Se, miten noiden verotusrajojen tuloihin päädytään, onkin mun mielestä enempi se ongelma. Et jos sä teet vaikka pätkätyötä, tässä kuussa teet pari tonnii, toisessa et yhtään, ni sit kun toi raja tulee täyteen, ni et saakaan käytännössä enää mitään ja maksat siitä kansalaispalkastakin sen korkeen prosentin. Toi ei poista, eikä mun mielestä edes kauheen oleellisesti vähennä sitä tarveharkintaisen sosiaaliturvan tarvetta, tai sitten monien kohdalla tilanne huonontuu nykyisestään. Ainooksi anniksi jää se, että pienituloiset ihmisiä saa jatkossa rahaa yllätyksenä ja pyytämättä, vaikkei sitä välttämättä tarvitsisi. Ajatellaan vaikka "kotirouvia". Kyllä se varmaan niillekin kelpaa, juu. Ja edelleen, erilaiset kannusteloukut on mun mielestä suuri ongelma, eikä tuollainen järjestelmä mun käsittääkseni niitä poista. Myös monet maksut, vaikkapa päivähoito, on tuloporrastettua, samoin varmaan jatkossakin monet tarviharkintaiset sosiaalituet. Jos ton tarkotus on kokonaan poistaa tarveharkintainen tuki;"tos on hilloo, pärjää sillä tai oo pärjäämättä", niin se on toinen juttu.