Jatkokertomus (eepos f1forum)

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Hän oli kova kuin kivi. Jo nuorena hän päätti, että hänestä tulisi kovien poistojen erikoismies. Vuosia hän opiskeli, nosti surkeaa opintotukea, painoi kahta duunia ja makseli opintotukia takaisin Kelalle, jonkun kynäkaulan tehtyä laskuvirheen hänen vahingokseen.

Vuosia hän kiristi vyötä, harjaantui, oppi ja pääsi lopulta mestariksi. Ihmiset kavahtivat häntä, mutta tunsivat samalla polvet setsuurille lyövää hiljaista kunnioitusta häntä kohtaan. Ihmisen oli parempi olla nöyrä hänet kohdatessaan. Pitää suunsa auki, mutta turpansa kiinni. Sillä hän oli hammaskiven poiston erikoismies. Sellaiseksi hän halusi ja sellaiseksi hän päätyi. Kovan tien kulkija.

Frank

Heimosoturi
Sijainti
Äänisen Aallot
Mutta nyt oli sota, ja pyhä sota. Pistettiin bolsuevismiä matalaksi, "niin ettei se siitä ikuna nouse." Kuten valistusupseeri oli kiihkoissaan Vitelessä ollessamme sanonut.

No mikäs siinä, pistetään vaan, sama se mulle on.

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Ja ennen kaikkea tämä talo piti saada paketoitua paperiin kolmessa päivässä. Kiirutti piti ja teippiä meni. Onneksi teippikin piti.

Thunder

Vihan aiheuttaja
...Heräsin painajaisunesta. Aloin keräämään silmilläni informaatiota, että missä olen. Huomasin makaavani pöydän alla ja kuului laivan moottorin hiljainen jylinä. Käänsin kylkeä, havaitsin kaveriporukkani makaavan pitkin tannerta sammuneena, he ovat melkein pinottuina. Katselin ympärilleni, että missä hitossa ollaan? Olimme laivan komentosillalla, vanhanaikainen ruori oli automatisoitu seilaamaan laivaa jonnekin. Katselin ruuduista tietoa, että mihin me oikein ollaan menossa. Määränpääksi on Kanada? Deliriumista ja heikosta olosta jouduin istumaan nopeasti tuoliin ja ja keskityin elpymiseen. Äkkiä mieleeni juolahti jokin kauan sitten näkemäni uni: Venäläinen laiva souteli vanhanaikaiseen tyyliin ja etsi valaita kalastusmatkalla, äkkiä laivan kapteeni näki kanoja rannassa ja sanoi: "Kana, da, da."

Voisiko Kanadan nimi tulla em. asiasta? Oli pakko ottaa asiasta selko ja herätellä rypäs kavereita pinosta...

Thunder

Vihan aiheuttaja
...Samaan aikaan Helsingissä jossain itäkeskuksen suuntaan Kauppakartanonkadulla minä tässä yritän miettiä, että mitä helvettiä pitäisi kirjoittaa. Tiedän kyllä, että tämä eepos pitää jotenkin jatkaa eteenpäin ja tuo hölmö näpyttelijä edelleen näpyttää mitään sanomattomia asioita. Pitää tässä muuten huomauttaa, että olisiko korkea aika päivittää uudet hymiöt. Nyt se näpyttelijä vaan tuijottaa tyhjä katse naamallaan monitoria, jonka takana minä tässä vaan odotan kunnollista eepoksen sysäämistä etiäpäin.

