Bobakki
@f1hog
Anteeksi, mutta mihin viittaat tällä?formulastara sanoi:Jotain rajaa kuitenkin, hieno kierros Sumilta, joskin täynnä virheitä ainakin jonkun idioottiTuomisen mukaan.
Anteeksi, mutta mihin viittaat tällä?formulastara sanoi:Jotain rajaa kuitenkin, hieno kierros Sumilta, joskin täynnä virheitä ainakin jonkun idioottiTuomisen mukaan.
Pakko rakentaa sellasia ratoja että saa edes jonkinnäköistä kilpailua nykyautoilla aikaan, noilla vanhoilla radoilla ajetaan aikalailla tiukassa jonomuodostelmassa, tosin niin kyllä monilla uusilla radoilla on sama ongelma..mn97 sanoi:Ongelma uusissa radoissa on se, että ne ovat persoonattomia toistensa kopioita ja tehty jonkun saman tylsän(pitkä suora-tiukka jarrutus) kaavan mukaan.
Kyllä esimerkiksi joku vanhan Imolan kaltainen mäkinen maasto ja pomppuinen rata oli maailmankuulu. Sama koskee myös esimerkiksi vanhaa Hockea ja Monacoa.
Mikä luulet olevan Overtaking Working Groupin tehtävä? Näkyviä tuloksia (sääntömuutoksia) tulee kaudelle 2009 tai 2101.Lisko sanoi:On se kumma kun Fia ei saa ton ohittamisen suhteen mitään aikaan.. Nytkin mennään vaan huonompaan suuntaan kun kehitetään vaan aerodynamiikkaa joka sitten estää ne loputkin ohitukset.
Kyllähän se tiedetään mutta ois saanu perustaa ton Overtaking Groupin jo ainakin 10 vuotta sitten..WebSlave sanoi:Mikä luulet olevan Overtaking Working Groupin tehtävä? Näkyviä tuloksia (sääntömuutoksia) tulee kaudelle 2009 tai 2101.
Mitä tämä ryhmä on saanut aikaan?WebSlave sanoi:Mikä luulet olevan Overtaking Working Groupin tehtävä?
Keskustelujen, tutkimusten, tuulitunnelitestien ja simulointien lisäksi pari suositusta uusiksi säännöiksi. Se perustettiin vuosi sitten tammikuussa ja tulokset oli tähdätty kauden 2010 sääntöihin. Aikataulua saatetaan kuitenkin kiristää ja osa suosituksista voi olla sääntökirjassa jo 2009. Härpäkkeiden kieltäminen ja säädettävä etusiipi mm. ovat OWG:n suosituksia.J.Hunt sanoi:Mitä tämä ryhmä on saanut aikaan?
Kuulostaa aika vaisulta. Tarvittiinko tuulitunneleita ja simulointeja jotta hoksattiin nuinkin yksinkertaisia asioita mitä ehdotuksissa oli listattu. Nytkun moottorien kehitys jäädytettiin, härpäkkeet lisääntyivät jälleen ainakin vielä tämän vuoden. Maalikon mielestä oltaisiin voitu rajoittaa joitain muita asioita kuin moottoreita FIA:n toimesta.WebSlave sanoi:Keskustelujen, tutkimusten, tuulitunnelitestien ja simulointien lisäksi pari suositusta uusiksi säännöiksi. Se perustettiin vuosi sitten tammikuussa ja tulokset oli tähdätty kauden 2010 sääntöihin. Aikataulua saatetaan kuitenkin kiristää ja osa suosituksista voi olla sääntökirjassa jo 2009. Härpäkkeiden kieltäminen ja säädettävä etusiipi mm. ovat OWG:n suosituksia.
Se on totta, että kyseinen poppoo olisi pitänyt muodostaa paljon aikaisemmin.
Tarvittiin. Ne listatut asiat on selostettu "hieman" yksityiskohtaisemmin, koska OWG rustaa ne sääntöehdotuksiksi. Et kai odota FIA:n asettaman tutkimusryhmän latelevan ehdotuksia kokeilematta niiden vaikutusta käytännössä?J.Hunt sanoi:Kuulostaa aika vaisulta. Tarvittiinko tuulitunneleita ja simulointeja jotta hoksattiin nuinkin yksinkertaisia asioita mitä ehdotuksissa oli listattu.
Kieltämättä tulee muutama välähdys mieleen, mikä ei toiminut lainkaan sitten itse kisoissa.WebSlave sanoi:Et kai odota FIA:n asettaman tutkimusryhmän latelevan ehdotuksia kokeilematta niiden vaikutusta käytännössä?
Viittaan siihen, että Tuomisen mukaan täydellinen kierros on se, missä körötellään viittäkymppiä ideaaliajolinjalla läpi kierroksen. Heti jos auto vähänkin heilahtaa tms. niin Tuominen osaa siihen mainita "Aijjai siinä tuli pieni ajovirhe -mutta jatketaan jonninjoutavien puhumista".Bobakki sanoi:Anteeksi, mutta mihin viittaat tällä?
Joo Malesiassa ei kyllä koskaan tapahdu mitään. Vaikka kyseessä pitäisi olla ns. ohituskelpoinen areena. Poistoon moinen rata. Eihän siinä profiilissakaan ole minkäänlaista luonnetta tai rytmiä. Muka-haastavia kirraavia ja varmaan kuljettajistakin turhauttavia mutkia löytyy. Ja staattisen näköiset puitteet, jipii!arzipuppy sanoi:WOW, ei missään nimessä Monacoa pois. Se on nautittavaa katseltavaa, kun äijät puristavat rattia niin perkeleen tosissaan, ettei jysähdä!
Ja pari kertaa onkin sitten rysähtänyt. Monacossa ollaan nähty poikkeuksellisen maukkaita kilpailuja. Ja hassu juttu, juuri Monacon kilpailu 1998 on kilpailu, jonka muistan ulkoa viimeistä piirtoa myöten.
MALESIA. Jestas. Tyhjän katsomon kuvaamista. Petronasmerkin kuvaamista. Ferraria. Takuma Satoa. Sauberia, jos se olisi messissä. Sitten joku voittaa.
Kuvaajat ovat aina ihan hukassa. Kuljettajat näyttävät puristetuilta rypäleiltä autosta noustessaan. Mitään ei tapahdu koko kisan aikana, vaikka toivon, että tulisi sieltä vaikka se perhanan monsuunisade. Vaan ei. Katsojan kannalta todella tylsä kilpailu.
Ja Mika Salon sanoin: "En voi ymmärtää, miksi Unkarissa ajetaan kilpaa." Että se kuljettajien kantilta sitten.
Ja sitä tylsyyttä pitää sitten herätä katselemaan puoli kahdeksalta aamulla.formulastara sanoi:Joo Malesiassa ei kyllä koskaan tapahdu mitään. Vaikka kyseessä pitäisi olla ns. ohituskelpoinen areena. Poistoon moinen rata. Eihän siinä profiilissakaan ole minkäänlaista luonnetta tai rytmiä. Muka-haastavia kirraavia ja varmaan kuljettajistakin turhauttavia mutkia löytyy. Ja staattisen näköiset puitteet, jipii!
Nyt kun viittasit tähän legendaariseen kierrokseen niin aijai kun sydämessä hypähti :').formulastara sanoi:Viittaan siihen, että Tuomisen mukaan täydellinen kierros on se, missä körötellään viittäkymppiä ideaaliajolinjalla läpi kierroksen. Heti jos auto vähänkin heilahtaa tms. niin Tuominen osaa siihen mainita "Aijjai siinä tuli pieni ajovirhe -mutta jatketaan jonninjoutavien puhumista".
Esim. Häkkisen Imola2000 aika-ajokierros olisi Tuomisen näkemyksen mukaan ihan surkea, vaikka kyseessä lienee eräs kierrosten kierroksista.
Jo tuon ansiosta Parhaimpiin F1-ratoihin.Bobakki sanoi:Imolan mainitseminen on sittenkin vähän kummaa. Las Vegasin parkkipaikka ja vain osin asfaltilla ajettu Dallasin kisa, Buenos Aires, jossa F1-auto hyppäsi ilmaan vielä 1990-luvun puolivälissä, Clermont-Ferrand, jossa varikkotilat olivat telttoja ja fasiliteetit täysin puutteellisia...
Pelkkä hyppy tekee syheröstä parhaimpiin kuuluvan radan?Porttilan Laki sanoi:Jo tuon ansiosta Parhaimpiin F1-ratoihin.