Lancia Delta tasapäinen F1 auton kanssa?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mr Cale

Enormous Member
Liittynyt
23.5.2000
Viestit
1016
Sijainti
Espoo
Charlie:
Aika surkeita ovat kyllä nuo nyky-WRC:tkin. Alla muutamia poimintoja 206 Midnight 1.1:stä.

-Ovet 3
-Iskutilavuus, cm³ 1124
-Teho, kW 44
-Vääntömomentti, Nm/r/min 91/3200
-Kiihtyvyys: 0-100 km/h s 15.2
-Huippunopeus, km/h 158
-Paino, kg 910

Toki tuosta on varmasti saatu enemmänkin irti pienillä viilailuilla, mutta ei niin paljon kuin kuvittelette! :cool:
:D
 

Vittorio Jano

Well-known member
Liittynyt
26.9.2000
Viestit
739
Sijainti
metrossa maailman
Kuten paappani kiteytti 205 Pösöstä: "kottikärry mistä puuttuu aisat."

Onhan toi Lancia nyt sentään auto. :cool:

Sellanen peli se onkin, että sillä voidaan antaa ykkösille tasoituksena lentävä lähtö.
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Muutamia poimintoja:

- Kerb weight 1188 kg
- Max. output 167.3 PS (165.0 bhp) (123 kW)
@5500 rpm
- 0-100km/h 7.80s
- 0-Kilometre 28.50s
- Top speed 209 km/h

Noiden tietojen mukaan kyseisellä kärryllä ei ole mitään mahdollisuuksia ollut 86 vuoden F1 autoille!

Toki tuosta on varmasti saatu enemmänkin irti pienillä viilailuilla mutta ei niin paljon kuin James kuvittelee!


Tommosia nuhapumppujako ne todellisuudessa oli? Miten ihmeessä nää muutamat keskustelijat on kuvitellut että ne muka kykenis formuloiden vauhtiin.

Uskomatonta.

:confused:
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Tuolla on mun mielestä ehkä uskottavin sivusto, joka kertoo Lanciasta.
http://www.supercars.net/garages/PeP/76v2.html

Poimintoja:

Moottori:
Displacement 1759 cc
Power 480 kw / 643.7 bhp @ 8400 rpm
Torque 500 nm / 368.8 ft lbs @ 5000 rpm
Bhp / Liter 365.95 bhp per litre

Kori:
Weight 970 kg
Length 4005 mm / 157.7 in
Width 1800 mm / 70.9in
Height 1500 mm / 59.1 in
Wheelbase 2440 mm / 96.1 in

Suorituskyky:
Top Speed 260 kph
0 - 60 mph 3.0

<small>[ 30-09-2003, 22:43: Message edited by: oldez ]</small>
 

bigbear

Well-known member
Liittynyt
10.1.2002
Viestit
1006
Sijainti
Sundsberg, Kirkkonummi
Samalta sivulta kuin edellinen...

1995 Renault Espace F1 Concept

Power 596.6 kw / 800.0 bhp @ rpm
Torque 705.0 nm / 520.0 ft lbs @ rpm
Gear Type 6-Speed Sequential
Top Speed 312.2 kph / 194.0 mph
0 - 60 mph 2.8 seconds
0-200 kph in 6.9 seconds!

Tuokin auto on vaan tehty F1 moottorin ympärille ja tuskin on parempi kuin sen ajan F1 autot.. Jättää jopa Lancian kiihtyvyydessä :)
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Tää keskustelu pitää lopettaa, muuten suomesta loppuu rautalanka kesken!
Ett silleen!!!!!!!1
 

McMike

Guest
jaska:
Tää keskustelu pitää lopettaa, muuten suomesta loppuu rautalanka kesken!
Ett silleen!!!!!!!1
Äläs nyt,,,
Ensin oli oletus, sitten tuli väitös,
todistusta odotellaan
 

McMike

Guest
No, jos sitten niin on, niin ,,, mutta ku on ollut niin kiva seurata tätä hiekkalaatikkoleikkiä. Jos nyt sitten kuitenkin seuraavaksi se todistus.

Seuraavaksi pyydän Juha Kankkusta kommentoimaan asiasta
 

James

Well-known member
Liittynyt
2.5.2003
Viestit
62
Sijainti
Janakkala
McMike:
No, jos sitten niin on, niin ,,, mutta ku on ollut niin kiva seurata tätä hiekkalaatikkoleikkiä. Jos nyt sitten kuitenkin seuraavaksi se todistus.

Seuraavaksi pyydän Juha Kankkusta kommentoimaan asiasta
Eihän Juha Kankkunen ole ajanut Group B:ssä?
 

JariF1

Well-known member
Liittynyt
11.12.2002
Viestit
183
Sijainti
Tukholma
Vai niin!
Kukahan siellä Mikin kaverina ajeli sitten samalla nimellä?
 

McMike

Guest
James:
McMike:
No, jos sitten niin on, niin ,,, mutta ku on ollut niin kiva seurata tätä hiekkalaatikkoleikkiä. Jos nyt sitten kuitenkin seuraavaksi se todistus.

Seuraavaksi pyydän Juha Kankkusta kommentoimaan asiasta
Eihän Juha Kankkunen ole ajanut Group B:ssä?
Ihanko sinä tosissasi kysyt tuota, vai miten on? En oikein tiedä miten tähän oikein pitäisi suhtautua mutta sanottakoon nyt sinulle, että on ajanut. Ajoi aikoinaan B-ryhmän Peugeotia. On ajanut myös B-ryhmän Lanciaa.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
No nyt tää vedätys menee jo liian pitkälle, kun ruvetaan väittämään että Kankku ei ole ajanut B-ryhmäläisillä.

Kankkunen otti ensimmäisen maailmanmestaruutensa juuri tuona puheena olleena vuonna 1986 B-ryhmän Peugeotilla.

Ralliauto häviää radalla F1:lle, mutta puolustetaan nyt silti vielä vähän niitä rallivehkeitä, kun täällä toisten mukaan ne on jotain korkeita maastoautoja ilman huippunopeutta.
Kyllähän rallivehkeet asfalttikisatrimmissä ovat todella matalia ja hyvin lähellä ratakäyttöön tehtyjä koppiautoja siinä mielessä. Painopisteeseen liittyen oli noissa B-ryhmäläisissä siellä yläosassa vain turvakaaret ja lasikuituinen katto. Huippunopeus säädetään kisan ja radan mukaan ihan kuin formuloissakin, joten ei voida pelkästään sanoa että rallivehkeen huiput on maksimi 200km/h. Tietysti jos puhutaan tuosta Estorilin tapauksesta, niin sehän oli soraralli, jossa oli vain yksi pätkä radalla ja ehkä tallit eivät laittaneet täysiä säätöjä ja panostusta vain yhtä pätkää varten. Ehkä.
 

James

Well-known member
Liittynyt
2.5.2003
Viestit
62
Sijainti
Janakkala
JTH:
Ralliauto häviää radalla F1:lle, mutta puolustetaan nyt silti vielä vähän niitä rallivehkeitä, kun täällä toisten mukaan ne on jotain korkeita maastoautoja ilman huippunopeutta.
Kyllähän rallivehkeet asfalttikisatrimmissä ovat todella matalia ja hyvin lähellä ratakäyttöön tehtyjä koppiautoja siinä mielessä. Painopisteeseen liittyen oli noissa B-ryhmäläisissä siellä yläosassa vain turvakaaret ja lasikuituinen katto. Huippunopeus säädetään kisan ja radan mukaan ihan kuin formuloissakin, joten ei voida pelkästään sanoa että rallivehkeen huiput on maksimi 200km/h. Tietysti jos puhutaan tuosta Estorilin tapauksesta, niin sehän oli soraralli, jossa oli vain yksi pätkä radalla ja ehkä tallit eivät laittaneet täysiä säätöjä ja panostusta vain yhtä pätkää varten. Ehkä.
Kumma kun pitää kaikki ralliautot ilmoittaa group b:n kanssa vertailukelpoisiksi. Monet rata-autotkaan eivät ole keskimoottorisia ja yhtä tehokkaita. Ihan turha alkaa vedättämään keskustelua joitakin f-ryhmäläisiä koskevaksi.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös