Honda RA106

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Hyvin onnistuttiin kyllä hondalla sössimään kisa. :nope: Jenson putosi kisassa 5 sijaa ja Barrichello 7.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Vilperi sanoi:
Hyvin onnistuttiin kyllä hondalla sössimään kisa. :nope: Jenson putosi kisassa 5 sijaa ja Barrichello 7.
Joo.. Ei näytä hommat hyviltä siellä. Tolla autolla pitäis päästä podiumille kyllä. Joku on väärissä hommissa?
 

Barco:[

Well-known member
Liittynyt
19.9.2005
Viestit
427
Joo, ei näin. Tämä on nyt niitä tilanteita kun ei voi laittaa surkeaa tulosta kuljettajien piikkiin vaan talli teki hirvittäviä arviointivirheitä, varikkohenkilökunnalla oli huono päivä ja FIA:n tankkausletkuista oli sattunut se maanantaikappale.

Ensinnäkin miksi ihmeessä Buttonin edes piti pysähtyä kolme kertaa? Ensimmäinen stintti oli n. 15 kierrosta, joten jos bensaa olisi laitettu molemmilla kerroilla n. 23 kierrokseksi, oltaisiin pärjätty samoilla 2 pysähdyksellä kuin muutkin. Ei kukaan nyt oikeasti voinut siellä muurilla kuvitella että 3 pysähdystä on järkevää? Käsittämätöntä on myös, että Honda yleensäkin valitsi niin lyhyen stintin ennen aika-ajojakin: aikaero taakse oli aika-ajoissa huima ja siihen olisi mahtunut vaikka 5 kierrosta bensaa lisää molemmille.

FIA:n bensansyötöt eivät tietysti nekään toimi, sillä eihän Rubensille nyt tahallaan tankattu 2/3 kisan bensoja kerralla? Tänään touhu oli sellaista etten olisi ihan varma siitäkään. Tietysti erityiskiitokset tikkumiehelle ja sille joka jätti Buttonin auton ylös 3 ylimääräiseksi sekunniksi ensimmäisellä pysähdyksellä. Rubensille tietysti hieno startti, puhtaalta puolelta ja kaksi autoa tulee ohitse, kun Button kuitenkin starttaa aivan samalla tasolla kuin Ferrari, likaiselta puolelta.

Buttonin vauhti oli ihan hyvää ensimmäisessä stintissä, kun huimassa vireessä ollut Ferrari ei juuri karannut, olkoonkin että auto oli hieman kevyempi. Pallilla olisi oltu järkevämmällä ajolla. Käsittämätön päivä, josta ei ole yhtään hyvä jatkaa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Barco:[ sanoi:
FIA:n bensansyötöt eivät tietysti nekään toimi, sillä eihän Rubensille nyt tahallaan tankattu 2/3 kisan bensoja kerralla?
Tuskin sentään tankattiin, vaan ruutugrafiikoissa taisi olla vikaa. Toinen pysähdys oli kuitenkin kierroksella 34.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Bobakki sanoi:
Ei ne kaikkea kerro, mutta niistä kyllä edelleen näkee suoraan, että kuinka monta kierrosta kuljettajat vähintään ensimmäisellä stintillä ajavat.
Tuo on totta... Joo aika huvittavaa kun kaverit odottaa ferrareita ja bareja varikolle kierroksilla 7-14 niin kuin kaks vuotta sitten... :D
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Bobakki sanoi:
Tuskin sentään tankattiin, vaan ruutugrafiikoissa taisi olla vikaa. Toinen pysähdys oli kuitenkin kierroksella 34.
Se ruutugrafiikka tais laskee sen suoraan siitä pitkäks venähtäneestä stopin ajasta... Olishan se ollu aika huvittavaa kun grafiikan mukaan rubens sai bensaa enemmän kuin koko kisaks ois tarvittu ja sentään kisaa oli jo ajettu 20-30 kierrosta vai mitä olikin... :D
 

Barco:[

Well-known member
Liittynyt
19.9.2005
Viestit
427
Mietin että pitäiskö kisaennakot laittaa tänne, aika-ajoihin vai perustaa uusi kisatoikki. Laitan tänne, kun on lavein otsikko ja voi kirjoittaa enemmän Hondaan keskittyen.

Nyt ei lähdetä ainakaan kevyellä. Honda sai paljon pilkkaa osakseen kisojen välissä epäonnistuneista taktiikoista ja jos on valittu kevyempi auto, on se jopa pieni ihme. Käsittääkseni aika-ajoihin ei harjoituksissa edes haettu säätöjä, vaan kaikki aika käytettiin kisasäätöihin ja rengasvalintoihin. Onnistunut kisa molemmille ja vähintään 7 pistettä ovat se mitä itse odotan. Näyttää nimittäin vahvasti siltä, että Fermacher ja Alonso lähtevät startista karkuun. Se näyttäisi muodostuvan tämän vuoden juoneksi muutenkin. 5 kisan jälkeen voi suhteellisen hyvin vetää johtopäätökset ja näyttääkin että ensin tulee Alonso, heti takanaan Schumi, sitten ei ketään.. ei ketään.. ei ketään.. ei ketään ja sitten joitakin muita.

Nürburgringillä yksi suurimpia ongelmia tietysti tulee heti lähdössä. Alonso lienee valinnut hieman kevyemmän ensimmäisen stintin huomiselle, joka ei välttämättä ole huono valinta laisinkaan. Kolari ensimmäisessä hiusneulassa on odotusarvoltaan erittäin korkealla ja kysymys onkin vain mistä ketjureaktio lähtee. Vahvimmat ehdokkaat ovat mielestäni: Massa, Montoya ja hieman taaempana kaikki Red Bullit lukuunottamatta Coulthardia. Toki myös Rosberg ja Sato, mutta nämä ovatkin sitten jo todella kaukana, eivätkä helposti ajaudu kolariin valkoisten kanssa.

Uskon että Alonso ajaa helppoon voittoon, takanaan Schumacher, mutta sen jälkeen pakka on avoimempi.
 

Nasu

Tollona Tollereihin
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
984
Sijainti
Keski-suomi
Barco:[ sanoi:
Mietin että pitäiskö kisaennakot laittaa tänne, aika-ajoihin vai perustaa uusi kisatoikki. Laitan tänne, kun on lavein otsikko ja voi kirjoittaa enemmän Hondaan keskittyen.

Nyt ei lähdetä ainakaan kevyellä. Honda sai paljon pilkkaa osakseen kisojen välissä epäonnistuneista taktiikoista ja jos on valittu kevyempi auto, on se jopa pieni ihme. Käsittääkseni aika-ajoihin ei harjoituksissa edes haettu säätöjä, vaan kaikki aika käytettiin kisasäätöihin ja rengasvalintoihin. Onnistunut kisa molemmille ja vähintään 7 pistettä ovat se mitä itse odotan. Näyttää nimittäin vahvasti siltä, että Fermacher ja Alonso lähtevät startista karkuun. Se näyttäisi muodostuvan tämän vuoden juoneksi muutenkin. 5 kisan jälkeen voi suhteellisen hyvin vetää johtopäätökset ja näyttääkin että ensin tulee Alonso, heti takanaan Schumi, sitten ei ketään.. ei ketään.. ei ketään.. ei ketään ja sitten joitakin muita.

Nürburgringillä yksi suurimpia ongelmia tietysti tulee heti lähdössä. Alonso lienee valinnut hieman kevyemmän ensimmäisen stintin huomiselle, joka ei välttämättä ole huono valinta laisinkaan. Kolari ensimmäisessä hiusneulassa on odotusarvoltaan erittäin korkealla ja kysymys onkin vain mistä ketjureaktio lähtee. Vahvimmat ehdokkaat ovat mielestäni: Massa, Montoya ja hieman taaempana kaikki Red Bullit lukuunottamatta Coulthardia. Toki myös Rosberg ja Sato, mutta nämä ovatkin sitten jo todella kaukana, eivätkä helposti ajaudu kolariin valkoisten kanssa.

Uskon että Alonso ajaa helppoon voittoon, takanaan Schumacher, mutta sen jälkeen pakka on avoimempi.
Kyllä ne brassi pojat ovat aikamoinen riski siinä ekassa mutkassa...kräsh bäng pum :ahem:
k
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
Barco:[ sanoi:
Nyt ei lähdetä ainakaan kevyellä. Honda sai paljon pilkkaa osakseen kisojen välissä epäonnistuneista taktiikoista ja jos on valittu kevyempi auto, on se jopa pieni ihme..
Niinpä niin... Hondat pysähtyivät ensimmäisinä.

Barco:[ sanoi:
Käsittääkseni aika-ajoihin ei harjoituksissa edes haettu säätöjä, vaan kaikki aika käytettiin kisasäätöihin ja rengasvalintoihin. Onnistunut kisa molemmille ja vähintään 7 pistettä ovat se mitä itse odotan...
Vahvaa työtä Hondalta tosiaan kisäsäätöjen etsinnässä. Liikkeellä kaikkein kevyimmällä autolla ja silti jää esim. melko raskaalle Kimille kuin se kuuluisa tikku sinne... puhumattakaan Rellusta tai Ferrarista.


