Joo.. Ei näytä hommat hyviltä siellä. Tolla autolla pitäis päästä podiumille kyllä. Joku on väärissä hommissa?Vilperi sanoi:Hyvin onnistuttiin kyllä hondalla sössimään kisa. :nope: Jenson putosi kisassa 5 sijaa ja Barrichello 7.
Varikkohenkilöstöhän sen ryssi aika lailla kokonaisuudessaan.patriot sanoi:Joo.. Ei näytä hommat hyviltä siellä. Tolla autolla pitäis päästä podiumille kyllä. Joku on väärissä hommissa?
Tuskin sentään tankattiin, vaan ruutugrafiikoissa taisi olla vikaa. Toinen pysähdys oli kuitenkin kierroksella 34.Barco:[ sanoi:FIA:n bensansyötöt eivät tietysti nekään toimi, sillä eihän Rubensille nyt tahallaan tankattu 2/3 kisan bensoja kerralla?
Tuo on totta... Joo aika huvittavaa kun kaverit odottaa ferrareita ja bareja varikolle kierroksilla 7-14 niin kuin kaks vuotta sitten...Bobakki sanoi:Ei ne kaikkea kerro, mutta niistä kyllä edelleen näkee suoraan, että kuinka monta kierrosta kuljettajat vähintään ensimmäisellä stintillä ajavat.
Se ruutugrafiikka tais laskee sen suoraan siitä pitkäks venähtäneestä stopin ajasta... Olishan se ollu aika huvittavaa kun grafiikan mukaan rubens sai bensaa enemmän kuin koko kisaks ois tarvittu ja sentään kisaa oli jo ajettu 20-30 kierrosta vai mitä olikin...Bobakki sanoi:Tuskin sentään tankattiin, vaan ruutugrafiikoissa taisi olla vikaa. Toinen pysähdys oli kuitenkin kierroksella 34.
Kyllä ne brassi pojat ovat aikamoinen riski siinä ekassa mutkassa...kräsh bäng pum :ahem:Barco:[ sanoi:Mietin että pitäiskö kisaennakot laittaa tänne, aika-ajoihin vai perustaa uusi kisatoikki. Laitan tänne, kun on lavein otsikko ja voi kirjoittaa enemmän Hondaan keskittyen.
Nyt ei lähdetä ainakaan kevyellä. Honda sai paljon pilkkaa osakseen kisojen välissä epäonnistuneista taktiikoista ja jos on valittu kevyempi auto, on se jopa pieni ihme. Käsittääkseni aika-ajoihin ei harjoituksissa edes haettu säätöjä, vaan kaikki aika käytettiin kisasäätöihin ja rengasvalintoihin. Onnistunut kisa molemmille ja vähintään 7 pistettä ovat se mitä itse odotan. Näyttää nimittäin vahvasti siltä, että Fermacher ja Alonso lähtevät startista karkuun. Se näyttäisi muodostuvan tämän vuoden juoneksi muutenkin. 5 kisan jälkeen voi suhteellisen hyvin vetää johtopäätökset ja näyttääkin että ensin tulee Alonso, heti takanaan Schumi, sitten ei ketään.. ei ketään.. ei ketään.. ei ketään ja sitten joitakin muita.
Nürburgringillä yksi suurimpia ongelmia tietysti tulee heti lähdössä. Alonso lienee valinnut hieman kevyemmän ensimmäisen stintin huomiselle, joka ei välttämättä ole huono valinta laisinkaan. Kolari ensimmäisessä hiusneulassa on odotusarvoltaan erittäin korkealla ja kysymys onkin vain mistä ketjureaktio lähtee. Vahvimmat ehdokkaat ovat mielestäni: Massa, Montoya ja hieman taaempana kaikki Red Bullit lukuunottamatta Coulthardia. Toki myös Rosberg ja Sato, mutta nämä ovatkin sitten jo todella kaukana, eivätkä helposti ajaudu kolariin valkoisten kanssa.
Uskon että Alonso ajaa helppoon voittoon, takanaan Schumacher, mutta sen jälkeen pakka on avoimempi.
Niinpä niin... Hondat pysähtyivät ensimmäisinä.Barco:[ sanoi:Nyt ei lähdetä ainakaan kevyellä. Honda sai paljon pilkkaa osakseen kisojen välissä epäonnistuneista taktiikoista ja jos on valittu kevyempi auto, on se jopa pieni ihme..
Vahvaa työtä Hondalta tosiaan kisäsäätöjen etsinnässä. Liikkeellä kaikkein kevyimmällä autolla ja silti jää esim. melko raskaalle Kimille kuin se kuuluisa tikku sinne... puhumattakaan Rellusta tai Ferrarista.Barco:[ sanoi:Käsittääkseni aika-ajoihin ei harjoituksissa edes haettu säätöjä, vaan kaikki aika käytettiin kisasäätöihin ja rengasvalintoihin. Onnistunut kisa molemmille ja vähintään 7 pistettä ovat se mitä itse odotan...
Kävihän siellä koko kärkikolmikko varikolla ennen Hondia.äxä sanoi:Niinpä niin... Hondat pysähtyivät ensimmäisinä.
Barco:[ sanoi:Ladapojan silmälaseissa tahra? Hondat eivät tulleet lähellekään ensimmäisenä sisään vaan kärkikuusikosta sisääntulojärjestys oli:
1. Massa & Alonso 3. Schumacher 4. Barrichello 5. Button 6. Räikkönen
Että jälkiviisaudesta on turha puhua, puhutaan ennemmin yleisluontoisesta tyhmyydestä. Mutta provo provosta ja tarina jatkuu...
Jos nyt lasketaan (joka tietysti on tyhmää, mutta tehdään sitä silti) miten paljon kumpikin talli olisi saanut pisteitä, jos Button ja Montoya eivät olisi keskeyttäneet, niin tulos olisi ollut tasan: Hondalla 5 & 6, McLarenilla 4 & 7. Paksun sijoitus tietysti pienellä varauksella. Joka tapauksessa molemmille 7 pistettä olisi liennyt todennäköisintä, kun nyt McLaren voitti huimalla yhdellä pisteellä Hondan. Maailmanmestaruus tähtäimessä ja Felipe Massa edessä vai?
Lisäksi tietenkin jos katsotaan kärkitallien 'huonomman auton sijoitusta', jonka mielekkyys tietenkin etenkin Ferrarista ja Renaultista puhuttaessa on erittäin kyseenalaista, on Honda jopa toiseksi paras. Se kertoo mielestäni siitä, että suoritusta hidastaa paitsi virheet, myös kuljettajien taitotaso. Toki ei ole reilua tuomita Jensen Buttonia Nyrren perusteella, se kun on hänen huonoimpia ratojaan. Räikkönen piti eilen melko pitkälle yksilösuorituksellaan McLarenia hengissä. Joka tapauksessa on selvästi nähtävissä että McLaren on ollut radan suurin lammas kahdessa edellisessä kisassa, eikä ole mikään odotusarvo että rahapösilöitynyt tunaripartio saisi kurssia käännettyä kauden aikana ylöspäin.
Ensi kaudesta puhuttaessa McLaren on oikeastaan nyt siinä asemassa, että se voidaan pudottaa huipputallien joukosta. Alonson motivaatio siirtoonsa tiedetään kyllä kaikkialla, eikä Räikkönen ole jäämässä talliin. Miksi olisi, kun kilpailukyky on ollut melko heikosta surkeaan neljänä kautena viidestä, eikä suunta ole ylöspäin. Varsinkin kun Ferrarilla on tilausta Schumin korvaajalle, vauhti on nousussa ja Philip Morrisin ihmisiä tappamalla hankitut rahat tarjoavat mahdollisuuden ennennäkemättömiin palkkioihin. 2004 all over again on tarina kaudella 2007 McLarenille, sanokaa mun sanoneen.
Lähtökohtaisesti linja taitaa tässä tapauksessa olla se, että kukin tunkee hengentuotoksensa sinne, minne parhaaksi katsoo. Toki kisaotsikon alku olisi ainakin omasta mielestäni paras paikka noille aika-ajojen jälkeisille spekulaatioille. Mielessä on käynyt, että lukitsisi noita otsikoita sitä mukaa kun käyvät turhiksi, mutta toistaiseksi ei tuohon ole mitään kuviota kehitettyä tullut.Barco:[ sanoi:Bobakki, onko foorumilla nyt epävirallisesti se linja että aika-ajo topic toimii myös kisaennakoiden postailupaikkana?
Mun mielestä kaikille kisa ennakoille, tulos spekulaatioille jne jne kisa kohtasille jutuille oikea paikka olisi nuo kisakohtaiset topikit.. Kun sellasia kerta on.Barco:[ sanoi:Mietin että pitäiskö kisaennakot laittaa tänne, aika-ajoihin vai perustaa uusi kisatoikki. Laitan tänne, kun on lavein otsikko ja voi kirjoittaa enemmän Hondaan keskittyen.
Niinpä.Barco:[ sanoi:Kun ihmiset vauhkoontuvat sanomistasi asioista, tiedät että niissä piilee totuuden siemen.
Provo provosta jatkuu...Barco:[ sanoi:Jos nyt lasketaan (joka tietysti on tyhmää, mutta tehdään sitä silti) miten paljon kumpikin talli olisi saanut pisteitä, jos Button ja Montoya eivät olisi keskeyttäneet, niin tulos olisi ollut tasan: Hondalla 5 & 6, McLarenilla 4 & 7.