Imolan GP

miika

Well-known member
Liittynyt
14.10.1999
Viestit
1141
Mutku sanoi:
Ja eikös Kimikin todennut, että nyt kun näki muiden taktiikat niin voitto olisi tullut.

Jos ja jos. Ei paljon auta kun pelit ei kestä, olikohan taas nopeutta haettu pienellä riskilläkin? No 2 vko:n päästä taas uudestaan...
 

gnz

Well-known member
Liittynyt
19.3.2002
Viestit
1015
Sijainti
espoo
Petri Piira sanoi:
Tylsä alku, hieno loppu. Tosin montahan ohitusta radalla nähtiin? Eipä liikaa, vois ton Imolan heivata mäkeen tai tehdä edes jotain kunnon muutoksia.
Allekirjoitan. Tamburello takas vaikka aluks. Tosin asianmukaisella turva-alueella varustettuna.

Eipä taida silti olla kovin helposti toteutettivissa, koska tamburellon takana virtaa puro, ja näin turva-alueelle ei jäisi tarpeeksi tilaa.

Mut niinku Kekekin sanoi, moni muukin hieno GP-rata raiskattiin tuon Sennan kuolemasta seuranneen ylilyönnin tuloksena.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
miika sanoi:
Jos ja jos. Ei paljon auta kun pelit ei kestä, olikohan taas nopeutta haettu pienellä riskilläkin? No 2 vko:n päästä taas uudestaan...
Eipä kuulostanut vetoakselin liitoskohdan katkeaminen riskin hakemiselta.
Ja Kimi nyt ei liikoja rehentele - yleensä spekuloi aika pessimistisesti asioita.

Mutta ensi kisaan uusi mottori ja sitten se on menoa :thumbup:

(kunnes moottorin vuoro laueta...)
 

herb

Well-known member
Liittynyt
10.1.1999
Viestit
339
miika sanoi:
Jos ja jos. Ei paljon auta kun pelit ei kestä, olikohan taas nopeutta haettu pienellä riskilläkin? No 2 vko:n päästä taas uudestaan...
Nopeutta haettu vetoakselin hajoamisen uhallakin? :eek!:

Ilmeisesti vain taivas on rajana kun yritetään löytää vika
Kimin suorituksista.
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Ferrari vaikutti kyllä pelottavan nopealta tulevia kisoja ajatellen. Toivon kipinänä muiden puolesta voisi ajatella, että nyt ajettiin tn. sarjan viilein kisa. Siten saattaa olla, että Ferrari ei ole muihin nähden ihan niin ylivoimainen tulevissa kisoissa.

Hyvin hentoisesti vaikutti siltä, että Siltakivien potentiaali tuli esiin vasta kisan kuluessa. Aika-ajoissa ne olivat mieluumminkin Misuliinoja hitaammat. Shumi ei ollut kovasti edellä aika-ajon ensimmäisessä väliajassa (vai oliko peräti jäljessä?) ennen mokaansa.

Edelleen, Alonsollehan kaavailtiin moottorin vaihtoa ennen kisaa. Oliko turboruuvi näinollen ahtaalla? Siten ero Alonso vs. Schumi ei olisi ollut ihan niin suuri kuin nyt näytti.

Komeastihan se Schummeli ajoi ja esiintyi mielestäni edukseen lehdistötilaisuudessa. Alonso puolestan osoitti erinomaista taktista kypsyyttä yli 10 kierrosta kestäneen painostuksen alla!
 

miika

Well-known member
Liittynyt
14.10.1999
Viestit
1141
herb sanoi:
Nopeutta haettu vetoakselin hajoamisen uhallakin? :eek!:

Ilmeisesti vain taivas on rajana kun yritetään löytää vika
Kimin suorituksista.
En kyllä hakenut Kimistä vikaa, lähinnä Mersun/McLarenin suunnalta. Hyvinhän siihen asti ajoi, mutta turha mietiskellä monesko olisi ollut kun keskeyttää kierrokselta 9.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
miika sanoi:
Jos ja jos. Ei paljon auta kun pelit ei kestä, olikohan taas nopeutta haettu pienellä riskilläkin? No 2 vko:n päästä taas uudestaan...
Vetoakselihan sieltä meni. Luulis että sieltä saralta ei kovin helposti voida riskillä hakea parempaa suorituskykyä? :confused: EDIT: öy herb ottikin asian jo puheeksi
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
miika sanoi:
En kyllä hakenut Kimistä vikaa, lähinnä Mersun/McLarenin suunnalta. Hyvinhän siihen asti ajoi, mutta turha mietiskellä monesko olisi ollut kun keskeyttää kierrokselta 9.
NORBERT HAUG
“It’s a pity that Kimi retired in the lead with a driveshaft failure, sorry Kimi. He did everything right starting from pole position and pulling away from the field after a perfect start. We had the right strategy, which would have given Kimi even more of an advantage."
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
On muuten jännää, että niillä on täydellinen taktiikka aina silloin, kun tulee keskeytys. Mutta ei silloin, kun pääsee maaliin. Uskomatonta epäonnea, vai oiskohan sittenkin se, että ihan kaikkea ei kannata uskoa :eek!:
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
jaska sanoi:
On muuten jännää, että niillä on täydellinen taktiikka aina silloin, kun tulee keskeytys. Mutta ei silloin, kun pääsee maaliin. Uskomatonta epäonnea, vai oiskohan sittenkin se, että ihan kaikkea ei kannata uskoa :eek!:
Okei ei sitte. Haug valehtelee.

