Kimi Ferrarille?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Alkuperäisiin Montezemolon kommentteihin palatakseni:

"Michael will be the one to decide whether he carries on racing," said di Montezemolo at Ferrari's media Christmas lunch.

"For us Michael Schumacher isn't just the present at Ferrari, he's also the future. For us, his speed and motivation are undiminished, he is still the best.

"If he quits I'll be sorry, but I know that if he decides to do so, it'll be because he doesn't feel like being number one anymore. It will be better that way."
Eli Schumacher lopettaa jos ei usko pystyvänsä ykköskuskiksi enää. Mutta jatkaa jos uskoo pärjäävänsä Kimille. Sumin päätöstähän tässä enää odotellaan. Kimi on varmistettu jo vuosi sitten sumin empiessä jatkoaan.

"Everything should come at the right time," he said.

"To announce today he will race for us in 2007 would go against nature."
Oikea hetki on Ferrari tyyliin sitten kun voidaan kertoa molemmista kuskeista.
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
DFiaA sanoi:
Niin, odottelen vielä listaa niistä Montoyaa paremmista vapaista kuskeista. Tuolla listalla niitä ei ole. Jos oikein venyttää niin joku noista saattais olla Montoyan tasoa, mutta Columbialaista ei kannata vaihtaa ellei tilalle ole parempaa.
Montoyasta parempia kuskeja ei ole kuin kolme eli Alonso, Kimi ja Schumi. Saman tasoinen kuin Monty on Button ja no Half jos katsoo Williams aikoja.
 

Pete

Well-known member
Liittynyt
28.11.1999
Viestit
1211
Sijainti
Oulu
Mikkoz84 sanoi:
Montoyasta parempia kuskeja ei ole kuin kolme eli Alonso, Kimi ja Schumi. Saman tasoinen kuin Monty on Button ja no Half jos katsoo Williams aikoja.
Halfhan otti nokkaan Montylta kolmena kautena ja ainoastaan Montyn tulokaskaudella pystyi Halffi voittamaan keskinäisen väännön. Hieman paremmalla tuurilla Montoya ois ottanut jo 2001 enemmän voittoja kuin R. Schumacher.
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Pete sanoi:
Halfhan otti nokkaan Montylta kolmena kautena ja ainoastaan Montyn tulokaskaudella pystyi Halffi voittamaan keskinäisen väännön. Hieman paremmalla tuurilla Montoya ois ottanut jo 2001 enemmän voittoja kuin R. Schumacher.
Suhteellisen tasaisesti pojat sillon kyllä ajoivat, tosin vuonna 2003 monty oli iskussa, muutoin tasaista vääntöä ja voittoja Ralfille kertyi enemmän
 

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
Vähän empien näihin huhuihin on tullut suhtauduttua. Ehkä siksikin, että toivoisin Kimin vielä jatkavan McLarenilla Alonson tallikaverina. Ferrari-kortti vaikuttaa kaikkineen niin epävarmalta valinnalta, että ei sitten tiedä kuinka siinä kävisi. Onhan tässä ne Bridgestonet Ferrarilla vissiin etuna ja McLarenilla lentelee milloin mutterit, milloin venttiilit ja moottorit. Mitenkään asiaa syvällisemmin analysoimatta tuntuu kuitenkin tällä hetkellä siltä, että McLaren-Renault voisi ainakin seuraavat pari vuotta olla se kovin kaksikko. Voinhan tietysti olla väärässäkin ja Ferrari räjäyttää potin, näitä on vaikea arpoa.

Räikkönen-Alonso-pari kiehtoisi kyllä enemmän kuin Räikkönen-Schumacher. Räikkönen ja Alonso ovat kuitenkin ne, jotka vielä yli kymmenenkin vuoden päästä saattavat mestaruuksia voittaa, joten kuuma parihan tuo olisi. Varmasti kuumempi kuin ennakkoon hehkutettu, sittemmin kärjistetysti pannukakuksi osoittautunut Räikkönen-Montoya-kaksikko.

Kyse kun on vain arvailuista, niin voisi tähän vielä lisätä sellaisen "maalataan pirua seinälle"-tyyppisen skenaarion. Nimittäin kyllähän sellainen tilanne jonkin verran söisi jos Alonso menisi ja voittaisi mestaruuden McLarenilla vuonna 2007, Kimin ollessa MM-pisteissä jossain sijalla kuusi ei aivan kuumimpaan kärkeen yltäneellä Ferrarillaan. Sanattomaksihan se vetäisi jos Alonso kurvailisi pahimmassa tapauksessa kolminkertaiseksi maailmanmestariksi saman tiimin autolla, jossa Räikkönen keskeytti melkein puolet kisoistaan, ja tällä itsellään niitä mestaruuksia olisi tasan nolla.
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
kristian.s sanoi:
Kyse kun on vain arvailuista, niin voisi tähän vielä lisätä sellaisen "maalataan pirua seinälle"-tyyppisen skenaarion. Nimittäin kyllähän sellainen tilanne jonkin verran söisi jos Alonso menisi ja voittaisi mestaruuden McLarenilla vuonna 2007, Kimin ollessa MM-pisteissä jossain sijalla kuusi ei aivan kuumimpaan kärkeen yltäneellä Ferrarillaan. Sanattomaksihan se vetäisi jos Alonso kurvailisi pahimmassa tapauksessa kolminkertaiseksi maailmanmestariksi saman tiimin autolla, jossa Räikkönen keskeytti melkein puolet kisoistaan, ja tällä itsellään niitä mestaruuksia olisi tasan nolla.

Silloinhan kenelläkään ei olisi epäselvää se, että Alonso olisi noista kahdesta se parempi kuski ja Kimille jäisi Mika Salon tyyliin spekulointi oikeasti nopeimmasta ja parhaasta kuskista.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
azai sanoi:
ei kukaan niin pöljä voi olla että tekisi tallisuunnitelmat kahden vuoden päähän, niin paljon tallien väliset erot voivat muuttua.
Miksi Alonso lähtee mestaritallista? Koska Renault ei tarjonnut kaksivuotista sopimusta. Miksi Schumacher aikoinaan lähti mestaritallista ja teki sopimuksen Ferrarin kanssa? Aika pöljiä. ;)
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
azai sanoi:
Ferrari kun on vaipunut/vaipumassa lamaan.
Hieman ennen aikaista sanoa minusta... Vaikka ei tänä vuonna mestaruudesta taistelisikaan, mikä sekään ei minusta vielä mahdotonta ole, niin melkoisen parannuksen on lamaan vaipunut tai vaipumassa oleva tiimi tehnyt viime vuoteen. Nyt on kuitenkin selkeästi eväitä voittoihin...
Ja kyllä mä nostasin tuon misukan poistumisen melko tärkeäks tekijäks kuitenkin. Toki renkaat muuttuu ens kaudeks mahdollisesti vähän hitaammiks kun ei ole tarvetta kilpailuun rengasmerkkien kesken. Mutta koska renkaat ovat formuloissa tärkeässä roolissa jousituksessa niin ei se ole ihan sama mitä kiekkoja sielä alla pyörii... Onhan se nähty mitä merkin vaihto on aiheuttanut. Tojon vauhti viime vuodesta tippu ainakin hetkellisesti ja varmaan syynsä on erilaisilla renkailla.. Toki on toisenlaisiakin esimerkkejä, kuten BAR aikoinaan, mutta BAR taas ei ollutkaan huipulla tai sen tuntumassa ennen vaihtoaan...
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Vilperi sanoi:
Kyllähän toi Bridgestone-kortti on tietenkin oma lukunsa. Tosin katsotaan nyt hetken aikaa toyotan ja williamsin vauhtia ja että mihin suuntaan se kehittyy. Viime kisassa rupesi jo toyotankin vauhti näyttämään ihan hyvältä, joten ei tämä rengasasia välttämättä muodosta niin suurta estettä mäkillä jatkamiseen. /QUOTE]

Tässähän voi nyt miettiä sitäkin seikkaa, että mitkä tiimeistä ovat onnistuneet käyttämään renkaidensa ominaisuudet täysin hyväkseen. Ja sille listalle viime vuodelta ja miksei tältäkin vuodelta nostaisin mäkin ja rellun. Ja sitten kun lisätään se, että misukan ja bridgestonen renkaat eroavat heti lähtökohdiltaan eli rakenteeltaan toisistaan ja ainakin viime vuonna erosivat vielä aika paljonkin niin tässä voi olla aika iso muutos edessä. Esim williams tai tojo viime vuonna tuskin saivat misukoista niin paljon irti kuin mäkki tai rellu.. Ihan vaan näin nostaakseni esille erilaisia mahdollisuuksia... :cool:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Mikkoz84 sanoi:
Il Provocatore jälleen vauhdissa, mistähän sinäkin tiedät Kimin ja Alonson auton kehittämistaidot tai miten hyvin he tallia motivoivat :thumbdown
Jep, tähän vois lisätä sen, että kovasti olivat mäkkärillä bahrainissa tyytyväisiä nimen omaan kimin motivointi kykyihin perseelleen menneen aika-ajon jälkeen. Kimihän kuulemma oli tyyliin ainut tallissa joka jakso hymyillä ja oli asenteella "ei kai tässä vielä mitään olla hävitty". Ja eihän siinä ollutkaan, ehkä voitto, mutta kolmas sija takarivistä ei ollut paha suoritus. Itse asiassa bahrainin jälkeen talli oli entistä tiiviimmin kimin takana.

Ja auton kehittämistaidoista en kyllä tosiaan lähtis sanoon mitään. Alonsosta en tämän asian tiimoilta ole tainnut edes kuulla mitään. Oletko sinä Barco??
Kimistä sen sijaan muistelisin ainakin alku ajoilta, että Sauberiin vaikutuksen teki yhtenä asiana se, että kimi osasi heti kertoa miltä auto tuntui tms... Ellen sitten ihan perunoita muistele...
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
kristian.s sanoi:
Räikkönen-Alonso-pari kiehtoisi kyllä enemmän kuin Räikkönen-Schumacher. Räikkönen ja Alonso ovat kuitenkin ne, jotka vielä yli kymmenenkin vuoden päästä saattavat mestaruuksia voittaa, joten kuuma parihan tuo olisi.
Paitsi, että kulmis on puhunut lopettavansa viimestään kolmikymppisenä...
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
WebSlave sanoi:
Miksi Alonso lähtee mestaritallista? Koska Renault ei tarjonnut kaksivuotista sopimusta. Miksi Schumacher aikoinaan lähti mestaritallista ja teki sopimuksen Ferrarin kanssa? Aika pöljiä. ;)
Joo, esimerkkejä on monta. Myös Jaques Villeneuve lähti aikanaan mestaritallista :wink:
 

Barco:[

Well-known member
Liittynyt
19.9.2005
Viestit
427
"Kuljettajan siirtymiseen uran tuossa vaiheessa vaikuttaa kaksi asiaa. Raha ja tallin kilpailukyky (järjestyksestä voidaan kinata loputtomiin)."

Täytyy ikävä kyllä olla tässä asiassa jokseenkin samaa mieltä kuin Törni. Urheilussa minua on aina hämmästyttänyt se, miten vilpittömistä mainetta ja kunniaa haluavista pikkupojista tulee niin nopeasti lähinnä rahaa ajattelevia huippu-urheilijoita. Varsinkaan sana uskollisuus ei tunnu kuuluvan oikein kenenkään kuljettajan sanavarastoon nykypäivänä. Pistäisin rahan ja kilpailukyvyn samaan järjestykseen kuin ne tuossa olivat.

Sen sijaan tätä "ajattelen max 2 vuotta eteenpäin" en aivan purematta niele. Kuitenkin kun katsotaan huipputalleja ja vertaillaan kuljettajakaksikkojen suorituksia toisiinsa, huomataan että pitkään tallissa oleminen kannattaa. Esimerkit JP Montoya, Barrichello, Fisichella lienevät osoittavan, että vauhdin löytyminen uudessa tallissa saattaa kestää yllättävän pitkään. Ehkä se ei ikinä palaakaan. Varsinkin tallinvaihto kolmissakymmenissä saattaa laskea markkina-arvoa yllättävän paljon. Uuteen talliin tunkeutuminen on vaikeaa, jos sillä on jo hyvä kuljettaja, joka on syvälle juurtunut talliin.
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
Muistelen että joskus aikoinaan vertailtiin eri kuskien ajotyylejä, niin silloin oltiin sitä mieltä että schumin ja kimin ajotavassa on jotain samaa. Jos näin on... niin helpompaa on kimin siirtyä ferrarille kuin alonson mäkille.

oftopic: näin unta että monacossa rytisee todella pahasti, jonka johdosta gene/badoer korvaa loppukaudesta toisen ferru kuskin. :(
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Pasi73 sanoi:
oftopic: näin unta että monacossa rytisee todella pahasti, jonka johdosta gene/badoer korvaa loppukaudesta toisen ferru kuskin. :(
Unia pitää tulkita vapaasti ja mä tulkitsisin tämän niin että Kimin Ferrarisopimus julkistetaan Monacossa, ja toinen nykykuskeista on siis loppukauden ajan jo mielessään korvattu :thumbup:

Rytinä voi kuvastaa vaikka median myllytystä :thumbup:
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Toivottavasti Kimi ei mene Ferrarille, olisi hulluutta lähteä Mclarenilta joka on nyt selvästi paremmassa iskussa kuin Ferrari.
 

vmjs

Well-known member
Liittynyt
9.7.2003
Viestit
903
Jr- sanoi:
Toivottavasti Kimi ei mene Ferrarille, olisi hulluutta lähteä Mclarenilta joka on nyt selvästi paremmassa iskussa kuin Ferrari.
Aivan, McLaren näyttäisi olevan nyt paremmassa iskussa kuin Ferrari, mutta on eri asia kumpi näistä on edellä ensi kaudella. Monet unohtavat tai jättävät huomioimatta sen, että Ferrarin ei tarvitse vaihtaa rengasmerkkiään ensi kaudelle, toisin kuin McLarenin.

Toivottavasti Kimi vaihtaa / on vaihtanut Ferrarille.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Jr- sanoi:
Toivottavasti Kimi ei mene Ferrarille, olisi hulluutta lähteä Mclarenilta joka on nyt selvästi paremmassa iskussa kuin Ferrari.
En usko että Kimin jääminen McLarenille on todennäköistä. Jos talli ja Kimi haluavat jatkaa yhdessä, niin miksi jatkosopimusta ei ole jo tehty? Talliin on kuitenkin palkattu maailmanmestari.

McLaren on julkisuudessa antanut ymmärtää jotain sen suuntaista, että heidän puolestaan Kimi voi jäädä jos haluaa, mutta saa myös lähteä jos haluaa. Uskon että kulissien takana käydään toista peliä. McLaren ei ole halukas jatkossa maksamaan Kimille enää yhtä suurta palkkaa kuin nyt. Ja kyllä talli tietää että Kimi saa muualta parempia tarjouksia kuin mitä he ovat valmiita tarjoamaan.

Hienotunteista. Jokainen voi näin tulkita Kimin lähdön jälkeen asian kuten haluaa. Varsinkin kun tarjottuja summia ei julkaista.
 

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
On kuitenkin vaikea nähdä, että Ferrarin "vaisuus" johtuisi tällä hetkellä pelkästään renkaista, joten ihmetellä pitäisi jos Ferrari ensi vuonna palaisi selväksi ykköseksi, taikka Renaultin ja McLarenin rinnalle, pelkästään renkaiden takia. Veikkaanpa, että kyllä muutkin huipputallit osaavat sopeutua uuteen tilanteeseen ja kehittyä sen mukaan. Kieltämättä tuo on kuitenkin sellainen kortti, joka saattaisi osoittautua hyvinkin edulliseksi Ferrarin kannalta, mutta varmaa se ei suinkaan ole.

Historia ei suoranaisesti mitään ratkaise, mutta kyllä se on mielestäni nähty viime vuosina, että muutaman menestyskauden jälkeen, sama talli ei ihan heti mestaruuksiin kykene. Benetton oli kova 90-luvun puolivälissä ja tietenkin tallissa on tapahtunut suurensuuria muutoksia menneiden vuosien aikana, mutta siltikin seuraava menestystarina antoi odottaa itseään kymmenisen vuotta. Williamsilla puolestaan juhlittiin mestaruuksia pian tämän jälkeen, 96-97, mutta niin se menestystarina sitten vain lopahti, eikä samanlaista menestystä ole sen jälkeen tullut. McLaren oli huipulla 98-99 ja nopeudessa vielä loistavassa iskussa 2000, mutta sen jälkeen on ollut hiljaisempaa ja nyt ollaan jälleen palaamassa tiukimpaan kärkeen. Todennäköistä mielestäni on, että ihan lähivuosina, ehkä jo kuluvalla kaudella, McLaren palaa mestaruuskantaan. Toki sillä varauksella, että saattaahan tässä käydä samoin kuin kävi Williamsille 2001-2003, eli vaikka paluu huipulle näyttikin vakuuttavalta, niin aina siellä oli se Ferrari (McLarenin tapauksessa Renault) hiukan, tai aika reilustikin, parempana.

Lisäksi mietityttää sekin tosiseikka, että Ferrari on kymmenen vuoden ajan ollut niin vahvasti Schumacherin talli, että jotenkin tuntuisi utopistiselta ajatukselta, että joku toinen kuski saapuisi sinne hetkellä, jolloin talli ei menestyksensä huipulla enää ole, taistelemaan ihan kirkkaimmista titteleistä. Viiden vuoden kuluessa saattaisi tapahtua paljonkin, mutta toinen kysymys on sitten se, voisivatko ne tulevat viisi vuotta olla vielä menestyksekkäämpiä jossain muualla?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös