Kovalainen McLarenille 2008?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

zUsT

Well-known member
Sijainti
Tila
Misa1 sanoi:
Dear zUsT,

Käänsit selkäsi ;)

Mut ymmärrän pointin, joskus menee hermo vaikka parhaaseen kaveriin jonka kans hiekkalaatikolta asti leikitty.

Minun mielipide on kuitenkin tämä. Sama Ron on ollut McLarenin puikoissa yli 20 vuotta. Hän on luotsannut kyseisen tallin 8 tallimestaruuteen, hän on palkannut ja antanut mahdollisuuden, meidän Kimille, meidän Mikalle, meidän Kekelle ja tietenkin suurille mestareille Sennalle sekä Prostille.

Ron oli se henkilö joka oli Häkän vieressä silloin kun hän onnettomuudestaan heräsi. Hän oli se joka edelleen luotti Mikaan ja antoi edelleen tälle mahdollisuuden, vaikka kaverin tasapaino aistikin oli niin ja näin kunnossa. Kunnes sai kumiputket korviin.

Sama Mersu joka antoi koneensa käyttöön sekä Mikalle, että Kimille ja mahdollisti useat heidän voitot, oli mukana sekä hyvässä, että pahassa on tallissa edelleen.

Kyseinen talli oli se joka puolusti Kimiä kun media löi vyön alle kaikenmaailman kohuineen nuoren miehen "normaali" elämästä.

Noilla perusteilla ja ansioilla pidän kyseistä tallia yhtenä parhaista talleista. Ronia yhtenä ymmärtäväisimmistä ja tunteikkaammista tallipäälliköistä mitä sarja pitää sisällään. Ron on kylmä, tönkkö selkäinen britti, joka ei näytä tunteitaan, ja epäilemättä voi alkaa olla jo vähän seniili. Siihen kun vertaat jotain niin pehmeän lämmintä ranskalaista krokotiilin kyyneleineen, niin paskat, se on just sitä.

Krokotiili vastaan pehmolelu. Media kääntää asiat päälaelleen, ei ymmärrä ihmisiä sen enempää henkilöinä itsenään kuin johtajanakaan. Johtaja on kuin kapteeni, sehän ei uppovaa laivaa jätä. Ron on tunteikkaampi, ilmeikkäämpi, asiallisempi ja osaavampi kuin kukaan muu noista johtajista. Senhän näkee jo tuosta McLaren imperiumista, sen noususta ja mahdollisesta tuhosta. Ferrari on täysin eriasia, se on legendaarinen kilpatalli, ollut sitä aina ja sinä se pysyy.

McLarenia voi verrata vain Brabhamiin, Lotukseen ja Williamsiin. Ja katsokaa mikä on tilanne? Yksittäisten paskiaisten aiheuttamat syytökset ja seuraukset eivät ole tallin tai Ronin vika. Tästä syystä en käännä takkia, koska näen metsän puilta. En tee johtopäätöksiä lööppien perusteella. Luen ja perehdyn asiaan hieman enemmän, ennenkuin vedän omat tunteeni peliin. Tämän jälkeen pyrin katsomaan asioita myös niiden tietyn väristen lasien ulkopuolelta. Aina ei tietty onnistu ;)

Kuten useat ammattipiireissä olevat tahot ovat maininneet, McLarenista tehtiin esimerkki se ei ollut syyllinen sen enempää kuin muutkaan mutta sillä oli varat ottaa syyt niskoilleen.

Sekä Ferrari, että FIA näkivät tilaisuuden ja käyttivät sitä röyhkeästi hyväksi.

Tämä on tätä tekopyhää sontaa. Mitä Ferrari teki vuosien 98-99 aikana? Toleranssisiivet, radioiden salakuuntelut yms. Nämä tulivat julki, mitään ei tapahtunut. Ok, tuolloin varmaan kannatit kovasti McLarenia ja olit tyyliin, vittu mitä kusipäitä Ferrarilla. Nyt kun Kimi ajaa Ferrarilla ja asiat ovat toisinpäin. Niin seuraus: Vittu mitä kusipäitä McLarenilla, nyt tuli kuppi täyteen.