Samaan aikaan toisessa universumissa:

Ehkäpä Haug tiesi millä kierroksella Kimi oli tulossa varikolle vrt. Alonso. Wurz ajeli käsittääkseni suurinpiirtein tasatahtia Alonson kanssa varikkokäyntien jälkeen kun pääsi hitaammista ohi joten on oletettavaa että Kimiltä olis löytynyt vähän enemmän vauhtia. Kimin kisan nopein kierros syntyi keskeytystä edeltävällä kierroksella ja Alonso pystyi paljon tyhjemmällä tankilla vain puolitoista kymmenystä parempaan (Wurz ajoi myös nopeamman kierroksen kuin Alonso).
 
Viimeksi muokattu:

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Sano Kimikin siinä maikkarin haastattelussa, että kun näki koska muut tuli sisään ni ei olis ollut hätää. Saattaapi olla, että Haugh puhui totta. Lisäksi Mclarenit ovat yleensä olleet liikkeellä samankaltaisilla taktiikoilla.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Jr- sanoi:
Sano Kimikin siinä maikkarin haastattelussa, että kun näki koska muut tuli sisään ni ei olis ollut hätää. Saattaapi olla, että Haugh puhui totta. Lisäksi Mclarenit ovat yleensä olleet liikkeellä samankaltaisilla taktiikoilla.
Juu, voi olla että se puhu totta. Mutta jotenkin hauskaa, että aina keskeytyksen jälkeen "Meillä oli loistava taktiikka" ... jota ei sitten koskaan loppuun asti ajetuissa kisoissa nähä.

Noh, toivotaan, että McLaren toimii Barcelonassa yhtä hyvin, kuin Imolassa :ahem:
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
herb sanoi:
Ilmeisesti vain taivas on rajana kun yritetään löytää vika
Kimin suorituksista.
Tässä on nyt kyllä valtavasti savua ilman tulta. Minä en ole nähnyt kenenkään syyttävän Kimiä auton hajoamisesta tässä kisassa. Sen sijaan jo muutamaan otteeseen on syytetty Kimin syyttelystä täysin ilman aihetta.

Ja että vielä taivas on rajana. Jotain ihmeellistä yliherkkyyttä tässä nyt on ilmassa :confused:
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Huh, oli pitkästä aikaa tosi jännä kisa ihan johtopaikankin kannalta. Tuli jännitettyä viimeiset reilut 10 kierrosta ihan kunnolla. Vähän ihmetyttää, miten Alonso oli lopussa niin hidas, jossain vaiheessa taisivat kierrosajat olla jopa 2 sekuntia Schumia hitaammat. Hienosti piti kuitenkin hänet takanaan.

Schumacher ajoi oikeasti loistavan kisan pitkästä aikaa, milloin hän on viimeksi joutunut tosissaan ajamaan kilpaa? Ferrari on saavuttanut Renaultin etumatkan ja odotettavissa on jännittäviä kisoja.

Villeneuvekin alkaa löytämään vauhtia, hienoa. Toyotalle rata ei oikein sopinut mutta Barcelonassa tallilla menee varmasti paremmin. BAR:nkin kehitystyö on tuottanut tulosta ja talli on jälleen omalla tasollaan. McLarenin löydettyä aika-ajovauhdin on mahdollista, että Kimi ja Montoya taistelevat voitosta jatkossa. Kimi olisi varmaankin voittanut ilman tekniikan pettämistä.

Kaiken kaikkiaan tiukkaa tulee siis olemaan kun kausi etenee :thumbup:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Ferrari on alkukangertelun jälkeen nostanut päänsä ja tulee olemaan mestaruuskamppailussa.
Renaultissa tulossa Ferrarin tapaan yhden miehen talli, sääli Fisichellaa. Alonson piste-etumatkaa ei helpolla kiinnioteta kenenkään toimesta.
McLarenilla oli vauhtia. Tietty tekniikka hajosi alta, kun oli tulossa loistava tulos...Wurz ajoi kisakokemukseen nähden loistavasti.
BARin tuloskunto nousi Ferrariakin jyrkemmin. Jos vielä pystyvät parantamaan, niin tiedä vaikka se kaipaamansa voitto tulisikin.
Toyota pysyy pistekamppailussa edelleen, mutta ehkä radan luonteen takia vain eivät pystyneet nousemaan korkeammalle. Palkintopalli-sijoja tulee jatkossakin.
Williamsin täytyy parantaa rutkasti tai pysyvät sijoilla jämäpisteet-ynnämuut.
Red bull kokenut jo kauden parhaat kisansa. Edessä vajoaminen kauden mittaan kärkitallien kyydistä ja taistelu Sauberin kanssa 7.sijasta.
Sauber ja etenkin Villeneuve on parantanut otteitaan rutkasti. Potkuja ei tultane näkemään (olin siis väärässä). Muutamia pisteitä silloin tällöin odotettavissa.
Jordanit ajelivat joukon jatkona, eikä Minardikaan uhitellut heitä.
Minardin ensiesiintyminen meni yhtä huonosti, mitä Stoddart ennakoi...mahdollisuuksien rajoissa Jordanin saavuttaminen ja joku yksittäinen piste.
 

Shammy

Well-known member
Liittynyt
19.7.2003
Viestit
180
Sijainti
Helsinki
Observer sanoi:
NORBERT HAUG
“It’s a pity that Kimi retired in the lead with a driveshaft failure, sorry Kimi. He did everything right starting from pole position and pulling away from the field after a perfect start. We had the right strategy, which would have given Kimi even more of an advantage."
Vois hauggi joskus sanoa tälläsessä tilanteessa, että valittu taktiikka oli onneksi täysin väärä niin ei VITUTTAIS niin paljoa ;) pitää vielä vääntää sitä puukkoa sielä haavassa... gnn
 
Ylös