Kesätreenipäiväkirja 2006

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
4.9.
Sählyä tunti. Tosi hyvä fiilis jäi. Taitopuoli nyt on tietysti mitä on, mutta fyysisen kunnon kehittymisen huomasin kyllä heti. Mulla ei ollut mitään vaikeuksia ja vaihdossa kävin vain sen takia, että muutkin saavat pelata. Olisin voinut juosta enemmänkin ja vaikka toisenkin vuoron perään. Erityisesti kun seuraavan vuoron tyypit olivat erittäin timmejä ja hyvän näköisiä urheilijatyttösiä. :)

Olen tässä vähän pohtinut syksyn treenaamista. Nythän olen jo saavuttanut vuoden vaihteessa asettamani tavoitteet liikunnan osalta. Seuraava tavoitteeni onkin sitten ei sen vähempää kuin Finlandia hiihto. Se onkin sitten melkoinen haaste. Hiihtotekniikkaa pitää toki hioa, mutta ennen kun tulee lunta ja pääsee ladulle, niin pitäisi hioa yläkroppaa vähän parempaa kuntoon.

Jatkan vielä syyskuun painotusta pyöräilyssä, lokakuun otan ehkä iisimmin ja sitten marraskuussa alan treenaamaan finlandiaan täysipainoisesti. Syksyllä ja talvella olen ajatellut treenata pyöräilyn ja itse hiihdon lisäksi uintia ja sauvakävelyä. Ja molemmissa lajeissa tavoitteena painottaa rasitusta enemmän yläkropalle. Lisäksi ois tarkoitus käydä hiukan punttisalilla. Esim. ennen uintia ois varmaan hyvä käväistä uimahallin salilla.

Tuohan on sinänsä kova haaste, sillä tuo olis vasta toinen isompi urheilukilpailu elämässäni, ja ensimmäinen yksilösuoritus. Lisäksi juuri tuo käsivoimien puute lisää haastetta. Jaloissahan tuntuisi olevan voimaa ihan riittävästi. Ja kestävyys on muutenkin tosi hyvällä pohjalla hyvän pyöräilykesän jäljiltä. Siinä mielessä tähän projektiin on siis hyvä lähteä, mutta oishan se hyvä jos niille käsille sais enemmänkin roolia.

Viime talvenahan tuli tosi hyviä vinkkejä finlandiaan valmistautumiseen ja aionkin ottaa ne tolerantin ohjeet esille ja paneutua niihin jossain vaiheessa. Ja lisävinkkejä kokeneemmilta hiihtäjäforumisteilta otan kyllä mielelläni vastaan. :thumbup: :)

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Itse olen kerran hiihtänyt hivenen pidemmän hiihtotapahtuman, muistaakseni 36 km. Tohon vielä toinen mokoma perään, niin huh huh. Itse ainakin noviisina opin sen, että varusteiden pitää olla kunnossa, mitä paremmat sukset, niin sitä joutusampaa on meno ja vielä tärkeämpänä pidän vaatetusta. Jos ollaan vain muutama aste pakkasella, niin taattua on, että vaatekerta on 20 km:n jälkeen läpimärkä, ellei siinä ole hengittävyyttä.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Itsekin vois hiihtää jonkun hiihtoretken. Mutta ei yli 40 kilsaa.:eek:

Tässä alkaa vähitellen palautumaan lauantaista ja nyt pistän sitten pääpainon treenissä uintiin. Toki varmaan meinaan hyvin vähän juosta ja jonkun verran pyöräillä.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Sammypiru sanoi:
Itse olen kerran hiihtänyt hivenen pidemmän hiihtotapahtuman, muistaakseni 36 km. Tohon vielä toinen mokoma perään, niin huh huh. Itse ainakin noviisina opin sen, että varusteiden pitää olla kunnossa, mitä paremmat sukset, niin sitä joutusampaa on meno ja vielä tärkeämpänä pidän vaatetusta. Jos ollaan vain muutama aste pakkasella, niin taattua on, että vaatekerta on 20 km:n jälkeen läpimärkä, ellei siinä ole hengittävyyttä.
Aion ostaa syksyn/talven aikana kunnollisen hengittävän hiihtopuvun. Sukset mulla onkin suht hyvät. Voitelu on lähinnä se akilleen kantapää varmaan välinepuolella.

Ehkä tärkein siinä itse hiihdossa tulee olemaan se, että osaa ottaa sen tarpeeksi rennosti ja aloittaa rauhallisesti. Uskon, että mulla on peruskunto parempi kuin monella muulla ko. tapahtumaan osallistuvalla, joten se missä voin mokata pahiten, on lähteä alussa painamaan liian kovaa (eli arvioin kuntoni yläkanttiin) ja tsipata puolessa välissä matkaa.

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
No niin, nyt on T6utosessa uudet patterit, ja vaikka muuta väittivät niin juoksemisen loki oli lauantailta tallella. Niitä janoaville. Aika miehekäs toi EPOC luku. 300adassa pitäis olla jo aika sippi. Olinkin varmaan. Mukavasti kuitenkin riitti puristusta loppuun.:ahem:

Ai niin, mä sain Suunnolta uuden Training Manager version 2.0.3 jolla pitäisi olla parempi juuri tuo tietojen siirtäminen kellosta ohjelmaan.:ahem:

Viimeksi muokattu:

DFiaA

I told you so
Paino laskenut 85kg:rammaan. Painoindeksi 23,5.

ettelbruck

Well-known member
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
...kele, tänään meni fillarista takakumi puhki. Onneks kohtuullisen lähellä kotia, talutin pyörää 6.39km, keskinopeus 5,74kmh (samalla tuli kiroiltua sekä kirjoiteltua tekstareita). Huomiselle vapaapäivälle olin suunnitellu pidempää lenkkiä mutta meneekin renkaanvaihdon opetteluksi, enpä ole koskaan ennen vaihtanut fillariin takarengasta!!!

Paino nyt 94.8 ja indeksi 29.9... Vyötärö (=rasvaa) onneks pienentyny tuntuvasti enemmän kuin viimeaikojen painonpudotus.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
5.9

Reilut 1,5 h juoksua. Välillä painelin jopa varsin kovaa, kun ei ilennyt lyllerrellä hitaasti sauvakävelijämummojen ohitse, ja sen jälkeen tuntuikin pitkästä aikaa mukavalta pitää vauhtia yllä. Kohta varmaan uskaltaa taas kokeilla puolimaratonia, josko sitä pääsis Moen aikaan. :D Sitä ennen pitäisi kyllä saada aikaiseksi, että käyn vaihattamassa patterit suuntoon. Ois kiva päästä pitkästä aikaa taas kunnolla analysoimaan juoksuja.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
DFiaA sanoi:
Paino laskenut 85kg:rammaan. Painoindeksi 23,5.
Mulla kävi paino kesällä kanssa 85 kilossa. Mutta kun kilpailukausi loppui, tuli sitten parissa viikossa neljä kiloa lisää. :D Prkl pakko dietitellä ne pois ja vähän lisää vielä.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Pärskele! Se alkaa taas!

5.9 Uintia 1 km. 5 kertaa semmonen veto jossa 150 vaparia ja 50 tissiuintia.:eek:

Käteen sattui alussa aika vidusti, mutta kai siihen sitten turtu. Flunssanpoikasta on päällä joten räkiä sai aika tavalla välillä.:yuck: