Mua jäi kyseinen keskustelu siinä mielessä vaivaamaan, että otin itse sähköpostin kautta yhteytta Lehtimäkeen ja sain vastauksen siitä mitä muistelinkin, että kyseisellä Rellulla on voitettu yksi osakilpailu jurvassa.Don Vito:
Kattos kehveliä, on jopa maalannut sen sitten viimenäkemän. Mitähän sillä on oikein harrasteltu, kun en vahingossakaan ole nähnyt sitä SS-kapinoissa tai sprinteissä moneen vuoteen.Originally posted by Petsku:
Kyseisen auto kuva ainakin löytyy Lehtimäen kotisivuilta ja voi olla mahdollista, että auto nähtäisiin joskus vielä radalla...
http://user.sgic.fi/~til/
Tuo (GTR) on juurikin se suunta, mihin AKK halusi SS:n muuttuvan. Mutta kun Suomesta ei enää löytyne kuin Esan Ferrari joka sopii joukkoon. Ruotsista sen sijaan löytyy kourallinen tai kaksikin autoja, joille ei ole siellä enää luokkaa, mutta jotka kyllä mahtuvat kivuttomasti SSA:n sarjasääntöihin.c?:
Oli vähän puhettakin samalla kun juotiin kaljaa yhden ruotsalaisen mekaanikon kanssa että kannattaisi suomalaisten mennä sinne kisoihin jos haluaa tälläistä luokkaa ajaa. Ajateltiin että parempi suomipoikien mennä sinne kuin niiden tulla ajelemaan suomeen tyhjille katsomoille. Ei loppuen lopuksi vaadi kovin suurta satsausta. Tuntui olevan ihan kiinnostuneita ideasta, no tulevaisuus näyttää. Ainakin kisoissa käy aika saatanasti katsojia, siis kymmeniä tuhansia jopa. Nyt kun SS-miehet on oma ryhmä niin kannattaisi olla yhteydessä ruotsin maalle ja suunnitella kautta 2003 ihan oikeasti.
Näyttää olevan aika monella ruotsin gt tiimillä aika lailla endurance-meiniki joten ei sen puoleen tarvitsisi kalustoa häpeillä.
---asian ytimeenZep:
.................BTW Ehkä AKK asemassa en olisi niin kiinnostunut mitä SSA värkkää, vaan pitäisin kriisipalaveria "pyhän lehmän" autokadosta.
On varmaan joo, mutta rata-autoilu ja hartialukkoisten kiihdyttelyt on kaks eri asiaa. Tuollainen Callaway C7 olis varmaan ollut ihan bueno peli silloin kuin Suomessakin vielä oli kunnon kilpa-autoluokka. Nythän on vain Neiti2000 (joka tosin on alkuperäisestä formaatistaan ottanut joitakin edistysaskeleita) ja Sivik Typerät....bernie:
käsitykseni mukaan zr-1:sellä on ajettu 11.5 sekunnin varttimaileja.sitten on asia erikseen esim.callawayn kutittama corvette c7(2.9 sek o-100 km/h).se on tosin stroukattukin suuremmaksi.tai sitten esim.venom 600 viper.
Kauankohan menee ennenkuin AKK antaa noille Sivik typerille jopa SM-arvon vedoten sen mielenkiintoisuuteen kuin on samanlaisia autoja?Don Vito:
On varmaan joo, mutta rata-autoilu ja hartialukkoisten kiihdyttelyt on kaks eri asiaa. Tuollainen Callaway C7 olis varmaan ollut ihan bueno peli silloin kuin Suomessakin vielä oli kunnon kilpa-autoluokka. Nythän on vain Neiti2000 (joka tosin on alkuperäisestä formaatistaan ottanut joitakin edistysaskeleita) ja Sivik Typerät....bernie:
käsitykseni mukaan zr-1:sellä on ajettu 11.5 sekunnin varttimaileja.sitten on asia erikseen esim.callawayn kutittama corvette c7(2.9 sek o-100 km/h).se on tosin stroukattukin suuremmaksi.tai sitten esim.venom 600 viper.
Koita ny herätä painajaisistas. Ei kai merkkiluokalle SM-arvoo anneta ku se kaikilta muiltakin luokilta supistetaan Cupiksi....Petsku:
Kauankohan menee ennenkuin AKK antaa noille Sivik typerille jopa SM-arvon vedoten sen mielenkiintoisuuteen kuin on samanlaisia autoja?
Joo en mäkään usko, että Typerille SM-arvoo ihan heti annetaan, ellei sitten S2K:ta muuteta SuperTouring säännöillä ajettavaksi. Siinä tapauksessa Typerien SM-arvoa voitaisiin jollain tapaa perustella. Toinen peruste voisi olla se, että saataisiin sen luokan statusta nostettua Minien yläpuolle.ettelbruck:
Koita ny herätä painajaisistas. Ei kai merkkiluokalle SM-arvoo anneta ku se kaikilta muiltakin luokilta supistetaan Cupiksi....Petsku:
Kauankohan menee ennenkuin AKK antaa noille Sivik typerille jopa SM-arvon vedoten sen mielenkiintoisuuteen kuin on samanlaisia autoja?
