Honda RA106

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
roenick97 sanoi:
Nick Fryitä tuolla Honda tallissa on kenties eniten naureskeltu maailmanlehdistössä, että mies ei osaa tehdä kunnon strategioita ja siinä on mennyt moni hyvä kisa hänen takia persiilleen..
Luulisi, että se olisi Gil de Ferran kun tuollaisista asioista vastaa.
 

Laareni120

Banned
Liittynyt
11.6.2005
Viestit
766
Sijainti
Karjalohja
patriot sanoi:
Käsittääkseni tallipäällikkö ei laadi strategioita tallissa! :rolleyes: Eli ei ole ollut Frylla tai Richardsilla niiden kanssa mitään tekemistä... Toki he ovat varmaan valinneet ne tyypit, jotka ne laatii..
No, eihän ne laadikkaan niitä, lähinnä tarkoitin sitä, että Richardsin kaudella niiden varikkotaktiikat toimvat paljon paremmin kuin nykyään Fryn johdolla ja kyllähän tallipäälikötkin osallistuvat jonkin verran siihen varikkotaktiikan laadintaan, tosin ei paljoa...
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
roenick97 sanoi:
Poijjaat perehtyneet hirveästi asiaan...?

Williksen olisi tarkoitus pysyä uuden tuulitunnelin luona ja hoitaa mesun tehtäviä siellä.
Aiemmin aika ei ole riitänyt hoitamaan niitä asioita.
Pitäähän ammattimiehen hoitaan aeropaketti kuntoon, koska nyt se ei ole kunnossa..
Se että ottaako Willis itseensä, on eri juttu.
Eipä tarvitse tätäkään enää miettiä...
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Sehän on tunnettua, että jos hitaalle autolla yrittää luoda strategian jotta voittais nopeamman, se strategia menee pieleen. Ei siinäauta vaikka olis Brwan sehän on nähty. Sitten kun auto on nopea, mikä tahansa strategia näyttää erinomaiselta, kun voittaa muut. Turha sitä strategikkoja on syyttää.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
vermula sanoi:
Sehän on tunnettua, että jos hitaalle autolla yrittää luoda strategian jotta voittais nopeamman, se strategia menee pieleen. Ei siinäauta vaikka olis Brwan sehän on nähty. Sitten kun auto on nopea, mikä tahansa strategia näyttää erinomaiselta, kun voittaa muut. Turha sitä strategikkoja on syyttää.
Eki saattaa olla vielä eri mieltä asiasta! ;) :D
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Eki on jotenki ollu aika hauras tänä vuonna lähetyksissä. Näyttää siltä kun se viimeisillä voimillaan vielä pitäisi yllä sitä asiantuntijan roolia, mut kauaa se ei sitä kestä.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Joof Willis nosti sitten kykät...

Geoff Willis lähtenyt Honda-tallin palveluksesta
22.06.2006 14:35

F1-sarjassa kilpaileva Honda-talli nimitti tiistaina Shuhei Nakamoton tallin uudeksi tekniseksi johtajaksi. Pestissä ennen Nakamotoa toiminut Geoff Willis on tämän seurauksena lähtenyt tallin palveluksesta.

Honda tiedotti aiemmin neuvottelevansa Willisin kanssa hänen uudesta roolistaan tallissa. Autosport.comin saamien tietojen mukaan Willis on kuitenkin päättänyt erota tai hänet on erotettu tallin palveluksesta. Hondan ja Willisin taholta asiaa ei ole kommentoitu.

Hyvin sujuneista talvitesteistä huolimatta Honda on kamppaillut alkukauden teknisten ongelmien kanssa. Talli ei ole pystynyt vastaamaan radalla pahimpien kilpailijoidensa vauhtiin. Tällä hetkellä talli pitää hallussaan neljättä sijaa valmistajien mestaruustaistelussa. Eroa viidentenä olevaan BMW Sauberiin on 12 pistettä.

