Leffa-arvostelumme.

Mity

Registered: Patologinen
Sijainti
Jyväskylä
Montakertaa kävitte viime vuonna elokuvissa? Siis ihan leffateatterissa, kotiteatterit ei kalpaa. Itse tuli nähtyä 41 elokuvaa teatterissa, joka vuosi pistän aina vähän paremmaksi...

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Aika harvoin (2-3 krt/v) tulee enää nykyään käytyä elokuvissa, kun on tuo LCD-projektori tarvittaessa käytössä... Enimmäkseen hyvät lasten elokuvat tulee katsottua tuoreeltaan teatterissa.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Mity sanoi:
Montakertaa kävitte viime vuonna elokuvissa? Siis ihan leffateatterissa, kotiteatterit ei kalpaa. Itse tuli nähtyä 41 elokuvaa teatterissa, joka vuosi pistän aina vähän paremmaksi...
Viimeisen seitsemän vuoden aikana olen käynyt kaksi kertaa leffateatterissa.

Mity

Registered: Patologinen
Sijainti
Jyväskylä
Sam sanoi:
Viimeisen seitsemän vuoden aikana olen käynyt kaksi kertaa leffateatterissa.
Mites on niin surkeesti päässyt käymään? Itse olen ehdottomasti valkokangaselokuvan kannalla, vaikka onneksi kotilaitteistot kehittyvät kokoajan - mutta mikään ei voita valkokankaan lumoa.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Mity sanoi:
Mites on niin surkeesti päässyt käymään? Itse olen ehdottomasti valkokangaselokuvan kannalla, vaikka onneksi kotilaitteistot kehittyvät kokoajan - mutta mikään ei voita valkokankaan lumoa.

Leffa on kylla aina paree, mutta lasten takia ei hirveasti eksyta leffaan.
Ehka muutama hassu kerta vuodessa.

Kotiteatterin hankinta myos on edesauttanut himassa katsomista.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Mity sanoi:
Kehno rahatilanne ja pienet lapset.

patriot

Foorumin senaattori
Jones sanoi:
Onkos joku teistä koppimulkuista nähneet Alfien (Jude Law), Napariipin pikajunan (Tom Hanks) tai Keisarikunnan (Mikko Leppilampi &Co.)
Keisarikunnan kävin katsomassa!

Leffo on ihan ok, mutta ei mikään elämää suurempi kuitenkaan. Musiikista pitäville se tarjoaa paljon ja näyttelijäsuoritukset on ihan ok. Huumoria on mukavasti. Itse elokuvan juoni on se, että siinä ei oikeastaan ole sellaista. Nuoret miehet pitää hauskaa siinä se.

7/10

Sijainti
Oslo
Robert Wise: The Day Earth Stood Still - Uhkavaatimus maalle.

Omaan makuuni elokuvan sanoma on ehkä hieman liian suorasti esilletuotu, mutta hyvin aikaa yli 50 vuotta kestänyt tieteiselokuva ja on ansainnut kulttimaineensa.
Aiemmin tänä vuonna olin nähnyt Wiselta myös elokuvat "West Side Story" ja "The Set-Up" joista myös pidin.

Klaatu Barada Nikto!

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Paha maa. Voihan ziisus. Mikäköhän tässä nyt sitten oli niin kohuttua? Tästä synkistelystä tuli niin paha olo että huhheijaa. Toivottavasti tämä Murheellisten laulujen maa- biisistä tuttujen seitsemän teeman ympärille rakennettu pläjäys ei koskaan tule viemään Suomi-kuvaa rajojen ulkopuolelle Oscar- eikä muissakaan näytännöissä. Kuolema, kuolemaa ja kuolemaa. Välillä vedettiin aikalailla ilmajokelaista nieluun ja sitten kuoltiin taas.
Sulevi Peltola oli hyvä kuten aina ja myös Petteri Summanen onnistui ahdistuneena ja kostonhimoisena perheenisänä.

Oiskohan 6/10 tästä ilosanomasta liikaa?

Sijainti
Oslo
Lars von Trier - Dogville

Vaikuttava elokuva joka kasvaa hienosti loppua kohden.
Trierin näkemys ihmisestä on varsin pessimistinen tässä filmissä - kaikissa meissä asuu paha jos olosuhteet sen vain sallivat.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
joukahainen sanoi:
Lars von Trier - Dogville

Vaikuttava elokuva joka kasvaa hienosti loppua kohden.
Trierin näkemys ihmisestä on varsin pessimistinen tässä filmissä - kaikissa meissä asuu paha jos olosuhteet sen vain sallivat.
Mutta aiemmista von Trierin elokuvista tuttu asetelma: nainen marttyyrina, saa Dogvillen lopussa uuden (vapauttavan?) käänteen. Vaikuttava filmi.

Sijainti
Oslo
Victor Erice: The Spirit of the Beehive. (1973)

Tässäpä elokuva jonka tulen katsomaan vielä monta kertaa - mahtava.
Levyn takakansi-infoa:

"Made under the Franco regime, Victor Erice's astonishing 1973 feature debut is quite simply one of the most remarkable, influential and purely poignant films to emerge from the 1970s. A bona-fide classic of European cinema, the film brought Erice instant and widespread acclaim. An audacious critique of the disastrous legacy of the Spanish Civil War, The Spirit of the Beehive is set in a rural 1940s Spanish village haunted by betrayal and regret. Atmospherically rendered by legendary Director of Photography Luis Cuadrado, it is impeccably performed by both Ana Torrent (aged five!) and Fernando Fernan Gomez in the role of her emotionally scarred, bee-keeping father. Existing in a highly evocative dreamlike state, it's a powerfully symbolic, richly allegorical tale that is as unique as it is beautiful."

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Robert Altman: Gosford Park

Yllättävän hyvä perinteisen brittiläisen murhamysteerin kaapuun puettu draama.

9/10

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
itselleni saapui juuri paketti CDON.com :sta. Sisältö
- Stalingrad
- Viimeinen samurai
- Punainen lohikäärme

Vilperi

Välimallin jätkä
Sijainti
Tampere
Shrek 2: 9/10

Oli kyllä aivan loistava!:thumbup: Pirretyksi elokuvaksi sisälsi yllättävän paljon aikuisille suunnattua huumoria joka meikäläiseen upposi todella hyvin. Pinokkio-läpälle, jonka elokuvan nähneet luultavasti tietävät, nauroin miltei vedet silmissä!:ahem:

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
OoPee sanoi:
Mullekin jäi hieman epäselväksi, että miksi ne lomat paloi, mutta tulin siihen tulokseen, että ne lomat paloivat sen vuoksi, että jannut joutuivat esiintymään leffassa eikä suinkaan sen vuoksi, että se kivääri oli väärinpäin (olkootkin, että juuri noinhan siinä Bobakin viestissä lukee). Voin kyllä olla väärässäkin :rolleyes:
Hmm. Kyllä mä ihan vilpittömästi tarkoitin, että me lusittiin viikonloppu leffan tekemisen vuoksi, enkä siksi, että mulla oli pyssy väärin päin. Sekin kun oli sillain väärin et se oli niinkö eri puolella kuin kaikilla muilla (oikea käsi edessä niinkö vasensilmäisillä, tajuuttekos?).

Jonkki

Press Play ►
Sijainti
Suomi Fineland
Old School (2003)
6 pistettä.
Jos ei ihan välttämättä halua nähdä 24-Kimin persettä vain pikkareiden peittämänä, snoop doggin esiintymistä, tai newsradio-sarjan Matthewn pitämää suihinottotuntia, niin ei kannata vaivautua. Aika paska leffa.

Pari shottia leffasta: