Pyrkinyt kerran. En opiskelusta tiedä, mutta ainakin pääsykokeissa mitataan suurimmaksi osaksi nippelitiedon hallintaa!Olga sanoi:Mihin tämä jaskan käsitys perustuu - oletko kenties opiskellut 'kauppiksessa'?
Ett silleen!!!!!!!1
Pyrkinyt kerran. En opiskelusta tiedä, mutta ainakin pääsykokeissa mitataan suurimmaksi osaksi nippelitiedon hallintaa!Olga sanoi:Mihin tämä jaskan käsitys perustuu - oletko kenties opiskellut 'kauppiksessa'?
Olen eräänkin kerran keskustellut eri yhteyksissä termistä "nippelitieto". Sanalla on lähes yhtä monta selitystä kuin on selittäjiäkin. Minulle sana tarkoittaa samaa kuin merkityksetön pikkutieto. Joillekin taas tarkka ja täsmällinen tieto on nippelitietoa, vaikka se olisi ongelmanratkaisun kannalta oleellinen tieto.jaska sanoi:Pyrkinyt kerran. En opiskelusta tiedä, mutta ainakin pääsykokeissa mitataan suurimmaksi osaksi nippelitiedon hallintaa!
Ett silleen!!!!!!!1
Tästä linkistä voi katella HKKK:n viime kevään kyssäreitä. Esim. kysymys 25:Olga sanoi:Olen eräänkin kerran keskustellut eri yhteyksissä termistä "nippelitieto". Sanalla on lähes yhtä monta selitystä kuin on selittäjiäkin. Minulle sana tarkoittaa samaa kuin merkityksetön pikkutieto. Joillekin taas tarkka ja täsmällinen tieto on nippelitietoa, vaikka se olisi ongelmanratkaisun kannalta oleellinen tieto.
Pilkunviilausta harrastetaan jopa oikeudenkäynniksi asti - paikallisessa käräjäoikeudessa esitettiin vahingonkorvausvaatimus virheellisen pilkun sijainnin takia. Kyseessä ei ollut rahamäärään liittyvä pilkku. Kantaja hävisi juttunsa.
Se kertoo myös sen, ketä kiinnostaa sekä mahdollisesti paljastaa myös herkemmin oppivat/muistavat henkilötjaska sanoi:Tästä linkistä voi katella HKKK:n viime kevään kyssäreitä. Esim. kysymys 25:
Ceteris-Paribus-olettamus tarkoittaa:
a
b
c
d
(en jaksa vaihteohtoja kirjoittaa)
Mitä muuta tuo mittaa kuin ulkoa lukua. Toki kaikki nuo käsitteet kuuluu osana kauppakorkean opetussisältöön. Mutta ei tuo kirjojen ulkoa lukeminen kerro mitään muuta kuin sitä kellä on hyvät perselihakset...
Ett silleen!!!!!!!1
Mitä siellä mielestäsi pitäisi kysyä? Millainen kokeesta pitäisi tehdä, että se olisi mielestäsi oikeanlainen ja mittaisi oikeita asioita?jaska sanoi:Tästä linkistä voi katella HKKK:n viime kevään kyssäreitä. Esim. kysymys 25:
Ceteris-Paribus-olettamus tarkoittaa:
a
b
c
d
(en jaksa vaihteohtoja kirjoittaa)
Mitä muuta tuo mittaa kuin ulkoa lukua. Toki kaikki nuo käsitteet kuuluu osana kauppakorkean opetussisältöön. Mutta ei tuo kirjojen ulkoa lukeminen kerro mitään muuta kuin sitä kellä on hyvät perselihakset...
Ett silleen!!!!!!!1
312T4 sanoi:Jos aiot opettajaksi, niin sinun pitää osata opetettavat asiat ulkoa, jotta voit opettaa! Jos et osaa opetettavaa asiaa edes itse, niin sinut nauretaan ulos luokasta! Se siitä ulkoaoppimisesta:thumbup:
Giffen:[ sanoi:Toi on tietysti alakohtaista hyvät herrat
Pääsykokeissa on tarkoitus mitata niitä taitoja, joita opiskelussa tarvitaan. Kauppakorkeassa tai oikeustieteellisessä opiskelu vaatii nopeaa tehokasta oleellisen tiedon omaksumista valtavista asiakokonaisuuksista. On luonnollista, että tätä taitoa pyritään myös pääsykokeessa mittaamaan. Vastaavasti luonnontieteellisillä aloilla suositaan taitojen soveltamista ja asioiden perinpohjaista ymmärtämistä. Mitä paremmin opiskelijat soveltuvat alalleen, sitä vähemmän keskeytyksiä tulee.
Onpa siellä olleet kiltit oppilaat:thumbup: Parempi ne asiat on kuitenkin osata ulkoa; jos et osaa, niin ethän sitten voi edes kertoa mitään jänniä juttuja ja selittää asioiden syitä ja seurauksia! Ainakin reaalin opettajien on syytä osata asiat ulkoa! Tässä se aloittelevan opettajan kovin homma onkin! Itselläkin piti aluksi kirjoittaa kysymysten vastaukset muistiin kirjaan, jotta tiesi vastaukset! mutta, kun opetat asiat 10 kertaa, niin opit asiat ulkoa!Myllis sanoi:Hopi hopi.
Tuo on taysin omaa mielikuvaa ilman mitaan faktaa...
(riippuen tietty minka alan opettajasta puhut)
Muutama koulukaverini on opettajia ja yksi niista soittaa minulle jatkuvasti liittyen matikkaan ja kemiaan.
Jokainen heista on todennut kuinka hauskaa on kun joskus oppilaat osaavat asiat paremmin. Ja jokaisella naista on virka ja ovat suhteellisen hyvin hommansa hoitaneet.
Myos aikanaan oman lukioni ATK maikka osasi asiat huonommin kuin mina. Jouduin monta kertaa opettamaan hanen puolestaan ja han vain naureskeli. Antoi mulle vain ysin koska olin liikaa kuulemma poissa (alle puolet tunneista).
Ei minullakaan, yhteen hain ja sain pääsykokeista täydet, minkä perusteella pääsin kouluun sisään. Lukiosta lähtöpisteet olivat surkeat.Mutku sanoi:(PS. Itselläni ei ole huonoja kokemuksia pääsykokeista...)