Kokkausotsikko

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Keitetyt perunat, päälle tonnikala-sipuli-punasipuli-tomaattikastike.
Ei varmaan kuullosta kovin houkuttelevalta mutta voin taata ettei se sitä olekaan. Tämän myöhäisilta-aterian primäärifunktio olikin saada tuhottua kaikkea vanhaa kamaa.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7206
Melkein unohdin raportoida sinisen kravatin nykytilanteen, kera paistetetun sipulin. Tunti vähän toista sitten, kuvanottohetkellä se odotteli kylkeensä tölkillistä Karhun A:ta, suolaa ja mustapippuria. Sai mainitut kylkeensä ja nyt on ollut miedossa lämmössä sen toista tuntia. Mitähän tuostakin soosista tulee.

Jos parin tunnin päästä alkaisi perunankuorintaan...
Näytä liitetiedosto 19661
Ei näköjään hirvi palanut poroksi.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Hyvältä maistui. Tuli juuri tehtyä once in a life -time päivällinen. Niin syötävän hyvännäköinen. Ilmavaa kokkaamista.

Maistui ihan viiden Michelinin arvoiselta. Herkulliselta. Otin vaaleansinisellä Lumiallani kuvan tästä. Täydellistä!

Paistoin hyvin pihvit. Sokerin palalla saa kyllä hyvin kaikista pinttyneimmät liat pois paistinpannusta, kun tykkään kärtsätä vähän niitä pihvejä. Ei toki liikaa.

Tiskaaminen on muuten niin mukavaa. Jes. Jes.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Sitä ruokakermaa on varsin järjetöntä ostaa - osta mieluummin kuohukermaa ja jatka sitten sitä muilla aineilla.
Ruokakerman kerma vakioidaan toivottuun rasvapitoisuuteen käyttämällä rasvatonta maitoa. Maitoa ei kuitenkaan pakkauksessa tarvitse mainita. Arla Ingmanilta kerrotaan, että kermalle ei ole lainsäädännössä määritelty vähimmäisrasvapitoisuutta. Kerma voi olla periaatteessa rasvaprosentiltaan väillä 10 - 42 %. Rasvattoman maidon ja kerman seos on siis kermaa, kunnes sen rasvapitoisuus on niin matala, että se muuttuu (täys)maidoksi.
 

Örfil

Guest
Koska toikki "Kokkausotsikko - edition vaimo" puuttuu, niin laitetaanpa tänne että kormaa kera kuminariisin kohta tulossa.

Vaikka pikkaisen tökkii tuo kana, kuten Mossukallakin, niin siihen tulee useinmiten sorruttua koska se on hyvää ja helppo valmistaa. Fileesuikaleita ei saa pilalle vaikka yrittäis.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Koska toikki "Kokkausotsikko - edition vaimo" puuttuu, niin laitetaanpa tänne että kormaa kera kuminariisin kohta tulossa.

Vaikka pikkaisen tökkii tuo kana, kuten Mossukallakin, niin siihen tulee useinmiten sorruttua koska se on hyvää ja helppo valmistaa. Fileesuikaleita ei saa pilalle vaikka yrittäis.
Kana tökkii siksi, kun sitä on niin usein viikolla.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Tänään täytyy tyytyä vähän heikompaan ruokaan. Ei ole nimittäin Michelin-tasoa tämän päivän päivälliseni. :(

En nimittäin muistanut ottaa rypsiporsaan suikaleita pois huoneen lämpöön 20 min ennen paistamista.

Ihan syötävältä ne suikaleet silti maistuivat, mitä nyt koemaistoin. Seuraavaksi teen valmista mummon muusia. Valmis mummon muusi on erittäin yksinkertainen ja helppo. Suosittelen jokaiselle uusavuttomalle. Tärkeintä muusissa on tietysti se, ettei siellä ole mitään klimppejä ja joskus kun olen silloin tällöin (erittäin harvoin toki) sellaista itsetehtyä klimppimuusia syönyt, niin onhan se ollut aika ahdistava kokemus. Itse olen aika vaatimaton ruoan suhteen. Riittää, että pidän itse ja se onkin toki erikoista.

Onhan se itsetehty muusi totta kai parempaa, mutta laiska kun olen, niin en jaksa sitä tehdä.

Huomenna en jaksa kokata mitään, koska ajattelin mennä Hesburgeriin ja tilata sieltä sen tutun ja turvallisen ateriasetin niin kuin aina ennenkin.
 
Viimeksi muokattu:

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6064
Muffinseja tuli tehtyä pari tuntia takaperin. Ihan peruspullaa oli.
 
Ylös