Kimin mahdolliset tallit 2007->

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Calvin sanoi:
Ei ollut lainkaan vaikeaa nähdä sitä ihan silmämääräisesti että Nico ajoi kaikki mutkat kovempaa kuin Heikki. Kun kello sitten pysähtyi kierroksen päätteeksi se vain varmisti sen minkä jo tiesin.
Onnittelen siitä, jos pysty erottamanaa TV-kuvasta ajetaanko mutka esim. 115km/t tai 117km/t. Paremminkin auton käyttäytymisestä ja kuljettajan ohjausliikkeistä voi päätellä helpostikkin kuinka hyvin/nopeasti mutka on mennyt.

Mitä tulee kuljettajan "viiveisiin" ei ongelma ole todellakaan noin suuri. Ihminen kun pystyy myös ennakoimaan. Virheiden sattuessa reagointinopeudella on todellakin vaikutusta aikaan koska se on yllättävä tapahtuma.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Koska ooooooooon tyhmä, en tajua tuota luistoneston merkitystä Alonson ajotyyliin. Voisiko joku vääntää rautalangasta.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Kimin mahdolliset tallit:

-Ferrari
-Renault

McLaren ei ole vaihtoehto. Viis vuotta on kohta mennyt ja nyt ei ainakaan näytä siltä että homma olisi muuttumassa parempaan. Ketkä ensi kauden auton edes suunnittelevat?
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Observer sanoi:
Kimin mahdolliset tallit:

-Ferrari
-Renault

McLaren ei ole vaihtoehto. Viis vuotta on kohta mennyt ja nyt ei ainakaan näytä siltä että homma olisi muuttumassa parempaan. Ketkä ensi kauden auton edes suunnittelevat?
Samaa mieltä. Eiköhän tuo McLarenin taso ole nähty tässä viime vuosina. McLarenin PR -koneisto on F1 maailman paras, mutta radalla ollaan aina enemmän tai vähemmän kärkeä takana. Luotettavuus on ollut todella surkeaa ja sitten jos luotettavuus on hyvä niin auto on susihidas. Lisäksi tallista on karkaamassa kaikki huippusuunnittelijat ynnä muut vastaavat. Nyt tallit suunnittelevat jo ensi kauden autoja, mutta McLarenilla ei ole edes pääsuunnittelijaa tai aerodynamiikka vastaavaa, jonka on pakko heijastua ensi kauden tuloksiin.

Ferrarilla ja Renaultilla on luotettavuus hiuppuluokkaa, talleissa riittää lojaalisuutta niin ettei juosta heti muualle kun joku tarjoaa vähän enemmän rahaa/vastuuta. Vauhti on hyvää luokkaa ja tallit vaikuttavat hyvin organisoiduilta. Kummaltakin löytyy loistavat pääsuunnittelijat, resursseja ja moottori puolella hommat ovat kummallakin hyvin hanskassa olleet jo vuosia.

Häkäkin tainnut tehdä Diilin Haugin&kumppaneiden kanssa, alkaa hiukan jo ärsyttää nuo häkän ainaiset " Kimin on hyvä jatkaa Larenilla" - kommentit
 
Viimeksi muokattu:

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
Aivan. Häkkinen ajaa kuitenkin Mersulle. En usko hetkeäkään, että Kimi olisi jäämässä Mäcille, luulisi kaverin siinä tilanteessa antavan vähän huolestuneempia kommentteja tallin nykytilasta, joka on ihan objektiivisestikin tarkasteltuna melko hälyyttävä. Alonso ei myöskään kauheasti kommentoi Mäcin nykytilaa, oliskohan sillä sopparissa Button-pykälä?

Joka tapauksessa, ne jotka ovat tulkinneet Seiskan kirjoittelun siten, että Kimi jää Mäcille ovat hoidon tarpeessa. Mielestäni sen voi vaan tulkita yhdellä tavalla ja se on tämä F1:sten ehkä tämän hetken julkisin salaisuus eli että Kimillä on sopimus Ferrarille kaudesta 2007. Muuten kaikki tämä kohina olisi aika hankalasti selitettävissä.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Mikkoz84 sanoi:
Häkäkin tainnut tehdä Diilin Haugin&kumppaneiden kanssa, alkaa hiukan jo ärsyttää nuo häkän ainaiset " Kimin on hyvä jatkaa Larenilla" - kommentit
Väitän että Häkä tietää asiat 100 kertaa paremmin kuin sinä, kumpikas teistä on ollutkaan F1-sirkuksessa mukana suuremmilla panoksilla?
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
azai sanoi:
Väitän että Häkä tietää asiat 100 kertaa paremmin kuin sinä, kumpikas teistä on ollutkaan F1-sirkuksessa mukana suuremmilla panoksilla?
No epäilen ettei häkä tiedä juuri sen paremmin kuin minä tai sinä vai väitätkö, että häkä tietää, että mäkillä napsastaan mestaruus lähivuosina? :doubtful: Häkän kommentit ovat maksettuja ja niin naurettavia että, ei se kato sitä että kun häkä oli uransa mäkkärillä ja lopulta voitti pari mestaruutta, että kimille kävisi samoin. Ihan hyvin voi käydä niin, että kimi ei voita urallaan mestaruutta ollenkaan jos jää mäkille. Mäkillä kun kusee, lähes joka osa-alueella tällä hetkellä, ihan organisaatiosta lähtien. Ja mikä olisikaan mukavampaa kuin katsoa Alonson loputonta keskeytys rumbaa englannin/saksan ladalla, Kimin napsiessa voittoja ferkulla tai rellulla :ahem:
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Calvin sanoi:
On täysin selvää ettei kukaan kuljettaja koskaan vie yhtäkään autoa sen oikeille limiiteille kaikista puheista huolimatta. Todelliset limiitit eivät ole ihmisen hermostollisilla ominaisuuksilla mahdollisia saavuttaa. Signaalien siirto- ja käsittelynopeus ei yksinkertaisesti riitä. Puhutaan sadasosien ja kymmenyksien viiveistä per mutka, eli kierrosajoissa sekunti tai kaksi hävitään helposti ideaalille (todellisille limiiteille).
Käytätkö kenties Juhani Tammisen sontageneraattoria vai vedätkö fiiliksellä? Uskoakseni nuo kuljettajat tietävät mitä tekevät eivätkä aja pelkästään refleksien varalla tuota autoa jatkuvasti satunnaisesti muuttuvalla radalla? Luuletko todellakin, että kuljettaja joka on ajanut samalla radalla satoja/tuhansia kierroksia ja kaikki samalla autolla hyvin stabiileissa olosuhteissa, häviää jossain mutkassa sadasosia/kymmenyksiä sen takia, että hermostolliset ominaisuudet eivät riitä? Tuon kirjoittamasi perusteella tavallisella autollakin ajaminen on käytännössä aika mahdotonta vaikka sitä lähes kaikki tekevät. Avainsana on molemmissa tapauksissa ennakointi ja tieto siitä mitä on tulossa, tavallisessa liikenteessä muuttujia vaan on 100x enemmän kuin moottoriradalla eli tieliikenne on vaikeampaa.
 

jkjanne

Well-known member
Liittynyt
12.1.2000
Viestit
604
Mikkoz84 sanoi:
Häkäkin tainnut tehdä Diilin Haugin&kumppaneiden kanssa, alkaa hiukan jo ärsyttää nuo häkän ainaiset " Kimin on hyvä jatkaa Larenilla" - kommentit
Mitähän Mikan uralle olisi käynyt jos mies olisi siirtynyt jonnekin toiseen talliin -95 tai -96. Niihin aikoihin oli puhetta Benettonista, mm. allekirjoittanut oli aika paljon Benetton-siirron kannalla siunattuna vuonna -96 kun moottorit poksahtelivat alvariinsa eikä auto muutenkaan vakuuttanut. Mika jäi talliin ja voitti -98 maailmanmestaruuden. Muutama vuosi siinä vierähti, -94-97, neljä vuotta. Kaiken järjellisen vertailun vuoksi, Kimillä on menossa nyt viides vuosi samassa tallissa.

On Mikalla tällä tavalla ajateltuna jotain mitä nostaa sanojensa painoksi.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
jkjanne sanoi:
Mitähän Mikan uralle olisi käynyt jos mies olisi siirtynyt jonnekin toiseen talliin -95 tai -96. Niihin aikoihin oli puhetta Benettonista, mm. allekirjoittanut oli aika paljon Benetton-siirron kannalla siunattuna vuonna -96 kun moottorit poksahtelivat alvariinsa eikä auto muutenkaan vakuuttanut. Mika jäi talliin ja voitti -98 maailmanmestaruuden. Muutama vuosi siinä vierähti, -94-97, neljä vuotta. Kaiken järjellisen vertailun vuoksi, Kimillä on menossa nyt viides vuosi samassa tallissa.

On Mikalla tällä tavalla ajateltuna jotain mitä nostaa sanojensa painoksi.
Minua häiritsee tässä keskustelussa se, että Macci haukutaan sysipaskaksi, vaikka se on vuosi toisensa perään pystynyt tarjoamaan kuljettajilleen voittavan auton - tästä vuodesta ei vielä tiedä. Samalla muut tallit nostetaan ylivertaiseen asemaan, vaikka tuskin viime vuosi Ferrarillakaan olisi ollut Kimille mikään unelmien täyttymys.

Miten helkkarissa voitte olla varmoja Ferrarin tulevasti menestyksestä? Niin, ette mitenkään. Kunhan arvailette ja kuvittelette, että muutos johtaa parempaan.
 

HÖYNÄ

Well-known member
Liittynyt
10.8.2003
Viestit
774
Sijainti
Bunkerland
Tervemenoa vaan Ferkulle Kimi. Uskonpa vaan että kun Schumi lähtee tallista niin sieltä lähtee samalla monta muutakin: Ross Brawn, Jean Todt ja muutama muu.Varsinkin Brawnin puheet alkavat vaikuttaa aika mielenkiintoisilta. Kyllähän se on monta kertaa nähty että niille "parhaan tallin" metsästäjille jää luu käteen. :confused:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Hurmurisija sanoi:
Koska ooooooooon tyhmä, en tajua tuota luistoneston merkitystä Alonson ajotyyliin. Voisiko joku vääntää rautalangasta.
Esim. se, että lonso kääntää mutkaan on/off-tyyliin heti täydet ja saman se tekee kaasullakin. Eli ei avaa kaasua vähän vaan polkasee polkimen pohjaan. Näin ainakin tv-grafiikan mukaan.

Eli kaveri näyttää autolle, että tuohon suuntaan ja toivoo ja luottaa, että auto hoitaa loput. Kun ne nyt sais noi elektroniikat pois niin nähtäs miten kaveri sit ajaa ja pärjää...
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Ghost_Glove sanoi:
Esim. se, että lonso kääntää mutkaan on/off-tyyliin heti täydet ja saman se tekee kaasullakin. Eli ei avaa kaasua vähän vaan polkasee polkimen pohjaan.
Eikö Alonso sitten ilman luistonestoa osaisi avata kaasua varovaisemmin? Jää kai nähtäväksi.
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
jkjanne sanoi:
Mitähän Mikan uralle olisi käynyt jos mies olisi siirtynyt jonnekin toiseen talliin -95 tai -96. Niihin aikoihin oli puhetta Benettonista, mm. allekirjoittanut oli aika paljon Benetton-siirron kannalla siunattuna vuonna -96 kun moottorit poksahtelivat alvariinsa eikä auto muutenkaan vakuuttanut. Mika jäi talliin ja voitti -98 maailmanmestaruuden. Muutama vuosi siinä vierähti, -94-97, neljä vuotta. Kaiken järjellisen vertailun vuoksi, Kimillä on menossa nyt viides vuosi samassa tallissa.

On Mikalla tällä tavalla ajateltuna jotain mitä nostaa sanojensa painoksi.
Niin mutta tiesitkös, että historia ei toista itseään? Se mitä tapahtui silloin ei välttämättä tapahdu nyt. Sitä paitsi tuolloin talli vaikutti yhtenäiseltä tiimiltä, oli sentään pääsuunnittelijat jne.. ja sitten Newey, kenet luulet macin nyt kaappaavan?
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Hurmurisija sanoi:
Minua häiritsee tässä keskustelussa se, että Macci haukutaan sysipaskaksi, vaikka se on vuosi toisensa perään pystynyt tarjoamaan kuljettajilleen voittavan auton - tästä vuodesta ei vielä tiedä. Samalla muut tallit nostetaan ylivertaiseen asemaan, vaikka tuskin viime vuosi Ferrarillakaan olisi ollut Kimille mikään unelmien täyttymys.

Miten helkkarissa voitte olla varmoja Ferrarin tulevasti menestyksestä? Niin, ette mitenkään. Kunhan arvailette ja kuvittelette, että muutos johtaa parempaan.
Mitä iloa on autosta jolla voitetaan keskimäärin kerran vuodessa? Eiköhän tuo mäkin loistavuus ole nähty, auto leviää mitä ihmeellisemmin, peilejä, ilmanohjaimia lentelee irti, hidas tai sitten moottorit sun muut paukkuu. Ei ole ensi kaudelle pääsuunnitteljoita jne..

No ainakin ferrari näyttää paremmalta vaihtoehdolta, heillä sentään on pääsuunnittelijat, motit kestää ja niistä löytyy potkua, Tombba hoitaa aerodynaamiikkaa, talli on loistavasti johdettu ja jokainen puhaltaa yhteen hiileen.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Hurmurisija sanoi:
Eikö Alonso sitten ilman luistonestoa osaisi avata kaasua varovaisemmin? Jää kai nähtäväksi.
Sepä se... Varmasti osaa. Eihän se toki kädetön kuski voi olla. Sitä on turha kenenkään lähteä sanomaan. Mutta kyllä nykyseen tyyliin näin autoilevan maalikon silmin saa aika isoja muutoksia tehdä sit kun ei enää auto pidä itseään radalla... Voi olla, että se käy ihan itsestäänkin lonsolta, mutta voinee se ainakin vauhtiin vaikuttaa... Nykyinen ainakin on selkeästi nopea tyyli. Joskaan ei kauhean arvostettava sellainen, mutta sillä ei liene loppu peleissä niin paljoo merkitystä... :cool:
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Ghost_Glove sanoi:
Sepä se... Varmasti osaa. Eihän se toki kädetön kuski voi olla. Sitä on turha kenenkään lähteä sanomaan. Mutta kyllä nykyseen tyyliin näin autoilevan maalikon silmin saa aika isoja muutoksia tehdä sit kun ei enää auto pidä itseään radalla... Voi olla, että se käy ihan itsestäänkin lonsolta, mutta voinee se ainakin vauhtiin vaikuttaa... Nykyinen ainakin on selkeästi nopea tyyli. Joskaan ei kauhean arvostettava sellainen, mutta sillä ei liene loppu peleissä niin paljoo merkitystä... :cool:
Nopeuteen voi vaikuttaa ja myös virheiden määrään :ahem:
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
Turun Sanomat

Kulta se jaksaa inttää että Kimillä on soppari Ferrarille jo tälläkin hetkellä olemassa. Miksi ihmeessä sitten managerit tapaavat Briatorea päivittäin???

Ilmeisesti Monseur Kullalle on tullut jo aikamoinen pakkomielle tuosta aiheesta... :rolleyes:
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Jatkaiskohan Larenilla

Koska Alonsokin on alkanut selvästi puhumaan vähän lämpimämmin Kimistä.

Näin maikkarilla

Formula ykkösten Monacon GP-kisan sunnuntaina voittanut Renault-tallin Fernando Alonso valitteli McLarenin Kimi Räikkösen epäonnea kisassa. Räikkönen keskeytti 50. kierroksen jälkeen taisteltuaan sitä ennen pitkään kärkipaikasta Alonson kanssa.

- Olin yllättynyt Kimin keskeytyksestä. (Sillä hetkellä) emme taistelleet keskenämme, ajoimme turva-auton takana. Kimi oli hyvin epäonnekas tänään (sunnuntaina). Hän painosti kovasti ja olisi ansainnut palkintopallipaikan, Alonso muisteli kisaa MTV3:lle.

Alonson ja Renault'n voitonnälkä ei ole vielä sammunut alkukauden viiden voiton myötä. Voitoista Alonso on ottanut neljä ja Giancarlo Fisichella yhden.

- Tarvitsemme lisää tällaisia kisoja. Jos pystymme pitämään tasomme seuraavat 5-6 kisaa piste-eron lisäämiseen, se riittänee, sen jälkeen loppukauden kisat ovat helpompia, MM-sarjaa johtava Alonso arveli.

(MTV3)
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös