Ilmastonmuutos / Kasvihuoneilmiö

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
haju sanoi:
Jostain syystä vettä kuitenkin kehotetaan säästämään. Jos hyvä asuntokohtainen kierrätyssysteemi kehitettäisiin, sitä voitaisiin markkinoida alueille, joilla sitä vielä kipeämmin tarvitaan.
Toki näin.

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Mr Natural sanoi:
Ai et sä vain visioit ja annat sitten muiden ratkaista tekniset detaljit?
Hyvät ideat jalostuvat kehityksen ketjussa loistaviksi

Ei sillä ettäkö tuo edellä mainittu sellainen olisi, mutta itsehän vain avasin keskustelua.

Viimeksi muokattu:

luisto

Well-known member
Sam sanoi:
Äkkiseltään ei kuulosta järin haasteelliselta tekniseltä ongelmalta.
Ratkaisihan jo NASA tuon ongelman 60-luvulla ja juotti astronauteilleen heidän oman virtsaansa :ahem:. Hyvin on maistunut.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
No ok, ehdotan itse: jokainen vesilaskustaan/vedenkulutuksestaan huolestunut laittakoot täst'edes suihkussa pesuvadin jalkojen alle, ja käyttäkööt pesuveden sitten wc-pöntön huuhteluun.

haju

Banned
Mr Natural sanoi:
No ok, ehdotan itse: jokainen vesilaskustaan/vedenkulutuksestaan huolestunut laittakoot täst'edes suihkussa pesuvadin jalkojen alle, ja käyttäkööt pesuveden sitten wc-pöntön huuhteluun.
Ihan hyvä väliaikaisratkaisu. :D

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Haa, mitäs minä sanoin:

Mr Natural sanoi:
kouvotsvoni sanoi:
Vedensäästöä: Kusta voi pusikkoonkin:ahem:
-> ->

Black Leopard sanoi:
Hyvät ideat jalostuvat kehityksen ketjussa loistaviksi
:ahem: :ahem: :ahem: :ahem:

Viimeksi muokattu:

luisto

Well-known member
Moni omakotitaloasukki, joka asuu kunnan/kaupungin vesijohto-/viemärialueella, on ratkaissut osan (jäte-)vesiongelmaa sillä, että syöttää järjestelmään osan vedestä omasta kaivostaan. (Vaatii hanan jolla valitaan tarvittaessa omasta kaivosta). Suosittelen!

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/vasen/id48861.html

Etelä- ja Keski-Suomeen uhkaa tulla lumeton joulu

Poikkeuksellisen lämmin sää jatkunee Suomessa vielä useita viikkoja. Ilmatieteen laitoksen mukaan etelään ei todennäköisesti saada jouluksi kunnon lumipeitettä.

Uusien suursäätilaennusteiden avulla voidaan ennustaa todennäköisimpiä lämpötiloja jopa kolmeksi viikoksi eteenpäin.

Tällä hetkellä lämpötilat ovat Suomessa noin kahdeksan astetta keskimääräistä korkeampia. Lähes kymmenen asteen päivälämpötilat vastaavat lokakuun alun lämpötiloja.

Pohjanmaalla ja Lounais-Suomessa jokien pinnat ovat nousseet jopa metriä normaalia korkeammalle. Helsingissä rautatieaseman luistinrata lainehtii veden peitossa.

Myös Keski-Eurooppa kuuluu tällä hetkellä poikkeuksellisen lämpimään sääalueeseen. Saksassa on istuttu joulukuussa terassilla ja kukat ovat innostuneet kukkimaan. Tavanomaista sää on Etelä-Euroopassa ja Brittein saarilla.

Helsingin yliopiston ilmastonmuutoksen professori Atte Korhola sanoo, ettei ilmastonmuutoksen saapumista tule enää odottaa.

- Me olemme nyt ilmastonmuutoksen keskellä. Näiden yksittäisten muutosten laittaminen viitekehykseen on aika vaikeaa, mutta kyllä suuntaus on aika selkeä, sanoo Korhola.

YLE Uutiset
Että näin....

Off-Topic

Well-known member
On noita lumettomia jouluja ollut aiemminkin. Ensilumi tuli tänä vuonna normaalia aikaisemmin, ei silloin kukaan ollut asiasta huolestunut. Nyt näyttäis olevan sellanen tilanne, että oikeen odotellaan jokaista merkkiä, joka vois olla ilmastonmuutosta puoltava, ja herkutellaan sitten niillä. Muusta ei oikeen oo väliä. Rupee vaikuttamaan vaaralliselta fundamentalisti uskolta koko homma. No, jotkut aina kaipaa sellasta sisältöä elämäänsä.

http://www.evvk.com/kuokkavieraat/kuokkavieraat.cgi

Viimeksi muokattu:

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Off-Topic sanoi:
On noita lumettomia jouluja ollut aiemminkin. Ensilumi tuli tänä vuonna normaalia aikaisemmin, ei silloin kukaan ollut asiasta huolestunut. Nyt näyttäis olevan sellanen tilanne, että oikeen odotellaan jokaista merkkiä, joka vois olla ilmastonmuutosta puoltava, ja herkutellaan sitten niillä. Muusta ei oikeen oo väliä. Rupee vaikuttamaan vaaralliselta fundamentalisti uskolta koko homma. No, jotkut aina kaipaa sellasta sisältöä elämäänsä.

http://www.evvk.com/kuokkavieraat/kuokkavieraat.cgi
Lumettomia kyllä, yhtä lämpöisiä harvemmin.

En oikein halua ymmärtää, pitääkö odottaa niin kauan kun kaikki räjähtää lopullisesti käsiin, että jotain aletaan oikeasti tehdä.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Black Leopard sanoi:
Lumettomia kyllä, yhtä lämpöisiä harvemmin.

En oikein halua ymmärtää, pitääkö odottaa niin kauan kun kaikki räjähtää lopullisesti käsiin, että jotain aletaan oikeasti tehdä.
Mitäs siinä jahkailet. Ala tekemään jotain oikeasti.

ps. Muuta vaikka saarelle asumaan. Jossa elät omavaraisesti jne.

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Formulanomi sanoi:
Mitäs siinä jahkailet. Ala tekemään jotain oikeasti.

ps. Muuta vaikka saarelle asumaan. Jossa elät omavaraisesti jne.
Siinäpä se, minä en ole kuin yksilö 5,2 miljoonasta. Jos allekirjoittaneella olisi valtaa, asia olisi toisin. Puhumatta nyt EU:sta joilla olisi mahdollisuudet tehdä asialle jotain koko Euroopan laajuisesti. Minä jahkailen sitä, etteivät ne joilla on oikeasti valtaa käytettävänään, tee asialle mitään. Vaikka minä ja koko lähinaapurustoni - ja/tai koko F1-forum - lähdemme elämään maakuoppiin, ei maailma siitä pelastu.

Aivan yhtä tehokas ja toimiva neuvo maailman sotien ja kidutusten vähentämiseen, on sanoa sotia ja kidutuksia vihaavalle asevelvolliselle Suomessa, että mene sivariin, mitä siinä valitat, tee oma osuutesi.

Viimeksi muokattu:

patriot

Foorumin senaattori
Black Leopard sanoi:
Siinäpä se, minä en ole kuin yksilö 5,2 miljoonasta. Jos allekirjoittaneella olisi valtaa, asia olisi toisin. Puhumatta nyt EU:sta joilla olisi mahdollisuudet tehdä asialle jotain koko Euroopan laajuisesti. Minä jahkailen sitä, etteivät ne joilla on oikeasti valtaa käytettävänään, tee asialle mitään. Vaikka minä ja koko lähinaapurustoni - ja/tai koko F1-forum - lähdemme elämään maakuoppiin, ei maailma siitä pelastu.

Aivan yhtä tehokas ja toimiva neuvo maailman sotien ja kidutusten vähentämiseen, on sanoa sotia ja kidutuksia vihaavalle asevelvolliselle Suomessa, että mene sivariin, mitä siinä valitat, tee oma osuutesi.
Totean ihan aihetta sivuten, että Niinistö nosti esille ympäristön tilan yhtenä tärkeimpänä asiana. Jos nyt olisi Niinistö pressana niin otettaisiinko asia enemmän esille. Halonen on kuitenkin ulkopolitiikan johtaja.

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
patriot sanoi:
Totean ihan aihetta sivuten, että Niinistö nosti esille ympäristön tilan yhtenä tärkeimpänä asiana. Jos nyt olisi Niinistö pressana niin otettaisiinko asia enemmän esille. Halonen on kuitenkin ulkopolitiikan johtaja.
Vaikea sanoa oliko/onko tuo pelkkää kampanjapuhetta vai oliko/onko siinä oikeasti jotain takanakin. Ainahan se on toki positiivista että asia nostetaan keskusteluun.

Haloselta odottaisin myös enemmän avauksia asiasta.

jamminen

Well-known member
Joo vaikuttaa siltä, että sitten kun oikeasti paukkuu omaan nilkkaan, niin sitten asenne hitaasti muuttuu. Siksi toivonkin, että niitä suuria myrskyjä nähtäisiin siellä USA:n puolella enemmänkin... Tosin onhan Kiina tässä asiassa yhtä suuri (vai suurempi) ongelma.

Tervetuloa, torakat, kohta täällä on teille sopivat olosuhteet!

Törni

Well-known member
Black Leopard sanoi:
Eli toisin sanoen tässä formaatissa tämä virsi on pelkkä utopia. Kaunis ajatus samaan tapaan kuin toive maailmasta ilman sotia, nälänhädän loppumisesta, kansojen kukkaismaisesta kanssakäymisestä käsi kädessä ja kaikesta muusta hyvästä.

Ei ajatuksessa mitään pahaa ole. Pitää vain tiedostaa että se on utopiaa.