Terho
Alain
Harmi jos Kimi nyt jää rannalle Ferrarilta, kyllä se on maailmanloppu sitten jos näin käy.
Mulla on jo Ferrari-rytkyistä tehty keko, joka odottaa tulitikkua.:thumbfh:Heh. Uutisia ei tule, koska nyt tässä "kokouksessa" käsitellään ihan muita asioita ja viedään mediaa 10-0. Tänään niitä uutisia ei ainakaan tule
Joo kyllä sieltä äkkiä tilaa löytyy Kimin kaliberin kuskille, että siinä ei Gaslyn sopimus paljoa paina, eikä tuo RB niin paha olisi, mutta sitä ei tarvitse miettiä, ura kun jatkuu vielä Ferrarilla.Edelleen olen sitä mieltä, että jos Ferrari ei tarjoa sopimusta niin Kimille on kysyntää. Tarkoitan tällä sitä, että on ollut vuodesta 2014 rakentamassa Ferrarin nousua, on varmasti tietotaitoa, tiettyä iän tuomaa rauhallisuutta, nopeutta, suoritusvarmuutta ym.
Ei tarvitse mielestäni edes sinivalkoisin lasein katsoa jos sanoisin, että RedBull tulee kosiskelemaan Kimiä riveihinsä. Ricciardo jätti niin ison loven kehitys/kokemus puolelle, että mielestäni Honda, max, gasly on aika riskialtis yhdistelmä. Gaslylle löytyy paikka Torolta..
Hyviä pointteja!Arvelut, että Kimi ei auttaisi Vettelin jos ei jatkopahvia tule, eivät Ferrarilla paljon paina. Jos on merkkejä siitä, saman tien vaan Monacon mies korvaamaan Kimiä. Isompi kysymys on se, haluaako talli olla taistelemassa tallimestaruudesta 2019 vai luovutetaanko se suosiolla Mersulle. Leclerc on tulevaisuuden mies, mutta ei ensi kaudella Mersua kammeta vallasta Vettel-Leclerc- parilla.
Ricciardolla oli 2,5 kautta alla ennen kuin nousi Red Bullille. Mutta ihan oikeassa olet että näkemättä Leclerciä ei pitäisi tuomita, on sen verran kovaa jälkeä tehnyt Sauberilla.Niin paljon kuin Kimin jatkoa toivoisikin, niin en kyllä Leclerciäkään näkemättä lähtisi tuomitsemaan. Jos tuon paikan saa niin tarkoittaahan se, että kova luotto Ferrarilla on kaveriin. Onhan noita onnistuneitakin esimerkkejä nopeista nousuista huipulle; Hamilton taisteli mestaruudesta ensimmäisellä kaudellaan, eikä vaikka Ricciardollakaan montaa kisaa ollut alla, kun nousi Red Bullille ja löi saman tien Vettelin, jonka varaan koko tallia oli rakennettu.
Mutta sellainen tunne kyllä on, että jotain vääntöä siellä tosiaan kulisseissa tällä hetkellä käydään, liekö tietävät vielä itsekään kuka toista autoa ensi kaudella ajaa..
Niin no, kaikki on suhteellista. Pisteet 13 - 6 Marcus Ericssonia vastaan, pistesijat 6 -5. Keskeytyksiä molemmilla kolme. Ja Leclercin yksittäinen kutossija Bakun sekamelskasta nostaa pistepottia tuntuvasti. Aika-ajovertailua en tähän hätään jaksanut tehdä, mutta Leclerc varmaankin on voitolla siinä. Oikeastaan sanoisin että Ericsson on jostain syystä eräs aliarvostetuimmista kuskeista tällä hetkellä.Mutta ihan oikeassa olet että näkemättä Leclerciä ei pitäisi tuomita, on sen verran kovaa jälkeä tehnyt Sauberilla.
Eiköhän sitä vertailukohtaa saada ihan tarpeeksi, kun toisessa autossa on Vettel tai hieman epätodennäköisemmin Räikkönen.Juuri tuohan siinä eniten ihmetyttää, että kaiken järjen mukaan Ferrarilla ei pitäisi olla mitään kiirettä Leclercin kanssa. Jostain Marcus Ericssonin voittamisesta on vielä pitkä matka siihen, että oikeasti pärjää sarjan parhaita vastaan huipulla. Toinen kausi Sauberilla tai Haasilla, mielellään tasokkaampaa tallikaveria vastaan kertoisi jo kaverin oikeasta tasosta paljon nyt nähtyä enemmän. Mitään Alonso-Vandoorne -tyyppistä dominointia ei kuitenkaan tähän mennessä tosiaan ole Sauberilla näkynyt.