IMSA Camaro

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Sieltähän löytyi tarkkaa tietoa. Tiedäkkös enemmälti niistä Porscheista?
 

Jose Carcia

Member
Liittynyt
18.8.2001
Viestit
16
Ruottissa esim. Podium Racingillä on lähes uusi 996 GT3 RS ja J.Sturesson oli 5 nopein NGT luokassa aika-ajoissa Anderstorpissa Super Racing Weekendissä, tosin kaikki 6 paalukisa N-GT autoa oli juuri noita 996GT3:sia. N-GT porschet oli noin 4 sek. hitaampia kuin GT autot. Lisäksi useita 911 ja 993 autoja, BMW M1, Tuiskun vanha Z3, Ferrari 360, Viperitä jne..

Oli vähän puhettakin samalla kun juotiin kaljaa yhden ruotsalaisen mekaanikon kanssa että kannattaisi suomalaisten mennä sinne kisoihin jos haluaa tälläistä luokkaa ajaa. Ajateltiin että parempi suomipoikien mennä sinne kuin niiden tulla ajelemaan suomeen tyhjille katsomoille. Ei loppuen lopuksi vaadi kovin suurta satsausta. Tuntui olevan ihan kiinnostuneita ideasta, no tulevaisuus näyttää. Ainakin kisoissa käy aika saatanasti katsojia, siis kymmeniä tuhansia jopa. Nyt kun SS-miehet on oma ryhmä niin kannattaisi olla yhteydessä ruotsin maalle ja suunnitella kautta 2003 ihan oikeasti.
Näyttää olevan aika monella ruotsin gt tiimillä aika lailla endurance-meiniki joten ei sen puoleen tarvitsisi kalustoa häpeillä.

Netissä:
www.stcc.se
www.gtr.se/
 

Petsku

Well-known member
Liittynyt
23.4.2002
Viestit
99
Don Vito:
Originally posted by Petsku:
Kyseisen auto kuva ainakin löytyy Lehtimäen kotisivuilta ja voi olla mahdollista, että auto nähtäisiin joskus vielä radalla...

http://user.sgic.fi/~til/
Kattos kehveliä, on jopa maalannut sen sitten viimenäkemän. Mitähän sillä on oikein harrasteltu, kun en vahingossakaan ole nähnyt sitä SS-kapinoissa tai sprinteissä moneen vuoteen.
Mua jäi kyseinen keskustelu siinä mielessä vaivaamaan, että otin itse sähköpostin kautta yhteytta Lehtimäkeen ja sain vastauksen siitä mitä muistelinkin, että kyseisellä Rellulla on voitettu yksi osakilpailu jurvassa.

Lehtimäki vastasi näin:
"Kyllä, voitin toisen kahdesta kisasta Jurvasta ja toisessa lähdössä olin toinen. Rellu on vielä hengissä, mut on ollut lepäämässä nämä vuodet, kun panostus on ollut drag racingin puolella. Mutta ei se ole sanottu, etteikö autolla vielä ajettaisi.Tosin ison meren takaa on tullut ostokyselyjä. "

<small>[ 05-11-2002, 12:14: Message edited by: Petsku ]</small>
 

Jyrki Repo

Active member
Liittynyt
5.12.2000
Viestit
27
Sijainti
Mikkeli
Tietopohjaa tuntuisi olevan.

Kukas työstäisi ja toimittaisi tämän historiikin julkaistavaan asuun tuonne ssa:n sivuille?

Historiasivu kun ammottaa tyhjyyttään ja minun kirjoittamani historia ei koskisi kuin tätä vuosituhatta.

<small>[ 05-11-2002, 12:02: Message edited by: Jyrki Repo ]</small>
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
c?:
Oli vähän puhettakin samalla kun juotiin kaljaa yhden ruotsalaisen mekaanikon kanssa että kannattaisi suomalaisten mennä sinne kisoihin jos haluaa tälläistä luokkaa ajaa. Ajateltiin että parempi suomipoikien mennä sinne kuin niiden tulla ajelemaan suomeen tyhjille katsomoille. Ei loppuen lopuksi vaadi kovin suurta satsausta. Tuntui olevan ihan kiinnostuneita ideasta, no tulevaisuus näyttää. Ainakin kisoissa käy aika saatanasti katsojia, siis kymmeniä tuhansia jopa. Nyt kun SS-miehet on oma ryhmä niin kannattaisi olla yhteydessä ruotsin maalle ja suunnitella kautta 2003 ihan oikeasti.
Näyttää olevan aika monella ruotsin gt tiimillä aika lailla endurance-meiniki joten ei sen puoleen tarvitsisi kalustoa häpeillä.
Tuo (GTR) on juurikin se suunta, mihin AKK halusi SS:n muuttuvan. Mutta kun Suomesta ei enää löytyne kuin Esan Ferrari joka sopii joukkoon. Ruotsista sen sijaan löytyy kourallinen tai kaksikin autoja, joille ei ole siellä enää luokkaa, mutta jotka kyllä mahtuvat kivuttomasti SSA:n sarjasääntöihin.
 

