Ei ole roskaa. Itse en ole niinkään pannut merkille Alonson jarrutuspaikkoja, mutta silmiinpistäväähän on ollut se, että Alonso tahallaan "heittää" auton aliohjautumaan mutkasta läpi. Tätä ovat kommentoineet monet asiantuntijatkin. Itse asiassa olisi mielenkiintoista nähdä kuinka Alonson metodi toimisi millä tahansa muulla autolla kuin Rellulla, sillä tuolla tyylillä Alonso luottaa raskaasti Rellun luistonestoon saadakseen auton ulos mutkasta. Itse asiassa onkin ollut selvästi havaittavissa että Alonso monesti saa kaasun pohjaan ulostulossa muita huippukuskeja myöhemmin juurikin siksi, että auto aliohjautuu mutkan sisääntulossa. Jos temppu epäonnistuu hiukankin (minkä se tekee aika usein, Imolan tyylisillä jarrutus/kiihdytys radoilla keskimääräistä useammin), aliohjautuu auto myös mutkan keskivaiheilla ja siten viivästyttää kaasun avaamista ulostulossa. Aliohjatuva tyyli tekee ajosta vähemmän virhealtista (ei spinnaa niin herkästi), mutta myös hitaampaa kuin mitä autolla voisi päästä. Se, että Fisichella on vielä hitaampi, ei sinänsä merkitse mitään. On täysin selvää ettei kukaan kuljettaja koskaan vie yhtäkään autoa sen oikeille limiiteille kaikista puheista huolimatta. Todelliset limiitit eivät ole ihmisen hermostollisilla ominaisuuksilla mahdollisia saavuttaa. Signaalien siirto- ja käsittelynopeus ei yksinkertaisesti riitä. Puhutaan sadasosien ja kymmenyksien viiveistä per mutka, eli kierrosajoissa sekunti tai kaksi hävitään helposti ideaalille (todellisille limiiteille). Tämän vuoksi ei ole yhdentekevää kuka autoa ajaa. On hyvin tavallista että puhutaan, että se ja se kuski saa autosta kyllä kaiken irti. Se jos mikä on roskaa. Oli nimi sitten Räikkönen, Alonso tai Schumacher, ihan sama.
Miksi sitten sinä et ole kyennyt silmämääräisesti havaitsemaan eroja on vain sinun itsesi ratkaistavissa. Jos ei vuosikausien seuraamisen jälkeen ole silmä harjaantunut riittävästi, se on voi voi. Turha silti väittää että muut eivät siihen kykene. Se, että sinä et ymmärrä Fermatin suuren lauseen todistusta, ei tarkoita etteikö todistus ole pätevä. Jos vertaus sallitaan.
Itselleni on jäänyt ikuisesti mieleen viime vuoden GP2 viikonloppu Bahrainissa. Ensin näytettiin kierros tai kaksi Kovalaisen in-car kamerasta aika-ajoissa. Taisi olla pohja-aika siinä vaiheessa. Sitten näytettiin kierros Nicon kyydissä. Vaikka mitään sektoriaikoja ei ollut käytettävissä, oli silmämääräisestikin täysin selvää jo kun Nicon kierros oli kesken että paalu tulee. Ei ollut lainkaan vaikeaa nähdä sitä ihan silmämääräisesti että Nico ajoi kaikki mutkat kovempaa kuin Heikki. Kun kello sitten pysähtyi kierroksen päätteeksi se vain varmisti sen minkä jo tiesin. F1:ssä tilanne mutkistuu huomattavasti siksi, että autot ovat erilaisia, joten yhtä selviä tilanteita harvoin sattuu kohdalle.