Kuulostaa kyllä tosiaan mielenkiintoiselta, mutta jos tosiaan "siviilissäkin" on tuollaiset variaatiot olemassa, niin mene ja tiedä... Eikös nää patonkimaan autotehtaat oo kuuluisia juuri siitä, että osat vaihtuu erittäin tiheään?
Voitko antaa linkin?Tolerantti sanoi:Asia on siis tältäosin yksiselitteinen. Mitään sählinkiä tyyliin Formuloiden kisabensat 90- luvun puolivälissä ei liene odotettavissa? Siis ikäänkuin puolinaista armahdusta. Parempi selkeä, sääntöjenmukainen tuomio kuin suhmurointi. Silläkin uhalla, että Marcukselta menee pisteet.
EDIT: Tajusin vasta nyt lukea firman omaa uutispalstaa :dunno: . Osa spekuloimistani asioista selvisikin sieltä.
Minä kuvittelin jotain Peugeotin omaa uutispalstaa.Tolerantti sanoi:Valde: viittasin F1- forumin omaan ralliuutispalstaan. Sieltä selvisi osa aiemmin spekuloimistani asioista, mutta ei kaikki. Tätä kai tarkoitit, kun puhuin epäselvästi oman firman sivuista?
Siis, ketkä olivat sitä mieltä, että pisteet lähtevät?hippopotamus sanoi:on se väärin jos pisteet menee myös kuskeilta, jotka tuskin ovat tuota vesipumppua edes nähneet. jos säntöjenvastaisuus on ilmeinen ja jos käytetty osa ei kuitenkaan ole vaikuttanut auton tehoihin, olisi mielestäni oikea tuomio se, että pisteet menisivät vain valmistajalta automerkkien MM-kisassa.
Pahalta kuitenkin vaikuttaa. Kreikassa olivat tänään sitä mieltä, että keskiviikkona saattaa Marcuksen ja Harrin pistepussit keventyä ja takamatka lisääntyä. Pedugeot-tiimin sisäinen ilmapiiri ei todellakaan olisi kaivannut tällaista kuviota tähän saumaan.
- no kausi on kesken ja matkaa on vielä.
No sellaisen pikkujutun takia, jota kutsutaan sääntörikkeeksi. Eivät ois laittaneet väärää pumppua niin tästä ei tarvitsi edes keskustella.Late sanoi:Minkä ihmeen takia pitäisi kuljettajilta piteet lähteä jos se ei vaikuta auton suoritus kykyyn?
No eihän se kuljettajan vika ole jos talli laittaa väärän pumpun autoon.Juhis sanoi:No sellaisen pikkujutun takia, jota kutsutaan sääntörikkeeksi. Eivät ois laittaneet väärää pumppua niin tästä ei tarvitsi edes keskustella.
Olis aika tyhmää Grönholmilta tai Rautiaiselta sanoa jotain muuta. Kyllähän he tuntuivat eilen Tulosruudussa itsekkin ymmärtäneen, että sääntöjä on rikottu. Ja taidettiinpa siinä jutussa mainita, ettei FIA:lla ole muuta mahdollisuutta kuin hylätä.Valde sanoi:Grönholm antoi ymmärtää IS:ssä, että se oli puhdas huolimattomuusvirhe. Osa oli joskus ollut luokituksessa, mutta sittemmin vedetty pois (jos oikein muistan). Rautiainen kertoi, että FIA:n testeissä oli todettu, että osasta ei ollut mitään hyötyä.
Mutta Rautiaisen mukaan FIA:n testeissä todettiin, ettei osa parantanut suorituskykyä. Jos näin on, niin miksi Peugeot olisi tahallaan laittanut ko. osan? Kai se standardiosakin siellä pyörii kisan verran?Juhis sanoi:Olis aika tyhmää Grönholmilta tai Rautiaiselta sanoa jotain muuta. Kyllähän he tuntuivat eilen Tulosruudussa itsekkin ymmärtäneen, että sääntöjä on rikottu. Ja taidettiinpa siinä jutussa mainita, ettei FIA:lla ole muuta mahdollisuutta kuin hylätä.
Tuolla tasolla huolimattomuusvirheitä ei saa tapahtua. Huolimattomuusvirhe ei ole muuta kuin huono selitys syyksi sääntörikkomukselle.
Missäs tuo on sanottu?Juhis sanoi:Kuten aikaisemmin sanoin, kuljettaja vastaa kalustostaan.