Olga
.
En tunnusta.P.S. Kuka mahtoi keksiä sanan "uutisointi"?
En tunnusta.P.S. Kuka mahtoi keksiä sanan "uutisointi"?
Olisi voitu vaan todeta, että alkoholilla ei ollut osuutta.I(lkassa oli joku päivä sitten selostus kolarista ja se päättyi lauseeseen:" Kuorma-auton kuljettaja oli tapahtumahetkellä selvin päin". Siis tässä ei ärsytä juuri mikään mutta pakko saada yks offtopic tähänkin ketjuun. Tai no ärsyttää uutisoinnissa joka kerta kun mainitaan että kuski oli selvinpäin. Eikö se pääsääntöisesti niin pidä ollakin?
P.S. Kuka mahtoi keksiä sanan "uutisointi"?
Tai vaikka, että "Kuljettaja ei ollut juonut vähään aikaan mitään alkoholituotteita"Olisi voitu vaan todeta, että alkoholilla ei ollut osuutta.
Tämähän on ns. "vanha kikka". Hanskalokerossa pidetään varoiksi korkkaamatonta kossupulloa. Kun sitten tulee ajettua kolarin, niin äänekkäästi kiroten ja auton kohtaloa manaten kaivetaan se pullo esiin ja korkataan se näyttävästi paikallekertyneiden silmien alla. Kiskotaan varmuuden vuoksi puoli pulloa saman tien. Paha sen jälkeen on todistaa, että oli promilleja veressä jo ennen sattumusta. Väite toki kuuluu, että "selvin päin olin juu, mutta alkoi **tuttamaan niin ankarasti, että oli pakko ottaa rauhoittavat".No jos joku sivullinen on nähnyt kuorma-auton kuljettajan tuhannen päissään kolarin jälkeen, niin onhan se hyvä katkaista huhuilta siivet ja ilmoittaa ettei hän tapahtumahetkellä ollut vielä humalassa.
Enpä taidakaan kisailla kanssasi karting-radallaTämähän on ns. "vanha kikka". Hanskalokerossa pidetään varoiksi korkkaamatonta kossupulloa. Kun sitten tulee ajettua kolarin, niin äänekkäästi kiroten ja auton kohtaloa manaten kaivetaan se pullo esiin ja korkataan se näyttävästi paikallekertyneiden silmien alla. Kiskotaan varmuuden vuoksi puoli pulloa saman tien. Paha sen jälkeen on todistaa, että oli promilleja veressä jo ennen sattumusta. Väite toki kuuluu, että "selvin päin olin juu, mutta alkoi **tuttamaan niin ankarasti, että oli pakko ottaa rauhoittavat".
(Lisähuomio: jos aikoo ajaa pahemmankin mällin, niin se pullo on parempi pakata aika hyvin. )
MKuistan taannoisen YLE TV:n uutistenlukijan joka totesi hirtehisesti: "Kuljettaja oli humalassa vaikka hänellä ei ollut edes ajokorttia".No jos joku sivullinen on nähnyt kuorma-auton kuljettajan tuhannen päissään kolarin jälkeen, niin onhan se hyvä katkaista huhuilta siivet ja ilmoittaa ettei hän tapahtumahetkellä ollut vielä humalassa.
Isot sedät kertoilivat tuollaisia, kun tuskin olin ajokortti-iässäkään. Siksipä se vanha kikka onkin.Enpä taidakaan kisailla kanssasi karting-radalla
Ja sitten voi kehuskella, että "ajoinpa humalassa eikä edes kortti lähtenyt"MKuistan taannoisen YLE TV:n uutistenlukijan joka totesi hirtehisesti: "Kuljettaja oli humalassa vaikka hänellä ei ollut edes ajokorttia".
Tollaset mitään jalankulkijoita ole, vaan siivelläeläjiä.Lentävät ihmiset saattavat ärsyttää. Ettekö usko? Karjalaisessa oli juttua yhdestä, otsikoitu näin:
Ajoinpa humalassa, eikä edes kortti lähtenyt!Ja sitten voi kehuskella, että "ajoinpa humalassa eikä edes kortti lähtenyt"
Minusta pelkkä kilometrin ylinopeus heikentää liikenneturvallisuutta, kun katsomisen sijaan pitäisi tuijottaa pelkkää mittaristoa?"Ett beslut som innebar att det blev dyrt för många som hade lite väl bråttom under fredagen. På den aktuella vägsträckan är högsta tillåtna hastighet 90 kilometer i timmen. Den som kör mellan 91 – 100 kilometer i timmen får böta 1 500 kronor. Är farten mellan 101 – 105 blir böterna 2 000 kronor och sedan höjs böterna med 400 kronor för var femte kilometersintervall. Maxbeloppet ligger på 4 000 kronor." Sundsvalls tidningen, kanske i går.
Kilometrin nopeusylitykestä parinsadan euron sakot. Voi, voi noita oikeistohallituksen ikeessä eläviä hurreja!
Mutta toisaalta. 400 eurolla saat ajaa sen kun pää kestää. Paitsi että kortti menee.
Vilkuttele pitkiä takaisin.Kakspyöräsellä liikenteessä ollessa hämärän/pimeän aikaan, kun autoiliat jätää valojenvaihdot aina myöhään, koska siinä sokaistuu totaalisesti, ja valotkaan ei oo mitään huippuluokaa, varsinkin kun on mopolla liikenteessä.
Ja vielä muistetaan se, että kakspyöränen on vaarallinen ulosajossa.
Kieltämättä tuntuu hiukan väkisin tehdyiltä tollaset systeemit. Ärsyttävä oli kahdeksankympin lätkäkin, jollaista joutui pitämään vuoden ajan silloin kun itse ajokorttini sain (1986). Se ei sentään maksanut kovin ihmeitä.Vähän ärsyttää että pitää ihmisten kiusaksi olla keksitty kaikenmaailman II vaiheet. Kolmisensataahan sitä pitää vielä ajolupaan käyttää vaikka jo likemmäs kaksi vuotta on tullut ajeltua. On touhua :jaska:.