Miikka

Well-known member
Liittynyt
17.6.2002
Viestit
191
Siis , ainoa.....tai no...yksi ainakin ongelmahan noissa uusissa säännöissä oli ehdoton alkuperäinen kori , rupesin suunnittelemaan autoa SS-luokkaan radalle ja sprinttiin mutta pian kävi selväksi että se on lähes mahdotonta koska autoa ei saa edes tarpeeksi matalaksi muuten kuin etuvedon muutoksella takavedoksi........
saatikkaan sitten sille sallitulle isolle mahtimoottorille pakoputkea vedetyksi.....pelleilyä , pelleilyä ja nyt se sitten nähdään mitä saatiin aikaiseksi.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Niin, tais sääntöjen perimmäinen tarkoitus olla Sport2000:sten "uusiokäyttö". - Kas kummaa kun ei oikein nuo Touringit tunnu kiinnostavan.

Tosin taisin hassut säännöt senkin ikäänkuin kumota. -Eikös koreille ollut ikäraja, joka kyllä olis näiden vanhojen Sporttien kanssa tullut yllättävänkin nopeasti vastaan.

BTW Ehkä AKK asemassa en olisi niin kiinnostunut mitä SSA värkkää, vaan pitäisin kriisipalaveria "pyhän lehmän" autokadosta.
 

Miikka

Well-known member
Liittynyt
17.6.2002
Viestit
191
Zep:
.................BTW Ehkä AKK asemassa en olisi niin kiinnostunut mitä SSA värkkää, vaan pitäisin kriisipalaveria "pyhän lehmän" autokadosta.
---asian ytimeen :D :D :D
 

bernie

Guest
käsitykseni mukaan zr-1:sellä on ajettu 11.5 sekunnin varttimaileja.sitten on asia erikseen esim.callawayn kutittama corvette c7(2.9 sek o-100 km/h).se on tosin stroukattukin suuremmaksi.tai sitten esim.venom 600 viper.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
bernie:
käsitykseni mukaan zr-1:sellä on ajettu 11.5 sekunnin varttimaileja.sitten on asia erikseen esim.callawayn kutittama corvette c7(2.9 sek o-100 km/h).se on tosin stroukattukin suuremmaksi.tai sitten esim.venom 600 viper.
On varmaan joo, mutta rata-autoilu ja hartialukkoisten kiihdyttelyt on kaks eri asiaa. Tuollainen Callaway C7 olis varmaan ollut ihan bueno peli silloin kuin Suomessakin vielä oli kunnon kilpa-autoluokka. Nythän on vain Neiti2000 (joka tosin on alkuperäisestä formaatistaan ottanut joitakin edistysaskeleita) ja Sivik Typerät.... :mad:
 

