Kuljettajien siirtohuhuilut ja siirrot kaudelle 2013

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Jännä että lasket tallin joka keräsi 303 pistettä viime kaudella ollen MM-sarjan 4 keskikastin talliksi? Mutta joo...:rolleyes:
No ei se kärkitallikaan ollut, ei ole ollut sitten Alonson 2006.

Jos Lotus nyt yhden kauden pärjäsi hyvin pitkään aikoihin ja otti voitonkin nii ei se siitä heti huipputallia tee. Mclaren ja Ferrari ajoivat kauden 2009 penkin alle, niin tuskin heitä olisi pitänyt alkaa kutsua keskikastin talliksi.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Jännä että lasket tallin joka keräsi 303 pistettä viime kaudella ollen MM-sarjan 4 keskikastin talliksi? Mutta joo...:rolleyes:
Logiikkasi mukaan varmaan Williams ja Sauberkin olivat viime kaudella huipputalleja, ainaskin jos heillä olisi ollut paremmat kuskit. Toki myös Mercedes. Sehän onkin sitten jo yli puolet gridistä huipputalleja.

Viime kauden kiistattomat huipputallit olivat McLaren ja Red Bull, sekä Ferrari varauksin. Budjettinsa puolesta se lienee kuitenkin syytä lukea niihin empimättä.
 
Viimeksi muokattu:

Red Evil

Well-known member
Liittynyt
21.12.2012
Viestit
210
Logiikkasi mukaan varmaan Williams ja Sauberkin olivat viime kaudella huipputalleja, ainaskin jos heillä olisi ollut paremmat kuskit. Toki myös Mercedes. Sehän onkin sitten jo yli puolet gridistä huipputalleja.

Viime kauden kiistattomat huipputallit olivat McLaren ja Red Bull, sekä Ferrari varauksin. Budjettinsa puolesta se lienee kuitenkin syytä lukea niihin empimättä.
Williamsin ja Sauberin lasken kyllä keskikastin tiimeiksi. Lootuksen autot nyt vaan sattu ajamaan viime kauden kisoissa Mclarenin ja Red Bullien seassa aika monessa kisassa. Monesti kauden aikana Lotuksella oli nopein auto mutta aina tuli jotain ohjelmaa(Grosjeanin toimesta varsinkin). Itse kyllä lasken Lotuksen kärkitalleihin jos tiimillä on vielä ensi kaudella tavoitteena parantaa tuota 4 sijaa...
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Williamsin ja Sauberin lasken kyllä keskikastin tiimeiksi. Lootuksen autot nyt vaan sattu ajamaan viime kauden kisoissa Mclarenin ja Red Bullien seassa aika monessa kisassa. Monesti kauden aikana Lotuksella oli nopein auto mutta aina tuli jotain ohjelmaa(Grosjeanin toimesta varsinkin). Itse kyllä lasken Lotuksen kärkitalleihin jos tiimillä on vielä ensi kaudella tavoitteena parantaa tuota 4 sijaa...
Harvoin talleilla on tavoitteena olla pykälää huonompi ensi kaudella :wall:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Williamsin ja Sauberin lasken kyllä keskikastin tiimeiksi. Lootuksen autot nyt vaan sattu ajamaan viime kauden kisoissa Mclarenin ja Red Bullien seassa aika monessa kisassa. Monesti kauden aikana Lotuksella oli nopein auto mutta aina tuli jotain ohjelmaa(Grosjeanin toimesta varsinkin). Itse kyllä lasken Lotuksen kärkitalleihin jos tiimillä on vielä ensi kaudella tavoitteena parantaa tuota 4 sijaa...
Ihan samoista sijoista ajoivat enimmäkseen Lotuksen kanssa kuskitalenttikorjaukset huomioiden. Voihan sen toki halutessaan niinkin ajatella että talli ei ole huiputalli vaikka auto olisi nopea, jos kuskit ovat huonot.

Talvitestien ja kauden mittaisten väläytysten perusteella Sauber ja Williams painivat autoina ihan tasan samassa sarjassa kuin Lotus.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Jos auto on niin hidas, että se ei mittaa kuskien nopeutta tai taitoja niin vaikea sillä on kenenkään "dominoida" ketään. Ymmärrätkö? Jos Heikki ja Vituli laitetaan molemmat radalle samanlaisella Toyota Corolla 1,2 autolla niin dominoiko parempi huonompaa?
Yks kilpakuski oli päinvastoin sitä mieltä että hrteillä saataisiin paras kuva kuskien taidoista ja eroja esiin, koska kärkien hightech autot on niin paljon helpompia ajella.
 

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
En ymmärrä koska siinä ei ole järkeä. Huonollakin autolla hyvä kuski voi dominoida huonoa 0.5 tai enemmän per kierros. Kisassa tällöin huonompi jäisi puoli kierrosta tai enemmän nopeammasta talllikaveristaan, mutta aika peräkanaahan nuo Heikki ja Vitali ajoivat. Mitä luulet sen kertovan kuljettajien suorituskyvystä?
Ei mitään. Se kertoo vaan autosta ja se kertoo sen, että molemmat saa siitä paskasta kaiken irti eikä kuskien eroja mittaa mikään.
Mutta olisit jo ymmärtänyt tämän asian tuosta Corolla esimerkistä jos ylipäänsä pystyisit ymmärtämään sen eli unohda koko juttu.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Ei mitään. Se kertoo vaan autosta ja se kertoo sen, että molemmat saa siitä paskasta kaiken irti eikä kuskien eroja mittaa mikään.
Mutta olisit jo ymmärtänyt tämän asian tuosta Corolla esimerkistä jos ylipäänsä pystyisit ymmärtämään sen eli unohda koko juttu.
KYllä tuossa sun corolla -esimerkissäkin parempi kuski vie. Jos se vie vaikkapa 9 kertaa 10:stä, nii laskisin dominoinniksi. Itseasiassa hitaammalla ja huonommalla autolla kuvittelisin erojen olevan suurempia eikä pelattais sekunnin sadasosilla eikä välttämättä edes kymmenyksillä. Hitaalla autolla virheet näkyy ajassa paljon selkeämmin, ku vaikkapa huonon mutkan jälkee pitkällä suorallla hävitäänki muutama sekunti parin kymmenyksen sijaan. Jep, mutuilen. kuten sinäkin.

Caterhamin tapauksessa kuitenkin tosiasia on, että auto ei millään kuskilla olisi parempaa sijoitusta mestaruustaistelussa ottanut, koska seuraavaan talliin oli nopeudessa matkaa. Huonompaan olisi ollut toki mahdollisuus, jos kuskit ois iha lapasia. Heikkihän se on tainnu mainita muun muassa aerodynaamiikassa olevan puutetta, jolloin kuski joutuu enempi hanskalla paikkaan. Tästä voitaneen sanoa, että jos kuskit samoja aikoja vetelee, nii aika tasaväkisiä olisivat varmasti helpommin ajettavallakin autolla.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Caterhamin tapauksessa kuitenkin tosiasia on, että auto ei millään kuskilla olisi parempaa sijoitusta mestaruustaistelussa ottanut, koska seuraavaan talliin oli nopeudessa matkaa. Huonompaan olisi ollut toki mahdollisuus, jos kuskit ois iha lapasia. Heikkihän se on tainnu mainita muun muassa aerodynaamiikassa olevan puutetta, jolloin kuski joutuu enempi hanskalla paikkaan. Tästä voitaneen sanoa, että jos kuskit samoja aikoja vetelee, nii aika tasaväkisiä olisivat varmasti helpommin ajettavallakin autolla.
Ellei sitten jomman kumman kuskin vahvuus ole vikuroivalla autolla ajamisessa. Kyl maar ne huippuautotkin voi olla melkolailla haastavia ajettavia. Ja vaikka olis helppoja niin eroja tulee toisinaan silti.
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Ei mitään. Se kertoo vaan autosta ja se kertoo sen, että molemmat saa siitä paskasta kaiken irti eikä kuskien eroja mittaa mikään.
Mutta olisit jo ymmärtänyt tämän asian tuosta Corolla esimerkistä jos ylipäänsä pystyisit ymmärtämään sen eli unohda koko juttu.
Ymmärsinkö oikein? Sun mielestä jos F1-kuskit kisaisivat Corolloilla niin kaikki ajaisivat tismalleen samanlaisia kierroksia? Kukaan ei voisi olla toista nopeampi? Mielenkiintoista.
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Onks Caterham sanonu mitään millo ne julkasee kuskit ? Voiko olla et venyy auton julkistuksen jälkeiseen aikaan ? No miksipä tietysti ei neuvottelut on kesken ni rauhassahan se pitää neuvotella. Eihän ajot vielä tällä viikolla ala ;) Ja onhan niillä siel yksi maksukuski jo joka ei osaa sanoa autosta a:ta taikka sitten ees ö:tä ! Heikki ois tallille varmasti fiksu ratkaisu jos vaan rahaa löytyy siihen. Vois luulla et aika pienellä summalla Heikkikii suostuisi jo tässäkii vaiheessa ajamaan autoa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13732
Pointti oli se, että eiköhän jokaisella tallilla ole tavoitteena menestyä ensi kaudella paremmin kuin edellisellä kaudella.
Tuli mieleen ainakin Williams-Honda V10 1987 -> Williams-Judd V8 1988. Siellä lie oltu realistisia silloin.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Ymmärsinkö oikein? Sun mielestä jos F1-kuskit kisaisivat Corolloilla niin kaikki ajaisivat tismalleen samanlaisia kierroksia? Kukaan ei voisi olla toista nopeampi? Mielenkiintoista.
En jaksa muuten puuttua keskusteluun kuin väittämällä, että todennäköisesti corollalla nopein on eri kuski kuin formuloissa nopein..
 

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
En jaksa muuten puuttua keskusteluun kuin väittämällä, että todennäköisesti corollalla nopein on eri kuski kuin formuloissa nopein..
Formuloissa nopeinhan ei suinkaan ole useinkaan ns "nopein kuski" jos sellaista kuskia edes oikeasti on olemassa. Lajin fanittamisen kannalta on tietysti mielenkiintoisempaa kun keskusteluissa yleensä haukutaan ja ylistetään enimmäkseen kuskeja Ja siitä sankarikultistahan tuo laji elääkin.
Jos kuskeilta kysytään että kuka on noepin kuski niin suunnilleen jokainen sanoo että ei kukaan, koska niin monia asia vaikuttaa lopulliseen nopeuteen ihan auto, kisa, keli, kierros ym kohtaisesti.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
En jaksa muuten puuttua keskusteluun kuin väittämällä, että todennäköisesti corollalla nopein on eri kuski kuin formuloissa nopein..
Vastaavasti voi käydä ihan saman sarjan huippuautojen kesken. Esim. nopein kuski Ferrarilla ei ollutkaan nopein McLarenilla.
 
Ylös