Onhan toi Tanque nyt selvästi nopeampi. Jos yksi 110ast. mutka korvataan kolmen mutkan yhdistelmällä, joista yksi on n.130ast., yksi yli 300ast. ja yksi hieman yli 100ast. niin kumpi on nopeampi? Vielä kun otetaan huomioon että toi kolmen mutkan yhdistelmä on 10metriä pidempi.James:
Ei tuon yhden mutkan muuttaminen kovin paljoa vaikuta radan olemukseen, kyllä tuo Tanque-mutkakin on ollut äärimmäisen hidas, kartasta huomaa että kyseessä on lähes 90-asteen mutka.oldez:
Rata oli erilainen vuonna 1986. Paljon nopeampi.
Onko tästä vielä jotain epäselvyyttä ? eek!Hannub:
Yrittääkö James hämätä meitä, vai onkos hän muuten vaa typerä?
Tulee kovasti mieleen YLEn Eki ja MTV3:n aito_kale...
Originally posted by James:
[QB]Koska Lancia voittaa F1:n 0-100km/h kiihdytyksessä, niin luultavasti 100-200km/h kiihdytyksessä voittaa myös.
Ihminen voittaa hevosen ainakin ensimmäisellä kymmenellä metrillä kiihdytyksessä, miten lie sitten kun vauhtia on luokkaa 30 m/h ja pitäisi kiihdyttää tuonne 40 km/h:n luokkaan?
Eli olisikohan sittenkään nopeampi tuolla 100-200 välillä. Ja vaikka olisikin, niin F1 on jo keskellä mutkaa hankkinut hyvän etumatkan joka vain kasvaa joka mutkassa ja jarrutuksissa vaikka kuinka kiihtyisi muukin kuin kuski ja kirjoittelijat...
Ei varmasti olisi ollut. Silverstonessa tuohon aikaan oli yksi shikaani ja muut mutkat erittäin nopeita. Vastaavasti Monzassa nykyisin on kolme shikaania ja muut mutkat nopeita. Silti Montoya rikkoi Keken nopeusennätyksen viime vuonna.jaska:
Mitenköhän ois käynyt, jos vastassa ois ollut vuoden 86 1200+ hv F1:n!James:
Siinä se nähtiin! Tehoton wrc fokus jää tämän päivän f1-autolle jossa 950 heppaa, vain 33 sekuntia Silverstonessa, joka on nopea rata täynnä äärimmäisen pitkiä suoria!
Oisko eroa ollut jopa 40s eek!
Ett silleen!!!!!!1
Ei varmasti olisi ollut. Silverstonessa tuohon aikaan oli yksi shikaani ja muut mutkat erittäin nopeita. Vastaavasti Monzassa nykyisin on kolme shikaania ja muut mutkat nopeita. Silti Montoya rikkoi Keken nopeusennätyksen viime vuonna.jaska:
Mitenköhän ois käynyt, jos vastassa ois ollut vuoden 86 1200+ hv F1:n!James:
Siinä se nähtiin! Tehoton wrc fokus jää tämän päivän f1-autolle jossa 950 heppaa, vain 33 sekuntia Silverstonessa, joka on nopea rata täynnä äärimmäisen pitkiä suoria!
Oisko eroa ollut jopa 40s eek!
Ett silleen!!!!!!1
Vuonna 1987 F1 -koneiden ahtopaineet oli rajattu (en muista mille tasolle).Bleu:
Ei varmasti olisi ollut. Silverstonessa tuohon aikaan oli yksi shikaani ja muut mutkat erittäin nopeita. Vastaavasti Monzassa nykyisin on kolme shikaania ja muut mutkat nopeita. Silti Montoya rikkoi Keken nopeusennätyksen viime vuonna.jaska:
Mitenköhän ois käynyt, jos vastassa ois ollut vuoden 86 1200+ hv F1:n!James
[qb]Siinä se nähtiin! Tehoton wrc fokus jää tämän päivän f1-autolle jossa 950 heppaa, vain 33 sekuntia Silverstonessa, joka on nopea rata täynnä äärimmäisen pitkiä suoria!
