kouvotsvoni
Banjottu
On on, mutta olisi ollut mukava kuulla valistuneita veikkauksia tilanteesta, kun me muut ollaan niiin väärässäTörni sanoi:Minun osaltani. (Siihen minulla lienee "käskyvalta" )
On on, mutta olisi ollut mukava kuulla valistuneita veikkauksia tilanteesta, kun me muut ollaan niiin väärässäTörni sanoi:Minun osaltani. (Siihen minulla lienee "käskyvalta" )
Käsittääkseni kumpikaan ei väite ei pidä paikkaansa. Molemmat levottomuuksen laajenemisiin johtaneet kidnappaustapaukset tehtiin tukikohdista Israelin puolella. Ainakaan hessujen suhteen on turha puhua mistää sotvangista, koska osapuolten välillä ei kidnappausten aikaan ollut varsinaisia vohollisuuksia, toisaalta jos halutaan kovasti puhua sotavangeista niin silloinhan Israel käy sotaa mikä antaa sille aika laajan mandaatin toimia koska se myös tekee hessuista Libanonin armeijan.markoj sanoi:Tuo kidnappauksista puhuminen on aika harhaanjohtavaa. Sotavanki ois oikea nimitys. Gazassa partioiva sotilas otettiin vangiksi ja taas toisaalta Libanonin (Hizbollahin hallitsemalla) alueella otettiin pari vangiksi.
Jotenkin pitää vaan saada Isreal vihollisuuksien alottajaksi...markoj sanoi:Ei ollu mitään vihollisuuksia? Eiks ne oo vaihellu raketteja ilmaiskuihin ja/tai toisin päin koko kevään ja alkukesän. Mitä noihin alueiden omistuksiin tulee, niin kaikki osapuolet lienee yhtä väärässä.
Edit: Israelin sotilaat on joka tapauksessa napattu vähintäänkin miehitetyiltä alueilta.
Ei se niin vaikeaa ole, Israel vetäytyi Libanonista vuonna 2000, hessut siirtyi etelä libanoniin ja aloitti systemaattisen varustautumisen Syyrian ja Iranin tuella ja alotti sodan itse tarkoitukselisella provokaatiolla kun katsoi tilanteen olevan sille kypsän. Kato ei ollenkaan vaikeaa.....markoj sanoi:Mitä tapahtumien kulkuun noiden sieppausten jälkeen tulee, niin näyttäs olevan Isreal jolla on enemmän halua laajentaa ja pitkittää tota. On sitä halua varmasti toisellakin puolella.
Sun vertaukset vähän ontuu hei! Ja nuo juutalaisten fanisivustojen kuvat ei välttämättä ole objektiivisin lähde asian käsittelyyn.
Edit: Ja tässä asiassa kiinnostaa tietää enemmän USA:n roolista. Eli mitä se ajaa noin voimakkaalla sotatoimien tukemisella.
Hezbollah
Militia:
32 confirmed by Hezbollah[3]
Allied militia:
8 confirmed by Amal[4]
IDF claims 200+ killed[5]
Israel
Civilians:
19 killed[6]
418 injured, 875 treated for shock[7]
Tens of thousands displaced[8]
Soldiers:
33 killed[9]
96 wounded[9]
2 captured
Lebanon
Civilians:
523 killed[10]
1,661 injured
900,000 displaced[11]
Soldiers:
22 killed
63 wounded[citation needed]
(Lebanese government accounts)
En mä sitä ole väärennökseksi väittänyt, mutta siitä ei käy ilmi missä se on otettu ja millon. Al Jazeera tais olla muistini mukaan sulle ja monille muille Irakin sodan aikana silkka propagandakanava. Sen sijaan CNN edusti mitä suurinta puolueettomuutta.Oho sanoi:Mitä siihen kuvaan tulee se tuski on väärennös tai manipuloitu, ja ainakin se sai sut heti ärsyyntymään. Juutalaisilla ja Israelissa sentään on jokseenkin vapaa lehdistö. Ilmiö joka Arabi-maille pääsääntöisesti vieras, tai no ehkä Al Jazeera on edes jotenkin riippumaton.
