Kokkausotsikko

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Löysin vallan mielenkiintoisen ruokaohjeen, jota aion ensiviikolla toteuttaa:

Internet sanoi:
Kuori ja paloittele punajuuri ja laita höyrystymään, seuraavaksi lisää porkkana ja lopuksi perunat kuori päällä. Keitä lekyymit al`dente. Kokoa vuokaan kukkakaaki ja juurio keittäm'äsi kasvikset, mausta suolalla ja pippurilla sekä karhunlaukalla. Sekoita joukkoon kuurioitu fetajuusto Paista uunissa +200C, n. 30min
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Löysin vallan mielenkiintoisen ruokaohjeen, jota aion ensiviikolla toteuttaa:
Hyvät neuvot olet löytänyt.

Mistä aiot hankkia hyviä lekyymejä tulevaa paistostasi varten?
Kyselen kun minulla on ollut jo pitkään haussa sopivan napakoiden ja tuoreiden lekyymien kauppapaikka.
Niitä on kovin haastavaa löytää näinä päivinä.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Heh, Frank de Boer -muki kurkkii taas taustalla. :thumbup:
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Yksinkertaisuus kunniaan. Siankappale pannun kautta uuniastiaan, viereen pottua, sipulia (myös pannun kautta), porkkanaa, bataattia ja päälle ejakuloin kermat.
+ suola ja pippuri

Saunokoon nyt vaikkapa tunteroisen verran.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Itsehän tänään ekaa kertaa evö karitsaa. Tein sen karitsa feat kare. Mausteet pintaan, värit pannulla (ihan kunnon värit), lämpömittari kiinni ja uuniin (175 astetta) apaut vartiksi (pistin hälyn 66 asteeseen). Siitä folioon huilaamaan hetkeksi. Leikkasin vasta tarjoiluvaiheessa annospalaset.

Mielestäni onnistuin ensikertalaiseksi ihan hyvin. Vähän ujo suola, mutta sitähän sai lisättyä.

EI MAISTUNUT VILLATUMPULLE EIKÄ OLLUT SITKEÄÄ!
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6061
Lasangea tuli tehtyä. Hyi helvetti miltä maistui. Olis kannattanut suosiolla antaa vaimon tehdä.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Itsehän tänään ekaa kertaa evö karitsaa. Tein sen karitsa feat kare. Mausteet pintaan, värit pannulla (ihan kunnon värit), lämpömittari kiinni ja uuniin (175 astetta) apaut vartiksi (pistin hälyn 66 asteeseen). Siitä folioon huilaamaan hetkeksi. Leikkasin vasta tarjoiluvaiheessa annospalaset.

Mielestäni onnistuin ensikertalaiseksi ihan hyvin. Vähän ujo suola, mutta sitähän sai lisättyä.

EI MAISTUNUT VILLATUMPULLE EIKÄ OLLUT SITKEÄÄ!
Kaupassa juuri päivällä sanoin kun kohkattiin muijan kanssa pakaste altaan ohitte ja huomista ruokaa suuunitellessa, että tempastataanko tosta lampaan karet ja katotaan mitä tulee. Ei olis ehtiny kuulemma huomiseksi sulaamaan, joten jäi altaaseen :eek:
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Hekoheko. Haista vittu.



:D
Mitä? Olin juuri ehdottamassa Eduskunnalle, että maaliskuun 19. olisi jatkossa sekä Minna Canthin että pyhän yksinkertaisuuden päivä.

Päivää juhlistettaisiin pitämällä liput puolisalossa kaikissa vantaalaisissa vankilakartanoissa ja Salossa.
 

Örfil

Guest
Minen kokkaa, mutta vaimo paraikaa kokkaa mun ehdotusta. Olen hyvä ehdottelemaan.
Pikkaisen vanhaksi menneestä härpäkepussista Paneer -kastikkeellista kotijuustoruokaa.
Kaapista löytyi viime reissun tuliaisia eli tuollaisia kastikepohjatarvepusseja 5-6 kpl ja ne on menneet "virallisesti" vanhaksi viime syksynä/talvena, mutta ei kai kuivattu muona (= pääasiassa mausteita) mene pilalle samoin kuten esim. makaronilaatikko. Kohta sen näkee :eek:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Minen kokkaa, mutta vaimo paraikaa kokkaa mun ehdotusta. Olen hyvä ehdottelemaan.
Pikkaisen vanhaksi menneestä härpäkepussista Paneer -kastikkeellista kotijuustoruokaa.
Kaapista löytyi viime reissun tuliaisia eli tuollaisia kastikepohjatarvepusseja 5-6 kpl ja ne on menneet "virallisesti" vanhaksi viime syksynä/talvena, mutta ei kai kuivattu muona (= pääasiassa mausteita) mene pilalle samoin kuten esim. makaronilaatikko. Kohta sen näkee :eek:
Kohta Raaseri menee Jopon kanssa näin.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Nytpä alkoi tekemään aivan holtittomasti mieli kalakukkoa. Siis sitä apetta.
Jumalauta.
Lähenkö kauppaan? Löytyyköhän sitä sieltä? Pitääkö itse alkaa väsäämän? En nimittäin oikein viitsis, koska olen laiska ja hieman tyhmäkin.

edit: kurkkasin ohjeita, en edes tajunnut että sitä pitää NOIN kauan paistaa... äääärgh.
Päädyin sitten viskaamaan pakastepizzan uuniin. Melkein sama asia.
 
Ylös