Joo no toi olikin tollanen pieni heittovaan, koska kaikkia muita luokkia ajetaan alas mutta civikkejä ylösDon Vito:
Joo en mäkään usko, että Typerille SM-arvoo ihan heti annetaan, ellei sitten S2K:ta muuteta SuperTouring säännöillä ajettavaksi. Siinä tapauksessa Typerien SM-arvoa voitaisiin jollain tapaa perustella. Toinen peruste voisi olla se, että saataisiin sen luokan statusta nostettua Minien yläpuolle.ettelbruck:
Koita ny herätä painajaisistas. Ei kai merkkiluokalle SM-arvoo anneta ku se kaikilta muiltakin luokilta supistetaan Cupiksi....Petsku:
Kauankohan menee ennenkuin AKK antaa noille Sivik typerille jopa SM-arvon vedoten sen mielenkiintoisuuteen kuin on samanlaisia autoja?
Formula-luokille ennustan synkkää tulevaisuutta. Ennemmin tai myöhemmin AKK dumppaa nekin pois aivan samoin kuin dumppasi SS:t ja merkkiluokat - tekosyynä voivat käyttää vaikka kuljettajien vähyyttä, kuten kuluneella kaudella.
ZR-1 paras 1320 jalkaa on taittunut ajassa 12,8 eli saman mitä 66 427 rättirenkaillaan....tosin 66 sella oli muistaakseni kovempi loppunopeus=enemmän voimaa.bernie:
käsitykseni mukaan zr-1:sellä on ajettu 11.5 sekunnin varttimaileja.sitten on asia erikseen esim.callawayn kutittama corvette c7(2.9 sek o-100 km/h).se on tosin stroukattukin suuremmaksi.tai sitten esim.venom 600 viper.
<small>[ 04-12-2002, 23:32: Message edited by: A Salmenautio ]</small>JEP:
Se Suomessa ollut 320 turbo oli Wiikin Nickellä. Ajoi sillä useamman kauden. Toinen, vastaavalla ulkonäöllä, oli Urpialan Tuiskulla ja sen jälkeen Snabbin Helgellä. Ko. autossa oli vapaasti hengittävä moottori.
635:sia oli useampia. Arpiaisen Mika palasi radalle Vehon tukemalla 635:lla tehtävänään voittaa SM Volvolta (=Wiikin Leifiltä). Myös Tuiskulla oli 635. Myöhemmin myös Wiikin Nicke ajoi 635:llä.
Ensimmäiset M3:t tulivat Mikalle ja Tuiskulle. Myöhemmin kuskeja oli sitten useita, mm. Heikki Salmenautio, Helge Snabb, Tarmo Laine, Janina jne. Osa M3:sta oli todella nopeita, ns. "ohutpeltisiä". Häkä muuten voitti A-ryhmän avoimen PM:n juuri Tuiskun M3:lla "kylmiltään".
Moi.A Salmenautio:
JEP:
Se Suomessa ollut 320 turbo oli Wiikin Nickellä. Ajoi sillä useamman kauden. Toinen, vastaavalla ulkonäöllä, oli Urpialan Tuiskulla ja sen jälkeen Snabbin Helgellä. Ko. autossa oli vapaasti hengittävä moottori.
635:sia oli useampia. Arpiaisen Mika palasi radalle Vehon tukemalla 635:lla tehtävänään voittaa SM Volvolta (=Wiikin Leifiltä). Myös Tuiskulla oli 635. Myöhemmin myös Wiikin Nicke ajoi 635:llä.
Ensimmäiset M3:t tulivat Mikalle ja Tuiskulle. Myöhemmin kuskeja oli sitten useita, mm. Heikki Salmenautio, Helge Snabb, Tarmo Laine, Janina jne. Osa M3:sta oli todella nopeita, ns. "ohutpeltisiä". Häkä muuten voitti A-ryhmän avoimen PM:n juuri Tuiskun M3:lla "kylmiltään".
Originally posted by Norman:
[QB]
Minusta tuo oikeanpuoleinen luomus on komein koskaan Suomen radoilla nähty "voimavaunu". Maailman tasollakin ollaan ihan kärjessä. 917/10 on brutaali.
Brutaali se voi kyllä olla, mutta IMHO ei kyllä komein. Ainakin Toivosen Henkan Ahvenistolla ulkoiluttama "Rothmans"-Possu ajaa komeudessa edelle ja nähtiinhän Sörkassa koko joukko hienoja GT-urheiluautoja eräänä kesänä.
Don Vito:
Sitten moni kansainvälinen moottori-urheilulehti ja toimittaja on paaahaasti väärässä kun 917 Porschet ovat lähes aina äänestetty Komeimmiksi Kilpa-autoiksi.Originally posted by Norman:
[QB]
Minusta tuo oikeanpuoleinen luomus on komein koskaan Suomen radoilla nähty "voimavaunu". Maailman tasollakin ollaan ihan kärjessä. 917/10 on brutaali.
Brutaali se voi kyllä olla, mutta IMHO ei kyllä komein. Ainakin Toivosen Henkan Ahvenistolla ulkoiluttama "Rothmans"-Possu ajaa komeudessa edelle ja nähtiinhän Sörkassa koko joukko hienoja GT-urheiluautoja eräänä kesänä.
Mutta se aukeaa sulle jos olisit edes tuon Porschen nähnyt livenä
Tosin ei tuossa viereisessäkään mitään vikaa puutu..(ylempi kuva)
Nuo vehkeet kun vaan edustavat aikaa kun tehoja ei rajoitettu ja ruumismäärät sen mukaisia....kysy vaikka Leksalta itseltä...