Oisko eroa ollut jopa 40s eek!
Ett silleen!!!!!!1
Hain vertailun vuoksi tuloksia Suzukasta, joka pysyi muuttumattomana vuodet 1987-2001.
1987 paaluaika oli 1.40,042
2001 paaluaika oli 1.32,484
QB]
Tämä selittää asian. Group-b autojen ahtopaineita ei nimittäin ole rajattu.Mickey:
Vuonna 1987 F1 -koneiden ahtopaineet oli rajattu (en muista mille tasolle).
Heh.. väitätkö tosissasi että tolla Lancialle ei päästä kuin 7500rpm?Felix:
Niin voi mutta ei tässä tapauksessa. F1 mottorit ottivat kuitenkin 15000 kierrosta minuutissa josta Lancia pääsi vain puoleen.
Ai ei ole merkitystä? Kaasu pohjassa lähes 1000hp autolla? Se kyllä menee 300km/h siinä missä formulatkin, ja lisäksi ei ole siipiä jarruttamassa suoranopeuksia.Lisäksi Jamesille näyttää olevan vaikea tajuta se, että kun Estorillin keskinopeus on 200km/t niin Lancian pitäisi ajaa koko kierros täysillä kaasu pohjassa edes yltääkseen kyseiseen aikaan eli sen kiihtyvyydellä 0-200km/t ei ole mitään merkitystä
Mutta 1986 ei ollut ja sillon revittiin 1000+ hv:n tehoja.James:
Tämä selittää asian. Group-b autojen ahtopaineita ei nimittäin ole rajattu.Mickey:
Vuonna 1987 F1 -koneiden ahtopaineet oli rajattu (en muista mille tasolle).
Minähän arvostin sitä niin paljon, että vaivaiduin jopa vastaamaan.Sammypiru:
Just tollasten kommenttien takia tänne kirjoittelu on ollut hiipumaanpäin. Normankin voisi arvostaa JOCin kommenttia, vaikka JOC olisi kuinka hakoteillä tahansa.Norman:
No tota, aika heikot perustiedot fysiikasta sulla on. Liike-energia ja kitkavoimat ovat massaan suoraan verrannollisia.JOC:
Ralliauton jarrutusmatkaa lisää aika melkoisesti se lähes puolet isompi paino.
-Kiihtyy nopeampaa kuin F1 0-100km/h & 0-200km/h & 0-250km/h;Felix:
Ja mutkissa Lancia pysyy tiellä yhtä hyvin kuin F1 vaikka siinä ei ole siipiä...miksi niitä siipiä sitten laitetaan jos niistä on vain haittaa? Voisit myös hankkia jotain faktaa että Lancia kulkee noilla välityksillä joilla sen parhaat kiihtyvyydet otetaan myös 300km/t.
Miksi James jaksat väittää kaikkia faktoja vastaan. Tehottomampi auto(-300hv), painavampi auto(+200kg), huonompi aerodynamiikka, korkeampi painopiste ja silti sinun Lancia ajaisi kovempaa Estorillissa kuin Piquet Williams-Hondalla. Ai niin, unohdin että tuo neliön näköinen koppiauto on niin tykki että...
Sinun logiikan mukaan kierros kannattaisi ajaa kiihdytysautolla, se jättää Lanciankin kuin seisomaan suoralle kiihdyttäessä ja kulkee 300km/t siinä missä F1. Kuitenkin se häviää ratakierroksen F1:lle siinä missä Lanciakin.
Ei voi mitään mutta kyllä sinulle pitäisi myöntää vuoden 2003 foorumilainen -palkinto! Ja autokauppiaaksi sinun kannattaisi ryhtyä, pystyt myymään sinisin silmin Ladaa Mersun hinnalla