Kyrsivat nykysanonnat... :mad:

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Runar ja Kyllikki sanoi:
Useimmat mainituista nimistä voisin vahvistaa oikeaksi. Mutta kun en saatana viitti.
Selvä, palataan astialle sitten kun viitsit. Olisko tänään klo 18 reikäleipä hyvä aika?
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

Myllis sanoi:
Mitka nykysanonnat kyrsivat sinua?

Mua syo kaikista eniten jokapaikassa viljelty "kasari".
No nyt se sitten on taphtunut ! Viikonlopun iltapulussa kerrottiin erään aikakauden musiikista etuliitteellä KUSARI.

Tuohan vielä hirviämpi kuin "kasari".

Mitähän sieltä vielä tulee...
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tuo on täysin murrejuttu. Lounaismurretta ja ihan tavallista jokapäiväistä puhekieltä. Ihan yhtälailla vie uskottavuutta lounaisrannikkolaisen korviin vie kun pohjoisen asukki käyttää lounaisessa outoja murresanoja, kuten esim. 'nakata' (on vissiin jonkinlaista heittämistä, en tiedä eroaako tavallisesta heittämisestä jotenkin), 'sääski' hyttystä tarkoittaen, 'itikka' lehmää tarkoittaen, 'kehtaa' viitsimistä tarkoittaen jne jne. Näistä nuo 'nakata' ja 'kehdata' tuossa merkityksessä ovat erinomaisenkin oudon kuulloisia. Listahan ois loputon.
Nakata on ihan samanlaista kuin heittäminenkin.
Sääski, itikka = hyttynen, nämä verta imevät mulkut

Ainakaan itse en ole koskaan kehtaa sanaa tuossa tarkoituksessa käyttänyt saati lehmistä puhunut itikkoina...
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Jos ei ole jo tullut, niin väkisin viljelty CD-levyä tarkoittava korppu-sanaa imitoiva romppu ei ole ikinä mun korvaan kuulostanut hyvältä.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Dominic sanoi:
Jos ei ole jo tullut, niin väkisin viljelty CD-levyä tarkoittava korppu-sanaa imitoiva romppu ei ole ikinä mun korvaan kuulostanut hyvältä.
Entäs omppu?
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Dominic sanoi:
Jos ei ole jo tullut, niin väkisin viljelty CD-levyä tarkoittava korppu-sanaa imitoiva romppu ei ole ikinä mun korvaan kuulostanut hyvältä.
Entäs yhdentoista aikaan illalla tullut hätäsoitto "Mulla on disketit ihan loppu ja tärkeetä ois nyt saada tallennettua tuo työ disketille että saan sen aamulla mukaani. Sattusko sulla olemaan kotona?". Sitten lähdet viemään paketillista diskettejä (sen jälkeen kun saatanan moisen ettimisen jälkeen löydät ne) 30 kilsan päähän ja toisessa päässä apua pyytänyt henkilö sanoo "Ei tämmösiä diskettejä, vaan niitä cd-levyn näkösiä, niitä johon tolla polttavalla asemalla ohjelmoidaan nuo Wordin tiedostot!!". Joo, en ajanut edestakasin sitä matkaa enää hakeakseni cd-levyjä vaan jätin diskettipaketin sille ja kehotuksen pärjätä sillä.

Miltäs sellanen kuullostaa sun korvaan?
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Runar ja Kyllikki sanoi:
Entäs yhdentoista aikaan illalla tullut hätäsoitto "Mulla on disketit ihan loppu ja tärkeetä ois nyt saada tallennettua tuo työ disketille että saan sen aamulla mukaani. Sattusko sulla olemaan kotona?". Sitten lähdet viemään paketillista diskettejä (sen jälkeen kun saatanan moisen ettimisen jälkeen löydät ne) 30 kilsan päähän ja toisessa päässä apua pyytänyt henkilö sanoo "Ei tämmösiä diskettejä, vaan niitä cd-levyn näkösiä, niitä johon tolla polttavalla asemalla ohjelmoidaan nuo Wordin tiedostot!!". Joo, en ajanut edestakasin sitä matkaa enää hakeakseni cd-levyjä vaan jätin diskettipaketin sille ja kehotuksen pärjätä sillä.

Miltäs sellanen kuullostaa sun korvaan?
Ostaisin lahjaksi tietokoneaapisen hahmolle.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Mitä tohon romppuun muuten tulee, niin sehän on suora johdannainen siitä ROM-osasta. Mä en oo ikinä ajatellut, enkä edes kuullut ennen että sen taustalla ois jotenkin korppu-sana. En sit tiiä onko. :confused:
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Runar ja Kyllikki sanoi:
Miltäs sellanen kuullostaa sun korvaan?
En tiedä. Täytyy illalla pyytää vaimoa lukemaan äänen postauksesi, jotta voin muodostaa mielipiteen. Sitten kirjoitan sen vöördillä ja tallennan parille disketille. Oisko sulla muuten heittää muutamaa sellaista?
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mitä tohon romppuun muuten tulee, niin sehän on suora johdannainen siitä ROM-osasta. Mä en oo ikinä ajatellut, enkä edes kuullut ennen että sen taustalla ois jotenkin korppu-sana. En sit tiiä onko. :confused:
ROM-sanasta johdettu mukaillen lerppu ja korppu termejä.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Captain Howdy sanoi:
En tiedä. Täytyy illalla pyytää vaimoa lukemaan äänen postauksesi, jotta voin muodostaa mielipiteen. Sitten kirjoitan sen vöördillä ja tallennan parille disketille. Oisko sulla muuten heittää muutamaa sellaista?
Jos olisit ollut tarkkaavainen niin tietäisit ettei sillä ole KOSKA SE VEI NE KAIKKI SINNE SEN KAVERILLE!
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Captain Howdy sanoi:
En tiedä. Täytyy illalla pyytää vaimoa lukemaan äänen postauksesi, jotta voin muodostaa mielipiteen. Sitten kirjoitan sen vöördillä ja tallennan parille disketille. Oisko sulla muuten heittää muutamaa sellaista?
Mä lähden nyt heti tuomaan sulle diskettejä ettei vaan raportti mielipiteestä jää saamatta!!
 
Ylös