Ghost_Glove
Jääkausi
Melko erilainen "yläsiipi" hondalla monacossa...
Ja täällä väitetään Hondan yltävän melkein kärkitallien vauhtiin?MTV3 sanoi:Button: Hondan kehitystyö takkuaa
12.06.2006 18:53
Jenson Button (Kuva: Mark Thompson/Getty Images)
F1-sarjassa kilpailevan Honda-tallin kuljettajan Jenson Buttonin vaisu GP-viikonloppu päättyi moottoririkkoon. Brittikuskin mielestä Honda on tipahtanut kehitystyössä pahimpien kilpailijoidensa kyydistä.
Suurin odotuksin kauteen lähtenyt Honda on onnistunut kahdeksassa ajetussa kisassa nousemaan palkintokorokkeelle vain yhden kerran. Buttonin mielestä talli on ollut kauden alun jälkeen selvässä alamäessä.
- Emme ole yhtä vahvoja kuin olimme vielä kauden alkaessa. Tämä johtuu pitkälti siitä, että kärkitallit ovat menneet kehitystyössään eteenpäin. Me emme ole. Meidän täytyy nyt parantaa tasoamme useilla eri alueilla, painotti Button.
Honda ja Button metsästävät yhtä ensimmäistä GP-voittoaan. Brittikuskin mielestä uusi tuulitunneli tulee kuitenkin ratkaisemaan monia tallin autoa vaivanneita ongelmia.
- Uusi täyden mittakaavan tuulitunneli on meille todella tärkeä asia. Pitkin kautta pienet yksityiskohdat saavat yhdessä aikaan suuria muutoksia. Tuulitunneli olisi tarjonnut meille mahdollisuuden testata auton osien toimivuutta jo ennen niiden tuomista kisakäyttöön. Monet talleista laittavat auton tuulitunneliin ja testaavat osat siellä. Juuri tämä mahdollisuus meiltä on puuttunut, kertoi Button.
(MTV3)
Hyvältä ei näytä, mutta sanojen "ikinä" tai "koskaan" käyttöä pitäisi välttää. Tilanne voi olla hyvin erillainen vaikka vuonna 2057 .azai sanoi:Ja täällä väitetään Hondan yltävän melkein kärkitallien vauhtiin?
Tällä menolla mestaruutta ei tule ikinä, ja sitä voittoa. Taitaa olla helpompi poistua takavasemmalta nojaten Mosleyn uusiin sääntö ideoihin. Poor Honda :nope:
Ei se budjetti edelleenkään ole kaikki kaikessa, paljon riippuu siitä, minkälaista porukkaa onnistuu haalimaan suunnittelupuolelle ja miten suunnitteluporukka tulee toimeen toistensa kanssa (esim. tapaus Gascoyne Toyotalla).*wruuum* sanoi:Koskaan ei tosiaan saa sanoa "ei koskaan". Kyllä luulisi että tuolla budjetilla ja nyt tulevalla uudella tuulitunnelilla saadaan jo tulosta aikaiseksi. Enpä usko että insinöörit niin kädettömiä tuolla olisi ja organisaatio on varmasti kelpo tavaraa.
Voitto kyllä tulee tulevaisuudessa, maailmanmestaruuteen sitten vaaditaankin jo hieman enemmän koko tiimiltä.
Niin, tai sitten kauden 2004 "menestyksen" voi pistää Williamsin ja McLarenin surkeiden esitysten piikkiin ja Rellu ei vielä ollu kauden 2005 ja tietenkin tän kauden tappovauhdissa, joten itse määrittelisin BAR Hondan kauden 2004 pelkäksi onnenkantamoiseksi. (Aloin inhota BAR:ia/Hondaa heti kun ne potki Villen ulos...)Zeiar sanoi:Ei se budjetti edelleenkään ole kaikki kaikessa, paljon riippuu siitä, minkälaista porukkaa onnistuu haalimaan suunnittelupuolelle ja miten suunnitteluporukka tulee toimeen toistensa kanssa (esim. tapaus Gascoyne Toyotalla).
Hondalla ei mielestäni muutenkaan ole mitään asiaa voittoihin saati sitten mestaruustaistoon niin kauan kuin JB&RB ovat kehissä, vaikka auto jonain vuonna hyvä olisikin. Nähtiinhän se jo kaudella 2004.
No eikös auto silloin ole hyvä, jos se on parempi kuin muut, oli syy mikä tahansa?Laareni120 sanoi:Niin, tai sitten kauden 2004 "menestyksen" voi pistää Williamsin ja McLarenin surkeiden esitysten piikkiin ja Rellu ei vielä ollu kauden 2005 ja tietenkin tän kauden tappovauhdissa, joten itse määrittelisin BAR Hondan kauden 2004 pelkäksi onnenkantamoiseksi. (Aloin inhota BAR:ia/Hondaa heti kun ne potki Villen ulos...)
Tota noin... Mites toi Honda? Melkoisesti on sielläkin rahaa poltettu ja ei nee oo omana tallina voittanut edes yhtäkään kisaa... McLarenin suunta on ollut alaspäin se on totta. Etenkin kun sieltä on lähtenyt avainhenkilöitä pois.. Mutta katsotaan nyt ketä tilalle tulee ja miten homma lähtee toimimaan. Pitkällä tähtäimellä Alonson ratkaisu voi olla hyvinkin kannattava, tai sitten ei.. Koskaan ei oikein voi tietää... Todennäköistä kuitenkin on, että McLarenin seuraava kisavoitto tulee ennen Hondan vastaavaa.Barco:[ sanoi:Kuten olen jo pitkään sanonut ja tapani mukaan oikeassa ollut, on McLarenin suunta vahvasti alaspäin. Alonson hätiköinti sopimuksessaan oli yksi typerimpiä tekoja vuosiin ja silmät vedessä saa nauraa miehen kommenteille McLarenista. On niillä varmaan joo komeat PR-tilat, hyvät resurssit ja messevät palkkashekit, mutta odotukset radalla ne alittavat vuosi toisensa jälkeen ja mestaruustaistot hävitään imagokonsulttien luomilla nearlyillä aina jos vähänkin vakavasti otettavia kilpailijoita on olemassa.
Räkä?patriot sanoi:Mutta katsotaan nyt ketä tilalle tulee ja miten homma lähtee toimimaan.
Ei välttämättä Eihän ne ois varmaankaan ollu kakkosia jos McLarenilla ois kuunneltu Neweytä; hänhän oli sitä mieltä että MP4-19 mallin olisi pitänyt olla suunnittelu pöydällä paljon pidempään... Ja seurauksena Ron-sedän ja kumppaneiden uppiniskaisuudelle oli täysin katastrofaalinen alkukausi, mainittakoon vielä että MP4-19 malli oli periaatteessa erittäin radikaalisti muunneltu MP4-18, joka siis ei ikinä edes päässyt FIA:n törmäystesteistä läpi. Tottakai silloiselle BAR Hondalle kyseinen valmistajien MM-taiston kakkossija oli ansaittu suoritus, koska kyseisellä kaudella siellä ei onnistuttu tyrimään kyseisen kauden auton suunnittelussa, toisin kuin McLarenilla ja Williamsilla...Zeiar sanoi:No eikös auto silloin ole hyvä, jos se on parempi kuin muut, oli syy mikä tahansa?
Tuota juuri hain :thumbup:Laareni120 sanoi:Tottakai silloiselle BAR Hondalle kyseinen valmistajien MM-taiston kakkossija oli ansaittu suoritus, koska kyseisellä kaudella siellä ei onnistuttu tyrimään kyseisen kauden auton suunnittelussa, toisin kuin McLarenilla ja Williamsilla...
Hondan F1-talli vaihtoi teknistä johtajaa
20.06.2006 13:49
Hondan F1-talli nimitti tiistaina Shuhei Nakamoton uudeksi tekniseksi johtajakseen.
Aikaisemmin tehtävässä toimineen Geoff Willisin tuleva rooli tallissa on vielä avoin.
- Keskustelemme parhaillaan Willisin kanssa hänen tulevasta roolistaan tallissa, Hondan tiistainen tiedote kertoi.
Nakamoto on aikaisemmin työskennellyt Hondan Racing Development -yksikön insinööripuolen johtajana. Hän on myös kuulunut F1-tallin hallitukseen viime vuoden BAR-osakekaupasta lähtien.
(MTV3-Reuters)
Aijai! Ei, Ei, Ei! Minkä takia ne meni Geoffin korvaamaan jollain japsilla?? Siis mä oon saanut sellasen käsityksen, että Geoff Willis oli mies paikallaan...Moe Szyslak sanoi:Tästä ei hyvää seuraa kun jaappanilainen tulee häslämään formulasarjaan. :nope:
Ei haittaa. Jonkun on kuitenkin pakko hävitä, antaa japsien temmeltää :ahem:Moe Szyslak sanoi:Tästä ei hyvää seuraa kun jaappanilainen tulee häslämään formulasarjaan. :nope:
Niin juu, 2004 kun se David Richerds oli vielä sillä pallilla, niin sillonhan niiden varikkotaktiikat toimivatkin ihan hyvin, mikäli oikein muistan... :dunno:roenick97 sanoi:Poijjaat perehtyneet hirveästi asiaan...?
Williksen olisi tarkoitus pysyä uuden tuulitunnelin luona ja hoitaa mesun tehtäviä siellä.
Aiemmin aika ei ole riitänyt hoitamaan niitä asioita.
Pitäähän ammattimiehen hoitaan aeropaketti kuntoon, koska nyt se ei ole kunnossa..
Se että ottaako Willis itseensä, on eri juttu.
Nick Fryitä tuolla Honda tallissa on kenties eniten naureskeltu maailmanlehdistössä, että mies ei osaa tehdä kunnon strategioita ja siinä on mennyt moni hyvä kisa hänen takia persiilleen..
Mutta kuitenkin niin monesti hävis Ferrarille varikolla kisan. Aina samalla tavalla, ei ikänä oppinut.Laareni120 sanoi:Niin juu, 2004 kun se David Richerds oli vielä sillä pallilla, niin sillonhan niiden varikkotaktiikat toimivatkin ihan hyvin, mikäli oikein muistan... :dunno: