Rentta
Well-known member
Kiitoskia , lisäsin alustukseen .Lotuksen E20:
Kiitoskia , lisäsin alustukseen .Lotuksen E20:
Ilmeisesti säännöt sallivat monokokin uurtamisen keskeltä? Ferrarilla ei tätä ole tajuttu?Tämänhetksistä julkaistuista autoista Ferrarin keularatkaisu on YLIVOIMAISESTI RUMIN JA KÖMPELÖIN...ja äkkiseltään ajateltuna huonoiten toimivista...TOIVOTTAVASTI!
Tottakai sallivat, mutta poikkipinta-alavaatimuksen takia yläpinnan uurre on yksinkertaistaen yhtä iso ulkonema alapinnalla, jotta pinta-ala pysyy samana. Eli siis kaikki kaunistukset on jossain määrin pois keulan alaisesta vapaudesta, suunnitelufilosofia, jota toiset tiimit ylistää enemmän kuin toiset...Ilmeisesti säännöt sallivat monokokin uurtamisen keskeltä? Ferrarilla ei tätä ole tajuttu?
Muistaakseni viime kaudella kävi ilmi, että ainakin vanteiden suhteen tiimi saa luokitella yhden uuden version, mutta saavat käyttää myös vanhoja tai ainakin viime vuotista...Kyllähän kauden aikana saa kaikkia katteita ja siipiä muuttaa mielin määrin. Törmäystestattuihin rakenteisiin (monokokki, nokkapala, sivutörmäyssuoja...) ei saa koskea tai muuten ne pitää törmäystestauttaa uudelleen. Vanteisiinkaan ei saa enää kajota. Näin olen ymmärtäny
Kuten yritin jo sanoa, kaikista luokitussäännöistä luovuttiin kauden 2010 jälkeen. Se, että juttu jäi elämään johtui lähinnä siitä, että Scarbs ei ollut lukenut uusia sääntöjä kunnolla ja muut uskoivat.Muistaakseni viime kaudella kävi ilmi, että ainakin vanteiden suhteen tiimi saa luokitella yhden uuden version, mutta saavat käyttää myös vanhoja tai ainakin viime vuotista...
http://www.formula1.com/news/technical/2012/0/929.htmlAs can be seen in this diagram, the height of the chassis immediately ahead of the cockpit can still be up to 625mm above the reference plane (PR), but then in the space of 150mm it must fall to 550mm.
Eli seksikäs ja tyylikäs.Jotenkin Ferrarin ratkaisu alkaa vaikuttaa enemmän ja enemmän italialaiselta :alppu:
Sauberilla näyttää olevan aukko tuon lipan takana. En ole nähnyt vastaavaa muissa autoissa.
Ei tosta nättiä saa kyllä millään ilveellä.
Red Bullin lippa osoittaa eteenpain, Sauberin taaksepain. Muilla ei ole lipasta tietoakaan. Voiko nailla olla jotain kaytannon merkitysta, mahdoton sanoa.Sauberilla näyttää olevan aukko tuon lipan takana. En ole nähnyt vastaavaa muissa autoissa.
Kuva toisesta näkökulmasta:
Vaihdas tohon muuten oikean E20:n nokka ton esittelyauton tilalle..Pohjustukseen lisätty Sauber , RB ja TR
Omaa viestiä piti lainata kun olin oikeilla jäljilläTämähän ei nyt suoraan Ferrarin ensi vuoden peliä koske, mutta miten onko sitä määritelty voiko tohon keulaan iskeä aukkoa jolla ohjataan ilmaa tuohon päälle?
http://cdn-2.motorsport.com/static/img/mgl/600000/660000/666000/666500/666552/s1_1.jpg
Käytännössä siis tuosta kehitettäisiin eteenpäin ja saataisiin tuo keulan kohouman haitta ohitettua?
edit .Vaihdas tohon muuten oikean E20:n nokka ton esittelyauton tilalle..
En nyt sit tiä onko tää provo vai mitä, mut aika hakoteillä ollaan.Ei ei ei, tarkoitus ei ole tunkea mahollisimman paljon ilmaa auton alle, vaan mahdollisimman vähän. Mitä vähemmän ilmaa ohjautuu auton pohjalevyn alle ja mitä enemmän sitä menee sen päältä on aina parempi. Faktahan on se, että nykysillä säännöillä sitä ilmaa sinne pääsee joka tapauksessa, mutta sen määrä pitää pyrkiä minimoimaan. Keulan alta kulkeva ilma pitää saada ohjattua mahdollisimman hyvin auton sivuille ja pohjalevyn yläpuolelta, jotta saadaan alipainetta pohjalevyn alle. Korkealla keulalla siis haetaan vissiin puhtaampaa virtausta auton sivuille ja päälle.