Joo mä vedin 0,9s Nastyn ajan alleMua vähän kiinnostaisi mitä yksi forumisti kellotti keskiviikkona ajaksi Hyvinkään radalla. :idea:
No sittenhän sä sait hyvän ajan 47. puolelle... :ahem:Joo mä vedin 0,9s Nastyn ajan alle
Ajallisesti olit kyllä aika kaukana muiden edellä, mutta muiden kesken oli todella tasaisia aikoja.Mun ajamat #10 ja #1 olivat myös varmastikin aika tasaisia. #10ssä jäi välillä kaasu hiukan päälle (pitkä vaijerinpää lenkin jälkeen, ehkä lahkeeseen otti tms.) muttei pahemmin haitannut, ja #1 kääntyi terävämmin mutta saattoi siksi yliohjatakin välillä. Reilun puolen sekunnin ero tuli ehkä lähinnä toisen setin ollessa jo tutummalla radalla.
Ajokokemuksen ero menneinä vuosina helposti nopeuttaa ajolinjojen löytymistä. Silti olisi ollu mielenkiintoista ajaa sarjan kärjen kanssa. Radalla mielestäni abaut 9 merkittävää mutkaa, ja monia erilaisia. Hieno rata kyllä. Oli puhetta alustavasti mahdolliseksi sarjakisaksi 2012..Ajallisesti olit kyllä aika kaukana muiden edellä, mutta muiden kesken oli todella tasaisia aikoja.
Eikä vain upean näköinen :ahem:Jumalauta on upean näköinen rata. T: Joskus minäkin vielä - Kubica
Ihan kiva kertomus kartan kylkeen kyllä.Eka sininen pallo. Jarrutus alkaa heti juuri täysiä päästävän ylämäkioikean jälkeen. Ulos keskemmällä rataa jolla vasuri menee täysillä.
Toka. Jarrutus alamäessä ennen ekaa apexia, muuten menee jälkimmäinen pitkäksi. Korkeampi kanttari mutta kaasulla pitäisi päästä ulos ja ylämäkeen.
Kolmas. Ehkä täysiä, riippuu miten vähän korkeampaa kanttaria käyttää.
Neljäs. Pitkä oikea johon tullaan jarrua hipaisemalla, ja jo keskellä mutkaa kaasulla oikeaa laitaa.
Viides. Hieno alamäkeen lähestyttävä mutka. Aika nopea, ja ulostulo hieno sileälle kanttarille ja alamäkisuoralle.
Kuudes. Kaasunnosto tai jarruhipaisu, muuten menee pitkäksi.
Seitsemäs. Jarruta ajoissa, apexiin hyvä osua sisälinjalle.
Kahdeksas. Loivahko neulansilmä josta ulos 1/2 kaasulla.
Yhdeksäs. Sisäkanttarilla vähän korkeutta, täysillä voi lähteä perä alta rippuen miten kanttariakin yrittää läheltä kiertää.
Olin ymmärtävinäni, että ma-la klo 9-21 olis mahdollista ajella. Homma pyörii ainakin jossain määrin vapaaehtoisvoimin (=vuokratoiminta tukee nuorisotoimintaa, viime vuoden rataremppaa jne.), joten ehkä kannattaa varata aika edeltä päin. Onpahan sitten ainakin varmasti henkilökuntaa paikalla ja autot valmiina. Mutta ei ollut aiheesta sen enempää puhetta, jotta saattaahan siellä joku päivystystääkin...@Asko: mites noi aukioloajat siellä on ja pitääkö varata aina aikaa sinne?
kysyittekö noiden hintatasosta, miten olivat hinnoteltu noihin muihin verrattuna?Ovat muuten Kokemäellä nykyään semmoiset Turku Kartingin vanhat, 2moottoriset nelitahtiautot (2005 tuli ne Turun nykyautot). Viime kesänäkin joku porukka halusi ajaa niillä kuulemma.