(MTV3)
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Mikähän siinä että hobdan suorituskyky on huonontunut kisa kisalta? Nyt melkein rupee olemaan jo toyotat ja bemarit järestään nopeempia kuin hondat. Ei ollu alkukaudesta.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
butterfly sanoi:
Mikähän siinä että hobdan suorituskyky on huonontunut kisa kisalta? Nyt melkein rupee olemaan jo toyotat ja bemarit järestään nopeempia kuin hondat. Ei ollu alkukaudesta.
Ylimielisyys, osaamattomuus, epätasaiset kuljettajat, huono kehityskaari.

Näyttää siltä että historia toistaa itseään moottoreiden suhteen jokaisella tallilla (paitsi McLaren-Mercedesin osalta tällä kaudella, luotettavuus on todella hyvä), Hondan moottorit ovat olleet ihan ok tehoisia, mutta kaudesta toiseen moottorit ovat sarjan epäluotettavimmat, ihmeellistä että tällaista tapahtuu maailman suurimmalta moottorivalmistajalta. Jos täällä ihmeteltiin aiempina kausina Mercedesin kyvyttömyyttä rakentaa luotettavaa moottoria, on Honda kyllä siinä paljon surkeammassa jamassa minun mielestä :nope:

EDIT: Honda nousi nyt tämän kauden epäluotettavuus listan kärkeen ohi suunnitteluvirheisten Ferrareiden ja Cossujen.
 
Viimeksi muokattu:

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
azai sanoi:
Ylimielisyys, osaamattomuus, epätasaiset kuljettajat, huono kehityskaari.

Näyttää siltä että historia toistaa itseään moottoreiden suhteen jokaisella tallilla (paitsi McLaren-Mercedesin osalta tällä kaudella, luotettavuus on todella hyvä), Hondan moottorit ovat olleet ihan ok tehoisia, mutta kaudesta toiseen moottorit ovat sarjan epäluotettavimmat, ihmeellistä että tällaista tapahtuu maailman suurimmalta moottorivalmistajalta. Jos täällä ihmeteltiin aiempina kausina Mercedesin kyvyttömyyttä rakentaa luotettavaa moottoria, on Honda kyllä siinä paljon surkeammassa jamassa minun mielestä :nope:

EDIT: Honda nousi nyt tämän kauden epäluotettavuus listan kärkeen ohi suunnitteluvirheisten Ferrareiden ja Cossujen.
No nyt oletkin löytänyt Mercedekselle oikean verrokkiryhmän! Onnea!

Suunnitteluvirheinen Ferrari? Montakos konetta niillä on paukkunut? Montako sijaa Ferrari on pystynyt petraamaan viime kauteen verrattuna? Kuinka paljon Mclaren-Mercedes on pystynyt huonontamaan viimekaudelta? Mikäs Ferrarin tilanne on merkkimestaruuskamppailussa? Ai niin, kyseessähän on tämä "cheaters" talli, joten pisteitä ei lasketa? Mikä oli muuten Ferrarin tilanne viimekaudella tähän aikaan? Mikä oli Mersun tilanne? Renaultin tilanne on aika sama kuin viimekaudella..

Riipumatta siitä että vaikka on Mclaren-Mercedes-West-Sauerkraut -lippis syvällä päässä on syytä kuitenkin edes yrittää tunnustaa tosiasiat.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Rapu-70 sanoi:
Suunnitteluvirheinen Ferrari? Montakos konetta niillä on paukkunut?
Kirjoittaja viitannee Malesiaan, jossa niitä paukkui 4. En muista onko sen jälkeen paukkunut.
Montako sijaa Ferrari on pystynyt petraamaan viime kauteen verrattuna? Kuinka paljon Mclaren-Mercedes on pystynyt huonontamaan viimekaudelta?
9 Kisan jälkeen Ferrari oli (jaetulla) toisella sijalla, nyt myös toisena, 24 pistettä enemmän. Tosin ilman Indyn farssivoittoa olisi viime vuonna ollut kolmantena.