=> Takinkääntö :rolleyes:
Ensimmäiseen yhdyn... Mutta ei yksi symppis tallipäälikkö riitä että fanittaisin tallia. Kyllä ferrari on paska hai talli, kuten myös laren. Tästä kertoo myös se, että ainoa f1-fanituote mitä olen koskaan ostanut on BMW Williams lippis Halfin numerolla. Kyseisestä kuljettajasta pidän ehkä vähiten koko sarjassa. Williamsia ja Frankia pidin paskana ja mulkkuna. Menestyivät tuolloin vain bmw:n takia. Frank teki kaikkensa ettei vain tulisi mestaruutta ja ajatti paskoja kuljettajia( ei, se ei ollut rahasta kiinni). Näin ollen williams ei tuolloin kannatustani saanut, se oli bmw. Nyt taasen Williams saa kannatukseni. Eikä vain Nicon takia, vaan myös Frank on jälleen tehnyt jotain oikein, eli palkannut ympärilleen voittajia ja myös ymmärtää maksaa heille. BMW saa edelleen kanatukseni ja myös Theisen. Kuljettajista en pidä pätkääkään mutta toivon heille menestystä kuitenkin. Jos tallin organisaatio oleellisesti muuttuu, voi myös kantani muuttua. Olen koko aikuis ikäni huutanut mersu ja bmw henkilöautojen nimeen. Miksi? Koska ne ovat takavetoisia ja laadukkaita. Mutta jos autojen laatu romahtaisi tai alkaisivat valmistamaan vain etuvetoisia autoja, niin en taatusti huutelisi niiden puolesta. käännänkö siis takkini? Miten voi kääntää takin sellaiselle asialle mitä ei enään ole olemassa? Myös avioeronneet ovat kaikki takinkääntäjiä. Niin myötä kuin vasta....Vaikka puoliso olisi luonteeltaan muuttunut aivan hirviöksi, niin sinun pitäisi olla täysillä mukana. Raamatullisesta näkökulmasta kyllä. Järjellä ei.

Sulle Mclaren on jotain elämää suurempaa. Mulle se on fanituote muiden joukossa:thumbup: Ja kun tämä tuote oleelisesti muuttuu, ei se välttämättä ole enää sitä minkä takia lähdin fanittamaan

Opetteles toi takinkääntö asia uudelleen ennenkuin lähdet sitä tänne viljelemään. Esimerkkejä löytyy politiikasta ja ilmaston suojelusta

FO110K

Banned
kouvotsvoni sanoi:
Jotenkin olen alkanut toivoa ja uskoa, että Heikki päätyisi Hondalle Barrichellon tilalle.
samaa mieltä, tähän asti Hondalla ei ole ollut hyviä & halpoja nuoria "korvaajia" Barrichellolle, jonka Hondan vuodet on ollu kaikki suht laihoja, voisi hyvinkin siirtää Rubinhon viralliseksi testaajaksi + Kovis kirittämään Buttonin suorituksia...
Tässä omat mietinnät aiheesta:

- Mäcin lasken pois koska Heikki itse ei halua kakkoskuskiksi kenellekään, ja siihen kun lisätään Flavion ja Ronin suhteet, niin ei jaksa uskoa sopparin syntyyn....
- Toyotan pois laskuista siksi että siellä tuntuu palaset olevan täysin pois paikoiltaan ja kuitenkin heikki puhui kahdesta Renaultia vahvemmasta vaihtoehdosta = ei sovi yksiin...
(ja Trullihan on tehnyt suht hyvää jälkeä Tojolla, ja tiimillekin on ehkä järkevää pitää jatkuvuutta ja kokenut kuski jo kehityksenkin kannalta)

+ RedBull, Mateschitz on aina ollut Heikin ihailijoita, noususuhdanne tiimin sisällä ja Neweyn autot varmasti lisää mielenkiintoa RB:tä kohtaan
+ Honda, Barrichellon ikä ja suoritukset ollu aika vaisuja, miksi Hondalla EI haluttaisi parempaa miestä sille paikalle?
(okok, brawnin ja RB:n välit tiedossa myös)

todennäköisimpänä pidän siis Hondaa, RedBullia toisena, Toyotaa vasta kolmantena, Mäcille en usko sen menevän missään tapauksessa...

Oho

Senile membrane
Sijainti
Lounaalla
Misa1 sanoi:
Täytyy todella vainoharhainen olla jos kuvittelee, että Kovalaisen mukana siirtyisi jotain sellaista tietoa, että kannattaisi aloitta epämääräiset tutkimukset. Ei niin mitään järkeä, eikä mitään syytä olettaa moista tapahtuvan.
Ei Kovalaisella olisi muuta roolia kuin olla Mainilan laukaukset. McLarenissa on jo nyt aivan taatusti ratkaisuja, joiden voidaan katsoa olevan Renaultilta peräisin jos niin vain halutaan nähdä.

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
zUsT sanoi:
käännänkö siis takkini? Miten voi kääntää takin sellaiselle asialle mitä ei enään ole olemassa? Myös avioeronneet ovat kaikki takinkääntäjiä. Niin myötä kuin vasta....Vaikka puoliso olisi luonteeltaan muuttunut aivan hirviöksi, niin sinun pitäisi olla täysillä mukana. Raamatullisesta näkökulmasta kyllä. Järjellä ei.

Sulle Mclaren on jotain elämää suurempaa. Mulle se on fanituote muiden joukossa:thumbup: Ja kun tämä tuote oleelisesti muuttuu, ei se välttämättä ole enää sitä minkä takia lähdin fanittamaan

Opetteles toi takinkääntö asia uudelleen ennenkuin lähdet sitä tänne viljelemään. Esimerkkejä löytyy politiikasta ja ilmaston suojelusta
Heh, meillä on ilmeisesti jonkinlainen näkemysero takinkäännöstä.

Otetaanpa pari juttua tähän alkuun. Minä en tuomitse, minua lähinnä huvittaa ja ihmetyttää.

Sitten on erikseen asioita missä kuulukin kääntää selkä ja tehdä radikaaleja päätöksiä. Jos olet aikuinen, kuten väität, et vetäisi edes tällaiseen keskusteluun mitään avioero esimerkkejä. Nehän eivät ole millään muotoa samaa asiaa kuin jonkun asian fanittaminen ja fanituksen kohteen vaihto, syystä tai toisesta.

Mulle McLaren on yksi menestynyt F1-talli jonka tekemisiä olen seurannut Keken ajoista lähtien. En ole ostanut tai saanut lahjaksi minkäänlaista F1-krääsää. En ole käynyt kisoissa. Eli tuskin voidaan puhua elämää suuremasta asiasta fanituksen tasolla.

Sitä paitsi, miten niin ei ole olemassa? Häviääkö ne takavetoiset Mersut ja Bemarit johonkin? Kirjoittamasi perusteella olet varsinainen tuuliviiri, joka ei sinänsä mitenkään haittaa minua tai minun ajatusmaailmaa.

Opettele takinkääntö asia? Mahdatkohan nyt itse tietää mitä takinkääntö tarkoittaa? Poliitikot ovat juurikin näitä tuuliviirejä. Puhutaan ja sanotaan toista, tehdään toista jne. Ne taitavat poliitikot, jotka osaavat puhua. Puhuvat siten, ettei heidän sanomisista voi tehdä mitään johtopäätöksiä. Eli he voivat kääntää takkinsa, puhumatta itseään pussiin.

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Oho sanoi:
Ei Kovalaisella olisi muuta roolia kuin olla Mainilan laukaukset. McLarenissa on jo nyt aivan taatusti ratkaisuja, joiden voidaan katsoa olevan Renaultilta peräisin jos niin vain halutaan nähdä.
Miksi niin haluttaisiin nähdä? Senhän täytyy olla Ferrari, jotta syytöksien todenperäisyys säilyy.

mjk

...
Misa1 sanoi:
Kyseinen talli oli se joka puolusti Kimiä kun media löi vyön alle kaikenmaailman kohuineen nuoren miehen "normaali" elämästä.
Puolusti = Ron arvosteli mediassa Kimin alkoholinkäyttöä, sekä vapaa-aikaa ja lähetteli muutospyyntöjä Kimille kirjallisia teitä. Mclarenilla on kieltämättä aika rankat ohjeet kuljettajille. En ihmettele että Ron ei lämmennyt Kimin pöydällä-housut-nilkoissa-tansseihin tai Pablon ja Lonson tempperamenttiin. Mika taas oli samanlainen kultapoju kuin Lewis nyt.

Viimeksi muokattu:

patriot

Foorumin senaattori
J.Hunt sanoi:
Puolusti = Ron arvosteli mediassa Kimin alkoholinkäyttöä, sekä vapaa-aikaa ja lähetteli muutospyyntöjä Kimille kirjallisia teitä. :alppu:
Ei Kimiä julkisuudessa arvostellut! Eikä todellakaan antanut asiasta lehdille lausuntoja. Media vaan spekuloi, että Ron ei tykkää Kimin käytöksestä. Ei varmaan tykännytkään.

mjk

...
patriot sanoi:
Ei Kimiä julkisuudessa arvostellut! Eikä todellakaan antanut asiasta lehdille lausuntoja. Media vaan spekuloi, että Ron ei tykkää Kimin käytöksestä. Ei varmaan tykännytkään.
Ei antanut lehdille haastattelua mutta mm. Maikkarin haastattelussa kertoi hieman mielipiteitään, haastattelu koski Kimin "lapsenvahtia".

Taneli

Well-known member
Kyllä se nyt alkaa olla varmaa, että Heikki ensi kaudella ajaa Toyotalla. :jaska: :thumbdown

talakem

Iltalehden toimitus
Taneli sanoi:
Kyllä se nyt alkaa olla varmaa, että Heikki ensi kaudella ajaa Toyotalla. :jaska: :thumbdown
Miten niin?

Speaking in an interview with Germany's Bild, Haug hinted that Heikki Kovalainen - the man ousted by Renault to make room for the returning Alonso - was definitely a candidate, but also suggested that Adrian Sutil and Pedro de la Rosa remained in contention. He also dropped a few other names into the mix - notably test driver Gary Paffett and DTM rivals Bruno Spengler and Paul di Resta - could also be considered, although they are unlikely to get anything more than a testing opportunity or try-out in McLaren's renowned simulator.

Kovalainen's exit from Enstone has elevated the Finn to the head of the race to partner Hamilton, although it is understood that he could also be a target for Toyota, which has yet to confirm veteran Jarno Trulli's status in the team.

Sutil, meanwhile, is the subject of mixed messages from Force India, where he was expected to stay for another season. Impressively fast, but occasionally wild, in his debut season under the Spykerbanner, the German is a close friend of Hamilton's, which should ensure harmony at Woking, but is likely to command a high release fee from his current team. Force India team boss Colin Kolles has claimed, in different interviews, both that Sutil is staying put and that the team has two seats free for next season, keeping the German on the candidate list at McLaren.

de la Rosa remains a candidate too, thanks in the main to the group of sponsors assembled by McLarento herald the arrival of Alonso twelve months ago. Committed for the length of the double world champion's initial contract, the likes of Santander and Mutua Madrilena are understood to favour de la Rosa's elevation from reserve.

Haug did not give a timescale for the decision, although it is expected to be clearer by the time that Formula Onetesting restarts in the New Year, in order for the team to fully integrate whoever is picked when the MP4-23 hits the track.

Who gets the Mercedes-cockpit?

Hauki Bildille

http://translate.google.com/translate?u=http://www.bild.t-online.de/BTO/sport/motorsport/2007/12/11/mercedes-cockpit/sutil-kovalainen,geo=3230728.html&langpair=de|en&hl=en&ie=UTF8

http://www.bild.t-online.de/BTO/sport/motorsport/2007/12/11/mercedes-cockpit/sutil-kovalainen,geo=3230728.html

Viimeksi muokattu:

Taneli

Well-known member
En voi sitä todistaa, mutta HENKILÖKOHTAISESTI olen 100% varma, että Heikki siirtyy Toyotalle.

Mikkonen

Well-known member
Taneli sanoi:
En voi sitä todistaa, mutta HENKILÖKOHTAISESTI olen 100% varma, että Heikki siirtyy Toyotalle.
Et muuten varmasti ole 100% varma. :) Jos olisit oikeasti 100% varma asiasta, silloin voisit esimerkiksi suostua vedonlyöntiin, jossa sinä maksaisit jokaiselle tämän forumin jäsenelle 1000 euroa, mikäli Kovalainen ei siirtyisi Toyotalle. Ja vaihtoehtoisesti jos Heikki siirtyisi Toyotalle, jokainen forumilainen maksaisi sinulle yhden euron. Oma 100% varmuutesi asiasta tekisi tästä diilistä sinulle taloudellisesti varman voiton. Et kuitenkaan hyväksy moista vedonlyöntiä, ja syy siihen on yksinkertaisesti se, että et ole asiasta 100% varma. ;)

belated

Well-known member
Sijainti
Αθήνα
Taneli sanoi:
Miten voit olla noin varma? Heikillä on omien sanojen mukaan kaksi tarjousta pöydällä joista valita. Kuulostaa enemmän 50-50 tilanteelta. Lisäksi faktat ja media puhuvat enemmän Larenin puolesta. No joo, odotellaan.

zUsT

Well-known member
Sijainti
Tila
Misa1 sanoi:
Heh, meillä on ilmeisesti jonkinlainen näkemysero takinkäännöstä.

Otetaanpa pari juttua tähän alkuun. Minä en tuomitse, minua lähinnä huvittaa ja ihmetyttää.

Sitten on erikseen asioita missä kuulukin kääntää selkä ja tehdä radikaaleja päätöksiä. Jos olet aikuinen, kuten väität, et vetäisi edes tällaiseen keskusteluun mitään avioero esimerkkejä. Nehän eivät ole millään muotoa samaa asiaa kuin jonkun asian fanittaminen ja fanituksen kohteen vaihto, syystä tai toisesta.
mun pointti täsmälleen! Ei pitäisi ottaa fani keskusteluunkaan.

Misa1 sanoi:
Sitä paitsi, miten niin ei ole olemassa? Häviääkö ne takavetoiset Mersut ja Bemarit johonkin? Kirjoittamasi perusteella olet varsinainen tuuliviiri, joka ei sinänsä mitenkään haittaa minua tai minun ajatusmaailmaa.
Et ilmeisesti edes yrittänyt ymmärtää.

Misa1 sanoi:
Opettele takinkääntö asia? Mahdatkohan nyt itse tietää mitä takinkääntö tarkoittaa? Poliitikot ovat juurikin näitä tuuliviirejä. Puhutaan ja sanotaan toista, tehdään toista jne. Ne taitavat poliitikot, jotka osaavat puhua. Puhuvat siten, ettei heidän sanomisista voi tehdä mitään johtopäätöksiä. Eli he voivat kääntää takkinsa, puhumatta itseään pussiin.
juu en tällaista tarkoittanutkaan

Pointini on se, että asioissa jotka muuttuu ja elää kokoajan suntaan tai toiseen, ei mun mielestä voi käyttää takinkääntö termiä. Takin kääntöä on se kun suunnittelee ilmaston päästörajoituksia ja sitten kun homma meneekin vähän hankalaksi, perustaakin lentoyhtiön:yuck:

Formula yksi talli muuttuu joka vuosi ja jonain vuonna se voi olla niinpaljon muuttunut siitä mitä se oli kun aloit siitä pitämään ettei enää pysty tykkään siitä.

En ole tuuliviiri enkä takinkääntäjä. Olen ehkä rotta banaani laivassa:) Olen tullut sinne nauttimaan sen sisällöstä(räikkönen) ja toivon että se pysyy pinnalla(Mclaren). Sitten kun lasti puretaan toiseen laivaan, menen sinne ja toivon että se pysyy pinnalla sisältöineen. jos banaanit lähtee, rotta lähtee ellei sieltä löydy vielä joitain muuta mistä nauttia. Jos laiva uppoaa... Heh..Hei! Mä tulin tänne vaan banaanien takia, en kuolemaan!

Äläkä nyt vedä tästä liikoja johtopäätöksiä kun en jaksanut sisällyttää tohon vielä suunnittelioita ym..ok? Mutta joo rotta siis mieluummin:D

Taneli

Well-known member
belated sanoi:
Miten voit olla noin varma? Heikillä on omien sanojen mukaan kaksi tarjousta pöydällä joista valita. Kuulostaa enemmän 50-50 tilanteelta. Lisäksi faktat ja media puhuvat enemmän Larenin puolesta. No joo, odotellaan.
Toinen vaihtoehto lienee Red Bull tai Force India, joten siinä tapauksessa Heikki valitsee Toyotan. Mutta odotellaan nyt... :thumbup:

Timppa78

License to SPY
Sijainti
Täällä
Mutta Heikkihän sanoi että hänellä on kaksi parempaa vaihtoehtoa kun Rellu, siis Ferrari ja McLaren, siis menee ja syrjäyttää Massan :D

Taneli

Well-known member
Voihan olla, että Heikki on kyseisistä talleilta suurempaa PALKKAA koin Renaultilta, vaikka heikki onkin sanonut, että tallin kilpailukyky on tärkempää, kuin raha. Mutta voi myös olla, että Heikki vain vittuilee entiselle tallilleen.

Dev

Well-known member
Timppa78 sanoi:
Mutta Heikkihän sanoi että hänellä on kaksi parempaa vaihtoehtoa kun Rellu, siis Ferrari ja McLaren, siis menee ja syrjäyttää Massan :D
Tämä kun tapahtuisikin. :alppu:

forti

custom user
Sijainti
strosmobylschtok
Timppa78 sanoi:
Renaultilla olis jääny testikuskiks, joten siinä mielessä Toyota ja Red bulkin ovat parempia vaihtoehtoja...

öö ruz

Speed for ever
Heikki on vapaina olevista kuljettajista se nopein eikä ihan keltanokkakaan. De La Rosa on kyllä näyttönsä antanut joten en ihan usko että se ajaisi Mäkkiä, jos nyt ei sponsorit sitten pakota. Mäkillähän tuli pieni lovi budjettiin. Hamiltonin kakkoskuskina ei taatusti ole helpompaa kuin Alonsonkaan. Mitenhän tuo 2 parempaa vaihtoehtoa kuin Rellu pitäisi tulkita? Toyotan nousua on odotettu jo kauan, Red Bullilla on vielä matkaa kärkeen. Vaikka Hondaan haluaisi uskoa niin vaikeaa se on näin umpisurkean kauden jälkeen. Kaikesta huolimatta Mäkki olisi Heikille paras vaihtoehto. Ja Hamiltonia pataan........

Status
Ei avoinna uusille viesteille.