Kumpi MM-kisoista kiinnostaa enämpi?

Kumpi MM-kisoista kiinnostaa enämpi?

• Äänestäjiä yhteensä
    155

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
VJR sanoi:
Jätin Kalpan sillä pois, koska muuten joukkueet ovat pysyneet samoina noissa tilastoissa näkyvän ajan (eli tuolta '02 kaudelta lähtien).
Jotta sitten saataisiin luotettavia tilastoja, pitäisi ottaa Veikkausliigastakin vain joukkueet, jotka on pysynyt samoina - tai pikemminkin vain ne paikkakunnat joilla on molemmat joukkueet (moinen vertailu löytyy täältä jo). Veikkausliigahan "kärsii" siitä, että joukkueita on huomattavasti pienemmillä paikkakunnilla (Ahvenanmaa, Valkeakoski, Myllykoski jne.)

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
jaska sanoi:
onneksi kääkäkihmiset suhtautuu asiaan täysin kiihkottomasti ;)
No enpä ole tässä missään vaiheessa tuntenut "kääkän" olevan jotenkin vaarassa. Että ei mulla mitään kiihkoa ole ollut em. takia. Sun väitteet ovat vain olleet niin naurettavia, että pakkohan tähän on ollut puuttua.

Eikä minulla muuten ole lajina mitään futista vastaakaan. Suhtaudun aikalailla samoin kuin esmes Oopeekin. Joskin putkiaivoilla ajattelevat jalkapallon kannattajat ottaa kyllä kupoliin. Tota samaa on tosin ilmenyt myös lätkänpuolella (vrt. nämä tappelukeskustelut)

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
Tässä lienee takana se, että Suomen kokoinen maa ei kunnolla kahta lajia elätä - ammattilaisena. Joten se mikä toisella on, on toiselta pois.
Eli ts. sä siis ihan aidosti toivot, että Suomen paraatilajilla, jääkiekolla menis jatkossa niin huonosti, että jengi väsyis seuraamaan ja harrastamaan sitä? Ja tämä siis ihan vain sen vuoksi, että sun lempparilaji futis kasvais suositummaksi? :confused:

Niin... mä en kuitenkaan unohtais sitä tosiasiaa, että ihan sama kuinka suosituksi futis koskaan ikinä Suomessa tulee, Suomi ei koskaan tule saavuttamaan futiksessa sitä kansainvälistä tasoa mitä sillä on lätkässä (tuskin edes fanaattisimmat futisfanit tuosta voivat rehellisesti unelmoida, vai?). Näinollen tuollainen suhtautuminen asiaa on mun mielestä jotakuinkin käsittämätöntä :nope: :thumbdown

abc

DNF
jaska sanoi:
Jotta sitten saataisiin luotettavia tilastoja, pitäisi ottaa Veikkausliigastakin vain joukkueet, jotka on pysynyt samoina - tai pikemminkin vain ne paikkakunnat joilla on molemmat joukkueet (moinen vertailu löytyy täältä jo).
Oliko niillä noussu vai laskenu?

jaska sanoi:
Veikkausliigahan "kärsii" siitä, että joukkueita on huomattavasti pienemmillä paikkakunnilla (Ahvenanmaa, Valkeakoski, Myllykoski jne.)
Pesäpallohan (jalkapallon kesäinen kilpailija) se vasta kärsiikin tuosta. Onkohan noiden superpesiksen 12 joukkueen paikkakunnilla yhteensä edes puolta miljoonaa asukasta.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
OoPee sanoi:
Eli ts. sä siis ihan aidosti toivot, että Suomen paraatilajilla, jääkiekolla menis jatkossa niin huonosti, että jengi väsyis seuraamaan ja harrastamaan sitä? Ja tämä siis ihan vain sen vuoksi, että sun lempparilaji futis kasvais suositummaksi? :confused:
Ei, mä vaan toivon ettei sen SM-liigalla menis hyvin ;) Menkööt vaikka kaikki NHL:n pelaamaan.

OoPee sanoi:
Niin... mä en kuitenkaan unohtais sitä tosiasiaa, että ihan sama kuinka suosituksi futis koskaan ikinä Suomessa tulee, Suomi ei koskaan tule saavuttamaan futiksessa sitä kansainvälistä tasoa mitä sillä on lätkässä (tuskin edes fanaattisimmat futisfanit tuosta voivat rehellisesti unelmoida, vai?). Näinollen tuollainen suhtautuminen asiaa on mun mielestä jotakuinkin käsittämätöntä :nope: :thumbdown
Mä en ole oikein koskaan valinnut lajeja sen takia, että Suomi niissä menestyy, okei myönnän Torinosta sanoin että katson matsin jos Suomi on finaalissa, mutta noin yleisesti. Mäkihyppy etc. ei kiinnosta pashan vertaa, huolimatta siitä miten hyvin Suomi siinä menestyy.

Joten rehellisesti sanottuna muo ei kiinnosta joku lätkän kansainvälinen menestys (varsinkin, kun tuon kansainvälisen voisi laittaa lainausmerkkeihin). Mielestäni hauskaa intoilla "Ollaan maailman paras lätkä maa", eli meitä huonompia, jotka oikeasti lajia pelaa, on mitä 7(?).

Tuolla "Tärkeintä että menestytään maailmalla" voidaan kaikki ruveta pelaamaan pesäpalloa ja hehkuttaa sitä, että ollaan maailman parhaita. Tuskin pidät sitä järkevänä ?

Ja ei, ei Suomi tule koskaan olemaan futiksessa maailman top 10:ssä - sen verran realisti pitää olla.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
mä en edelleenkään tunnustaudu kummankaan lajin kannattajaksi ja seuraan molempia ihan lähes yhtä paljon. Joskin jääkiekko on mielestäni viihdyttävämpi laji.. No mutta jokatapauksessa, mielestäni tässä "keskustelussa" olen näiden "kääkkäfanien" puolella, koska he ovat suht kuitenkin asiallisia. Jaskan kitinä on niin surkuhupaisaa. Jaksaa inttää aiheesta joka on näinkin turha.. :thumbfh:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
VJR sanoi:
Verrattuna vuoteen 2003:
2003 2006
HJK 3646 5418 149 %
TPS 3202 3570 111 %
TamU 3062 3944 129 %
Inter 2520 2731 108 %
Lahti 2402 2174 91 %
KooTeePee 2347 2829 121 %
Kups 2242 2359 105 %
Haka 2067 2034 98 %
Mypa 1994 1735 87 %
Jaro 1725 2553 148 %
yht 25207 29347 116 %

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
VJR sanoi:

Pesäpallohan (jalkapallon kesäinen kilpailija) se vasta kärsiikin tuosta. Onkohan noiden superpesiksen 12 joukkueen paikkakunnilla yhteensä edes puolta miljoonaa asukasta.
Ei mutta esim. Hyvinkäähän lasketaan jaskan näkökulmasta Tampereen, Jyväskylän, Oulun ja Rovaniemen kanssa samaksi kaupungiksi ja teidän lappalaisten ;) näkökulmasta Helsingiksi. Niin että ota siitäkin sitten selvää. :rolleyes:

NotShee

?aotuo ätiM
Sijainti
Lund, Skåne
Voidaankin miettiä, kuinka hyödyllistä on inttää jaskan olevan väärässä tai inttää jaskan inttävän tai inttää jaskan olevan jaska. :nope: :nope: :nope:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
Ei, mä vaan toivon ettei sen SM-liigalla menis hyvin ;) Menkööt vaikka kaikki NHL:n pelaamaan.
Tota.. sulle kai on selvää, että SM-liigan tasolla on jotakuinkin suora vaikutuksensa myös Suomen lätkäjoukkueen menestykseen? Eikä sinne NHL:äänkään varmaan ihan noin vaan suoraan koulun liikuntatunneilta tulla jengiä hakemaan..

Mutta kaipa se sulle sitten on samantekevää, koska sua ei Suomen lätkämenestys kiinnosta tippaakaan :rolleyes:

Mä en ole oikein koskaan valinnut lajeja sen takia, että Suomi niissä menestyy, okei myönnän Torinosta sanoin että katson matsin jos Suomi on finaalissa, mutta noin yleisesti. Mäkihyppy etc. ei kiinnosta pashan vertaa, huolimatta siitä miten hyvin Suomi siinä menestyy.
Ei lajin itsensä tarvitse mua välttämättä kiinnostaa, mutta kyllä mä olen aina ollut iloinen suomalaisen urheilijan/joukkueen menestyksestä ihan lajista riippumatta ja toivon myös, että laji, jossa suomalaiset menestyvät, pysyy jatkossakin sellaisena lajina, jossa menestymisen mahdollisuuksia on.

Mitä tohon sun kiinnostumattomuutees Suomen lätkämenestyksen suhteen tulee, niin mäpä rohkenen ihan suoraan väittää, että se johtuu puhtaasti siitä, että sä olet futisfanaatikkona ottanu kannan, että lätkä on futiksen pahin vihollinen ja nimenomaan sen vuoksi sä et edes halua olla (lue: myöntää olevasi) kiinnostunut asiasta. Kuitenkin melkeinpä rohkenen myöskin väittää, että sua kiinnosti Tornissakin Suomen curlingmenestys vaikka kyse on lajista, jota sä tuskin olet koskaan edes puolivakavissasi seurannut, et ainakaan ennenkuin joku suomalainen siellä alkoi vähän paremmin menestyä. Mutta tämä on tottakai ihan eri asia :wink:

Juu, minen ole curlingia jaksanut koskaan aikaisemmin seurata ja se, että sitä Tornissa katsoin, johtui vain ja ainoastaan siitä, että mukana oli suomalaisia, joilla kaikenlisäksi oli vielä selkeät menestymisen mahdollisuudet. Joku voi kuttua tuota huonoksi perusteluksi, mutta siinähän sitten kuttuu :D

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
NotShee sanoi:
Voidaankin miettiä, kuinka hyödyllistä on inttää jaskan olevan väärässä tai inttää jaskan inttävän tai inttää jaskan olevan jaska. :nope: :nope: :nope:
Inttää...mikä toi tollainen termi on. :mad: Jarnata on oikea termi. :)

Mutta hei. Hyötyähän tästä ei ole, ajatteli sitten millä termillä tahansa tai mitä noista mainitsemistasi asioista hyvänsä. :thumbup:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
NotShee sanoi:
Siinä mielessä kyllä täysin hyödytöntä, että ennemmin Suomi voittaa vaikka Euroviisuissa kuin Jaska myöntää olevansa edes osapuilleen väärillä jäljillä :eek:

EIKUHETKINEN... :eek!: :eek!: :eek!:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
OoPee sanoi:
Juu, minen ole curlingia jaksanut koskaan aikaisemmin seurata ja se, että sitä Tornissa katsoin, johtui vain ja ainoastaan siitä, että mukana oli suomalaisia, joilla kaikenlisäksi oli vielä selkeät menestymisen mahdollisuudet. Joku voi kuttua tuota huonoksi perusteluksi, mutta siinähän sitten kuttuu :D
Itse asiassa Curlingia katsoin ~15 min kaverilla, kun odottelimme paria muuta, jotta päästiin katsomaan leffaa.

Empä tainnut muutenkaan kiinnostua koko lajista, kuten tästä voi huomata:
http://www.f1-forum.fi/vb/showpost.php?p=676083&postcount=4

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Formulanomi sanoi:
Joo. Tää nyt kumosi Oopeen kirjoituksen ihan täysin....voi voi...
No sikäli kyllä, että ei mun lätkä "vihaan" ole syynä se, että se uhkaisi futista. En vain pidä ko. lajista, en vain keksi mikä siinä viehättää. Ihan sama on mäkihypyn, tai vaikka yleisurheilun kanssa. Hyvin pitkälti sama miten hyvin suomalaiset siinä menestyy - EVVK.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
No sikäli kyllä, että ei mun lätkä "vihaan" ole syynä se, että se uhkaisi futista. En vain pidä ko. lajista, en vain keksi mikä siinä viehättää. Ihan sama on mäkihypyn, tai vaikka yleisurheilun kanssa. Hyvin pitkälti sama miten hyvin suomalaiset siinä menestyy - EVVK.
Suomalaisten mestys kiinnostaa sua siis vain, jos siitä on sulle itsellesi jotain hyötyä?

No siinä mielessä ei sitten olla samixia lain. Jostain syystä mun sydämeni sykkii aina suomalaisten menestykselle, tapahtuipa se sitten urheilun, talouden, kulttuurin tai minkä tahansa muun aiheen piirissä.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
OoPee sanoi:
Suomalaisten mestys kiinnostaa sua siis vain, jos siitä on sulle itsellesi jotain hyötyä?
En mä tiedä saanko mä esim. Kimin mestaruudesta tai futiksen EM-paikasta mtiään hyötyä.

Mutta mä en vain keksi syytä miksi mun pitäis yhtäkkiä hurrata esim. Uuspaavalniemelle, koska se menestyy. Lajissa josta hädintuskin olen aiemmin kuullut, tai joka ei kiinnosta.