Kysy Pekka Saariselta

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Liittynyt
9.12.2005
Viestit
142
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
Sepang AFR

March3 tiimin autot näyttää olevan laittomia. Kisan tulokset eivät vielä ole virallisia. protesteja kuulemma on lyöty muutamia pöytään.

Tästä johtuen mitä luultavammin March3 tiimin autot tulevat menettämään pisteensä.

Tää tulee oleen semmonen ikuisuus juttu mikä ei ikinä ratkea. Näitä löytyy ympäri maailmaa ja harvemmin ne tuo muutoksia ja vaikka tois kukaan sitä ei noteeraa.

Pekka
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Uskomatonta, tämä otsikko jo useamman vuoden ikäinen, mutta nyt vasta huomasin sen :eek!: ...johtuu varmaan siitä, että käyn niin harvoin forumilla :frank:

Enivei, loistava otsikko, kahlasin kertalukemalla alusta loppuun. Tsemppiä Pekalle! :thumbup:
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Pekka oli Pekingin Golden Portin aika-ajoissa 2. Paalulle ajoi joku Mathias Beche -heppu Sveitsistä.
 
Viimeksi muokattu:

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Liittynyt
9.12.2005
Viestit
142
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
Peking

kyllä, tosin johtuen pienistä ongelmista.

Kisassa otin ykkös paikan heti startissa ja myös voiton isolla erolla. Toisessa paalulta voittoon. Erittäin helppo kisa.

Sain myös 3500RMB:n rangaistuksen donitseista.. mut oli sen arvoset.
 

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Liittynyt
9.12.2005
Viestit
142
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
International Formula Challenge-Laura Koivuluoma

PSR ottaa osaa IFC sarjaan kahden kuskin voimin. Kuskeina toimii AFR sarjassa ajava Geoffrey Kwong ja täysin uutena Formula Renaultin ratissa tulee kisamaan Laura Koivuluoma.

"Minulla ja Lauralla on pitkä historia. Muutama vuosi takaperin sponsoroin häntä 24 tunnin kölnin karting kisassa ja nyt päätin tehdä saman homman koska näen hänessä paljon potentiaalia. 24 tunnin kisassa Lauralla oli kädet enemmän kun ruvella mutta silti päättäväisesti hoiti homman kotiin. Paljon on tehtävää Lauran kanssa, muutama kerta Formula Fordin ratissa ei ihan riitä oppimaan formuloitten saloja.."

Ensimmäinen IFC kisa tullaan ajamaan Shanghain F1-radalla tulevana viikonloppuna.
 

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Liittynyt
9.12.2005
Viestit
142
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
Laura Koivuluoma IFC

Laura tulee melkein 100 prosentin varmuudella ajamaan loputkin IFC sarjan kisoista. Lauralla on vielä paljon parantamisen varaa mutta kuudes sija pää lähdöstä kertoo jo aika paljon kehityksestä.

Geoffrey Kwong otti tupla voiton mikä kertoo myös hyvin hänen kehityksestä.

PSR:n sivut tulee aukeemaan tällä viikolla ja mitä luultavammin kopioin sieltä suoraan kisa raportit tänne.

Tänä viikonloppuna tullaan ajamaan AFR sarja neljäs osakilpailu Shanghaissa.

Pekka
 

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Liittynyt
9.12.2005
Viestit
142
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
Astraali sanoi:
Mitäs Pekalla mielessä ensi kaudeksi? Ilmeisesti Aasiassa jatketaan eli Aasian tai Japanin F3-sarjaa tai Rellun V6-sarjaa tai jopa Nipponia tiedossa? Vai siirrytkö koppiautojen pariin?
PSR jatkaa suunnitelmien mukaan. Ensi vuonna todennäköisesti kahden suomalais kuskin voimin ja yhden amerikkalaisen..

PSR tulee mm manageroimaan Ferrari teamiä AGT:ssä ja mm toimimaan inssi puolella kiinan koppi auto luokassa Fordin tukemassa tallissa.

PSR teami tulee myös ottamaan osaa Formula Ford Campus luokassa mitä luultavammin kahden auton voimin.

Eli yhteen veto näyttää siltä että tää poika pistää ajohanskat hyllylle.
Mut kuten sanottu, ikinä ei tiedä mitä tapahtuu.
 

PekkaSaarinen

Pekka Saarinen
Liittynyt
9.12.2005
Viestit
142
Sijainti
Lahti-FIN/Shanghai-CHI
Astraali sanoi:
Tuplat, mutta menköön. Pekka siis voitti Shanghaissa molemmat lähdöt ja on jo lähes varma mestari.

Saarinen 187
Imperatori 163
Baumgartner 147

FRD:n sivuilta pisti silmään tämä:
"Interviewed after the race, PSR team Pekka Saarinen said that he was satisfied with his performance today. And he specifically mentioned that he would like to thank his girlfriend's support and encouragement and dedicate this win to her."

:thumbup:
Joo huumorista kaikki tykkää.
Mutta pitää siinä mielessä paikkaansa että kun matkustaa neljä viikkoa hotellista hotelliin ja sit saa kolme päivää vapaata ja sit vetää taas neljä viikkoa putkeen, siinä rupee aika paljon arvostaan tota kolmea päivää ja sitä että kuinka nainen hoivaa ja jaksaa painaa..

Voitto ei ole ikinä varma ennen kuin voittaa!! Mutta jotain oon todennu, olen paljon nopeampi kuin viime vuonna ja jos totta puhutaan niin ei mitään hajua minkä takia! Tai no jos totta puhutaan niin mun inssin taidot on kehittynyt aika paljon.

Mut peukkui sinne
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
PekkaSaarinen sanoi:
Eli yhteen veto näyttää siltä että tää poika pistää ajohanskat hyllylle.
Mut kuten sanottu, ikinä ei tiedä mitä tapahtuu.
Aina harmillista kun noin nuori kaveri lopettaa uransa, mutta hommaa näkyy piisaavan ja näköjään aikamoista tiimiä pukkaa...

Muistahan sitten vierailuttaa porukkaasi jossain vaiheessa myös kotimaan kisoissa. ;)
 

lara

Namupala
Liittynyt
12.5.2007
Viestit
6165
Sijainti
Onnela
:thumbup: hyvin näyttää sulla sielä menevän! onnea vaan ja peukkuja loppukaudelle pidä kaasu pohjassa ja jarrupoljin maltillisena!! toivottavasti taas joskus törmäillään. :alppu:
 
Viimeksi muokattu:

L4z!

Well-known member
Liittynyt
27.7.2006
Viestit
874
-Japé- sanoi:
Tuossa Zep:in kysymyksessä lepää koko Suomalaisen tulevaisuuden rata tähtien kohtalo, joten oli pakko vielä kaivaa uudestaan esiin :rolleyes:

Pekalta Redbullin esimerkki on mielestäni täydellinen. Ensin päätetään markkina-alue missä halutaan vaikuttaa ja sitten vaan nostetaan sieltä jokin kuski. Redbullin tapauksessa on annettu tällä hetkellä painoarvoa niin Amerikan valloitukselle (esim. Scott Speedin rakettimainen ura) kuin oman lafkan juurien kunnioittamiselle (Aigner, Klien, Ammermüller). Reservissä pidetään sitten omiin tarpeisiin sopiva kirjava liuta kuljettajia joita tuetaan pikkuluokissa. http://www.redbull-juniorteam.com/2006/drivers_overview.php myös tuolta voi käydä tsekkaamassa strategian toteutumisen käytännössä. Joka maasta on poimittu yksi kuski paitsi Itävalta/Saksa ja USA akselit on ne mitä painotetaan. Viime vuonna suomi sai vielä osuutensa Mustonen & Nyman parivaljakossa, mutta jos oikein ymmärän ei heillekään enää tilaa löytynyt?

Mitä tulee suomalaisiin ex-F1 kuskeihin niin veikkaan että Keke kokee ehkä työnsä tehdyksi autettuaan Lehdon ja Häkkisen maailmalle, kenties sitten antanut jotain taloudellisia myönnytyksiä lukuisille suomalaiskuljettajille jotka ovat ajaneet Team Rosbergilla (Mäenpää, Liimatainen, Niemelä, Karjalainen, etc..)?

Mika Salo antoi panoksensa peliin auttamalla Risto Virtasta useampaan otteeseen ensin Alan Dockingille neuvotteluissa ja sitten Japaniin 5Zigenille sekä F3 että F3000 kuin myös Santavirran Mikua Japanin F3:siin. Ilmeisesti Aasian sen hetkinen talouskriisi, Salon omat resurssit/kiireet ja kotimaisten tukijoiden puuttuminen kuitenkin lopetti molempien lupaavan pitkälle päätyneet ajot.

Häkkisen ja Lehdon meriittit tällä saralla ovat mulle ainakin hämärän peitossa. Voisin kuvitella että Lehto auttaa Aleksi Mustosta tulevina vuosina melko mielellään ja pitkälle. Häkkisen panosta ehkä tässä kaivattais, jollei sitten keskity jo Hugoon.

Kyllähän suomestakin rahaa löytyy oikean henkilön myötä. Kuvitelkaa jos Timo Jouhki olisikin aikanaan kiinnostunut rata puolen jutuista. Veikkaan että olisi rata puolen suomalais saavutukset vielä komeempia tai ainakin olisi ollut enemmän kuskeja ajamassa ammatikseen. Jouhkin managerointi on sikäli mukava "jäänne" 80-luvun toimintamallista jossa autetaan nimenomaan LUPAAVIA uusia kuljettajia, jotka ei välttämättä tarvitse olla omia sukulaisia tai muita ennakko kytköksiä sponsoroivaan firmaan omaavia henkilöitä, etc..

Kilometri postauksen päätteeksi sanotaan näin, että onneksi markkinointi strategiat muuttuu aika nopeesti mitä tulee kansainvälisen tason sponsorointiin ja huomioon. Kaikki kun on pian Sarasvuon huomiotaloutta ja hedonistista design managementia jossa kuljettajan kansalaisuudella ja markkina-alue sidonnaisuudella ei ole enää kauheasti väliä vaan sillä että kuljettaja on differoitu persoona jollaista ei kuljettajien joukosta löydy entuudestaan. Esim. Redbullin ja muiden energiajuomien sponsorointi kohteet on melko samanlaisia kuten Nokian. Moottoriurheilu kai lasketaan siten monen kansainvälisen firman markkinoinnissa sinne xtream-lifestyle-cool lajiksi, joten sitä yritettään viestittää varikollakin, kuten Redbullillakin jossa kaikki on olevinaan niin viileetä että pitstopeillakin mekaanikot on kohta puettu svengaaviksi räppäreiksi, etc..

Mä luulen että Kiina-ilmiön myötä Pekan veto lähtee ajamaan Aasiaan oli varmaan ihan hyvä. Toivotaan että joku isompi niistä Kiinaan etabloituvista suomalais yrityksistä haluaa hyödyntää suomalaismenestystä myös radalta :thumbup:
Kimillä on kans jotain virityksiä. Eikös se omista jonkun "pikku"tallin, missä suomalainen kuljettaja.
Nokia oli Tyrrellin sponssi, silloin kun Salo ajeli. Jos Vodafone, niin miksei Nokiakin voisi sponssata. Nokia on tosin lumilautailussa todella näkyvästi esillä.
Grönholmi on taas tuhkimotarina ja oma tapauksensa. Siinä taidettiin laittaa perintötila yhdenkortin varaan (ässän). Hienoa sinänsä.
 

lara

Namupala
Liittynyt
12.5.2007
Viestit
6165
Sijainti
Onnela
L4z! sanoi:
Kimillä on kans jotain virityksiä. Eikös se omista jonkun "pikku"tallin, missä suomalainen kuljettaja.
Nokia oli Tyrrellin sponssi, silloin kun Salo ajeli. Jos Vodafone, niin miksei Nokiakin voisi sponssata. Nokia on tosin lumilautailussa todella näkyvästi esillä.
Grönholmi on taas tuhkimotarina ja oma tapauksensa. Siinä taidettiin laittaa perintötila yhdenkortin varaan (ässän). Hienoa sinänsä.
Tarkoitatko kimin tapuksessa Räikkönen-Robertson tallia? Englannin f3 sarjassa, kuskina Atte Mustonen. Pärjänny hyvin.. :ahem:

Nokia ei tietääkseni sponssaa autourheilua ainakaan vielä lähitulevaisuudessa.
 
Ylös