Outoa, tuntuu siltä, että eepos puhuu minulle ivaillen. Noh, minä tässä yritän kirjoittaa ja vasemmalla pöydän kulmalla on tyhjäksi juotu keskaripullo ja oikealla puolella keskusyksikkö, jossa tuuletin pyörii puna-sini-valoilla ja jatkan kirjoittamista. Äkkiä tuntuu olevan tosi kylmä ja tietokone ilmoittaa, että ei internet-yhteyttä. Yritän palauttaa internetin toimintakuntoon ja huomaan nyt vasta, että mihin hittoon koko huone on kadonnut? Minähän istun toimistotuolissani tietokoneeni kanssa pihalla. Toikkaroin hölmönä keskellä linja-autorataa ja linja-auton kuljettaja tööttää vittuuntuneena, kehottaakseen minua siirtymään pois pöytineni tieltä. Nousen rivakasti ylös ja yritän huhuilla, että miten helvetissä olen tänne joutunut?

On muuten niin saatanan kylmä ja saan ohikulkijoilta paheksuvia ilmeitä, ihmettelin ja yritin kohteliaasti pyytää heitä kertomaan tapahtuneesta. Jotkut ohikulkijat alkoi panna vähän nopeammin töppöstä eteen sitä mukaa kun lähestyn heitä kävellen. Tajusin, että minähän olen vaan pelkissä paskaisissa kalsareissani ja varpaita vihmottaa niin maan vitusti. Poliisit tuli ulos kopistaan ja tulivat tarrautumaan minua kiinni.

- Mitä helvettiä sä puuhaat?!
- En minä tiedä, tupsahdin tohon tielle ihan yllättäen.
- Vittu mitä sontaa puhut, varmasti tiedät yrittäneesi jotain.
- En perkele tiedä! Katsokaa nyt tuota ATK-pöytääni ja konettani ja selittäkää miten olisin voinut raahata ne tänne?
- Nyt on parempi korjata sut putkaan ja myöhempiä kuulusteluja varten!

Toinen poliiseista alkoi hämmästyä haavi auki:

- Mitä nyt, etkö ole ennen kuullut, että pistetään hylkiöt putkaan?!
- J-joo olen... Mutta en tiennyt sun olevan transvestiitti?
- Mitä sä oikein höpäjät?
- S-sul ei o virkapukua...

Poliisi vilkaisi rintaansa ja havaitsi mustat rintsikat ja punaisen läpinäkyvän, hulmuavan kaavun, jaloissaan pari numeroa liian pienet korkokengät. Poliisi hämmentyi ja alkoi tuskastua puristavista korkokengistä ja noitui painokelvottomia juttuja. Trans-poliisi alkoi vihapäissään jahtaa virkaveljeään ja minä taas en ole kiinnostunut ollenkaan nyt pyörivästä tapahtumasta vaan keskityin siihen, että miten tietokoneessa voi olla virtaa? Havaitsin sähköjohdon jatkeena todella pitkän kaapelijohdon. Lähdin seuraamaan, että mihin se johto päättyy. Näille oudoille ilmiöille on pakko olla selitykset!

Havaitsin nyt vasta, että nythän minulla on lämmin puku päällä, olin joku kommando, sillä olin ihan täysissä varusteissa. Se johto jatkuu edelleen Metro-asemalle, laskeuduin rullaportaita pitkin ja se johto jatkui edelleen sinne tunneliin, josta metro on menossa rautatieasemalle. Katsoin ensin päätteestä, että montako minuuttia minulla on aikaa tutkia ennen kuin kuolon siunaama metro korjaisi minut. Aikaa näytti olevan 7 minuuttia. Keräsin rohkeuteni, hamuilin taskujani ja sieltä löytyi lasinen taskupullo. Katsoin etikettiä "Stroh 54%", lempijuomaani! Hörppäsin rohkeusryypyn pitkän siivullisen, korkkasin kiinni ja sitten menoksi.

Hyppäsin alas raiteelle ja panin juoksuksi. Kytkin armeijamallisen yökameran vasemman silmäni eteen, jotta näkisin mihin helvettiin se johto minua vie? Sydämen lyöntitiheys alkoi kasvaa...

