Lapsuuden ruokatraumat

Onko traumija?


  • Äänestäjiä yhteensä
    28
  • Äänestys suljettu. .

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Perunalastut ja juustonaksut. Kyllä mä niitä pystyn nielemään, mutta paskalta maistuvat ja yököttävät silti.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
En muista, mutta jossain mun on täytynyt pilaantunutta graavia kalaa syödä koska se ei maistu vieläkään.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Janssoninkiusaus! :yuck: :yuck:

Lauantaina käväsin Finlandia-hiihdon ruokailu/kahvila teltassa ja sieltä "tuoksui" janssoninkiusaus. Meinasin oksentaa samantien. Onneksi sunnuntaina oman kisani jälkeen tarjottiin lihakeittoa.

Ja syy tähän reaktiooni juontaa juurensa lapsuuteen. En tykännyt janssoninkiusauksen hajusta, mutta äitini syötti sitä väkisin. Sen seurauksena oksensin siten, että laattaa tuli nenästäkin. Taisin saada tukkapöllyäkin, koska äiti luuli teeskentelyksi.
Sen jälkeen jopa näin vanhemmalla iälläkin jo pelkästään tuon kyseisen ruuan haju on jo pelkästään aiheuttanut oksennusrefleksin saati sitten syömisyritykset.

Edit: kalasta ja äyriäisistä ym. merenelävistä en ole myöskään ikinä tykännyt, mutta niistä ei ole niinkään traumaan verrattavissa olevia kokemuksia.
 

Örfil

Guest
Tätä en unohda ikinä:
Mutsi teki kerran lettuja, söin suurella ruokahalulla ja kysyi jälkikäteen että "oliko hyvää". No tottahan ne hyvältä maistui. Kysyi sitten että arvaatko mitä oli seassa. Siinä vaiheessa tuli jo pala kurkkuun ja silmissä näkyi mustia palloja.

"PORKKANAA!" vastasi mutsi.

Saatana mikä petos :( Sen jälkeen en ole syönyt mitään mutsin ruokaa kysymättä mistä se on koostettu :nope:

Siinä on elämäni suurin ruokatrauma.

Toinen oli kaalisoppa peruskoulussa. Karkasin ruokalasta aina kun oli kaalisoppapäivä. Kun haistoin että oli kaalisoppaa ruokana, vatsani tuli kipeäksi, en pystynyt keskittymään mihinkään koulupäivän aikana ja se päivä oli pilalla.

Kolmas trauma on etten pysty syömään katkarapuja tms. koska näen niiden mustien silmien tuijottavan minua ja kysyvän "Miksi, miksi?".
Ennemmin antaisin amputoida penikseni kuin söisin esim. rapuja.
 

Koiruus

Well-known member
Liittynyt
17.9.2009
Viestit
973
Sijainti
Tampere
Kanaviillokki oli hirveintä mitä lapsena koulussa joutu syämään. Siivet on ainoita mitä kanasta nykyään syän.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Kaalikääryleet, -keitto ja -laatikko. Ei ikinä ole mennyt alas ne. Siitä löyhkästä kaikkoaa ruokahalut eikä mene sitten alas mikään muukaan.

Vieläkö kerkesin vastaamaan..
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6754
Sijainti
Täällähä mä
Koulun lihasoossiksi luulemani maksakasti taita olla ainut, ei sinällään kyllä traumoja jättänyt.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Jo toisaalla mainittu pinaattikeitto ja veripalttu heti hyvänä kakkosena :yuck:

Vispipuuro oli myös aikoinaan inhokki, mutta tuosta olen periaatteessa päässyt yli, koska ajatus sen syömisestä ei enää kuvota.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Ei ole traumoja vaikka nirso syöjä olen ollut.
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Hernekeitto maistui pikkulapsena niin pahalle, etten ole vähään aikaan samanlaisia tuntemuksia saanut mistään muusta ruoasta. Lisäksi mikään puuro ei mene alas ilman tuntuvia lisukkeita, koska *väkisinsyöttö*. :frown:
 
Ylös