kik:
Rata-auto vs. kiihdytysauto, kaksi aivan eri asiaa eikä kovin vertailukelpoisia. Mielestäni rata-ajossa ei pärjäisi tuommoisella top fuelilla vaikka ampuisi varttimailin alle 3 sek.
Rata-ajossa kun ratkaisevaa on se, miten nopeasti kiertää koko radan eikä suorien loppunopeudet.
En kyllä kiellä, etteikö voima näyttele isoa osaa rata-ajossa. Kyllä tähän mennessä hienoin näkemäni ratakapistus suomen kamaralla oli Severin katapultti mutta siinä laitteessa olikin yhdistetty ajo-ominaisuudet massiiviseen tehoon.
kik
Kyllähän sitä suoraan kiihtymistä on mukava katsoa rata-autossakin Sekä itse tuntea myös kun suoraa aukeaa SEN AARRGGHHH tunteen....
Kiihdytysajoista sen verran että sportit menevät jotain matalia 14 korkeita 13 sec varttimailia aikoja eli ns nukkuvan sleeper auton aikoja (Haukotus).Ja siis jäävät jopa talviautoilleni.
Sleeper joka taasen on hereillä menee tukevasti alle 12 sec ja nöyryyttä siis esim aidon Ferrari F40:sen (11.80).
Viper GTS 12.06 Ac 427 Cobra 12.66 ja sitä rataa...
Siihen ei muuta tarvita kuin esim Buick GN Regal sopivasti kutitettuna mutta konetta avaamatta....
SS autot taasen jos kaikki on kohdallaan esim Sarlinin Escortissa tai kyllösen Audissa kykenevät 11sec alituksiin mutta ei paljoa alle johtuen siitä että alsuta ei toimi tarkoitukseen optimaalisesti.
Niin ja RS-2 siviiliaudi 14.2 verrokkina nopeaan nelariin kadulla...eli GN Regal vakiona syö tuollaisen härvelin miten vaan.
Viperit Ahvenistolla...joopa joo...voin kertoa että Viper on kankea kasa paskaa sen ovat osoittaneet auton kilpailuhistoriakin...katsokaapas ovatko hilluneet syheröradoilla....
Turbotehoilla varsinkaan ei jyllätä Apparalla vaan ketteryydellä siitä faktaa: Vakio 5.7 Vette on nopeampi kuin ZR-1 ja taasen yhtä nopeita kuin 106 Rallye Peugeot.(1300 cc)1.36 aikoja nillä on päästy paitsi
ZR-1.
Samaa aikaa on tahkonut niin Siviili Skyline GT-R kuin Sierra Cosworth .5 sec alle By Olli Haapalainen 1988 pudotettuaan ensin isin sierrasta etupuskurin suolenkille...(olin paikalla)
kyseessä oli Alfa ja Corvette kerhon ratapäivä.
Niin ja muuten Pro Stockilla kiertää radan samaan tahtiin kuin endurance autolla...joten mites olisi esim TF/FC peli jolla mahtuis mutkistakin....
Todelliset Enkat siviilipelillä on 1.32 Porsche Carreralla Mika Salon toimesta 1996.
Kuullut olen myös Alec Arhon 1.30,6 ajan Ferrari Modenalla mutta se on otettava miehen tietäen suolan kera kuten myös erään harmaan Skylinen 1.28,67 aika...