McLaren oli myös jaetulla toisella sijalla, nyt kolmantena, mutta plakkarissa 2 pistettä enemmän kuiin viime kaudella.
 

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
WebSlave sanoi:
Kirjoittaja viitannee Malesiaan, jossa niitä paukkui 4. En muista onko sen jälkeen paukkunut.

9 Kisan jälkeen Ferrari oli (jaetulla) toisella sijalla, nyt myös toisena, 24 pistettä enemmän. Tosin ilman Indyn farssivoittoa olisi viime vuonna ollut kolmantena.

McLaren oli myös jaetulla toisella sijalla, nyt kolmantena, mutta plakkarissa 2 pistettä enemmän kuiin viime kaudella.
Niin, eli jos lasketaan Indyn farssikisa mukaan, Ferrarilla on 24 pistettä enemmän ja Mäcillä 2 pistettä enemmän kuin viime kaudella. Jos Indyn farssikisaa ei lasketa mukaan, on piste-ero vielä selvempi. Montako voittoa oli Mäcillä tähän mennessä viime kaudella ja montako on nyt? Montako voittoa oli Ferrarilla viime kaudella tähän aikaan ja montako on nyt?


Moottoreita ei ole tainnut Ferrarilta Malesian jälkeen paukkua. Montako kertaa Mäcci on tällä kaudella sössinyt voittotaistelun liian raskaaseen bensalastiin ekalle stintille, viikonlopun aikana kaksi kertaa esiintyneeseen ylilämpiämiseen, kytkinvikaan, väärään aikaan tehtävään aika-ajokierrokseen...Vääriin rengasseoksiin, autoon, johon on laitettava vähemmän siipeä kuin pääkilpailijoiden autoon, jotta eivät ne menisi ohi suorilla? Onko Ferrari tai Renault tehnyt konsistentisti vastaavia virheitä tämän kauden aikana?



Valitettavasti meni tämäkin purkaus vähän offtopicin puolelle..Anyways on rahallisten resurssien haaskuuta, jos Honda on mukana tällä panostuksella ensi vuonna. Onnettomat kuskit, susi auto ja yhen kisan moottori sekä kebab-kioskilla oleva tallin johto, ainoa lohtu on että Toitsa on vielä syvemmällä.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Rapu-70 sanoi:
Montako kertaa Mäcci on tällä kaudella sössinyt [--]
Ei kertaakaan. McLaren on sössinyt voittotaistelun jo suunnittelupöydällä ennen kautta. Auto on ollut liian hidas. Edes virheettömällä ajolla ja luotettavuudella ei McLaren olisi saavuttanut vielä yhtään voittoa tällä kaudella. Vain Renaultin virhe olisi voinut mahdollistaa sen. Nyt alkaa vauhti olla jo paremmin kohdallaan, joten saattaa sieltä vielä pari voittoa tulla. Semminkin, kun Renaultin ei tarvitse ottaa minkäänlaisia riskejä.
 

Zeiar

Well-known member
Liittynyt
24.4.2004
Viestit
185
Sijainti
Tre
Nyt on tainnut azailta unohtua, että Honda että Toyota ovat vielä melko aloittelijoita verrattuna Mäcciin. Silti Mäcci rämpii aina vaan vuodesta toiseen. Jos moottori sattuu jonakin vuonna kestämäänkin, niin auto on silloin muuten vaan surkea ja tulokset sen mukaisia huolimatta huippukuskeista.
Minä ainakin toivon, että mahdollisimman moni talli saisi kehitettyä voittoihin kykenevän auton tallin kotimaasta riippumatta.
 