Ok, syyllistyn tässä oikein huolella typerään jälkiviisauteen, mutta pakko oli ääneen sanoa. Jos on Mclarenilla töitä edessä autonsa kanssa niin totuuden nimissä niin sitä on Hondallakin. Ja paljon.
 

Barco:[

Well-known member
Liittynyt
19.9.2005
Viestit
427
Ladapojan silmälaseissa tahra? Hondat eivät tulleet lähellekään ensimmäisenä sisään vaan kärkikuusikosta sisääntulojärjestys oli:
1. Massa & Alonso 3. Schumacher 4. Barrichello 5. Button 6. Räikkönen

Että jälkiviisaudesta on turha puhua, puhutaan ennemmin yleisluontoisesta tyhmyydestä. Mutta provo provosta ja tarina jatkuu...

Jos nyt lasketaan (joka tietysti on tyhmää, mutta tehdään sitä silti) miten paljon kumpikin talli olisi saanut pisteitä, jos Button ja Montoya eivät olisi keskeyttäneet, niin tulos olisi ollut tasan: Hondalla 5 & 6, McLarenilla 4 & 7. Paksun sijoitus tietysti pienellä varauksella. Joka tapauksessa molemmille 7 pistettä olisi liennyt todennäköisintä, kun nyt McLaren voitti huimalla yhdellä pisteellä Hondan. Maailmanmestaruus tähtäimessä ja Felipe Massa edessä vai?

Lisäksi tietenkin jos katsotaan kärkitallien 'huonomman auton sijoitusta', jonka mielekkyys tietenkin etenkin Ferrarista ja Renaultista puhuttaessa on erittäin kyseenalaista, on Honda jopa toiseksi paras. Se kertoo mielestäni siitä, että suoritusta hidastaa paitsi virheet, myös kuljettajien taitotaso. Toki ei ole reilua tuomita Jensen Buttonia Nyrren perusteella, se kun on hänen huonoimpia ratojaan. Räikkönen piti eilen melko pitkälle yksilösuorituksellaan McLarenia hengissä. Joka tapauksessa on selvästi nähtävissä että McLaren on ollut radan suurin lammas kahdessa edellisessä kisassa, eikä ole mikään odotusarvo että rahapösilöitynyt tunaripartio saisi kurssia käännettyä kauden aikana ylöspäin.

Ensi kaudesta puhuttaessa McLaren on oikeastaan nyt siinä asemassa, että se voidaan pudottaa huipputallien joukosta. Alonson motivaatio siirtoonsa tiedetään kyllä kaikkialla, eikä Räikkönen ole jäämässä talliin. Miksi olisi, kun kilpailukyky on ollut melko heikosta surkeaan neljänä kautena viidestä, eikä suunta ole ylöspäin. Varsinkin kun Ferrarilla on tilausta Schumin korvaajalle, vauhti on nousussa ja Philip Morrisin ihmisiä tappamalla hankitut rahat tarjoavat mahdollisuuden ennennäkemättömiin palkkioihin. 2004 all over again on tarina kaudella 2007 McLarenille, sanokaa mun sanoneen.
 

Barco:[

Well-known member
Liittynyt
19.9.2005
Viestit
427
Bobakki, onko foorumilla nyt epävirallisesti se linja että aika-ajo topic toimii myös kisaennakoiden postailupaikkana?
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Barco:[ sanoi:
Ladapojan silmälaseissa tahra? Hondat eivät tulleet lähellekään ensimmäisenä sisään vaan kärkikuusikosta sisääntulojärjestys oli:
1. Massa & Alonso 3. Schumacher 4. Barrichello 5. Button 6. Räikkönen

Että jälkiviisaudesta on turha puhua, puhutaan ennemmin yleisluontoisesta tyhmyydestä. Mutta provo provosta ja tarina jatkuu...

Jos nyt lasketaan (joka tietysti on tyhmää, mutta tehdään sitä silti) miten paljon kumpikin talli olisi saanut pisteitä, jos Button ja Montoya eivät olisi keskeyttäneet, niin tulos olisi ollut tasan: Hondalla 5 & 6, McLarenilla 4 & 7. Paksun sijoitus tietysti pienellä varauksella. Joka tapauksessa molemmille 7 pistettä olisi liennyt todennäköisintä, kun nyt McLaren voitti huimalla yhdellä pisteellä Hondan. Maailmanmestaruus tähtäimessä ja Felipe Massa edessä vai?

