Toivottavasti et syytä tästä raiskauksesta Hilkeä, ei ainakaan olisi aihetta.Crockett sanoi:Kaikki Tilken suunnittelemat radat. Etenkin uusi Hockenheim mikä on varsinainen raiskaus alkuperäisestä.
Niin, Tilken suunnittelema osuushan on nimenomaan nykyversion parempi puolisko.Oberfeldwebel sanoi:Toivottavasti et syytä tästä raiskauksesta Hilkeä, ei ainakaan olisi aihetta.
Yksi parhaista radoista :ahem:Mediaprofeetta sanoi:Tilken radoista ainaskin Turkki on mielestäni ihan onnistunut. Ei ne kaikki miehen suunnittelemat radot ole surkeita.
Kuinkas usein Fujissa muuten sataa? Onkohan mahiksia saada samanlainen kisa tällekin vuodelle?Olliiii sanoi:Suzuka pysyvästi takas kalenteriin Fuji huonoin kävi tuuri niillä sään suhteen viime vuonna ei ois tullu kisaa ilman sadetta. Rata raiskattu täysin sama kun mikä tahansa rata modernisoitaisiin leventämällä sitä 10-metriä. Vanha Fuji oli fiksumpi mutta ei sopis f1 radaks.
Käsittääkseni erittäin harvinaista, että olisi täysin sateeton kisa viikonloppu...Moss sanoi:Kuinkas usein Fujissa muuten sataa? Onkohan mahiksia saada samanlainen kisa tällekin vuodelle?
1977 oli kuivaa.Jason Voorhees sanoi:On tainnut sataa Fujissa joka kerta kun F1-kisa on ajettu. Ainakin ensimmäinen ja viimeinen kisa ovat aika legendaarisia.
Siis? Tuo uusittu Hockenheim on aivan surkea verrattuna aikasempaan versioon.Oberfeldwebel sanoi:Toivottavasti et syytä tästä raiskauksesta Hilkeä, ei ainakaan olisi aihetta.
Pointti lienee ollut siinä, että vanha ratahan poistui joka tapauksessa, eikä Tilke ole siitä mitenkään vastuussa. Tilke vain teki jäljelle jääneelle radalle sen mitä oli tehtävissä. Ja hyvin tekikin, mitä kilpailujen mielenkiintoisuuteen tulee.Crockett sanoi:Siis? Tuo uusittu Hockenheim on aivan surkea verrattuna aikasempaan versioon.
No, mikä tekee radasta surkean? Tilken radat on suunniteltu nykyisille vaikeasti ohitettaville F1:lle. Siinä Tilke on onnistunut vähintään kohtuullisesti, ainakin mitä ohitustilastoja tutkii. Se, ettei hänelle osoitetussa maapläntissä ole korkeuseroja ei luonnollisesti ole Tilken vika. Olisi mielenkiintoista nähdä myös se, millaiset radat kyseisille tonteille olisivat olleet Tilkeä kritisoivia F1-faneja tyydyttäviä.Tilken suunnittelemat radat ovat muutenkin surkeita, Sepang ainoastaan jossain määrin siedettävä. :thumbfh:
jupla sanoi:Onkos tästä uudesta Espanjaan tulleesta radasta ollut juttua? Aragonissa Alcaniz pikkukaupungin liepeillä sijaitseva "La Ciudad del Motor del Aragon" -rata on taattua Tilke-laatua.
Juuri samaa tarkoitin. Kaikki ovat enemmän tai vähemmän toistensa kopioita vailla persoonallisuutta. Tuskin niitä pieniä korkeuseroja on niin vaikea tehdä.markot sanoi:Joo todellakin tuttuakin tutumpaa Tilke pa****, pitkä suoran päässä tiukka jarru ja 90 mutka, radalla liikaa keskinopeita ja hitaita mutkia jotka ei tarjoa kuskeille mitään haastetta. Luonne puuttuu. Kiihdytä - jarruta rata. Sinänsä edistystä rakentaa samalla radalle useampi eri profiili joka mahdollistaa useammalle vuodelle erillaisen radan GP mittelöissä, jos näin halutaan...
Onhan niitä tehtykin, ainakin Bahrainiin ja Shanghaihin. Alcanizista puhuttaessa korkeuseroja on tietysti maastossa omasta takaa.Crockett sanoi:Tuskin niitä pieniä korkeuseroja on niin vaikea tehdä.