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Juoksin aina vain kovempaa, sillä takaraivossani jyskytti ajatus, että juna jyrää minut millä hetkellä hyvänsä, mutta aina kun vilkaisin taakseni rata oli autio ja tyhjä. Ravistin paranoian päästäni ja keskityin johdon seuraamiseen. Äkkiä johto katosi näkyvistä. Pysähdyin ja kävelin taaksepäin.
Löysin johdon pään ja tutkailin sitä ihmeissäni. Mitä tämä tarkoitti? Johtoa ei ollut kytketty mihinkään! Miten ihmeessä tietokoneeni oli voinut saada käyttövoimansa tästä johdosta?
Tätä miettiessäni alkoi huomioni kiinnittyä lähestyvään ääneen. Vilkaisin tulosuuntaani ja näin siellä lähestyvän junan valot. Astuin pois radalta ja jäin seuraamaan junan lähestymistä. En tiedä, oliko veturinkuljettaja nähnyt minut radalla, mutta joka tapauksessa junan vauhti hiljeni koko ajan, kunnes se pysähtyi täsmälleen johdon pään kohdalle.
Kun juna pysähtyi tajusin, että myös toisesta suunnasta kuului ääntä. Se muistutti erehdyttävästi vanhan höyryveturin ääntä. Hetken päästä tajusin, että toisesta suunnasta tosiaan peruutti oikea höyryveturi. Miksi siis olin yrittänyt erehdyttää itseäni?
Höyryveturikin hiljensi vauhtiaan ja pysähtyi melkein kiinni sähköveturiin. Höyryveturin kuljettaja laskeutui alas ja kävi kytkemässä überpaksulla kettingillä veturit toisiinsa.
Kysyin veturinkuljettajalta, että mitä ihmettä tämä oikein tarkoittaa? Mies hieman hämmästyi ensin, kun pilkkopimeässä seisoi tyyppi lelukiikari naamalleen teipattuna, mutta selosti sitten, että joku oli tehnyt hätäisen johtopäätöksen ja sen takia loppumatka täytyi hoitaa vanhanajan höyryvoimalla.
Päätin ottaa selvää, missä loput johdosta olisi. Kauan siihen meni, enkä löytänyt johtolankoja, mutta sitten luin lehdestä, että johto olisi nähty riehumassa Silja Symphonilla. Suuntasin siis jälleen matkani Länsiterminaaliin...

Thunder

Vihan aiheuttaja
...Sain peruutuspaikan laivalta, suuntasin passintarkastukseen, ennen kuin ehdin ensiksi huomata passini olevan kotona, hämmästelin, että tarkastuskopin takana virkailija piteli kaksin käsin monitoria ja raivokkain äänipainoin: "Jatkahan matkaa, täällä mitään tietokonetta ole! Tää on vaan televisio!"

Hämmästelin reaktiota, toisaalta voihan se trans-poliisikin voinut soittaa yleisvaroituksen linja-autojen tieradassa seisovasta tietokoneestani, joka oli edelleen päällä. Nyt selvitän pian, että missä johto riehuu laivalla?

Terminaaliputkessa tunsin, että taskussani oleva taskumatti alkoi valua ja karkailla. Otin pullon kiinni ja korkkasin sen tyhjäksi. Tuli nopea nousuhumala ja vilistävillä silmilläni yritin löytää sisähyttini numeron. Päädyinkin kännissä konehuoneeseen ja työntelin avainkorttia johonkin koloon, joka sanoi aina joka kerta "thunk!". Kunnes sitten konemestari repii kättäni irti siitä laitteesta ja sanoo kylmänrauhallisesti: "Tässä on sinulle uusi avainkortti, vanhan työnsit kellokortin leimasimeen!"

Ennen kuin ehdin tutkia uutta avainkorttiani, antoi konemestari minulle käteen: "Tässä on muuten 512 megan rammi-kampa, vanhassa koneessasi ei kuulemma muisti jaksa vetää.", hämmästelin ja tutkin muistikamman ulkonäköä, ennen kuin ehdin sanoa mitään. Konemestari oli kadonnut jonnekin, etsiskelin missä vaan, ympäriltä löysin vaan jättimäisiä koneita. Rupesin tutkimaan uutta avainkorttia ja havaitsin...

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
...että se oli muuttunut avainnipuksi. Eikä ne avaimet olleet mitään pieniä abloy-avaimia vaan suuria rautaisia ja osin ruostuneita. Ihan museotavaraa. Täytyypä pistäytyä jossain museossa kyselemässä amanuenssilta, että mihinkähän ne voisivat sopia.
Koska aikaa oli, päätin lähteä discoilemaan. Onneksi muistin kammata tukkani. Vasta myöhemmin muistin, että kampa oli aiemmin ollut muistikampa. Olin siis sukinut tukkaani miljoonia bittejä. Toivottavasti mukana ei tullut yhtään bugia. Flaksi ei kävisi, jos niin olisi päässyt käymään. Päästyäni baariin tilasin ROMmia...

SamiJ

Well-known member
huomasin "levyn jääneen päälle", nimittäin ROMmin ottamisen suhteen. Piakkoin totesinkin olevani vahtimestarin hellässä syleilyssä, löytäen itseni lopulta kadun pinnasta lepäilemästä. Tällöin kuitenkin...

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
...päätin siirtyä bussiin, kun pysäkkikin oli sopivasti hollilla. Hetken odottelun jälkeen bussi saapui. Näytin pysähtymismerkkiä ja maksoin kyydin kuskille. Lipun saatuani siirryin istumaan peräpenkkiin.
Toisille takapenkeille oli asettautunut norjalaisia muusikoita, minkä päättelin viulukoteloista ja heidän keskinäisestä, ruotsinkieltä oudommasta, skandinaavisesta sanojenvaihdosta. Aikaisena aamuna jutustelu oli hyvin vaisua. Matka sujui suomalaiseen tapaan, maisemista nautiskellen, kenenkään juuri puhumatta koko matkan aikana.

Helsingissä bussi pysähtyi Kansallismuseon kohdalle liikennevaloihin. Silloin eräs soittoniekka havahtui kadun toisella puolella näkemästään. Hän tönäisi vieressään torkkuvaa orkesterikaveriaan, osoitti sormellaan valkoisesta marmorista tehtyyn nimitauluun ja tokaisi painokkaasti sekä hyvin kuuluvaan ääneen: "Titta, spritfabrik!" Lievästi hämmästynyt soittajajoukko katsahti syysauringossa kauniin valkeana hohtavaa rakennusta, kenenkään virkkamatta mitään. Totesin tapahtuneen itsekin hyvin yllättyneenä – saattaako tietämätön tosiaan luulla Finlandia-taloamme viinatehtaaksi. En vaivautunut asiaa oikaisemaan. Hyvähän se kai on, että Helsinki jää edes jostakin mieleen. Siitä lähtien olen kyseenalaistanut suomalaisen arkkitehtuurin kuuluisuuden ulkomaalaisten parissa...

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
... ja kyseenalaistin edelleen, kunnes eteeni lennähti yht´äkkiä pöllö. Ammuin sen ja olin tyytyväinen kunnes...

Thunder

Vihan aiheuttaja
...Noh, havaitsin Muun kävelevän vastaan, se hyvä kaveri, joka osaa ammua kuin joku lehmä. Muu sanoo, että serkkunsa odottaa autonsa kanssa Elielin aukiolla. Lähdemme sinne paikalle ja ahtaudumme auton sisään, joka hämmästyttävästi muistutti meidän tarinamme Saabia. Hitto, onhan se, vanhoja pölyttyneitä viinapulloja kilisi auton jalkalattioissa! Lähdemme liikkeelle jo hyvän matkaa, jossain Uudenmaan seudulla me tapaamme serkun mukaan rennon hasismiehen ja sen vaimon. Serkku kysyy siltä huumemieheltä, että onko kannabista? ? Ei kuulemma vielä ole tullut, jatkamme autolla matkaa jonnekin paikkaan, missä kuulemma Serkun äiti asuu, serkun mukaan äidillään on joku hemmetin moinen siilo, jossa kasvattaa sitä hyvänolon kasveja. Vetelimme autoporukan ja muiden paikalla olevien kavereiden kanssa aikamoiset tötsyt. Näin outoja harhoja, muistikuvani kertoi, että olimme jossain oudoissa asunnoissa ja kerrostaloissa haahuilleet. Yhdessä omakotitalon pihalla istutimme kasvavia kirsikkapuita juuret taivaalle päin ja käänsimme koko nurmikon ruohot maahan päin. Olen aika varma, että olen nähnyt myös työhevosen auran kanssa ja sitä vedettiin orapihlaja-aidan kääntämiseen.. Haahuiltiin pelottavissa ravintoloissa kuten Hombresissa, Lost & Foundsissa ja DTM:ssä. Muita en sitten muistakaan kuin sen, että olimme taas sitten jossain poliisiaseman takapihalla panemassa mustaa maijaa pakoputkeen…

Järkeni alettua toimimaan, aloin vilkaista ympärilleni, että mihin olin oikein päätynyt? En nähnyt mitään, olinko juonut silmäni pois jotain sopimatonta juomaa? Hamuilin taskustani kännykän esiin ja yritin sormituntumalla saada näppäinlukon auki, kännykän näyttö valaisi! Huh, en olekaan juonut silmiäni pois! Ihmettelin, missä olen, tajusin, että istun edelleen Saabin sisällä takapenkillä, sitä aiemmin kuulin raskasta kuorsausta enkä ymmärtänyt missä oikein olin nukkumassa?

Ihmettelin, että miksi on niin pimeää? Avasin oven, silmiini koski kun oli niin kirkas päivä tunkeutumassa oven raosta. Kömmin ulos ja siristelin silmiäni. Totuttuani päivänvaloon, huomasin, että Saabin ikkunat oli maalattu ulkopuolelta mattamustiksi, ihmettelin kovasti asiaa ja päätin herättää toiset….

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Valitettavasti mukaan tuli väkisinkin niitä lentokoneenmoskia. Päätin tehdä valituksen Finnairille...

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
...viritellä ääntäni. Mutta siihen tarvitsisin lasikantisen laulukirjan. Sattumalta tiesin erään "hakumiehen", joka auttaisi kyllä tilanteessa. Soitin hänelle ja sovin oitis treffit Kampin Alkon edessä. Se oli kumminkin muuttanut, joten totesimme, että parempi tavata Tapiolan Heikintorin Alkossa. Otin siis mittarin alle ja suuntasin Espooseen.
Kun pääsin perille, hakumies jo odotteli minua Alkon lähimaastossa. Hän oli vain niin kännissä, että jouduin hakemaan itse viinat sekä hänelle, että hakumiehelle. Saatuani ostokset suoritettua, jaoimme lastin läheisessä parkkihallissa.
- Kai sä nyt pari kymppii hakupalkkaa annat, hakumies kysyi raa'an viinan raatelemalla äänellään.
- No tottakai, minä vastasin ja löin pari ruttuista kymppiä hänen ahavoituneeseen kämmeneensä. Sillä vaikka maailmassa muuttuis mikä, niin kyllä hakumies on aina palkkansa ansainnut. Näin tuumiskelin, kun katselin hakumiehen poistumista paikalta. Korkkasin oman pulloni ja otin huikat kirkasta ja raikasta vettä. Mitä helvettiä? Mulle oli myyty vesipullo ALKOSSA??? Olis pitänyt pysytellä tutuissa kotimaisissa merkeissä, eikä hienostella ostamalla jotain ulkomaanpellejen Evian-vodkaa. Pthyi!

Lähdin masentunein askelin tallustelemaan kohti Laajalahtea...