Kovalainen McLarenille 2008?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Ade

Kirjanpitäjä
Sijainti
Lappeenranta
Nelssoni sanoi:
Kumma juttu että monilla muillakin on samanlaiset käsitykset Hamiltonista ja McLarenista ja Kimistä kuin suomalaisilla. Ovatko nekin takinkääntäjiä? Tarvitsee esim. vain vähän selata Youtubea niin yleiset mielipiteet selkenee.

Valtaosa F1-faneista tuntuu ajattelevan tunteella. Objektiivista ajattelua löytää enää hyvin vähän ja sekös harmittaa minua.

belated

Well-known member
Sijainti
Αθήνα
Misa1 sanoi:
No siinähän se just on. Nyt kun talli menestyy, eikä "menestynyt" silloin kun Kimi siellä ajoi, niin siksi tallia teilataan enemmän kuin olisi tarve.
Samalla tasollaan Laren jatkaa edelleen; parin vuoden välein käydään pokkaamassa kakkospalkinnot.

2009 olis Heikillä hyvä sauma menestyä Larenilla, jos sinne nyt pääsee/joutuu.

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Nelssoni sanoi:
Kumma juttu että monilla muillakin on samanlaiset käsitykset Hamiltonista ja McLarenista ja Kimistä kuin suomalaisilla. Ovatko nekin takinkääntäjiä? Tarvitsee esim. vain vähän selata Youtubea niin yleiset mielipiteet selkenee.
Ai youtube kertoo sulle tämän? :rolleyes: Minä vähän luulen kuule kun selailet muita formula forumeita, niin tilanne on aikalailla toinen. Otappa joku britti-forumi vaikka auki. Tai vielä parempi, nuo espanjalaiset näyttäis olevan aika fanaatikkoja, vilkaiseppa heidän tekstejä.

Toki sellainen kansallinen hurmos oman maan kuljettajia ja heidän kohtelua kohtaan on ymmärrettävää.

Tässä nyt on kuitenkin kyse hieman eriasiasta.

Ehkä italiaanot on parhaita tässä miten kohdellaan kuljettajaa. Sehän on suorastaan kuningas, jos se hoitaa Ferrarille sen mikä sille kuuluu. Jos ei onnistu, vaikka syy olisi muiden mielestä autossa, niin eipä ne sitä näe. tällöin kuski on se suurin paholainen mikä tuhosi hyvän Ferrarin.

Nelssoni

Well-known member
Misa1 sanoi:
Ai youtube kertoo sulle tämän? :rolleyes: Minä vähän luulen kuule kun selailet muita formula forumeita, niin tilanne on aikalailla toinen. Otappa joku britti-forumi vaikka auki. Tai vielä parempi, nuo espanjalaiset näyttäis olevan aika fanaatikkoja, vilkaiseppa heidän tekstejä.
Brittifoorumistit ne varmaan osaavatkit parhaiten olla tässä objektiivisia.:D Ja ne espanjalaiset se onkin jo vähän vaikeampaa. Oisko heittää linkkiä?

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Nelssoni sanoi:
Brittifoorumistit ne varmaan osaavatkit parhaiten olla tässä objektiivisia.:D Ja ne espanjalaiset se onkin jo vähän vaikeampaa. Oisko heittää linkkiä?
No sitä en ole väittänyt, että he objektiivisia olisivat, tarkoitin vaan, että he tuskin ovat samaa mieltä asioista meidän suomalaisten kanssa.

Eipä kyllä ole linkkiä laittaa, mulla on tuo espanja vähä ruosteessa, niin ei oikein löydä moisia :eek:

V12

Well-known member
Tää spekulaatio alkaa olemaan mielestäni jo aika villillä asteella kun ottaa huomioon sen, että Heikki ajaa Toyotalla 99% ensi kaudella.

Sitä vaan en ymmärää miten Heikki voi tämä tallin laskea niihin 2 parempaan vaihtoehtoon. Vai tarkoittiko Heikki rahallisesti? Kyllä saa taas ensi kaudella pällistellä kun megabudjetti Toyota kamppailee Force Indioden ja Super Agurien kanssa.

Toivon kuitenkin, että tuo 1% toteutuisi jotenkin ihmeen kaupalla ja Heikki saisi edes jotenkin kilpailukykyisen auton.

belated

Well-known member
Sijainti
Αθήνα
V12 sanoi:
Tää spekulaatio alkaa olemaan mielestäni jo aika villillä asteella kun ottaa huomioon sen, että Heikki ajaa Toyotalla 99% ensi kaudella.

Sitä vaan en ymmärää miten Heikki voi tämä tallin laskea niihin 2 parempaan vaihtoehtoon. Vai tarkoittiko Heikki rahallisesti? Kyllä saa taas ensi kaudella pällistellä kun megabudjetti Toyota kamppailee Force Indioden ja Super Agurien kanssa.

Toivon kuitenkin, että tuo 1% toteutuisi jotenkin ihmeen kaupalla ja Heikki saisi edes jotenkin kilpailukykyisen auton.

Mielestänii prosentit on toisinpäin. Nelikymppinen testikuski vs. nuori ja nälkäinen suomalainen. :cool:

V12

Well-known member
belated sanoi:
Mielestänii prosentit on toisinpäin. Nelikymppinen testikuski vs. nuori ja nälkäinen suomalainen. :cool:
Toivottavasti olet oikeassa. Kuitenkin Reilu Ron hakee Lewistä hitaampaa talli kaveria, jolta löytyy tukea silloin kun sitä tarvitaan.

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
V12 sanoi:
Toivottavasti olet oikeassa. Kuitenkin Reilu Ron hakee Lewistä hitaampaa talli kaveria, jolta löytyy tukea silloin kun sitä tarvitaan.
Luulenpa että "reilu-ron" osaa ajatella asiaa hieman pitkäkantoisemmin :rolleyes: Asia on kiinni lähinnä Briatoren neuvottelukyvyistä, Mersun vaatimuksista sekä mahdollisesti espanjalaissponssin vaatimuksista.

Pitkäkantoisempi ajattelu tässä tapauksessa tarkoittaa sitä, että Ron ymmärtää tarvitsevansa kaksi niin kovaa kuskia kuin mahdollista. Kehäraakilla ei mestaruuksia hoideta kehiin jos Hamilla on huonoa tuuria tarpeeksi.

Oho

Senile membrane
Sijainti
Lounaalla
Misa1 sanoi:
Luulenpa että "reilu-ron" osaa ajatella asiaa hieman pitkäkantoisemmin :rolleyes: Asia on kiinni lähinnä Briatoren neuvottelukyvyistä, Mersun vaatimuksista sekä mahdollisesti espanjalaissponssin vaatimuksista.

Pitkäkantoisempi ajattelu tässä tapauksessa tarkoittaa sitä, että Ron ymmärtää tarvitsevansa kaksi niin kovaa kuskia kuin mahdollista. Kehäraakilla ei mestaruuksia hoideta kehiin jos Hamilla on huonoa tuuria tarpeeksi.
Joo kyllähän se Ronzo tarvitsee kaksi mahdollisimman hyvää kuljettajaa mutta uutta vakoilusyytettä se tarvitsee suunnilleen yhtä paljon kuin reikää päähän, ja Ronzo asettaisi tallinsa vaaraan jos Rellulta kuskin palkkaisi.

Trone

Registered Loser
Sijainti
Suomi
Oho sanoi:
Siis McLaren voi olla hyvin, hyvin haluton palkkaamaan Renaultin kuljettajan, koska palkaamaalla Kovalaisen tai Fisichellan se automaattisesti asettaisi itsensä maaliksi uusille vakoilusyytöksille joita vastaan sen olisi tosiasiallisesti miltei mahdoton puolustautua ainakaan FIAn elimissä.
Oho sanoi:
Joo kyllähän se Ronzo tarvitsee kaksi mahdollisimman hyvää kuljettajaa mutta uutta vakoilusyytettä se tarvitsee suunnilleen yhtä paljon kuin reikää päähän, ja Ronzo asettaisi tallinsa vaaraan jos Rellulta kuskin palkkaisi.
Miten IHMEESSÄ koet McLarenia uhkaavan uuden vakoilusyytteen, jos palkkaavat kuljettajan, joka ajoi edellisellä kaudella Renaultilla? :jaska:

Tuolla logiikallahan vakoilusyytös uhkaisi aina niitä talleja, jotka palkkavat kuskin toisesta tallista. Eli jotteivat F1-tallit asettaisi itseään altiiksi vakoilusyytteille, he palkkaavat tästä lähtien vain rookie-kuskeja, joiden kanssa tehdään elinikänen sopimus. Toisaalta, voivathat nämäkin rookie-kuskitkin vuotaa tietoa niistä sarjoista, joissa aikaisemmin ajoivat. Joten lienee turvallisinta palkata kuskeja, jotka eivät ole koskaan ajaneet kilpaa missään sarjassa. :D Hei, jotain rajaa vainoharhoihinkin.

Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Misa1 sanoi:
Mielipiteiden julkituominen on mielestäni eri asia kuin takinkääntö naurettavista syistä.

Naurettava syy on esim. se, että aikaisemmin kannatuksen saanut talli ei sitä saa enää siksi kun se menestyy sen jälkeen kun suomipoika on sieltä poistunut.

Jos McLaren ei olisi männä kaudella menestynyt ja Hamiltonin kausi olisi mennyt kuten Heikillä, niin täälläkin aika moni tällainen takinkääntäjä olisi edelleen suuri Hamilton -fani.

Nyt on asiat toisin, joka on se huvittava pointti :alppu:
Itse voin kyllä rehdisti sanoa että minun Hamilton viha johtuu samasta asiasta kuin Schumi vihakin: erit säännöt heille..

Tästä on siis oma topic nimellä Hamilton viha. Esimerkkeinä "Hamilton vihaan" voin mainita ajolinjat ja mm Japanin GP (Heikin piti jättää väliä Lewisiin ja Kubican rangaistus, samaa rangaistusta ei saanut Toro Rosson kuski tönäistyään Alonson pihalle) ym.

Oho

Senile membrane
Sijainti
Lounaalla
Trone sanoi:
Miten IHMEESSÄ koet McLarenia uhkaavan uuden vakoilusyytteen, jos palkkaavat kuljettajan, joka ajoi edellisellä kaudella Renaultilla? :jaska:
Helposti, McLaren palkkaa Kovalaisen, Renault kantelee FIA:lle McLarenille vuodetusta Renaultin IP-stä vis a vis Kovalainen. FIA tutkii samalla innolla kuin Stepneyn tapauksessa ja aivan taatusti löytää McLarenista teknisiä innovatioita ja ratkaisuja jotka voivat olla samasta lähtökohdasta johdettu kuin Renaultin vastaavat.

Oleellisesti suhteellisen vähäinen konkrettinen näyttö ja oletus syyllisyydestä riitti Stepneyn tapauksessa tuomioon, miksi tilanne olisi mihinkään muuttunut?

Kuten sanottu, just because you are paranoid does not mean they are not after you.

Taneli

Well-known member
Minunkin mielestä tämä keskustelu voitaisiin lopettaa, sillä Kovalainen ajaa ensi kaudella 100% todennäköisyydellä Toyotalla.

Lisko

Well-known member
Sijainti
Liskola
Taneli sanoi:
Minunkin mielestä tämä keskustelu voitaisiin lopettaa, sillä Kovalainen ajaa ensi kaudella 100% todennäköisyydellä Toyotalla.
Mistäs sää nuo todennäkösyydet vetäsit?:alppu:

zUsT

Well-known member
Sijainti
Tila
Dear Misa1

Olen kannattanut Häkkistä ja Kimiä. Olen kannattanut Mclarenia ja toivonut tallimestaruutta Mclarenille, enemmän kuin millekkään muulle tallille. Olen toivonut hyviä tuloksia Montoyalle ja DC:le. Myös Ron ja Haug ovat saaneet vuosien saatossa symbatiani. Ja mitä kaikkea onkaan vuosien aikana tapahtunut. Ei ole enää Häkkistä, ei Räikköstä, ei Montya, ei DC:tä. Monta vuotta on kulunut ja monta asiaa vaihtunut, suunnittelijoita ja moottori toimittajaa myöten. Mutta kiinnostus tallia ja sen kokonaisuutta kohtaan on säilynyt. Nyt kiinnostus on kuitenkin lopahtanut, miksi? Ei se ainakaan ole Monty, ei yksin Häkkinen tai räikkönen, eikä edes vakoilu jupakka. Ehkä viimeinen naula oli larenin sisäinen "kukaan ei tiennyt mitään" tutkimus. Mutta tämäkään ei yksin riitä. Jokaisesta epämiellyttävästä asiasta kuppi täyttyy vähän. Jotkut asiat täyttää kuppia enemmän kuin toiset mutta ei yksin täyteen asti. Mulla... se kuppi vaan tuli nyt täyteen. Sulla se tulee myöhemmin tai ei koskaan. Ja miten makuasioita voi ajatella objektiivisesti? Vai oliko tämä takin kääntöä? Entäs seuraava esimerkki:

Olen käynyt samassa ravintolassa syömässä lähes jokapäivä, lähes saman aterian. Lähes saman, koska kokit on vuosien aikana vaihtunut ja itse ateristakin on ollut hieman eri versioita. Aina on kuitenkin maistunut, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Nyt on taas kokki vaihtunut, mutta ei tuo ole ennenkään haitannut. Tällä kertaa kuitenkin uusi kokki meni ja vaihtoi valkopippurin mustaan sellaiseen! Ateria maistuu tyystin erlaiselta. Ei se ole pahaa jos ei ylintä herkkuakaan. Mutta se ei ole enää sama ateria. Itseasiassa se ei ole ollut sama 10 vuoteen ja silti olen viihtynyt. Mikä siis nyt mättää kun en viitsi enää siellä käydä? On ollut huonoja kokkeja, kyrpiä tarjoilioita ja käsittämättömän huonoja haarukoita. Mikä siis nyt? Käänsinkö takkini vai tuliko vain kuppi täyteen?

Taneli

Well-known member
Lisko sanoi:
Mistäs sää nuo todennäkösyydet vetäsit?:alppu:
Mistä itse vetäisit todennäköisyydet, että Kovalainen ajaisi Mclarenilla? :thumbup:

Status
Ei avoinna uusille viesteille.