Petsku

Well-known member
Liittynyt
23.4.2002
Viestit
99
Don Vito:
bernie:
käsitykseni mukaan zr-1:sellä on ajettu 11.5 sekunnin varttimaileja.sitten on asia erikseen esim.callawayn kutittama corvette c7(2.9 sek o-100 km/h).se on tosin stroukattukin suuremmaksi.tai sitten esim.venom 600 viper.
On varmaan joo, mutta rata-autoilu ja hartialukkoisten kiihdyttelyt on kaks eri asiaa. Tuollainen Callaway C7 olis varmaan ollut ihan bueno peli silloin kuin Suomessakin vielä oli kunnon kilpa-autoluokka. Nythän on vain Neiti2000 (joka tosin on alkuperäisestä formaatistaan ottanut joitakin edistysaskeleita) ja Sivik Typerät.... :mad:
Kauankohan menee ennenkuin AKK antaa noille Sivik typerille jopa SM-arvon vedoten sen mielenkiintoisuuteen kuin on samanlaisia autoja?
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11181
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Petsku:
Kauankohan menee ennenkuin AKK antaa noille Sivik typerille jopa SM-arvon vedoten sen mielenkiintoisuuteen kuin on samanlaisia autoja?
Koita ny herätä painajaisistas. Ei kai merkkiluokalle SM-arvoo anneta ku se kaikilta muiltakin luokilta supistetaan Cupiksi....
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
ettelbruck:
Petsku:
Kauankohan menee ennenkuin AKK antaa noille Sivik typerille jopa SM-arvon vedoten sen mielenkiintoisuuteen kuin on samanlaisia autoja?
Koita ny herätä painajaisistas. Ei kai merkkiluokalle SM-arvoo anneta ku se kaikilta muiltakin luokilta supistetaan Cupiksi....
Joo en mäkään usko, että Typerille SM-arvoo ihan heti annetaan, ellei sitten S2K:ta muuteta SuperTouring säännöillä ajettavaksi. Siinä tapauksessa Typerien SM-arvoa voitaisiin jollain tapaa perustella. Toinen peruste voisi olla se, että saataisiin sen luokan statusta nostettua Minien yläpuolle.
Formula-luokille ennustan synkkää tulevaisuutta. Ennemmin tai myöhemmin AKK dumppaa nekin pois aivan samoin kuin dumppasi SS:t ja merkkiluokat - tekosyynä voivat käyttää vaikka kuljettajien vähyyttä, kuten kuluneella kaudella.
 

Petsku

Well-known member
Liittynyt
23.4.2002
Viestit
99
Don Vito:
ettelbruck:
Petsku:
Kauankohan menee ennenkuin AKK antaa noille Sivik typerille jopa SM-arvon vedoten sen mielenkiintoisuuteen kuin on samanlaisia autoja?
Koita ny herätä painajaisistas. Ei kai merkkiluokalle SM-arvoo anneta ku se kaikilta muiltakin luokilta supistetaan Cupiksi....
Joo en mäkään usko, että Typerille SM-arvoo ihan heti annetaan, ellei sitten S2K:ta muuteta SuperTouring säännöillä ajettavaksi. Siinä tapauksessa Typerien SM-arvoa voitaisiin jollain tapaa perustella. Toinen peruste voisi olla se, että saataisiin sen luokan statusta nostettua Minien yläpuolle.
Formula-luokille ennustan synkkää tulevaisuutta. Ennemmin tai myöhemmin AKK dumppaa nekin pois aivan samoin kuin dumppasi SS:t ja merkkiluokat - tekosyynä voivat käyttää vaikka kuljettajien vähyyttä, kuten kuluneella kaudella.
Joo no toi olikin tollanen pieni heittovaan, koska kaikkia muita luokkia ajetaan alas mutta civikkejä ylös :rolleyes:
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
bernie:
käsitykseni mukaan zr-1:sellä on ajettu 11.5 sekunnin varttimaileja.sitten on asia erikseen esim.callawayn kutittama corvette c7(2.9 sek o-100 km/h).se on tosin stroukattukin suuremmaksi.tai sitten esim.venom 600 viper.
ZR-1 paras 1320 jalkaa on taittunut ajassa 12,8 eli saman mitä 66 427 rättirenkaillaan....tosin 66 sella oli muistaakseni kovempi loppunopeus=enemmän voimaa.

Tämä ihan siivili-auton (vakion) testaamisesta....mutta kysyppä motoristin mielipidettä niin pyörä hakkaa kaikki miten päin vaan :p
 

A Salmenautio

Member
Liittynyt
21.2.2001
Viestit
9
JEP:
Se Suomessa ollut 320 turbo oli Wiikin Nickellä. Ajoi sillä useamman kauden. Toinen, vastaavalla ulkonäöllä, oli Urpialan Tuiskulla ja sen jälkeen Snabbin Helgellä. Ko. autossa oli vapaasti hengittävä moottori.
635:sia oli useampia. Arpiaisen Mika palasi radalle Vehon tukemalla 635:lla tehtävänään voittaa SM Volvolta (=Wiikin Leifiltä). Myös Tuiskulla oli 635. Myöhemmin myös Wiikin Nicke ajoi 635:llä.
Ensimmäiset M3:t tulivat Mikalle ja Tuiskulle. Myöhemmin kuskeja oli sitten useita, mm. Heikki Salmenautio, Helge Snabb, Tarmo Laine, Janina jne. Osa M3:sta oli todella nopeita, ns. "ohutpeltisiä". Häkä muuten voitti A-ryhmän avoimen PM:n juuri Tuiskun M3:lla "kylmiltään".
<small>[ 04-12-2002, 23:32: Message edited by: A Salmenautio ]</small>
 

A Salmenautio

Member
Liittynyt
21.2.2001
Viestit
9
A Salmenautio:
JEP:
Se Suomessa ollut 320 turbo oli Wiikin Nickellä. Ajoi sillä useamman kauden. Toinen, vastaavalla ulkonäöllä, oli Urpialan Tuiskulla ja sen jälkeen Snabbin Helgellä. Ko. autossa oli vapaasti hengittävä moottori.
635:sia oli useampia. Arpiaisen Mika palasi radalle Vehon tukemalla 635:lla tehtävänään voittaa SM Volvolta (=Wiikin Leifiltä). Myös Tuiskulla oli 635. Myöhemmin myös Wiikin Nicke ajoi 635:llä.
Ensimmäiset M3:t tulivat Mikalle ja Tuiskulle. Myöhemmin kuskeja oli sitten useita, mm. Heikki Salmenautio, Helge Snabb, Tarmo Laine, Janina jne. Osa M3:sta oli todella nopeita, ns. "ohutpeltisiä". Häkä muuten voitti A-ryhmän avoimen PM:n juuri Tuiskun M3:lla "kylmiltään".
Moi.
Joo, muistan hyvin tämän kyseisen PM:n, koska Mika oli ajamassa Tuiskun BMW:tä samalla tallissa.
Tarkennuksena, Tuiskun auto oli viimeisiä 2,5 litran koneella varustettuja M3:sia, jolla Mikakin ajoi. Itselläni oli "vanhempi versio" eli 2,3 -litraisella koneella. Tosin olin saanut hankittua BMW Motorsportin suosiollisella avustuksella viimeisimmän kyseisen moottorin autooni, jossa oli ns. "giljotiiniruisku".
Tehoa tuli normaaliin versioon verrattuna n. 20hv enemmän, mutta oli vastaavasti paljon haastavampi ajettava. Alle 6.500 kierroksen ei ollut ketään "kotona". Käyttöalue rajoittui 7.000 - 9.400 vaiheille.
Pitää paikkaansa, että Tuiskun tuomat viimeiseimmät 2,5 litran M3:set olivat ns. "ohutpeltisiä" versioita. Janinan ja Tuiskun autot taisivat olla juuri niitä.

Terveisin Arto
 

Norman

Well-known member
Liittynyt
4.10.2000
Viestit
6037
Sijainti
( Y )


Minusta tuo oikeanpuoleinen luomus on komein koskaan Suomen radoilla nähty "voimavaunu". Maailman tasollakin ollaan ihan kärjessä. 917/10 on brutaali.


<small>[ 05-12-2002, 13:41: Message edited by: Norman ]</small>
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Norman:
[QB]
Minusta tuo oikeanpuoleinen luomus on komein koskaan Suomen radoilla nähty "voimavaunu". Maailman tasollakin ollaan ihan kärjessä. 917/10 on brutaali.

Brutaali se voi kyllä olla, mutta IMHO ei kyllä komein. Ainakin Toivosen Henkan Ahvenistolla ulkoiluttama "Rothmans"-Possu ajaa komeudessa edelle ja nähtiinhän Sörkassa koko joukko hienoja GT-urheiluautoja eräänä kesänä.
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Don Vito:
Originally posted by Norman:
[QB]
Minusta tuo oikeanpuoleinen luomus on komein koskaan Suomen radoilla nähty "voimavaunu". Maailman tasollakin ollaan ihan kärjessä. 917/10 on brutaali.

Brutaali se voi kyllä olla, mutta IMHO ei kyllä komein. Ainakin Toivosen Henkan Ahvenistolla ulkoiluttama "Rothmans"-Possu ajaa komeudessa edelle ja nähtiinhän Sörkassa koko joukko hienoja GT-urheiluautoja eräänä kesänä.
Sitten moni kansainvälinen moottori-urheilulehti ja toimittaja on paaahaasti väärässä kun 917 Porschet ovat lähes aina äänestetty Komeimmiksi Kilpa-autoiksi.

Mutta se aukeaa sulle jos olisit edes tuon Porschen nähnyt livenä :p
Tosin ei tuossa viereisessäkään mitään vikaa puutu..(ylempi kuva)

Nuo vehkeet kun vaan edustavat aikaa kun tehoja ei rajoitettu ja ruumismäärät sen mukaisia....kysy vaikka Leksalta itseltä...
 
Ylös