mmjj sanoi:Kakkosvaihtoehdossa tuosta ongelmasta päästäisiin, jos jatkoonpääsijöiden ajat eivät nollaantuisi seuraavalle kierrokselle siirryttäessä. Toisella varttitunnilla sijojen 11-15 miesten tehtävänä olisi puristaa kympin sakkiin ja kympin sakin tehtävänä vain parannella sijoituksiaan (ja mahdollista lähtöruutuaan). Jotkut saattaisivat päästä viimeiselle puolituntiselle ensimmäisen vartin hyvän ajan ansiosta ja vaikka napata paalupaikankin. Nopeimman ajan tehnyt olisi paalulla, tuli se hyvä aika milloin tahansa.
Äänestin ehdottomasti vaihtoehtoa 2, todella mielenkiintoinen. Erityisen hyvä se olisi tuolla mmjj:n yllä mainitulla parannuksella jossa aikoja ei siis nollattaisi eteenpäin mentäessä. Se malli mielestäni yhdistäisi kaikkien aika-ajojen hyvät puolet ja tyhjentäisi rataa riittävästi varsinaista finaali-aika-ajoa varten.
Ihmetyttää tuo monessa kommentissa mainittu pelko siitä että jos epäonnistuu ekassa tai toisessa setissä! So what! Onhan siinä 15 min aikaa ajaa uusi kierros (paitsi jos jää radan varteen, mutta tällöinhän tuomio olisi sama kaikissa muissakin malleissa)