Joo en mä pidä Al Jazeeraa puolueettomaana edelleenkään mutta puolueettomuus ja riippumattomuus on kaksi jokseenkin eri asiaa, toisaalta CNN:ää en muista kuunaan pahemmin kehuneeni mutta jatka vaan samalla linjalla. Kuva on muuten otettu etelä libanonissa ellei se ole lavastus.....markoj sanoi:En mä sitä ole väärennökseksi väittänyt, mutta siitä ei käy ilmi missä se on otettu ja millon. Al Jazeera tais olla muistini mukaan sulle ja monille muille Irakin sodan aikana silkka propagandakanava. Sen sijaan CNN edusti mitä suurinta puolueettomuutta.
Enpä juuri lisäile tai muuttele, pääsääntöisesti korjailen kirjoitusvirhietä joita kyllä jää kosolti tähteeksikin.markoj sanoi:Hei, kun näytät editoivan joka viestiäs, niin laita siihen vaikkapa Edit -merkintä mitä olet lisännyt.
Oli tuohon yhteen tullu kokonainen uus kappale.Oho sanoi:Enpä juuri lisäile tai muuttele, pääsääntöisesti korjailen kirjoitusvirhietä joita kyllä jää kosolti tähteeksikin.
Rakentais pommisuojia joita ei annettais Hizbollahin käyttöön asevarastoina ja bunkkereina. Pommisuojillahan Israel suojelee omaa väestöään.markoj sanoi:Oli tuohon yhteen tullu kokonainen uus kappale.
Mitä keinoja muuten Libanonilla ja Hizbollahilla ois suojella siviilejään, kun suuri osa uhreista on tullu Isrealin "täsmä"pommituksista ja kaiketi suurin osa Beirutin tienoilla, joka ei liene Hizbollahin aluetta?
Niinä päivinä kun Beirutia moukaroitiin tuli eniten siviiliuhreja. Väitän, ettei siellä pahemmin ollu Hizbollahin heittimiä.Oho sanoi:Rakentais pommisuojia joita ei annettais Hizbollahin käyttöön asevarastoina ja bunkkereina. Pommisuojillahan Israel suojelee omaa väestöään.
Hessut voi sijottaa heitin- ja laukasualustapattereitansa asutuskeskusten ulkopuolellekkin mutta se toki helpottaisi Israelin hommia liikaa. Vaikka Israelin iskuissa onkin mennyt valtaosin siviilejä ois luvut joitain ihan muuta, tuhansia vähintään, jos Israel nimenomaisesti maalittaisi siviilejä.
Noinkohan.... ainakin tuo suurimmat yksittäiset tappioluvut aiheuttanut isku kohdistui aivan eteläiseen Libanoniin hessujen tukialueelle..
Tetysti tuli eniten siviilejä, onhan hessutkin siviilejä, toisaalta hessujen johto toimii Beirutissa jossa oli ja luultavasti on edelleenkin paljon hessujen asevarastoja. Toisaalta huonommatkin suojat auttaa ellei ihan kohdalle satu.markoj sanoi:Niinä päivinä kun Beirutia moukaroitiin tuli eniten siviiliuhreja. Väitän, ettei siellä pahemmin ollu Hizbollahin heittimiä.
Libanonin armeija on saanut niin vähän USA:n apudollareita, ettei niillä montaa ainakaan hyvää suojaa rakenneta. Mitäpä huonommat auttaskaan, sillä pommisuojassahan ne YK:n hemmotki oli.
Niin yhtä hassua kuin se ettei hessut ole liioin ja silti ihmisiä kuolee.markoj sanoi:On se hassua, kun Isreal ei ole itse vastuussa mistään tekemisistään.