1/4 paistettua jauhelihaaOllappa oman elämänsä lautasmalli. Edes pienen hetken.
Saksi pekoni postimerkkikokoon ja rojauta lämpenevään pannuun. Kun tirisee, lisää pilkottu sipuli. Työnnä takalevyllä kiehuvaan veteen mulkunpaksuinen spagettinippu. Taittele haarukalla uppeluksiin, varo ettei katkea ragettispagetiksi. Haro pekonia ja sipulia, leikkele sekaan muutama aurinkokuivattu tomaatti. Lisää tomaattipyree, pippuria, desi vettä ja kohta smetanaa. Pyörittele törkyä ja naksauta ykköselle. Ota spagetti liedeltä ennen kuin se pehmenee suomalaiseksi ja kaada lävikköön. Sotke spagetti kastikeeseen. Pyyhi roiskeet tuoreeltaan. Mene tupakille. Kun tulet tupakilta, Tommin pekonipasta on vetäytynyt ja valmista.
Omlta osaltani lanttulaatikon kanssa on yhtä helppoa kuin kaalikääryleittein, ihan sama millaisen määrän tekee, riittää kuluvaksi vuodeksi ja useiksi seuraaviksi.Ajattelin tässä laittaa lanttulaatikkoa loppuvuodeksi.
Mulla ennemminkin on vaarana, että tulee vedettyä koko satsi kerralla.Omlta osaltani lanttulaatikon kanssa on yhtä helppoa kuin kaalikääryleittein, ihan sama millaisen määrän tekee, riittää kuluvaksi vuodeksi ja useiksi seuraaviksi.
Mulle uppoaa vain tuo perunalaatikko. Olen monesti ihmetellyt tätä joulun laatikkohössötystä. Minusta jopa tuntuu, että iso osa ei niistä edes pidä ja ne tehdään siksi koska perinteiden mukaan sellaiset vaan pitää pöydässä olla. Ja se on mielestäni melko pöllöä.Lanttulaatikko on laatikoista ainut, joka ei lautaselleni eksy. Porkkanalaatikko vielä menee, mutta peruna- ja etenkin maksalaatikko on joulupöydän ehdottomia herkkuja.
Itse pidän maksa- (ainoa hyvä maksaruoka) ja porkkanalaatikosta. Lanttu- ja perunalooda jääköön muille.Lanttulaatikko on laatikoista ainut, joka ei lautaselleni eksy. Porkkanalaatikko vielä menee, mutta peruna- ja etenkin maksalaatikko on joulupöydän ehdottomia herkkuja.
Itsehän menen ens tiistaina Ouluun sikäläisittäin porisemaan.Hernekeitto alkoi juuri porisemaan.
Mut kutsuttiin juuri hernekeitolle.Hernekeitto alkoi juuri porisemaan.