oldez
Well-known member
- Liittynyt
- 14.3.2003
- Viestit
- 19491
Aika turhia lukuja kun ottaa huomioon että aika-ajokierroksella ei tarvitse koskaan kiihdyttää nollasta mihinkään. Sitä paitsi F1 voittaa 0-200km/h, 0-250km/h, 0-300km/h, 100-200km/h, 100-250km/h, 100-300km/h ja 200-300km/hJames:
-Kiihtyy nopeampaa kuin F1 0-100km/h & 0-200km/h & 0-250km/h;
Koolla ei ole paljon väliä, jos toinen on kaksi kertaa tehokkaampi. Lancia 650hp ja F1 +1200hp.-Isompi kone, 1,8 vs. 1,5
Turbon viive on täysin mitätön kun ajetaan kokoajan korkeilla kierroksilla niinkuin F1:llä ajetaan.-Mekaanisesti ahdettu, turbossa aina se tietty viive ennen kuin täydet tehot, varsinkin vuonna 87
Vääntö on Lanciassa ja F1:ssä aika samaa luokkaa. Ja vaikka lanciassa olisikin isompi vääntö niin sillä ei ole mitään väliä koska vasta hepossa otetaan huomioon kuinka kovaa moottori pyörii. Jos moottorin maksimivääntö on 200nm kierroksilla 6000rpm ja toisessa koneessa maksimivääntö on 150nm kierroksilla 10000rpm, niin jälkimmäinen moottori on paljon suorituskyisempi. Lisäksi auton ei tarvitse vääntää niin paljon, kun auto painaa 300kiloa vähemmän. Oletko ikinä kuullut teho-paino-suhteesta? Formulassa se on lähes 3 kertaa parempi.-Mahdollisesti parempi vääntö, hevosvoimat eivät kerro kaikkea
Aika mitätön seikka, kun toinen auto on kaikin puolin parempi.-Nelivetoinen
F1 ajaa mutkat ihan reilusti nopeammin ja jättää sadasta eteenpän kiihdytettäessä lancian nuolemaan näppejään.Enpä sanoisi, että jos F1 jää jokaisessa kiihdytyksessä, että marginaalisesti parempi vauhti mutkissa paljoa etua tuottaa.
<small>[ 29-09-2003, 19:17: Message edited by: oldez ]</small>