- Liittynyt
- 12.8.2004
- Viestit
- 13790
Emme koskaan saa tietää, saati sitä, olisiko Massa kyennyt voittotaisteluun. Mukavan epäselvät voimasuhteet tällä hetkelläTuskin olisi sentään Hamiltonia pystynyt lyömään ilman sitä ongelmaa.
Emme koskaan saa tietää, saati sitä, olisiko Massa kyennyt voittotaisteluun. Mukavan epäselvät voimasuhteet tällä hetkelläTuskin olisi sentään Hamiltonia pystynyt lyömään ilman sitä ongelmaa.
Kyllä nuo jaksaa:nope:Spekulaatio Kimi Räikkösen tulevaisuuden ympärillä on saanut jälleen uuden käänteen.
Espanjalan laajalevikkisin sanomalehti El País kertoo verkkosivuillaan, että Räikkösen asema Ferrarilla on heikentynyt entisestään. Lehden mukaan useat tallit ovat vahvistaneet Ferrarin tarjonneen Räikköstä tehdäkseen ensi kaudeksi tilaa Fernandon Alonsolle.
El Paísin mukaan perusteena Räikkösen erottamiselle ovat suomalaiskuljettajan heikot edesottamukset Ferrarin ratissa tällä ja viime kaudella.
Ferrarin sponsorina ensi kaudella aloittava espanjalainen Santander-pankki on tarjonnut jopa apua Räikkösen uuden työnantajan löytämiseksi.
Lehden mukaan Räikköstä on tarjottu ainakin Renault'lle, Brawn GP:lle ja BMW:lle. Brawn GP ei kuitenkaan ole lehden tietojen mukaan halukas maksamaan Räikkösen korkeaa palkkaa.
IS
Ongelma onkin se, että merkittävästi halvempi kuski on pystynyt Räikkösen kanssa suunnilleen samantasoisiin suorituksiin, jopa parempiin. Lahjakkuus on ainoastaan yksi menestyksen edellytys. Ei se riitä, jos tuloksia ei synny.Kaikki Ferrarilla ja itse formulapiireissä tietävät Kimin lahjat ja niitä ei millään Alonsolla korvata.
Kuten sanoin, tuloksien heikkouteen vaikuttaa aika pitkälti se kalusto. Jota et ilmeisesti ymmärtänyt. Ei ole Kimin vika jos putket paukkuu ja KERSit hajoilee.Ongelma onkin se, että merkittävästi halvempi kuski on pystynyt Räikkösen kanssa suunnilleen samantasoisiin suorituksiin, jopa parempiin. Lahjakkuus on ainoastaan yksi menestyksen edellytys. Ei se riitä, jos tuloksia ei synny.
Kisavauhdissa Massa on ollut tälläkaudella suht Kimin tasolla. En kyllä menisi sanomaan Kimiä paremmaksi. Aika-ajovauhti tosin Kimillä on nykyään Felipen tasoa. Eli varsin tasavertaista. Kimin hurja kisavauhti taitaa olla peräisin viimekaudelta, jolloin Kimi ajoi niitä nopeimpia kierrosaikoja aina jossain vaiheessa kisaa, mut sitte lopahti aina tai sitä ennen ei kulkenut. Onhan Massakin esittänyt varsin vahvoja kisaotteita tänä vuonna, jotka on aina pistetty onnistuneen taktiikan pikkiin, ei Massan. Se minua on aina ihmetyttänyt.Kuten sanoin, tuloksien heikkouteen vaikuttaa aika pitkälti se kalusto. Jota et ilmeisesti ymmärtänyt. Ei ole Kimin vika jos putket paukkuu ja KERSit hajoilee.
Sinänsä itse ajamista kun katsoo, niin edelleen Kimi on kisavauhdissa Massaa hieman edellä ja aika-ajoissa herrat ovat tällä autolla aika samalla viivalla.
Se että Massa on huonompi sopimus palkan suhteen ei liene Kimin vika.
Kunhan Ferrari saa taas autonsa huipputasolle, tulee esiin se minkä vuoksi Kimille maksetaan enemmän kuin kenellekään toiselle kuskille maapallolla. Kärsivällisyyttä vain.Minusta Kimin huonojen suoritusten selittely menee jo tekosyiden keksimiseksi. Hän ei yksinkertaisesti ole täyttänyt niitä odotuksia, joita häneen on esimerkiksi palkan perusteella asetettu.
Vaikka kuinka kannattaisi Räikköstä, niin edes jonkinlainen objektiivisuus kannattaisi arvioissa säilyttää.
Eikös Ferrari ollut viime kaudella huipputasolla? Sillähän taisteltiin mestaruudesta? Toiveunta sellainen, että huippuauto pitäisi olla, jolla lyötäisiin koko kauden ajan kaikki.Kunhan Ferrari saa taas autonsa huipputasolle, tulee esiin se minkä vuoksi Kimille maksetaan enemmän kuin kenellekään toiselle kuskille maapallolla. Kärsivällisyyttä vain.
Jos Massan kovin saavutus uralla on paikoitellen Kimin lyöminen hitaalla ja epäluotettavalla Ferrarilla, ei se Kimin arvoa mitenkään alenna, muutenhan Massa olis edelleen ilman sen suurempia saavutuksia.
Kysynpä vaan mitä tekosyiden keksimistä siinä on jos auto hajoaa alta? Objektiivisuus, jep, mitä jos kaikki harrastaisi sitäMinusta Kimin huonojen suoritusten selittely menee jo tekosyiden keksimiseksi. Hän ei yksinkertaisesti ole täyttänyt niitä odotuksia, joita häneen on esimerkiksi palkan perusteella asetettu.
Vaikka kuinka kannattaisi Räikköstä, niin edes jonkinlainen objektiivisuus kannattaisi arvioissa säilyttää.
Auton hajoamiselle ei kuski voi kyllä mitään, oikeassa olet siinä. Se, että istuuko auto käteen vai ei, kuskilla on osuutta asiaan. Jos tallitoveri ajaa voittoihin samalla autolla ja tasavertaisessa asemassa, silloin syyttäisin pikkaisen kuljettajaa. Tällä kaudella en itse osoittelisi Kimiä.Kysynpä vaan mitä tekosyiden keksimistä siinä on jos auto hajoaa alta? Objektiivisuus, jep, mitä jos kaikki harrastaisi sitä
Hassua sinänsä. Viestini oli lähinnä niille, jotka odottaa Kimin voittavan jokaisen kisan huolimatta siitä, että auto hajoaa alle. Katsomalla viimekauden kisat uudellen saat kyllä selville minkä tason auto siellä punaisilla oli.Eikös Ferrari ollut viime kaudella huipputasolla? Sillähän taisteltiin mestaruudesta? Toiveunta sellainen, että huippuauto pitäisi olla, jolla lyötäisiin koko kauden ajan kaikki.
Itse asiassa, tällä kaudella taitaa toteutua toiveeni, että mestaruus ratkaistaan monen kuskin kesken kauden lopussa poisluettuna ex-huipputallit. Nyt mestaruudesta taistelee Webber, Vettel ja Button.