Kuulutko johonkin liittoon?

Kuulutko liittoon?

• Kyllä kuulun

Äänet: 25 62,5%
  • En kuulu

Äänet: 15 37,5%

• Äänestäjiä yhteensä
    40

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Tiedustellaanpa tätä ajankohtaista asiaa.

Pelkiin kassoihin kuulumista ei luonnollisesti lasketa.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Ois voinu kyl laittaa vaihtiksen: Olen yksityisyrittäjä, no ei VOI MITÄÄN!

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
En kuulu. Tässä työtilanne on ollut sellainen, että olisi pitänyt liittoa vaihtaa useammin kuin kahden vuoden välein. Jahka tulee tilanne, että oikeasti työt ja liitto kohtaavat, niin sitten menen. Nykyisellään menee ihan ohi.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
En kuulu. Tässä työtilanne on ollut sellainen, että olisi pitänyt liittoa vaihtaa useammin kuin kahden vuoden välein. Jahka tulee tilanne, että oikeasti työt ja liitto kohtaavat, niin sitten menen. Nykyisellään menee ihan ohi.
Itse kuulun liittoon, mutta tässä mainitun asian takia olen harkinnut liitosta eroamista.. Mä kun teen enämpi jotain hemmetin insinöörinörttien duunia kuin tradenomin, vaikka työ sinänsä vastaakin koulutustani täysin. Vaikka tutkintonimike viittaa kaupalliseen alaan, niin tutkinnollani on oikeasti sisällön puolesta hyvin vähän tekemistä sen kanssa.

Niinpä en ole nähnyt paljoa hyötyä liittoon kuulumisesta ja maksan turhasta.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Itse en kuulu. Nyt kun televisiossa nuo liitto-orava mainoksetkin pyörii, niin kävin kattomassa, mitä etuja liitossa olosta saisi. Olivat sen verran paskat edut, hintaan nähden, etten nähnyt syytä liittyä.

Itte asiani hoitelen silloin kun tarvii.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Ammattiliitojen etuja tutkiessa usein unohtuu se, että ne ovat kuitenkin se taho joka neuvottelee meille palkankorotukset yms. edut.
Jos kaikki olisi vapaamatkustajia jotka odottavat saavansa korotukset liittoon kuulumatta, ei meillä asiat olisi näin hyvällä mallilla kuin nyt.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Ammattiliitojen etuja tutkiessa usein unohtuu se, että ne ovat kuitenkin se taho joka neuvottelee meille palkankorotukset yms. edut.
Jos kaikki olisi vapaamatkustajia jotka odottavat saavansa korotukset liittoon kuulumatta, ei meillä asiat olisi näin hyvällä mallilla kuin nyt.
MITÄÄN KOROTUKSIA EN OLE SAANUT! PALKKANI ON 0 EUROA! LISÄKSI JOUDUN ITSE OSTAMAAN TYÖKONEET!

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Se onkin tosi vaikeeta vaihtaa liittoa :D. Kyllä liitot sen hoitaa sun puolesta.

Itse kuulun liittoon, mutta tässä mainitun asian takia olen harkinnut liitosta eroamista.. Mä kun teen enämpi jotain hemmetin insinöörinörttien duunia kuin tradenomin, vaikka työ sinänsä vastaakin koulutustani täysin. Vaikka tutkintonimike viittaa kaupalliseen alaan, niin tutkinnollani on oikeasti sisällön puolesta hyvin vähän tekemistä sen kanssa.

Niinpä en ole nähnyt paljoa hyötyä liittoon kuulumisesta ja maksan turhasta.
Pääasia on se, että kuuluu johonkin liittoon, joka on neuvotteleva osapuoli. Tietysti se liitto, johon oman työpaikan väki pääasiallisesti kuuluu, on se oikea.

Ja Loimaan kassa ei sitten ole liitto :rolleyes:

Itse en kuulu. Nyt kun televisiossa nuo liitto-orava mainoksetkin pyörii, niin kävin kattomassa, mitä etuja liitossa olosta saisi. Olivat sen verran paskat edut, hintaan nähden, etten nähnyt syytä liittyä.

Itte asiani hoitelen silloin kun tarvii.
Ja paljonkohan se sulle tulisikaan maksamaan. Se kun on kuitenkin verovähennys kelpoista.

Tulee hieman kalliimmaksi, kuin uuden Aprilian osto, jos sut esimerkisi pistetään pihalle laittomasti ja jätetään sulle kuuluvat rahat maksamatta.

Mistä sä kyselet, että mitä oikeuksia sulle kuuluu jne..

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Suurin syy kuulua liittoon on ansiosidonnainen työttömyysturva. Ay-jäsenmaksu vaihtelee lienee 1-2 % väillä bruttopalkasta. 30.000,- bruttopalkasta menee jäsenmaksua 1,5 %'n mukaan vuodessa 450,-, YTK'ssa ansiosidonnainen työttömyysturva maksaa 99,-/v. Eli liittoon kuulumaton saa noin 350,- - verot enemmän vuodessa.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Ja paljonkohan se sulle tulisikaan maksamaan. Se kun on kuitenkin verovähennys kelpoista.

Tulee hieman kalliimmaksi, kuin uuden Aprilian osto, jos sut esimerkisi pistetään pihalle laittomasti ja jätetään sulle kuuluvat rahat maksamatta.

Mistä sä kyselet, että mitä oikeuksia sulle kuuluu jne..
Mä en viitti alkaa maksamaan 30 euroa kuussa palvelusta, jota hyvin todennäköisesti en koskaan tarvitse.