Kuinka hyvä kuski olet?

Olen kuskitaidoiltani tasoltaan

• Äänestäjiä yhteensä
    78

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Itse en tehnyt jarrutestiä, mutta vilautin jarruvaloja toissapäivänä 40-alueella mutkaisella tiellä aivan perässä roikkuneelle mersukuskille, mutta tämä kääntyikin perästä pois parin mutkan jälkeen. Mikähän ilo siinä takarenkaassa kiinni oli roikkua.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Itse en tehnyt jarrutestiä, mutta vilautin jarruvaloja toissapäivänä 40-alueella mutkaisella tiellä aivan perässä roikkuneelle mersukuskille, mutta tämä kääntyikin perästä pois parin mutkan jälkeen. Mikähän ilo siinä takarenkaassa kiinni oli roikkua.
Ajatteli varmaan, että siirryt sivumpaan jos hiukan painostaa ja sitten pääsee riskeeraamaan sun terveyden/hengen ohittamalla ties missä kohdassa ja sen jälkeen ajamaan pienen matkaa ylinopeutta. :idea: Etkös enemmän tai vähemmän mopotyyppisellä kaksipyöräisellä ajele?

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Ajatteli varmaan, että siirryt sivumpaan jos hiukan painostaa ja sitten pääsee riskeeraamaan sun terveyden/hengen ohittamalla ties missä kohdassa ja sen jälkeen ajamaan pienen matkaa ylinopeutta. :idea: Etkös enemmän tai vähemmän mopotyyppisellä kaksipyöräisellä ajele?
Samaa hevosta veikkaisin itsekin...on pariin kertaan todettu.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Pyöräilijät ainakin ajelee selvinpäin. Vasta oli uutista, jotta alkuvuonna Helsingin alueella ollut yhteensä 2 tankojuoppoa:alppu:

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Mantyharjun K-marketin pihalla oli esimerkki joustavasta ajosta.... :nope:

Olin juuri poistumassa parkkialueelta, kun kahden auton valista tuli perheenisa lahes viittakymppia (vahintaan 40km/h) kahden auton valista. Iskin jarrut pohjaan ja pudistelin paata. Iska ei varmaan edes huomannut, paa ei kaantynyt. Takapenkin lapset kylla katsoivat kauhuissaan.

Onneksi siella ei kukaan lapsi kulkenut autolta tai autolle. Ruumista olisi tullut. :nope::thumbfh:

(ma en ole ikina tajunnut noita kenka ajaa parkkipaikan lapi)

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Mä odottelen innolla seuraava Zaikomin joustavan ajon vinkkiä. Jo ekasta esimerkistä huomasin, että paljon on parannettavaa joustavassa ajossa. En mä tota Mylliksenkään antamaa parkkipaikkavinkkiä ole aiemmin tajunnut, tollahan tavalla pääsee aika paljon nopeammin häiritsemättä muita.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Pyöräilijät ainakin ajelee selvinpäin. Vasta oli uutista, jotta alkuvuonna Helsingin alueella ollut yhteensä 2 tankojuoppoa:alppu:
Kertoo varmaan enemmän poliisin resurssipulasta kuin siitä että tankojuoppoja olisi vähemmän. :doubtful: Tankojuoppo ei kyllä jää kiinni ennenkuin joku sivullinen soittaa poliisin paikalle. Tai jos käy jotain..

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Kertoo varmaan enemmän poliisin resurssipulasta kuin siitä että tankojuoppoja olisi vähemmän. :doubtful: Tankojuoppo ei kyllä jää kiinni ennenkuin joku sivullinen soittaa poliisin paikalle. Tai jos käy jotain..
Pyöräilijöille ei taida olla lain määräämiä promillerajoja? Poliiseilla tekemistä nakkikioskin jonoissa ym siihen aikaan, kun porukka palailee baarista kera hutikan.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Pyöräilijöille ei taida olla lain määräämiä promillerajoja? Poliiseilla tekemistä nakkikioskin jonoissa ym siihen aikaan, kun porukka palailee baarista kera hutikan.
Jep, tuo taitaa mennä enemmän silmämääräiseen arviointiin vaaran aiheuttamisen todennäköisyydestä.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Tankojuoppo ei kyllä jää kiinni ennenkuin joku sivullinen soittaa poliisin paikalle. Tai jos käy jotain..
Tai poliisi sattuu ihan muuten vain paikalle. Fillarilla ajo kännissä on rangaistavaa ainoastaan silloin kun se aiheuttaa selkeästi vaaraa.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
laki24 sanoi:
Voiko polkupyörälijä syyllistyä liikennejuopumukseen?

Liikennejuopumus moottorittomalla ajoneuvolla on rikos, josta voidaan tuomita sakkoon tai vankeuteen enintään kolmeksi kuukaudeksi. Moottoriton ajoneuvo lienee yleensä polkupyörä ja rikosnimike arkikielessä tankojuoppous. Rikoksen tunnusmerkistön täyttyminen edellyttää tienkäyttäjältä alkoholin tai muun huumaavan aineen vaikutuksen alaisena moottorittoman ajoneuvon kuljettamista ja samalla vaaran aiheuttamista toisen turvallisuudelle. Konkreettista vaaraa siis edellytetään. Vaarantamismomentti täyttyy esimerkiksi törmäilystä jalankulkijaan.
Tommosta löytyi... Eli voidaan epäillä tankojuoppoudesta vasta kun pyörä ei meinaa pystyssä pysyä ja menee pitkin pientareita?

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Tommosta löytyi... Eli voidaan epäillä tankojuoppoudesta vasta kun pyörä ei meinaa pystyssä pysyä ja menee pitkin pientareita?
Okei.. Täyttyyköhän tuo vaarantamismomentti silloin, jos mä jalankulkijana havaitsen tankojuopon ja hän ajaa suoraan mun nyrkkiin? Onhan se törmäilyä jalankulkijaan. ;)

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Okei.. Täyttyyköhän tuo vaarantamismomentti silloin, jos mä jalankulkijana havaitsen tankojuopon ja hän ajaa suoraan mun nyrkkiin? Onhan se törmäilyä jalankulkijaan. ;)
Vaaramomentti täyttyy erittäin selvästi. Tuomio tulee joko pahoinpitelystä, törkeästä pahoinpitelystä, kuolemantuottamuksesta tai taposta.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Epäilen jotta jos hernepusseinesi saat tyypin kanveesiin, niin poliisi tulee vaan viemään putkaan.. Se on sitten eri asia jos huomenna tyyppi muistaa miksi taintuikaan, sitten sinä olet syytettyjen penkillä.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Paras kuski on semmonen, jolla on jemmapullo tarjota viinan loputtua ja joka ei hermostu jos saa kyytiin pari ylimääräistä tyttöä ja vähän oksentaa.
Muuten olen samaa mieltä, mutten tajua miksi kuskin pitäisi oksentaa.

Pobeda

Well-known member
Mulla oli #96:ssa 100 %:n kuski sellainen joka hallitsee vilkkaassa ja monipuolisessa liikenneympäristössä kaikki liikennetilanteet liikenteen kokonaisuuden kannalta täydellisesti. Jos ajelee yleensä maaseudulla ja vilkkainta on tutussa ja rauhallisessa kirkonkylässä, ei tietenkään voi oppiakaan ajattelemakseni kuskiksi. Kuitenkin häntäkin pitäisi voida sanoa vaikka kuinka hyväksi kuskiksi, joten on vähän näkökulmasta kiinni mitä pitäisi vastata.

Lisäksi omista ajovirheistä johtuneita kolareita tai pienempiäkään vahinkoja ei ole takana.
Hyville kuskeille on ominaista se, että he eivät juuri ole kolareissa edes syyttömänä osapuolena.