Kimin mahdolliset tallit 2007->

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
DFiaA sanoi:
Sanoisin pikemminkin, että kun taito on kasvanut ja pikkuvirheet jääneet pois, näyttää vauhtikin paremmalta, ja vähemmän riskaabelilta. Homma on vähän sama Kimin kanssa, ei Kimikään enää niin paljon lipsauttele radalta kuin pari vuotta sitten (2002-2003), vaikka vauhti on parantunut.

Auton kilpailukyky erikseen, mutta Alonso ainakin näyttää usein ajavan autoa sen verran limitillä ettei sitä paljon kovempaa edes voisi ajaa. Ei tietenkään ihan aina ole limitillä, se olisi typerää, mutta silloin kun pitää ja siitä on hyötyä, niin kyllä.
Enpä ole vielä nähnyt kun Alonso vetää limiiteillä, omissa puheissaanhan kaveri vetää aina limiiteillä, mutta ei se siltä näytä kun jarruttaa mutkiin aikaisemmin kuin muut kärkikuskit jne..
 

Castorani

Member
Liittynyt
9.3.2006
Viestit
23
Mikkoz84 sanoi:
Aina kumminkin eri tiimi ja auto on ihan eriasia ja muuttujia on niin paljon, jottei tuollaista johtopäätöstä voi vetää. Williams kausilla Monty oli kyllä aika reippaasti parempi kuin Lonso
Mitenköhän, esimerkiksi vuosina 2003 ja 2004, oli niin paljon vähemmän erilaisia muuttujia kuin nykypäivänä? Mielenkiintoista, että pystyt samassa kappaleessa väittämään Montoyan olleen "reippaasti parempi" ja samalla kieltämään eri talleissa ajavien kuljettajian vertailun keskenään. Luulisi muutama vuosi sitten olleen suurinpiirtein yhtä paljon muuttujia kuin 2005/2006, vai eikö?

Fernando oli parempi kuin Montoya vuonna 2003, vuonna 2004, vuonna 2005 ja on vuonna 2006. Se on minun mielipide ja on aivan yhtä oikea kuin sinun.
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Castorani sanoi:
Mitenköhän, esimerkiksi vuosina 2003 ja 2004, oli niin paljon vähemmän erilaisia muuttujia kuin nykypäivänä? Mielenkiintoista, että pystyt samassa kappaleessa väittämään Montoyan olleen "reippaasti parempi" ja samalla kieltämään eri talleissa ajavien kuljettajian vertailun keskenään. Luulisi muutama vuosi sitten olleen suurinpiirtein yhtä paljon muuttujia kuin 2005/2006, vai eikö?

Fernando oli parempi kuin Montoya vuonna 2003, vuonna 2004, vuonna 2005 ja on vuonna 2006. Se on minun mielipide ja on aivan yhtä oikea kuin sinun.
Sulta meni kyllä koko pointti ihan ohi, mutta kausilla 2003 ja 2004 Monty oli parempi kuin Alonso. Monty oli tähti kun tuli mäkkärille vaan ei ole enää, samoin voi käydä Lonsollekkin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mikkoz84 sanoi:
Sulta meni kyllä koko pointti ihan ohi, mutta kausilla 2003 ja 2004 Monty oli parempi kuin Alonso. Monty oli tähti kun tuli mäkkärille vaan ei ole enää, samoin voi käydä Lonsollekkin.
Eipä tuo Macilla olo ole Kimin tähteä kamalasti himmentänyt. Montyn ailahtelevat esitykset eivät Ralfia vastaan olleet niin silmiinpistäviä kuin suoritusvarmemman - ja nopeamman - Kimin rinnalla. Alonso on vähintään yhtä suoritusvarma kuin Kimi, joten jos homma Macilla tökkii, osataan siitä syyttää autoa, kuten Kiminkin kohdalla. Montyn Alonso pessee yhtä selvästi kuin Kimikin (eli että JPM pesee Alonson toisinaan, kuten pesi Kiminkin, muttei pärjää kokonaisuutena).

Alonson aloitteluvuosien vertaaminen CART-mestarin vastaaviin ei ole kovin reilua. Montoyalla oli siinä vaiheessa "hieman" enemmän kokemusta, vaikka ykkösiin yht'aikaa tulivatkin. Alonso kuitenkin häikäisi jo Minardilla.

-Edit- Niin, ja Montoyan tähti oli kyllä alkanut hiipua jo Williamsilla. Suoritukset Ralfia vastaan eivät olleet ihan sitä, mitä mieheltä etukäteen odotettiin.
 
Viimeksi muokattu:

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Mikkoz84 sanoi:
Enpä ole vielä nähnyt kun Alonso vetää limiiteillä, omissa puheissaanhan kaveri vetää aina limiiteillä, mutta ei se siltä näytä kun jarruttaa mutkiin aikaisemmin kuin muut kärkikuskit jne..
Oho! En osaa sanoa, jarruttaako Alonso sen aikaisemmin kuin muutkaan, mutta ei se kuitenkaan niin aikaisin jarruta, että kierrosaika siitä kärsisi. Kyllä se osaa kovia ässäkierroksia vetää.
Mikkoz84 sanoi:
Sulta meni kyllä koko pointti ihan ohi, mutta kausilla 2003 ja 2004 Monty oli parempi kuin Alonso. Monty oli tähti kun tuli mäkkärille vaan ei ole enää, samoin voi käydä Lonsollekkin.
Saattaa olla että Montoya oli tuolloin parempi, vaikka se onkin aika epävarmaa. Itselleni ainakin Alonson muutamat ajot Minardissa olivat sensaatiomaisia, ja vuosina 2003-2004 se, miten se oli aina kisoissa nopeampi kuin Trulli, ja aika-ajoissakin vähintään yhtä hyvä.

Itse taisin noihin aikoihin arvostaa Montoyan ja Räikkösen aika tasoihin, ja Alonson suorituksiakaan oli vaikea niellä näitä huonompina. Mutta se saattoi olla hieman virheellinen käsitys, sillä sen jälkeen Räikkönen on näyttänyt ajamisenmallia Montoyalle. Ja Montoya oli hiukkasen Ralffia parempi joka on hiukkasen Trullia parempi joka selkeästi ei ollut Alonson veroinen kuski.

Alonso ja Kimi lienevät hieman parantaneet sitten noiden aikojen, ja Montoyan yliarvostus huippukuskina on käynyt ilmi, kun eihän se pysty olemaan kuin pari kertaa kaudessa Kimiä parempi. Montoya kuuluu varmaan Alesi-kategoriaan suoritustasoltaan.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
DFiaA sanoi:
Oho! En osaa sanoa, jarruttaako Alonso sen aikaisemmin kuin muutkaan, mutta ei se kuitenkaan niin aikaisin jarruta, että kierrosaika siitä kärsisi. Kyllä se osaa kovia ässäkierroksia vetää.
Itse en kyllä kykene moisia eroja tv-kuvan välityksellä havaitsemaan. Lisäksi jarrutuspaikasta ei pysty sanomaan, yrittääkö kuski täysillä vai ei, sillä aikaisempi jarrutus voi hyvinkin taata paremman vauhdin mutkassa tai mahdollistaa kaasulle loikkaamisen aiemmin ulostulossa ja näin paremman kierrosajan. Roskaa tuo Mikon höpinä.
 

Bowser

Well-known member
Liittynyt
28.3.2006
Viestit
225
Minardi fani sanoi:
¨Seiskassa oli että ajaa ensivuonna Ferrarilla. Siis Kimi ihan itse oli sanonut....
Juu Kimi oli todennut Seiskan toimittajalle ihan ohimennen, että "Sen kun laitat sinne lehteen vaan, että siirryn Ferrarille, mitä sitä enää salaamaan."

Tämä siis ravintola Pataässässä tapahtunutta. :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:

Dj Ankka

Ruma kuin rusina
Liittynyt
7.5.2002
Viestit
1025
Sijainti
Vantaa
Itsehännäen tuon kimin (mahdollisen) kommentin vittuiluna seiskalle. Seiska hehkuttaa asiaa ja kimmmy nauraa partaansa ja ajaa sitten ensivuonna vaikka mossella
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2509
todennäköisempää on kuitenkin että Kimi on todennut toimittajalle jotain tyyliin "sanon mitä sanon niin pistät kuitenkin siihen lehteen että siirryn Ferrarille" :doubtful:
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Aika paljon lukee Kimistä että on hyvin vittuuntunut näihin "varmoihin" Ferrari juttuihin. Menee Heikki Kulta samaan kategoriaan spekulaatioillaan Seiskan toimittajan kanssa :D
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Hyvin se kaverinsa valitsee, tällä kertaa oli kapakassa Karalahden kanssa. :D
 

Metanolman

Well-known member
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
548
Sijainti
Lappeenranta
Lupaili Saukkonen että MTV3:n Tulosruudussa Räikkönen valottaisi suunnitelmiaan. Jos en väärin kuullut niin mies jatkaisi Mäkillä, mutta olin hieman unessa kun kuulin uutisen...

Luultavasti taas saanut "Sporttilan ruutukasvo" jonkunlaisen kommentin Kimiltä niin sitä nyt väännetään. Kimi varmaankin todennut " Ajan ensi kaudellakin formuloita" niin maikkarin miehet pohtii tarkoittiko se F1-sarjaa vai kolmetonnisia... :D

Mutta totuushan on punainen... :thumbup:
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Kuulosti vähän siltä, että Kimi olisi sittenkin jäämässä Macille, vaikka ei sanonutkaan mitään suoraan.

Viisi vuotta vielä ja Räikkönen kuulostaa Kekeltä. Puheessa alkaa olla jo paljon samoja piirteitä.
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Hurmurisija sanoi:
Kuulosti vähän siltä, että Kimi olisi sittenkin jäämässä Macille, vaikka ei sanonutkaan mitään suoraan.

Viisi vuotta vielä ja Räikkönen kuulostaa Kekeltä. Puheessa alkaa olla jo paljon samoja piirteitä.
No jaa eipä tuosta nyt voi sanoa juuta eikä jaata
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Bobakki sanoi:
Itse en kyllä kykene moisia eroja tv-kuvan välityksellä havaitsemaan. Lisäksi jarrutuspaikasta ei pysty sanomaan, yrittääkö kuski täysillä vai ei, sillä aikaisempi jarrutus voi hyvinkin taata paremman vauhdin mutkassa tai mahdollistaa kaasulle loikkaamisen aiemmin ulostulossa ja näin paremman kierrosajan. Roskaa tuo Mikon höpinä.
Ei ole roskaa. Itse en ole niinkään pannut merkille Alonson jarrutuspaikkoja, mutta silmiinpistäväähän on ollut se, että Alonso tahallaan "heittää" auton aliohjautumaan mutkasta läpi. Tätä ovat kommentoineet monet asiantuntijatkin. Itse asiassa olisi mielenkiintoista nähdä kuinka Alonson metodi toimisi millä tahansa muulla autolla kuin Rellulla, sillä tuolla tyylillä Alonso luottaa raskaasti Rellun luistonestoon saadakseen auton ulos mutkasta. Itse asiassa onkin ollut selvästi havaittavissa että Alonso monesti saa kaasun pohjaan ulostulossa muita huippukuskeja myöhemmin juurikin siksi, että auto aliohjautuu mutkan sisääntulossa. Jos temppu epäonnistuu hiukankin (minkä se tekee aika usein, Imolan tyylisillä jarrutus/kiihdytys radoilla keskimääräistä useammin), aliohjautuu auto myös mutkan keskivaiheilla ja siten viivästyttää kaasun avaamista ulostulossa. Aliohjatuva tyyli tekee ajosta vähemmän virhealtista (ei spinnaa niin herkästi), mutta myös hitaampaa kuin mitä autolla voisi päästä. Se, että Fisichella on vielä hitaampi, ei sinänsä merkitse mitään. On täysin selvää ettei kukaan kuljettaja koskaan vie yhtäkään autoa sen oikeille limiiteille kaikista puheista huolimatta. Todelliset limiitit eivät ole ihmisen hermostollisilla ominaisuuksilla mahdollisia saavuttaa. Signaalien siirto- ja käsittelynopeus ei yksinkertaisesti riitä. Puhutaan sadasosien ja kymmenyksien viiveistä per mutka, eli kierrosajoissa sekunti tai kaksi hävitään helposti ideaalille (todellisille limiiteille). Tämän vuoksi ei ole yhdentekevää kuka autoa ajaa. On hyvin tavallista että puhutaan, että se ja se kuski saa autosta kyllä kaiken irti. Se jos mikä on roskaa. Oli nimi sitten Räikkönen, Alonso tai Schumacher, ihan sama.

Miksi sitten sinä et ole kyennyt silmämääräisesti havaitsemaan eroja on vain sinun itsesi ratkaistavissa. Jos ei vuosikausien seuraamisen jälkeen ole silmä harjaantunut riittävästi, se on voi voi. Turha silti väittää että muut eivät siihen kykene. Se, että sinä et ymmärrä Fermatin suuren lauseen todistusta, ei tarkoita etteikö todistus ole pätevä. Jos vertaus sallitaan.

Itselleni on jäänyt ikuisesti mieleen viime vuoden GP2 viikonloppu Bahrainissa. Ensin näytettiin kierros tai kaksi Kovalaisen in-car kamerasta aika-ajoissa. Taisi olla pohja-aika siinä vaiheessa. Sitten näytettiin kierros Nicon kyydissä. Vaikka mitään sektoriaikoja ei ollut käytettävissä, oli silmämääräisestikin täysin selvää jo kun Nicon kierros oli kesken että paalu tulee. Ei ollut lainkaan vaikeaa nähdä sitä ihan silmämääräisesti että Nico ajoi kaikki mutkat kovempaa kuin Heikki. Kun kello sitten pysähtyi kierroksen päätteeksi se vain varmisti sen minkä jo tiesin. F1:ssä tilanne mutkistuu huomattavasti siksi, että autot ovat erilaisia, joten yhtä selviä tilanteita harvoin sattuu kohdalle.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Calvin sanoi:
Ei ole roskaa. Itse en ole niinkään pannut merkille Alonson jarrutuspaikkoja, mutta silmiinpistäväähän on ollut se, että Alonso tahallaan "heittää" auton aliohjautumaan mutkasta läpi. Tätä ovat kommentoineet monet asiantuntijatkin. Itse asiassa olisi mielenkiintoista nähdä kuinka Alonson metodi toimisi millä tahansa muulla autolla kuin Rellulla, sillä tuolla tyylillä Alonso luottaa raskaasti Rellun luistonestoon saadakseen auton ulos mutkasta. Itse asiassa onkin ollut selvästi havaittavissa että Alonso monesti saa kaasun pohjaan ulostulossa muita huippukuskeja myöhemmin juurikin siksi, että auto aliohjautuu mutkan sisääntulossa. Jos temppu epäonnistuu hiukankin (minkä se tekee aika usein, Imolan tyylisillä jarrutus/kiihdytys radoilla keskimääräistä useammin), aliohjautuu auto myös mutkan keskivaiheilla ja siten viivästyttää kaasun avaamista ulostulossa. Aliohjatuva tyyli tekee ajosta vähemmän virhealtista (ei spinnaa niin herkästi), mutta myös hitaampaa kuin mitä autolla voisi päästä. Se, että Fisichella on vielä hitaampi, ei sinänsä merkitse mitään. On täysin selvää ettei kukaan kuljettaja koskaan vie yhtäkään autoa sen oikeille limiiteille kaikista puheista huolimatta. Todelliset limiitit eivät ole ihmisen hermostollisilla ominaisuuksilla mahdollisia saavuttaa. Signaalien siirto- ja käsittelynopeus ei yksinkertaisesti riitä. Puhutaan sadasosien ja kymmenyksien viiveistä per mutka, eli kierrosajoissa sekunti tai kaksi hävitään helposti ideaalille (todellisille limiiteille). Tämän vuoksi ei ole yhdentekevää kuka autoa ajaa. On hyvin tavallista että puhutaan, että se ja se kuski saa autosta kyllä kaiken irti. Se jos mikä on roskaa. Oli nimi sitten Räikkönen, Alonso tai Schumacher, ihan sama.

Miksi sitten sinä et ole kyennyt silmämääräisesti havaitsemaan eroja on vain sinun itsesi ratkaistavissa. Jos ei vuosikausien seuraamisen jälkeen ole silmä harjaantunut riittävästi, se on voi voi. Turha silti väittää että muut eivät siihen kykene. Se, että sinä et ymmärrä Fermatin suuren lauseen todistusta, ei tarkoita etteikö todistus ole pätevä. Jos vertaus sallitaan.

Itselleni on jäänyt ikuisesti mieleen viime vuoden GP2 viikonloppu Bahrainissa. Ensin näytettiin kierros tai kaksi Kovalaisen in-car kamerasta aika-ajoissa. Taisi olla pohja-aika siinä vaiheessa. Sitten näytettiin kierros Nicon kyydissä. Vaikka mitään sektoriaikoja ei ollut käytettävissä, oli silmämääräisestikin täysin selvää jo kun Nicon kierros oli kesken että paalu tulee. Ei ollut lainkaan vaikeaa nähdä sitä ihan silmämääräisesti että Nico ajoi kaikki mutkat kovempaa kuin Heikki. Kun kello sitten pysähtyi kierroksen päätteeksi se vain varmisti sen minkä jo tiesin. F1:ssä tilanne mutkistuu huomattavasti siksi, että autot ovat erilaisia, joten yhtä selviä tilanteita harvoin sattuu kohdalle.
Ei voi kuin onnitella. Onneksi olkoon. Vielä kun löydetään käyttöä supervoimillesi niin saadaan kitkettyä rikollisuus maailmasta.
 

Tane

Well-known member
Liittynyt
30.1.2002
Viestit
376
Calvin sanoi:
Todelliset limiitit eivät ole ihmisen hermostollisilla ominaisuuksilla mahdollisia saavuttaa. Signaalien siirto- ja käsittelynopeus ei yksinkertaisesti riitä. Puhutaan sadasosien ja kymmenyksien viiveistä per mutka, eli kierrosajoissa sekunti tai kaksi hävitään helposti ideaalille (todellisille limiiteille).
Ai se on näin yksinkertaista :alppu: :thumbup: :D
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös