Kisatopikki Belgian Grand Prix

  • Viestiketjun aloittaja Jr-
  • Aloituspäivämäärä

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
Löyty hyvä quote Schumilta, koskien kolaria Saton kanssa (vapaasti käännetty & lyhennetty):
"Olemme ennenkin kokeneet häneltä Harakiritekoja, tämä oli taas niitä. En tiedä mikä terapia häntä vielä voisi auttaa" :D
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Ukyo Katayama sanoi:
Löyty hyvä quote Schumilta, koskien kolaria Saton kanssa (vapaasti käännetty & lyhennetty):
"Olemme ennenkin kokeneet häneltä Harakiritekoja, tämä oli taas niitä. En tiedä mikä terapia häntä vielä voisi auttaa" :D
Vikahan oli ilmiselvästi Schumissa itsessään. Telemetriatiedot todistavat takuulla että hän jarrutti mutkaan paljon normaalia aikaisemmin :D
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Ferrari 4ever sanoi:
Montoya ei missään vaiheessa ajanut limiteillä, eniten mies löysäsi ennen omaa varikkostoppiaan, jolloin olisi ollut mahdollisuus ajaa ainakin sekuntia nopeampia kierrosaikoja.
Montoyan kierrokset ennen hänen toista varikkopysähdystä, alkaen kierroksesta 23, jolloin Ralf Schumacher meni takaa varikolle:
1.58.080
1.57.599
1.57.624
1.58.273, ajovirhe
1.57.019
1.57.945, ohitti Albersin kierroksella
1.56.604
1.56.586
1.56.447
1.56.484
varikolle kierroksella 33.

Vähän vaikealta tuntuu uskoa, että Montoya olisi pystynyt ajamaan vielä sekuntia kovempia aikoja, koska hän oli kuitenkin tuolloin nopein mies radalla, vaikka siellä täällä taisteltiin sijoituksista ihan tosissaan; siis nopein, jos Kimiä ei oteta huomioon.
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Annetaan nyt vähän kehuja Ralf Schumacherille. Hienoa ajoa ja Montoyakin oli vaikeuksissa miehen kanssa. Bensakuorma oli vähän kevyempi kuin muilla, mutta niin oli vauhtikin parempaa. Jopa voitto olisi ollut mahdollinen ilman rengassekoilua, kakkostila olisi vähintään tullut Montoyan keskeytettyä. Alonso ei olisi ajamalla Ralfia voittanut. Aivan alkukierroksillahan Ralf oli pulassa ja menetti sijoituksia vaikka oli kevyellä autolla liikkeellä. Tämä viittaisi siihen, että hänellä oli enemmän kuivan kelin säädöt autossa ja ne toimivat koko ajan paremmin kisan edetessä. Ralf oli myös juuri se joka hyötyi eniten Kimin jarrutteluista ennen ensimmäisiä varikkopysähdyksiä. Kierrosta aiemmin varikolla käynyt Ralf pääsi siten suoraan stopin väliin jättäneen Villeneuven perään.
 

Niksi

Niksittäjä
Liittynyt
4.3.2005
Viestit
457
Sijainti
Vaasa
Matxi sanoi:
Katsoin tulevaisuuteen ja teksti-tv:tä....
Mitäs siellä? En nyt itse pääse katsomaan tv:tä.. AINIIN! Onhan olemassa nettiteksti-tv. :idea:

EDIT: YLEä ei näemmä oikeen kiinnosta GP2-sarja, kun tulokset muutettu ajat tunnit sitten.
EDIT2: Haa, löyty. Kyllä se näinkin käy. :ahem:
 
Viimeksi muokattu:

*wruuum*

Well-known member
Liittynyt
24.11.2001
Viestit
712
Itsekkin muistutan noista säädöistä. Jokaisella kuljettajalla ja tiimillä oli mahdollisuus tehdä kompromissejä tai valintoja lauantain aika-ajoissa sunnuntain kisaa varten. Joku uskoi sateeseen toinen ei ja tätä kautta eroja varmasti oli.

Lisäksi tuo Pizzonian ja Montoyan valitettava kolarihan on jo kuitattu Mclarenin tallin puolesta, ettei se ollut Montoyan vika. Pizzonian slicksi sekoilut ilmeisesti liittyivät tähän, lähteenä MTV3 tekstitelevisio.
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
*wruuum* sanoi:
Itsekkin muistutan noista säädöistä. Jokaisella kuljettajalla ja tiimillä oli mahdollisuus tehdä kompromissejä tai valintoja lauantain aika-ajoissa sunnuntain kisaa varten. Joku uskoi sateeseen toinen ei ja tätä kautta eroja varmasti oli.
Jo aika-ajoissa katsoin kun Alonso veti ekan sektorin neljä kymmenystä Raikköstä nopeammin että ei ole tällä pojalla sadekelin säädöistä tietoakaan. Samoin aika moni muu oli Räksää nopeampi juuri ekalla sektorilla. Mm. Montoya, joten voi hyvinkin olla että Räksällä ollut enenmmän sadekelin säädöt kuin tallotoverillaan.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Ron Dennis:

Montoyan kolarin ei kuitenkaan ole syytä viedä huomiota siltä, minkälaisen kilpailun teimme todellisessa joukkuehengessä.

Mitähän Ron tarkoittaa "todellisella joukkuehengellä"? ;)
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Törni sanoi:
Ron Dennis:

Montoyan kolarin ei kuitenkaan ole syytä viedä huomiota siltä, minkälaisen kilpailun teimme todellisessa joukkuehengessä.

Mitähän Ron tarkoittaa "todellisella joukkuehengellä"? ;)
Että molemmista mestaruuksista taistellaan tiiminä?
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Törni sanoi:
Ron Dennis:

Montoyan kolarin ei kuitenkaan ole syytä viedä huomiota siltä, minkälaisen kilpailun teimme todellisessa joukkuehengessä.

Mitähän Ron tarkoittaa "todellisella joukkuehengellä"? ;)
Koskaan kuullut PR:stä? :wink:
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Törni sanoi:
Ron Dennis:

Montoyan kolarin ei kuitenkaan ole syytä viedä huomiota siltä, minkälaisen kilpailun teimme todellisessa joukkuehengessä.

Mitähän Ron tarkoittaa "todellisella joukkuehengellä"? ;)
Törni voit lopettaa tuon saman paskan jauhamisen, pointtisi on selvinnyt jo tyhmimmällekkin lautalaiselle. Tosiasia kuitenkin on se että Räkä niistää Montyn nenän yhdeksän kertaa kymmenestä ja tätä faktaa ei millään sopupeli-teorioilla vesitetä.

---------------------------

Yhteispeli valui hukkaan

McLarenin kuljettajat pelasivat sulassa sovussa kaksoisvoittoa sunnuntain kisassa, vaikka häiriötekijät - kostea rata ja Giancarlo Fisichellan onnettomuus - hieman sekoittivat pelimerkkejä.

Turva-auton poistuttua Räikkönen tapaili hetken vauhtia ja putosi Montoyan sekä Toyotan Ralf Schumacherin kyydistä.

- Ei siinä ollut mitään hätää. Halusin säästää renkaita. Tiesin, että kun rata kuivuu, renkaat toimivat paremmin, kun niitä ei ole rääkätty liikaa, Kimi selvitti.

- Tiimi informoi, että Ralf pysähtyy äkkiä. Sen jälkeen sain Montoyan helposti kiinni. Ilmoitin radiolla, etten yritä ohittaa, koska hänkin pysähtyy pari kierrosta ennen minua.

Näin Räikkönen pääsi kärkeen ja Montoya ajoi turvavälillä toisena.

- Kumpikin kuljettaja ajoi täysin tiiminä koko kilpailun ajan. Ongelmana oli hidastaa Kimiä, ei Juan Pabloa. Teimme kaiken, mitä tarvitaan, jotta he olisivat ajaneet maaliin ensimmäisenä ja toisena, McLarenin johtaja Ron Dennis selvitti.
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Montoyan kolariin palatakseni, Pizzonian kommentit:
"-- With regards to the accident with Montoya, I was on dry tyres, and lapping quicker than him. He was quite slow maybe because his tyres were not good anymore or maybe he was just cruising to the end of the race."

"I thought he saw me and when he braked really early I thought he was trying to let me by. I put my car next to him but obviously he hadn't seen me because he turned into his normal line and I couldn't avoid the crash. I am sorry for him because I am not here to destroy anyone's race. I destroyed my race too."
Kyseessä oli siis Pizzonian arviointivirhe.
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Vähän samanlainen tilanne kuin Webberillä ja Schumilla Turkissa. Takaa tuleva Williams yritti ohittaa kierroksen edellä olevaa autoa kohtalokkain seurauksin.
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
Jaa että Satolle 10 lähtöpaikan rangaistus Brasiliaan ja Pizzonialle 8000 dollarin sakot.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Span kilpailu oli (ainakin) allekirjoittaneen mielestä nautittavaa kilpa-autoilu viihdettä paljon ja aiheesta kehutulla, loistavalla radalla.Kimi oli jälleen kisan taktisesti viisain ja nopeudellinen ykkönen, voitto oli 107% ansaittu.Montoyan kohtaloa ei voi kuin valitella. Vaikka kolumbialaista voi paristakin typerästä virheestä (Montreal, Turkki) tällä kaudella syyttää ei tämänpäiväinen lukeudu näihin.Vakuuttavaa ajoa mies esitti läpi koko kisan ja ansaitsee tästä kaikesta huolimatta täyden tunnustuksen.Todella sääli että jo käsissä ollut Mclarenin kaksoisvoitto ja täydet 18 valmistajien pistettä vaihtuivat lähes kalkkiviivoilla "vain" voitoksi ja kymmeneksi pisteeksi.Tällä menolla molemmat mestaruudet alkavat karata Mclarenin tavoittamattomiin.

Kimin henkilökohtaiset mestaruusmahdollisuudet ovat nyt erittäin ohuen oljenkorren varassa kun vain kolme kisaa kaudesta on ajamatta.Piste-erolla 25 Alonsolle riittää mestaruuteen jo Brasiliasta kolmostila Kimin voittaessa.Tai sitten.... no variaatioitahan riittää liikaa tässä mainittvaksi.Mutta niin kauan kun mestaruudesta toivoa on, ei kirvestä pidä tietenkään heittää kaivoon.Mitään kun ei vielä olla hävitty.

Mutta palatakseni takaisin itse kisaan.Kunniamaininnan ansaitsevat Kimin lisäksi ehdottomasti: Alonso, Villeneuve, R.Schumacher ja ennätystehtailija Tiago Monteiro.

Pyyhkeitä voi myöskin jakaa joukosta kahdelle.Ja syystä.Kiistattomana ykkösenä Sato joka oli jälleen maineensa veroinen, tuhoten Schumin hyvin alkaneen kisan alkutekijöihinsä virheellä joita alkaa olla miehen tilillä sen verran liikaa että tuskin edes Honda pystyy (tai haluaa) pitää miestä ensi vuonna Barrin toisella paikalla.Jos jollain kolmessa viimeisessä kisassa on ensi vuotta ja koko uraa ajatellen pakko onnistua täydellisesti ja vähän ylikin on se juuri Sato.

Heidfeldin korvaaja Pizzonia ei myöskään ollut puolimärissä oloissa lähelläkään parhaintaan ja fiaskon kruunasi Montoyan päälleajaminen.

Belgiasta edetäänkin loppusuoralla seuraavaksi parin viikon päähän Brasiliaan.
 

McLaardi

Well-known member
Liittynyt
24.4.2005
Viestit
405
Pizzonia on kierroksen jäljessä ja alkaa taistella sijoituksesta... Vois noille tuuri kuskeille hiukan opettaa sääntöjä!!!!!
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
McLaardi sanoi:
Pizzonia on kierroksen jäljessä ja alkaa taistella sijoituksesta... Vois noille tuuri kuskeille hiukan opettaa sääntöjä!!!!!
Tietääkseni kierroksella jäänyt saa ohittaa edessä olevan jos tämä on selvästi hitaampi.
 
Ylös