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Olisi hienoa jos joka kisan jälkeen johonkin toikkiin kerättäisiin kisaraportit eri tallien eriväristen lasien läpi kirjoitettuna. Väität ettei Laren olekaan hyvä auto ja samalla kehumallasi Hondalla ei pääse edes SuperAgurin ohi. huh huh. :)
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Barco:[ sanoi:
Oli kyllä ihmeellinen kisa. Kuin kaksituntinen mainos modernien formularatojen puolesta. 4 kertaa safety car radalla on liikaa. Toisaalta nähtiinpä oikein kunnolla konttailua tänä viikonloppuna, josta vain kaksi selvisi kokonaan. Tulosliuska ei oikeastaan kerro kuin kuka konttaili vähiten, että kilpailukyvystä tästä ei voi päätellä mitään. Alonso olisi voittanut minuutin erolla, jos safety car ei olisi väkisin yrittänyt antaa McLareneille saumaa. Kova jätkähän se on, ylivoimainen kuljettajana tällä hetkellä. Ja hieno ihminen myös.

Kuten jo aika-ajojen jälkeen sanoin, kaikki kärkiautot ovat yhtä suurilla kuormilla liikenteessä. Mulle :ahem: :thumbup: Toki kimistit ovat viimeiset 4 vuotta kuvitelleet että kaikki edellä olevat ovat kevyemmällä ja meillä onkin sitten aina tankki ihan täynnä, mutta lienee jo aika herätä siihen tosiasiaan että McLaren ei ole kovinkaan hyvä auto. Eikä myöskään Montoyan ja Räikkösen välillä ole läheskään niin suurta tasoeroa kuin Alonson ja Fisichellan. Jos Räikkönen siirtyisi Renaultille Alonson pariksi, tekisi Alonso täysin selvää jälkeä, ei siitä tarvitse viimeisen kahden vuoden näyttöjen perusteella edes keskustella.

Takaisin asiaan. Kehuttakoon siis Jensonia eilisestä, koska kyllähän paaluaika oli mahtava suoritus. Sen sijaan tänään nähtiin Jensonin pitkään tunnettu heikkous kuljettajana: silloin kun ruetaan tappelemaan verissä päin ahtaassa tilassa sijoituksista ja olosuhteet muuttuvat nopeasti, ei Jenson pysy perässä. Tämän kaltaiset kisat ovat mannaa Montoyan ja Schumacherin veljesten kaltaisille ahtaan paikan kuljettajille, jotka ovat hyviä luovimaan eteenpäin monen auton taistelutilanteissa ja ovat V-mäisiä ohitettavia 1 vs. 1 -kilvanajossa. Jenson taas on tyypillinen moderni kuljettaja, joka vaatii paljon tilaa ympärilleen ollakseen parhaimmillaan. Hänen tilannetajunsa ja 1 vs. 1 -kilvanajotaitonsa eivät ole yhtään niin hyviä.

Jenson hävisi tuhottomasti sijoituksia tänään: viimeistä safety carin poistumista lukuunottamatta joka kerta tuli joku ohitse. Lisäksi hävisi vielä Montoyallekin varikkopysähdyksensä jälkeen. Lisäksi tuuripeli safety carin ja varikkokäyntien kanssa ei toiminut, kun Nicky-Nick ja Ralf pääsivät ohitse. Loppujen lopuksi moottorin pettäminen oli vain pieni takaisku tässä tilanteessa. Positiivista oli onnistunut lähtö, joka pärjäsi täysin McLarenin vastaavalle ja hävisi vain marginaalisesti Renaultille. Toivottavasti tämä tarkoittaa, että kytkintä on paranneltu ja enää ei tarvitse nähdä Bahrainin kaltaisia nöyryytyksiä.

Sen sijaan on ihmeteltävä, että lämpiävätkö Hondan renkaat liian hitaasti? Safety carin perästä lähdettäessä vauhti oli aina hetken aivan liian hidasta, samaten Montoyan varikon jälkeinen ohitus viittaisi tähän. Kuitenkin kun vähän aikaa oli ajettu, Jenson pystyi taas vastaamaan McLarenien vauhtiin. Toki normaaleja kisoja ei ajeta näin, että ongelma ei ole kovinkaan suuri. Kuitenkin varikkopysähdykset, joiden jälkeen taistellaan sijoituksista, tulevat jatkossakin eteen ja näillä näkymin ongelmaksi. Siksi tiukka on kärki tällä hetkellä.

Rubens... Kyllä selityksiä riittää, mutta pitäisi edes hieman väläyttää jotain että niitä alkaisi uskomaan. Aukesipa pistetili, mutta kun tuollainen määrä kuljettajia keskeyttää edestä, ei sille yksinään viitsi hurrata. Fisichella pystyi kuitenkin vieläkin huonommista asemista paljon parempaan suoritukseen. Eikä ollut hänenkään kisansa hyvä. Se on tietysti mukava että maikkarin asiantuntijatiimin mielestä tämä ratkeaa vain polkimien paikkaa vaihtamalla, mutta kyllä tässä paljon enemmän vaaditaan. Noin sanon minä. Toki Honda on huono auto ohittamiseen, mutta Super Aguri pitäisi pystyä ohittamaan. Olkoon sitten enemmän bensaa ja enemmän siipeä, mutta sen verran voidaan vaatia.

Kisa oli lopputuloksen kannalta surkea. Siinä oli kuitenkin positiivistakin, ennen kaikkea lähtö ja aika-ajot. Lopputulos kerro niinkään auton suorituskyvystä, vaan ennemminkin Jensonin puutteista kuljettajana, mahdollisesta renkaiden lämpiämisongelmasta ja vähän vähemmän huonosta tuurista tällä kertaa. Tärkeää on ettei vaivuta epätoivoon. Pallo on pyöreä ja se pomppii joskus kaikille.
:D :D :D Päivän parhaat naurut tarjoaa Il provocatore. Sulle :D :D :alppu:
 

Barco:[

Well-known member
Liittynyt
19.9.2005
Viestit
427
"lämpiävätkö Hondan renkaat liian hitaasti?"

Kuten osasin uumoilla, minulle taas :ahem: :thumbup: , Buttonilla oli renkaissa lämpiämisongelmia ja nämä johtivat lukuisiin ohituksiin turva-autohässäkässä. Eihän McLareneilla ollut mitään saumaa ohitukseen kun kierroksia oli ajettu niin paljon, että renkaat olivat ehtineet lämmitä. Ongelmat tulivat nimenomaan heti turva-auton takaa lähdettäessä (ja myös varikolta ulostullessa).

Nick Fry sanoi myös että Buttonin käskettiin pysäyttää ennen maalia, jotta moottori saadaan vaihtaa rangaistuksetta. Tämä lienikin oikea ratkaisu, koska vaikka 2 pistettä hävittiinkin, on San Marinosta kuitenkin odotettavissa parempi kisa. Kahtena edellisenä vuotena se on ollut erinomainen.
 

Barco:[

Well-known member
Liittynyt
19.9.2005
Viestit
427
Turhaan ladapojat ovat huolissaan Hondan pärjäämisestä tänä viikonloppuna:

1) ylivoimainen ansaittu paalu vrt. McLarenien paras lähtöruutu tällä kaudella?

2) voitto Renaultista lähdössä vrt. Malesiassa ei oikein onnannut McLarenilla sekään, vaikka olivat kevyempiä

3) ei spinnauksia vrt. Montoya kahdesti samassa paikkaa. Hieno suoritus kyllä, varsinkin kun ajetaan 50 km/h lämmittelykierroksella ja spinnaa, siinä on sitä jotain...
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Miten joku voi kannattaa tallia, joka potkutitti Frenzenin pois vain jotta oma poika Sato pääsisi sinne koheltamaan? "Ette saa hondan motteja jollei Sato pääse ajamaaan".

Ketsupin Muistolle. :alppu:
 
Viimeksi muokattu:
Ylös