Rossi

Member
Liittynyt
27.1.2004
Viestit
64
Zeiar sanoi:
Nyt on tainnut azailta unohtua, että Honda että Toyota ovat vielä melko aloittelijoita verrattuna Mäcciin. Silti Mäcci rämpii aina vaan vuodesta toiseen. Jos moottori sattuu jonakin vuonna kestämäänkin, niin auto on silloin muuten vaan surkea ja tulokset sen mukaisia huolimatta huippukuskeista.
Minä ainakin toivon, että mahdollisimman moni talli saisi kehitettyä voittoihin kykenevän auton tallin kotimaasta riippumatta.

Niinpä on se kumma kun ei saa autoaan toimiin sarjassa jossa joka vuosi muuttuu säännöt..
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Zeiar sanoi:
Nyt on tainnut azailta unohtua, että Honda että Toyota ovat vielä melko aloittelijoita verrattuna Mäcciin. Silti Mäcci rämpii aina vaan vuodesta toiseen. Jos moottori sattuu jonakin vuonna kestämäänkin, niin auto on silloin muuten vaan surkea ja tulokset sen mukaisia huolimatta huippukuskeista.
Minä ainakin toivon, että mahdollisimman moni talli saisi kehitettyä voittoihin kykenevän auton tallin kotimaasta riippumatta.
Rämpii ja rämpii... Se kuitenkin voittaa lähes joka vuosi.. Honda on ollut ykkösissä jo niin kauan, että kyllä sen olisi jo pitänyt voittaa edes kerran. Mutta kun ne palkintosijatkin on vähissä. Sama pätee Toyotaan!
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Zeiar sanoi:
Nyt on tainnut azailta unohtua, että Honda että Toyota ovat vielä melko aloittelijoita verrattuna Mäcciin. Silti Mäcci rämpii aina vaan vuodesta toiseen. Jos moottori sattuu jonakin vuonna kestämäänkin, niin auto on silloin muuten vaan surkea ja tulokset sen mukaisia huolimatta huippukuskeista.
Minä ainakin toivon, että mahdollisimman moni talli saisi kehitettyä voittoihin kykenevän auton tallin kotimaasta riippumatta.
Toyotan aloittelijamaisuuden vielä ymmärrän joten kuten, mutta en Hondan. Hondalla on jo aikaisemmilta vuosilta kokemuksia moottoreista (vaikka turbomoottorit), ja Honda käytännössä on aloittanut toimet vuonna 1999, silti koneet paukkuvat samaan tahtiin vuodesta toiseen, ei edes yritetä korjata luotettavuutta, käsittämätöntä maailman suurimmalta moottorivalmistajalta! Tästä osaamattomuus maininta.

David Richardsin aikana, BAR Hondan F1 autoihin vaikutti hyvin voimakkaasti ProDrive (jonka Richards on perustanut 80-luvulla, yritys joka suunnittelee Subarun WRC-autot ja ylläpitää Aston Martin DBR9:n mainetta), suunta näytti olevan ylöspäin, ja viimein hyväksyttävää "menestystä" tuli kaudelta 2004, jonka jälkeen Hondan johto päätti antaa ylimielisesti Richardsille potkut, ja jatkaa Richardsin hyvän työn pohjalta.
Huonosti kävi, ja 007-malli oli fiasko aerodynamiikaltaan ja Richardsista riippumattomasta syystä epäluotettava. Samalla kaudella Honda syyllistyi huijaamiseen Imolassa, ja onkin ainut talli joka on pitkään aikaan todettu syyllistyneen huijaamisen. Tälle kaudelle Honda päätti satsata puoli miljardia dollaria, ja ostavansa menestystä kertaheitolla, raha ei aina ratkaise ykkösissä, kuten Renault on osoittanut. Ylimielistä touhua.

Kuten aiemmin mainitsin Hondan puolen miljardin dollarin sijoituksen. Sillä rahalla luulisi saavan hieman paremman kuljettajan kuin Jenson Button. Barrichello hankinta oli ihan järkevää, mutta ei kilpakuljettajaksi, testikuljettajana Barrichello voisi käyttää Ferrarilla opittua autonkehittämistä. Barrichello on jo menettänyt arvonsa kilpakuljettajana, ja Rubensia voidaankin pitää käytännössä ikuisena Ferrarin hovinarrina, joka on menettänyt jo parhaimmat teränsä kilpakuljettajana. Huonot kuljettaja valinnat.

Hondan kehityskaari on mielenkiintoinen. Kaudella 2005 alku oli katastrofaalinen, keskellä kautta nousemista näkyi, mutta hiipui loppukaudesta. Kaudelle 2006 Honda valmistui hyvin odotuksin, kaikkien uskoen Hondan yltävän viimein voittotaisteluun, mutta nyt kesken kauden vauhti on tipahtanut alle Toyotan tason ja puolet pienemmällä budjetilla toimivan BMW-Sauberin tason alle myös. Huono kehityskaari, mutta tästäkin voitaisiin keskustella, ja varmaankin tästä katkerimmat ottavat verrokkia McLarenin valmistautumiseen. Pidetään kuitenkin mielessä että McLaren on kehityskaaren aikana onnistunut nappaamaan jossain vaiheessa kauden aikana vähintään yhden voiton, johon todennäköisesti tälläkin kaudella ylletään.

Ja vielä toteamukseksi se, että jokaisessa tallissa on aina jotain omia piirteitään, talleista kuitenkin näen Hondassa eniten puutteita ja huonoja piirteitä. Ei se McLaren ole se varikkosuoran paskin talli minun mielestä.
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Zeiar sanoi:
Nyt on tainnut azailta unohtua, että Honda että Toyota ovat vielä melko aloittelijoita verrattuna Mäcciin. Silti Mäcci rämpii aina vaan vuodesta toiseen. Jos moottori sattuu jonakin vuonna kestämäänkin, niin auto on silloin muuten vaan surkea ja tulokset sen mukaisia huolimatta huippukuskeista.
Minä ainakin toivon, että mahdollisimman moni talli saisi kehitettyä voittoihin kykenevän auton tallin kotimaasta riippumatta.
Mclaren on ollut tällä(kin) vuosituhannella toiseksi menestynein talli osakilpailuvoittojen osalta, joten ihan mistään rämpimisestä en puhuisi...
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Button Button ... koko kausi mennyt samoissa merkeissä ... hyvää tulosta povatessa :nope:
Jenson predicts Honda upturn
Tuesday, 04, July, 2006, 14:58


Jenson Button is predicting that Honda will make more progress than any other team between now and the French Grand Prix on July 16.

The Japanese manufacturer is introducing a raft of aerodynamic changes to its RA106 at the next race in Magny Cours and will testing the new parts at Jerez in Spain this week.

Although the team looked more competitive at Indianapolis last weekend, the heavily revised car comes after Honda’s early-season target of race wins faded into a scrap to score points.

Button says that the Brackley-based squad's 2006 progress has been hampered by a lack of testing of new parts, but insists that has now changed after its £25million full-scale wind tunnel came on-line last month.

"People will be moving forward but not as much as us," he told the BBC.

"This will be the second big step we have had this year whereas other teams have had 10 or 12 smaller steps.

“That has been our biggest issue - getting things tested.

"A lot of it is because we have had a lot of work on the new wind tunnel.


"We should be able to make bigger steps now than we have in the past."

The 26-year-old’s unfortunate retirement from last weekend’s Indianapolis race was the fourth GP in succession that he has failed to score a point.

But he is now eagerly anticipating the introduction of the revised car and is confident that it can turn his disappointing season around.

“I am itching to get the new aerodynamic package," said Button.

"We have an important test this week when we will be testing parts which will be a good step forward."

“It won't be the end of it, it won't change it around completely but there are a lot of other things happening which are very promising.

“It will definitely move us forward."

http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?PO_ID=36539
 
Ylös