Keularatkaisut kaudella 2012

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tämänhetksistä julkaistuista autoista Ferrarin keularatkaisu on YLIVOIMAISESTI RUMIN JA KÖMPELÖIN...ja äkkiseltään ajateltuna huonoiten toimivista...TOIVOTTAVASTI!:)
Ilmeisesti säännöt sallivat monokokin uurtamisen keskeltä? Ferrarilla ei tätä ole tajuttu?

:eek:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Ilmeisesti säännöt sallivat monokokin uurtamisen keskeltä? Ferrarilla ei tätä ole tajuttu?

:eek:
Tottakai sallivat, mutta poikkipinta-alavaatimuksen takia yläpinnan uurre on yksinkertaistaen yhtä iso ulkonema alapinnalla, jotta pinta-ala pysyy samana. Eli siis kaikki kaunistukset on jossain määrin pois keulan alaisesta vapaudesta, suunnitelufilosofia, jota toiset tiimit ylistää enemmän kuin toiset...
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kyllähän kauden aikana saa kaikkia katteita ja siipiä muuttaa mielin määrin. Törmäystestattuihin rakenteisiin (monokokki, nokkapala, sivutörmäyssuoja...) ei saa koskea tai muuten ne pitää törmäystestauttaa uudelleen. Vanteisiinkaan ei saa enää kajota. Näin olen ymmärtäny
Muistaakseni viime kaudella kävi ilmi, että ainakin vanteiden suhteen tiimi saa luokitella yhden uuden version, mutta saavat käyttää myös vanhoja tai ainakin viime vuotista...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Muistaakseni viime kaudella kävi ilmi, että ainakin vanteiden suhteen tiimi saa luokitella yhden uuden version, mutta saavat käyttää myös vanhoja tai ainakin viime vuotista...
Kuten yritin jo sanoa, kaikista luokitussäännöistä luovuttiin kauden 2010 jälkeen. Se, että juttu jäi elämään johtui lähinnä siitä, että Scarbs ei ollut lukenut uusia sääntöjä kunnolla ja muut uskoivat.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi

Ei tosta nättiä saa kyllä millään ilveellä.

Osu silmään f1.comista "parhaat" mitatkin jotka näille kauheimmille sallitaan. Eli uuteen nokkapalan maksimikorkeuteen pitää monokokin korkeus sovittaa 15 cm matkalla. Siitä voi joku laskee maksimikulman sitten... :)

As can be seen in this diagram, the height of the chassis immediately ahead of the cockpit can still be up to 625mm above the reference plane (PR), but then in the space of 150mm it must fall to 550mm.
http://www.formula1.com/news/technical/2012/0/929.html
 

Automenu

Well-known member
Liittynyt
2.11.2008
Viestit
2335




Jotenkin Ferrarin ratkaisu alkaa vaikuttaa enemmän ja enemmän italialaiselta :alppu:
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Red Bullin keula näyttää hitaalta. Tulee vielä kiire Ferrarin kanssa.
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Onko RB rakentanu jonkun ilmanottoaukon tohon pykälään :doubtful:

Siellä on uudet F-putket tulilla :alppu:
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Lisäilen kuvat alustukseen kohtapuoliin , ollut vähän unessa viimepäivät niin jäänyt päivittäminen vähille.
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Sauberilla näyttää olevan aukko tuon lipan takana. En ole nähnyt vastaavaa muissa autoissa.

Kuva toisesta näkökulmasta:

Red Bullin lippa osoittaa eteenpain, Sauberin taaksepain. Muilla ei ole lipasta tietoakaan. Voiko nailla olla jotain kaytannon merkitysta, mahdoton sanoa.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3898

Ilu

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
260
Sijainti
Helsinki
Ei ei ei, tarkoitus ei ole tunkea mahollisimman paljon ilmaa auton alle, vaan mahdollisimman vähän. Mitä vähemmän ilmaa ohjautuu auton pohjalevyn alle ja mitä enemmän sitä menee sen päältä on aina parempi. Faktahan on se, että nykysillä säännöillä sitä ilmaa sinne pääsee joka tapauksessa, mutta sen määrä pitää pyrkiä minimoimaan. Keulan alta kulkeva ilma pitää saada ohjattua mahdollisimman hyvin auton sivuille ja pohjalevyn yläpuolelta, jotta saadaan alipainetta pohjalevyn alle. Korkealla keulalla siis haetaan vissiin puhtaampaa virtausta auton sivuille ja päälle.
En nyt sit tiä onko tää provo vai mitä, mut aika hakoteillä ollaan.
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Ei ole provo. En vaan ymmärrä miten sinun mielestä ilman tunkeminen auton alle lisää downforcea, silloin siellä olisi ylipaine joka nostaisia autoa irti tiestä pohjalevyn välityksellä. Auton alle tulee ikäänkuin imu kun saadaan ohjattua ilma pohjalevyn yli.
 
Ylös