Sammoo mieltä, mutta en kyseenalaista.Jonkki sanoi:Oikeestaan tuo kolmas on tällä hetkellä paras.
Kyseenalaistan ensimmäisen 30minuuttisen merkityksen.
Toki tokalla puolituntisella tehdään paremmat ajat, mutta se ykköskierroksen aika on siellä pohjalla jos tulee ajovirhe, tekninen onglema tai muuta. Ja se ykköskierroksen aika vaikuttaa varmasti siihen, miten kovan riskin kuski ottaa tokalle yritykselle. Juuri sellaista aika-ajon pitää olla että parannetaan loppuakohden edellisen kierroksen varaan :ahem:Jonkki sanoi:Oikeestaan tuo kolmas on tällä hetkellä paras. Silti vähän vaikea uskoa, että ekalla puolituntisella olisi vieläkään paljoa merkitystä, kun se rata on aina parempi lopussa. Ja se, että saa uudet renkaat jälkimmäiseen 30minuuttiin, jos ajaa kierroksen ekassa, ei muuta mitään, sillä vaikka ei ajais, niin sitten säilyy ne ekat kumit tuoreina kierrosta varten.
Kävisikö jopa niin, että kun ei nykyisillä renkailla välttämättä saa parasta suorituskykyä irti yhdellä nopealla, niin ajettaisiinkin enemmän perättäisiä nopeita? Eli lämppäri, nopea, nopea, nopea(?), sisään.
Kyseenalaistan ensimmäisen 30minuuttisen merkityksen.
Mutku sanoi:Mitä aika-ajoista halutaan? Seuloa nopein vai pohjustus mielenkiintoiselle kisalle? Mike Gascoyne totesi jo vuonna 2002 aika-ajo uudistusten myllerryksessä:
- Käytämme kaksi päivää siihen, että saamme järjestettyä autot aika-ajoissa siten, että nopeimmat ovat kärjessä. Kun autot sitten päästetään sunnuntaina tässä järjestyksessä matkaan, ei ohituksia tietenkään nähdä.
Onkohan nämä siis menossa eteenpäin? Minkähän TV-yhtiöiden kanssa MTV näitä selvittää? Onko muilla TV-Yhtiöillä samat vaihtoehdot ja säännöt? ITV:n tai RTL:n sivuilta en löytänyt yhtään mitään.MTV3 selvittää muiden F1-televisioyhtiöiden kanssa katsojien mielipiteitä F1-sarjan aika-ajoista tausta-aineistoksi mahdollisia muutoksia varten.
--
...sinulla on mahdollisuus laatia oma ehdotuksesi. Ehdotuksen on oltava täsmällisesti esitetty eikä tekstin pituus saa ylittää 100 sanaa. MTV3 varaa oikeuden muotoilla esitystä. Esityksen tekijä ei vaadi MTV3:lta, FIA:lta, FOM:lta tai muilta tahoilta mitään vastinetta esityksestään.
Pahoin pelkään, että ihan omaan uutisointiaan varten. Luulisi FIAN teettävän tutkimuksia ihan oma-aloitteisestikin jollain tutkimuslaitoksella jolloin myös tuloksista saataisiin "tilastokelvollisia".Jonkki sanoi:
Juu, samaa itsekin ajattelin.Mutku sanoi:Pahoin pelkään, että ihan omaan uutisointiaan varten. Luulisi FIAN teettävän tutkimuksia ihan oma-aloitteisestikin jollain tutkimuslaitoksella jolloin myös tuloksista saataisiin "tilastokelvollisia".
huh, toivottavasti ei! Siinä ne kustannukset taas karkaisisivat ja ero isojen ja pikkutallien välillä kasvaisi.HÖYNÄ sanoi:Ja niinkuin moni on jo maininnut tärkeintä lienee että saa ajaa kevyellä polttoainekuormalla! Vielä kun saisi aika-ajomyllyt takaisin! :ahem:
Olisit lukenut viestini loppuun, etkä vain tuota lainaamaasi osaa...patriot sanoi:Kyllä tässä on jäänyt säästöt kauaksi. Talleille on maksanut maltaita se kehitystyö, jota kahden kisan kestävä moottori tarvitsee. Todella keinotekoinen tapa saada kustannussäästöjä.
Eikö ne nyt ole karannu? Uusien "säästösääntöjen" jälkeen kustannukset ovat nousseet entistä enemmän! Ja miten on käynyt eron isojen ja pienien välillä? Minardi ja Jordan ovat entistä kauempana kärjestä!Mutku sanoi:huh, toivottavasti ei! Siinä ne kustannukset taas karkaisisivat ja ero isojen ja pikkutallien välillä kasvaisi.
WebSlave sanoi:Kyllä minäkin myönnän, että Häkkisen ja Schumin taistelut olivat jännittäviä, mutta sitä kesti vain viimeiset 10 minuuttia. Edeltävät 50 minuuttia olivat tarpeettomia muussa suhteessa kuin kumin jättämiseksi rataan. QUOTE]
Minusta taas "kilpailu" ikäänkuin kiristyi loppua kohti - viimeinen minuutti saattoi muuttaa paalupaikan jopa pariinkin otteeseen
Aika helvetin utopistista laittaa mitää kahdeksan kisan kestovaatimuksia. Homma olisi mennyt todella vaikeaksi ja idioottimaiseksi. Aina olis pitänyt miettiä, että keltäs se kone hajos... Kellä on uusi kone kellä ei.. Kuski joutuu maksamaan kohtuuttoman kovan hinnan moottoririkosta. Typerä sääntö kertakaikkiaan!Iacchus sanoi:Olisit lukenut viestini loppuun, etkä vain tuota lainaamaasi osaa...
Totesin nimenomaan, että kaikilta säästöiltä vietiin nyt pohja pois, kun kehitystyöstä ei ollut moottoritekniikan vaihtumisen vuoksi pitkän aikavälin hyötyä. Sääntöä suunniteltaessa tarkoituksena oli jatkaa V10-moottoreilla ja lisätä moottorin kestävyyttä kausi kaudelta. Näin voidaan tietysti tehdä jatkossakin V8-moottoreiden kanssa, mutta se on toinen juttu.