KKWCS season 2009, round 5 / Hyvinkää GP

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Voisinhan mä joitakin kommenntteja heittää. Lähes joka mutkassa rajat on haettu. Lue=vedetty lepikkoon.
olsprait! :)
yritän tänään väsätä tuosta radasta jonkinmoisen kuvan ja liitän sen tuohon ekaan postaukseen, nappaa sieltä sitten vaikka quotena :)
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Muista kisoista poiketen, Haaparanta pitää aika kovaa kuria tuolla radalla.
Tämä näkyy mm. tiukkina sääntöinä, varsinkin ohitusten suhteen.
Ohituksissa ei saa osua, noissa vauhdeissa ja ilman turvakaaria se on jo turvallisuuskysymys...
Eli tähän kisaan ei lähdetä reikäpäässä ajamaan, maltti on valttia ja "taisteluissa" pitää ymmärtää milloin tietä annetaan ja milloin ohitusta oikeasti voi yrittää...

edit. tuo maltti on valttia periaate lienee se paras etenemiskeino, tosin Haapis kyllä huomauttaa aika vikkelään sitten jos joku siellä reikäpäässä menee..
Hyvä juttu vaan, että säännöt ovat tiukat ohitusten suhteen :). Miten tulee menetellä sellaisessa tilanteessa kun takaa tuleva pääsee suoralla puolittain edellä menevän rinnalle, ja takaa tulevalla on sisälinja? Pitääkö edellä ajavan huomata tämä osittain rinnalla oleva kuljettaja (jos on katse eteenpäin, niin ei välttämättä näe) ja antaa tilaa? Vai saako ohitusta yrittää vasta sitten, kun on kokonaan rinnalla? :doubtful:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Miten tulee menetellä sellaisessa tilanteessa kun takaa tuleva pääsee suoralla puolittain edellä menevän rinnalle, ja takaa tulevalla on sisälinja? Pitääkö edellä ajavan huomata tämä osittain rinnalla oleva kuljettaja (jos on katse eteenpäin, niin ei välttämättä näe) ja antaa tilaa? :doubtful:
No kyllä sen jos suoralla jo on osittain rinnalla niin näkee/huomaa kyllä sen toisen kaverin =
annettava tilaa koska kiilatakaan et saa ja ulkokautta tuskin pystyt linjaasi pitämään...
Ote AKK:n sääntökirjasta:
1) Ajettaessa suoralta rinnakkain kaarteeseen, tulee molempien kuljettajien mahtua ajamaan rinnakkain myös kaarteen läpi.
Kuljettaja voi valita ajolinjansa vapaasti vain silloin, kun kartit eivät miltään osiltaan ole rinnakkain.


Tästä sen verran muuten vielä lisää, että ohitussääntöä tullaan tarkentamaan tässä lähiaikoina,
mutta niistä lisää tuossa jahka mietitään sanamuodot kohdalleen :)
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
No kyllä sen jos suoralla jo on osittain rinnalla niin näkee/huomaa kyllä sen toisen kaverin =
annettava tilaa koska kiilatakaan et saa ja ulkokautta tuskin pystyt linjaasi pitämään...
Ote AKK:n sääntökirjasta:
1) Ajettaessa suoralta rinnakkain kaarteeseen, tulee molempien kuljettajien mahtua ajamaan rinnakkain myös kaarteen läpi.
Kuljettaja voi valita ajolinjansa vapaasti vain silloin, kun kartit eivät miltään osiltaan ole rinnakkain.
Hyvä tietää. Jos tiedän jonkun toisen ajavan takana, niin täytyypä vilkaista rinnalle jokaisella suoralla jonka päässä olisi potentiaalinen ohituspaikka. Forssassakin muistaakseni kehotettiin tekemään näin.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13735
Tässä kisassa itsekin vaan toivoo ettei tee mitään typerää, ja ympärillä olevat kuskit näkevät, ja tulee nähtyä.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Itsehän aion käyttää seiskamutkan jälkeistä pyörätietä. Kukaan ei varmasti huomaa!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13735
Kiitos! :) Ja eikös kaikilla ole oma helikopteri? :rolleyes:
Minä en ainakaan jaksa sitä kaivaa tuolta ulkovarastosta. Autolla pääsee minne tarvii, eikä se viime aikoina ole ollut 50m maanpinnan yläpuolelle...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta profiililta. Ei kahta samanlaista mutkaa. Siinä on vissiin vähän korkeuserojakin vai?
Juu pikkusen, tuo pääsuora ja 10 mutka on hieman ylempänä kuin muu rata, rata laskee ekaan mutkaan mennessä hieman ja sitten lisää 1-> 2 mutkaan mentäessä...
Mulle akilleen kantapäänä tuolla on noi loppuosan S-mutkat, ei oo niihin saanu oikein kunnon rytmiä vielä kertaakaan...
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Olen yhden videopätkän ainoastaan nähnyt incar kameralla. Vaikea tosiaan arvioida S-mutkien todellista tiukkuutta. Mutta itse ajattelin kyllä sitä, jos 6. mutkasta tulisi oikeassa kulmassa ulos, niin oliskohan se mahdollista vetää S-mutkat läpi lämä tiskissä 9.mutkaan asti:ahem: (perhana ku lääkityksen teho ruppee hellittämään):doubtful:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13735
Ainakin siinä videossa vaikuttaisi vetävän 6-9 täysillä.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ainakin siinä videossa vaikuttaisi vetävän 6-9 täysillä.
juu siis täysillä ne kai pitäs pystyä ajamaan, mulla vaan oli viime vuonna aika liki ettei auto luistanut pusikkoon kun osui 7 mutkassa kanttariin (luisti 6:n ulostulossa sen verran hyvin)
Tuon jälkeen sitä on varonut pikkusen, nuo tosiaan kun on kovia kulkeen ja noi S-mutkat on "pimeitä" töyräiden takia eli näkyvyys on vähän huono...
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
S-mutkat pääsee kyllä täysillä linjojen osuessa kohdilleen, mutta se on mielestäni jo aika rankkaa touhua. Taisin onnistua siinä pari kertaa viime vuonna ja fiilikset sen jälkeen olivat aika hienot :thumbup: Kyseessä taitaa olla koko KKWCS-sarjan hurjin kohta. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä paikan korkeat kanttarit, eli niihin osuminen tietänee näyttävää ilmalentoa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13735
Eli qualifying riskillä lämä tiskissä siellä ja sitten kisassa aavistuksenomainen kaasunnosto kun siinä ei ohikaan tulla. Muuten luita poikki ja Haaparanta vissiin huutaa :)

E: Toki pidon tasostakin riippuu...
 
Ylös