Lisäksi tietenkin jos katsotaan kärkitallien 'huonomman auton sijoitusta', jonka mielekkyys tietenkin etenkin Ferrarista ja Renaultista puhuttaessa on erittäin kyseenalaista, on Honda jopa toiseksi paras. Se kertoo mielestäni siitä, että suoritusta hidastaa paitsi virheet, myös kuljettajien taitotaso. Toki ei ole reilua tuomita Jensen Buttonia Nyrren perusteella, se kun on hänen huonoimpia ratojaan. Räikkönen piti eilen melko pitkälle yksilösuorituksellaan McLarenia hengissä. Joka tapauksessa on selvästi nähtävissä että McLaren on ollut radan suurin lammas kahdessa edellisessä kisassa, eikä ole mikään odotusarvo että rahapösilöitynyt tunaripartio saisi kurssia käännettyä kauden aikana ylöspäin.

Ensi kaudesta puhuttaessa McLaren on oikeastaan nyt siinä asemassa, että se voidaan pudottaa huipputallien joukosta. Alonson motivaatio siirtoonsa tiedetään kyllä kaikkialla, eikä Räikkönen ole jäämässä talliin. Miksi olisi, kun kilpailukyky on ollut melko heikosta surkeaan neljänä kautena viidestä, eikä suunta ole ylöspäin. Varsinkin kun Ferrarilla on tilausta Schumin korvaajalle, vauhti on nousussa ja Philip Morrisin ihmisiä tappamalla hankitut rahat tarjoavat mahdollisuuden ennennäkemättömiin palkkioihin. 2004 all over again on tarina kaudella 2007 McLarenille, sanokaa mun sanoneen.

Pieni korjaus: Monty olisi ollut kahdeksas ilman keskeytystään.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Barco:[ sanoi:
Bobakki, onko foorumilla nyt epävirallisesti se linja että aika-ajo topic toimii myös kisaennakoiden postailupaikkana?
Lähtökohtaisesti linja taitaa tässä tapauksessa olla se, että kukin tunkee hengentuotoksensa sinne, minne parhaaksi katsoo. Toki kisaotsikon alku olisi ainakin omasta mielestäni paras paikka noille aika-ajojen jälkeisille spekulaatioille. Mielessä on käynyt, että lukitsisi noita otsikoita sitä mukaa kun käyvät turhiksi, mutta toistaiseksi ei tuohon ole mitään kuviota kehitettyä tullut.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Barco:[ sanoi:
Jos nyt lasketaan (joka tietysti on tyhmää, mutta tehdään sitä silti) miten paljon kumpikin talli olisi saanut pisteitä, jos Button ja Montoya eivät olisi keskeyttäneet, niin tulos olisi ollut tasan: Hondalla 5 & 6, McLarenilla 4 & 7.
Provo provosta jatkuu...

Hondalla täytyy parantaa luotettavuutta (kaikkea oikeastaan), Hondalla on nyt tämän kauden aikana ollut kisaviikonloppuna 3 mekaanista ongelmaa (maailman suurimman moottorivalmistajan moottorit eivät yksinkertaisesti kestä!) (Button 2 ja Barrichello 1) ja 2 hydrauliikka ongelmaa. Miten talli, joka kruunattiin off-seasonin toiseksi parhaaksi talliksi voi romahtaa näinkin alas? Yksinkertaisesti, Honda on surkea! Ei auta vinkuminen Hondan "toiseksi parhaudesta" jälkiviisaudella sillä MM-pisteet kertovat lopputuloksen karusti, "ladapojat" vievät riisikuppi poikia 6-0. Säälittävää touhua Hondalta, aivan käsittämättömän säälittävää.

PS. Nousiko Honda muuten epäluotettavuudessa listan kärkeen ?
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Hondan luotettavuus tuskin on heidän suurin ongelmansa, vaan käsittämättömän hidas auto. Aika-ajossa auto on kohtalaisen nopea, mutta siitä ei ole kisassa paljon iloa.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Jos jossain Hondalla on edes mahiksia voittaa kisa niin se on juuri Barcelonassa missä valitettavasti eivät juuri päässeet kisaamaan viime vuonna. Odotukset olivat todella kovat viime vuonna juuri sitä kisaa varten. Jos aika-ajot muuttuvat vielä että vain kevyillä niin Hondalla on hyvät mahikset saada 1-2 eturivi ja siitä rakentaa kauden paras kisa! :thumbup:
 
Ylös